zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
HD, is het postpartum pemphigoid gestationis wat je had? Wat je beschrijft herken ik van een kennis.
Klinkt héél naar in elk geval. Fijn dat de prednison heeft geholpen.

Hier echo gepland op 19 juni!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Windmolen, hoe gaat het met je? vrijdag is D-day voor jou! Merk je al wat?

puk, jouw dag nadert ook snel! Hoe is t daar?

Flip, spannend 19 juni! Dat is het al bijna 😊

Donderdag wordt ik ingeleid 🙈 Flipje is nogal groot en ze willen mij niet langer laten lopen. Dus wie weet windmolen en puk...
Alle reacties Link kopieren
HD, wat een mooie update om te lezen! Fijn dat jullie de MMM nu zo positief kunnen afsluiten (al snap ik je gevoel wb de cryo's wel). Logisch ook dat je minder tijd hebt om mee te schrijven, het lijkt me ook wel natuurlijk dat het op een gegeven moment minder wordt, zeker nu je jochie er is en je kinderwens vervuld is met twee prachtkinderen. Geniet maar lekker van je gezin, meis!!

Flipje, woehoe, spannend! Hoever ben je dan bij de echo? Is-ie in Gent of gewoon in NL? Hoe voel je je nu, heb je er vertrouwen in? Ik las een mooie hcg waarde elders :yes:.

Depster, ohhh, donderdag ingeleid, jeetje, wat spannend! Hoever ben je dan? En hoe zwaar is jouw flipje dan inmiddels? Wel heel fijn dat ze je niet zo laten doormodderen met al die pijn! Hoe kijk je er zelf tegenaan? Ben je zenuwachtig? Mss heb je het trouwens al wel eens geschreven, maar ik vroeg me af wie bij jou bij de bevalling erbij is? Ben nu wel heel benieuwd idd wie van ons er eerder is, haha.

Hier vandaag weer controle gehad, met ctg en echo maar liefst. Alles zag er helemaal prima uit, de baby had een prachtige hartslag en beweegt ook goed (niet dat ik aan dat laatste twijfelde :P ). Ik heb nog ruim vruchtwater, dus alles werkt ook nog naar behoren daar binnen. Zijn gewicht werd nu ineens op 3700 gram geschat, P85 ongeveer, ipv P30 bij de 30 weken echo. Dus alles wijst op een lekker sterk, actief jochie met wat spekjes :love: . (Zag net wel dat z'n hoofdje zelf als enige wat minder groot werd geschat, dat vind ik dan weer niet zo erg ;-D.) Vanaf nu word ik overgedragen aan het ziekenhuis voor de controles. Maar ik ben benieuwd, het begint hier nu wel wat te rommelen, volgens mij. Ik heb continu harde buiken, soms ook echt wat pijnlijke. Nog niets met echte regelmaat of wat zich duidelijk opbouwt, maar er lijkt iig wat voorwerk te gebeuren! Heel spannend!

Hoe gaat het met de rest?
Donderdag ben ik precies 38 weken. Flip wordt nu al op 4100 geschat en daarom laten ze mij niet langer doorlopen. Had gehoopt op een datum, dus ik ben opgelucht. Vind het wel spannend (denk ik?), maar het moet ook nog dalen - het nieuws dan haha.
Krijg sochtends vroeg een ballonkatheter en mag dan naar huis rustig verder afwachten. Verwachting is dat hij die dag er uit valt en de inleiding voort gezet gaat worden.

Mijn moeder gaat bij de bevalling zijn.

Lekker he zn actief kereltje in je buik🥰 dat ga ik zeker wel missen straks. Spannend dat t begint te rommelen.. straks zijn we op dezelfde dag!
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, ja die horde van de bevalling voel ik ook wel zo hoor. Het gaat goed maar ik merk dat ik de laatste weken weer meer angst krijg. Dat begon een beetje meer op te komen bij de 34 weken toen ze bij de groei-echo aangaf dat het een hele grote baby zou worden (geschat op 4500 bij 40 weken). De nachtmerries en gedachtes over vastzittende reuzenbaby's hielpen niet echt :facepalm: . Maar na een goed boek en een online cursusje heb ik weer wat meer vertrouwen in het natuurlijke proces gekregen. En gelukkig waren de echo's erna bij 36 en 38 weken weer meer gemiddeld. Maar al met al kijk ik wel echt uit naar het moment dat ze gezond en veilig in mijn armen ligt. Je vroeg nog naar mijn kwalen maar moet zeggen dat ik echt een goede zwangerschap heb gelukkig. Wel van alles een beetje gehad maar echt te doen. Af en toe wel flink last van mijn rug gehad en maagzuur maar that's it. Dus dat genieten tot het einde toe is dan ook wel wat makkelijker.

En bij jou nu dus aan het rommelen. Ohhh wat spannend allemaal zeg. Het gaat gewoon bijna gebeuren. Heel benieuwd wanneer je jochie zich gaat melden. Heel veel succes mocht het al gaande zijn :-D.

Depster, hier gaat het dus nog goed. Lekker mijn dagen aan het vullen met de huisvrouw uithouden, de laatste dingetjes en dutjes doen. En bij jou dus morgen al! Jeetje zeg, spannend (en heeeel leuk) nu je dat zo opeens weet. Kan me voorstellen dat het als een opluchting voelt! Heel veel succes voor morgen in ieder geval en dat je maar lekker snel mag genieten van dat kleintje in je armen!

HD, fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je van de jeuk af bent. En natuurlijk dat het met B goed gaat! En wat heerlijk om te lezen dat de grote zus ook zo blij en lief is. Lekker genieten met zijn viertjes!

Flipje, is het een beetje uit te houden tot 19 juni? Die tijd tot die echo kan zoooo lang voelen.
Alle reacties Link kopieren
Zet 'm op vandaag, Depster!! Ben heel benieuwd naar je volgende update! Heel veel succes, ik hoop dat alles voorspoedig gaat en ik wens je alvast heel veel baby-knuffel-plezier!!

Puk, oh wow, van 4500 gram zou ik ook ff schrikken. Gelukkig dat de echo's erna een iets lichtere baby lieten zien. En aan de andere kant zegt m'n gyn ook dat het allemaal niet zoveel hoeft te zeggen. Sommige kleine baby's willen er met geen mogelijkheid uit en sommige grote baby's juist makkelijk. Het valt op voorhand gewoon niet te zeggen. Lux had ook een positief verhaal met een grote baby gelukkig. Wel super dat je je zo goed voelt de hele zwangerschap!

Hier: nog niets hoor! We wachten verder af...
Even snel en volrecht ego post; Vandaag is mijn zoontje geboren🥰 We maken het goed! Later meer :)
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa!!! Gefeliciteerd Depster! :applause: Fijn ook om te lezen dat het goed met jullie gaat. Geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd lieve Dep! Wat fijn dat het goed gaat met jullie, veel geluk! :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gefeliciteerd Depster met de geboorte van je zoontje! :heart:

Windmolen, je UD voorbij. Benieuwd wanneer jij hier een berichtje plaatst. Ik leef op afstand mee!
En bij Puk natuurlijk ook. Zet ‘m op dames :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Depster van harte gefeliciteerd! Windmolen wat spannend, benieuwd wanneer we van jou wat horen
Gefeliciteerd Depster!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Depster!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Depster! Wat zul je blij zijn dat hij er is!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Depster!! :cheer: Wat fijn
dat hij er is :hello: ! Geniet van al het moois
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft ze zich ook gemeld. Ons prachtige meisje is afgelopen nacht geboren! Netjes dus op de geplande datum :-D . Het ging super snel en ondanks de heftigheid daardoor mag ik echt in mijn handjes klappen met hoe het gegaan is! Met ons meisje en met mij gaat het dus helemaal goed! Zo ontzettend hard aan het genieten nu :love:
Aaah puk gefeliciteerd met jullie meid😍😍

Windmolen, toi toi toi!

Bedankt voor de felicitaties! Het is nog altijd erg onwerkelijk haha!

Ik zou donderdag worden ingeleid, maar ivm drukte is dit vrijdag geworden. Sochtends is er een ballon geplaatst en toen kon ik naar huis. Hele dag wat rommels maar niets bijzonders.
Zaterdagochtend zat hij er nog in, waar ik van baalde. In mijn beleving betekende dat geen ontsluiting. Vlak voordat ik naar t ziekenhuis ging voor de check verloor ik de slijmprop.

Eenmaal daar gechecked en bleek ik al 5 cm (!!) te hebben en hier niets van gemerkt! Ik werd aan de ctg gelegd en zag toen wel de weeën en zag dat de rugpijn zie ik had..daarmee samen ging.

Half uur later de vliezen gebroken, echt hilarisch. Het liep zo dr handschoen van de verloskundige in 🤣

Om half 12 werd ik weer gecontroleerd en zat ik al op 7 cm. De weeen - rugweeen - werden steeds sterker ook. Ik heb altijd geroepen een bevalling met ruggenprik te doen....maar na een gesprek met de verloskundige koos ik toch anders (waar ik nog achtersta, maar ik raad t niemand aan :p )

Om 2 uur weer een check maar geen verandering. Ik kreeg een infuus om de weeën te helpen en een morfine prikje want de rugweeen zijn lastig op te vangen.

Uurtje rust gehad, het infuus werd opgehoogd en toen begon de pret. Van 3 tot half 5 met moeite alles op kunnen vangen. Half 5 kwam ik in een weeenstorm tot half 6, met persdrang die ik tegenmoest houden. Ruzie gemaakt met de gynaecolooog 😇 Half 6 mocht ik gaan persen en 20 min later was ik ineens mama!

Nu ligt dit kereltje te knetteren op mn buik, het mooiste, het hefstigste, het beste en het bizarste ooit ❤
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan meld ik me ook maar ff ;-D. Onze zoon is zondagmiddag geboren! Helaas zware, lange bevalling gehad en ondanks dat ze de baby goed in de gaten hebben gehouden de hele tijd heeft ie het zwaar gekregen op het eind en moest snel mee met de artsen. Geen droombegin helaas dus, dat wordt nog wel ff verwerken. Gelukkig doet ie het nu hartstikke goed en begint hier het grote genieten ook te komen! Het is een supersterk en beweeglijk mannetje, tilt nu z'n hoofdje al op in buikligging. En zn kontje, precies zoals in m'n buik 😍. Hopelijk mag hij vandaag van de intensive care af en kunnen we nog meer tijd samen doorbrengen!

Depster en puk, en toen waren we ineens allemaal mama! 🥰 Gefeliciteerd meiden!! Geniet!!
Ook Puk en Windmolen gefeliciteerd!
Het klinkt heftig windmolen. Neem je tijd om het een beetje te verwerken en als je vragen hebt, stel ze aan je arts/verpleegkundige.
Alle reacties Link kopieren
Wauw puk, ook jij gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat alles goed gegaan is :love:

@Dep: klinkt al met al als een geslaagde bevalling en alsof je kneiterverliefd bent.

@Windmolen: zo, jij een wat pittigere start maar van harte gefeliciteerd met je dappere mannetje! Waarom ligt hij op de NICU, of wil je dat hier niet zeggen? Gelukkig kunnen die ukkies klein als ze zijn heel wat hebben dus hopelijk kunnen jullie snel met hem naar huis en verwerken wat er is gebeurd :hug: pas goed op jezelf, net mama en je kindje niet bij je hebben is serious business, ook al is het nu het beste voor hem :bigkiss:

@Flip: woehoe! Welkom hier! Hoe gaat het? :cheer2:

@HD: fijn dat het zo goed gaat!

@Rest: hoe gaat het met iedereen die ik even niet zo op m’n netvlies heb; stipje, mimi, heytan?

@Hier: gaat goed. Morgen 20 weken echo, 0 zorgen om, voel de kleine jongen ook lekker dansen de hele dag, is ook al duidelijk voelbaar wan de buitenkant. M’n grote kleine jongen gaat ook oké, verheugt zich enorm op z’n broertje. Hij noemt de baby al bij naam, want daar zijn we ook al uit, maar ach geeft niks ;-D zijn naam hebben wij ook niet tot de geboorte geheim gehouden. Merk wel dat m’n reserves veeel minder zijn en dat lange werkdagen + peuter best vermoeiend zijn, dus probeer vooral voldoende rust te nemen en niet teveel enerverends te plannen, zodat ik de dagen een beetje fatsoenlijk doorkom. Bekken gaat uitstekend, dankzij bijtijds starten fysio + gebruiken balanskussen etc. weinig klachten momenteel. Enige is die vermoeidheid en dan klaarwakker in bed liggen elke keer. Zo lastig.

Nou mijn pauze zit erop, ga weer aan het werk!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Puk en Debster van harte!

Windmolen, ook van harte, en hopelijk het kindje snel volledig in je armen. Lijkt me erg schrikken maar gelukkig in goede handen.
Alle reacties Link kopieren
Puk en windmolen beide van harte gefeliciteerd :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Puk en Windmolen, jullie zijn moeder! Whoehoe! gefeliciteerd! En wat kan een bevalling vreselijk heftig zijn he, maar tegelijk ook prachtig :heart:

Ik heb zo over een uurtje de 20 weken echo. Voel me prima, veel beweging in mijn buik, dus ga er vol vertrouwen in. Al zegt dat natuurlijk niks.... spannend is het wel...
Ik denk dat we niet gaan weten wat het is.... horen jullie mijn twijfel?? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Oh Windmolen en PUK: van harte gefeliciteerd! :heart: :heart:

Dat klinkt als een heftige bevalling Windmolen. Maar hij is er... pfff!

:jump:

Lux: heel veel succes morgen, lieverd! :)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Puk, gefeliciteerd met je dochter. Op je uitgerekende datum, toch wel bijzonder!

Windmolen, gefeliciteerd met je zoon. Deze geboorte is extra bijzonder. We schrijven deze zomer al 5 jaar samen rondom zwanger worden en nu ben je mama. Van harte!! :heart:
En ik hoop uiteraard dat je kleine knapperd snel van de intensief af mag en neem voor jezelf ook de tijd. Klinkt heftig :hug:

Succes dames met de echo’s vandaag en morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven