zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met alle nieuwe viva-baby's! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hier 1 goedgekeurde jongeman in de buik! Wel bijna 2 uur over de echo gedaan omdat hij zo rond stuiterde dat ze niks in beeld kreeg ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ben je een paar dagen afwezig... zijn er ineens allemaal baby's!
Wat een mooi nieuws.

Gefeliciteerd mama's :heart:
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
10-06-2020 14:37
Hier 1 goedgekeurde jongeman in de buik! Wel bijna 2 uur over de echo gedaan omdat hij zo rond stuiterde dat ze niks in beeld kreeg ;-D
Wat fijn zeg! Haha stuiterballen kunnen het zijn zeg
Alle reacties Link kopieren
Ik breek ff in want ik lees heeeeel veel mooi nieuws :hello: :flirting: gefeliciteerd mama's :heart: .
Windmolen klinkt heftig, sterkte en ik hoop dat je je mannentje snel in je armen mag sluiten. Het klinkt iig als een vechter :heart: .
Depsterjouw bevalling lijkt in veel opzichten op de mijne, ik ben ook ingeleid. Alleen in tegenstelling tot jou heb ik altijd gezegd ik wil geen ruggenprik & ja hoor ik koos toch voor de ruggenprik haha :hihi:
Mijn meisje is alweer bijna 15 weken. Geniet van elk moment mama's want die kleine hummeltjes groeien zo snel :love:

Ook voor de andere dames geniet van je zwangerschap, het is een van de mooiste periodes in je leven & natuurlijk zodra je je kleintje eindelijk in je armen kunt sluiten
:heart: :heart:
Shine bright like a diamond
Alle reacties Link kopieren
Waaauw lieve Puk, windmolen en depster, gefeliciteerd! Zo dicht op elkaar haha! Heel veel geluk met jullie kleintjes!

Windmolen wat super naar dat de bevalling uiteindeijk niet goed verliep en jullie kleintje naar de IC moest…. Hoe gaat het nu? En hij werd toch wel groot verwacht, benieuwd hoe zwaar hij uiteindelijk was!!

En Depster hoe zwaar was jouw ventje uiteindeiljk?

Lux wat fijn dat je 20-weken echo goed was! Lief dat jullie hem al bij naam noemen!! En leuk nog een jongetje!! 2 broers straks! Blij mee? Of net als ik even wennen haha!

Mimi hoe ging jouw 20 weken echo? Ik hoop goed!

Sofie wat leuk (en spannend) dat jullie het geslacht als verrassing houden. Ik zou dat echt niet kunnen haha! Fijn dat de echo verder goed was.

Zot, zo fijn dat jullie echo goed was gegaan, en nóg een jongen, wauw!! Huis vol mannen straks. Super leuk dat jullie óók nog een meisje erbij hebben, fantastisch. Mijn vriend en ik vinden jouw verhaal heel inspirerend. Ik volg op IG ook meerdere dames en een aantal eiceldonatie-moeders werden ook spontaan zwanger nadat ze onvruchtbaar verklaard waren. Dat biedt toch soort van hoop. Niet dat we er op rekenen, maar het kán maar zo dat je lichaam/hormonen toch ineens even genormaliseerd zijn door een zwangerschap. Wie weet! Maar een eiceldonatie-kindje heb ik nét zo graag, al zou het natuurlijk wel een fantastisch kadootje zijn om zomaar spontaan zwanger te worden zonder MMM.

HD fijn om te lezen dat het bij jullie ook iets beter gaat. Snap dat het wel lastig is beslissen wat je met de 2 cryo’s doen. Misschien had ik het al eerder gezegd maar je zou kunnen overwegen ze te doneren. Al is dat niet voor iedereen, mijn vriend zou dat bijv. absoluut niet willen, wetend dat zijn dna ergens anders opgroeit, en in jullie geval, 100% broertje/zusje in een ander gezin te hebben. Zelf heb ik er minder moeite mee, maar dat is wss ook waarom ik zelf niet zo’n moeite heb met ecd/geen dna-overlap met m’n kindje heb, nu ik het allemaal eenmaal verwerkt heb.

Hier:
Meiden dankjulliewel voor alle reacties op mijn ‘verwerking’ dat we een jongetje zouden krijgen. Inmiddels helemaal aan gewend en las/hoor ook overal dat jongetjes juist naar de moeder toe trekken en meisjes soms echt diva’s kunnen zijn. Nou ben helemaal om hoor nu, haha! Kan niet wacht ons kleine ventje te ontmoeten. Zo benieuwd hoe hij er uit gaat zien met een mengelmoes van mijn vriend, onze donor, en toch mijn invloed via microRNA…. Suuper leuk!! :heart:

Onze 20 weken echo was vorige week en alles was goed, fijn zeg! Voor mijn vriendin helaas minder goed nieuws, de NIPT bleek idd te kloppen na het doen van een vlokkentest werd down bevestigd. Super erg. Ze hebben na 3 weken besloten om de zwangerschap af te breken, hoe moeilijk ook. Zo knap dat ze het durfde te beslissen. Wij hadden dat ook gedaan als we in hun positie zouden staan, maar doe het dan nog maar eens, gatverdamme zo kut. En ook rot dat ze straks met lege handen staat, en haar beste vriendin ondertussen telkens ronder wordt. Dat had mij andersom afschuwelijk pijnlijk geleken. Dus dat vind ik wel erg. Mijn vriend zegt dat ik me niet schuldig mag voelen, wij hebben tenslotte ook niet bepaald makkelijke weg afgelegd om zwanger te worden, maar merk dat ik toch minder geniet… En dan ook nog net ons droomhuis helemaal aan het verbouwen die perfect is voor een (groot) gezin. Ik zal proberen te blijven genieten overal van, en haar zo goed mogelijk te steunen. :'-(

Ons huis dus, ik ben al 4 weken aan het klussen! Zo fijn dat het precies in het 2e semester viel allemaal, had niet beter uit kunnen komen. Ben wel iets te veel van mezelf aan het vragen fysiek gezien, lig elke avond afgepeigerd in bed, maar ik wil het allemaal zo graag af krijgen!! :lol: Zaterdag verhuizen we terwijl volgende week de vloer nog gelegd moet worden en de laatste muren gesausd moeten worden, maar ach, wat een avontuur en een droom die uitkomt. Soms voelt het bijna te mooi om waar te zijn… :sigh: Hopelijk blijft alles goed gaan!
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig voor jullie vrienden stip, snap dat je daar ff naar van bent :hug:
Wel fijn dat je droomhuis zo goed vordert en dat je je begint te verheugen op een zoontje. Terecht want zoontjes zijn heel tof ;-D

Ik was eigenlijk direct heel blij met 2 zoontjes. Wilde altijd het liefst 2 van hetzelfde geslacht en ‘mis’ geen dochter ofzo, lijkt me heel gewoon gezellig straks, een mannenhuis. Ik denk dat ze meer kans hebben op dezelfde interesses als ik zo de peuterjongetjes om me heen zie; allemaal geobsedeerd door treinen, sirenes en machines. Dus dat speelt straks hopelijk heerlijk samen terwijl mama een boek leest en met een half oog toekijkt ;-D

Al zal het vast ook wel gelden voor ‘koningskoppels’ hoor, zal niet voor niets zijn dat dat voor de meeste mensen de ‘favoriete’ samenstelling is. Een dochter was dus ook helemaal goed geweest, maar wennen, nee zeker niet.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Even snel na een verrotte nacht; wil iemand de tabel voor me aanpassen? Iemand heeft me erin gezet. Ik zou graag nog 32 zijn maar ben toch echt 36 inmiddels ;-). En eigenlijk is dit kind nummer 5 voor ons, F* hoort er voor ons gewoon bij. Ook al wordt dit nummer 4 in huis. Mijn UD is 10-10.

Verder gaat het redelijk. Best veel buikpijn, ze hebben niet echt een verklaring. Ga wel van het lokale ziekenhuis (weer) naar het Erasmus, ze missen hier toch bepaalde expertise. En dat heeft best wat stress gegeven, want zelf zien ze dat niet zo erg.

Ik slaap slecht, deels door onze oudste die slecht slaapt, deels door gewoon wakker liggen en buik-baby die extreem druk is. Artsen verbazen zich over erover hoeveel deze beweegt.
Alle reacties Link kopieren
Whoehoe!!! Gewoon 3 baby's gefeliciteerd meiden!!! Het blijft zo bijzonder...
Ik ben heel nieuwsgierig naar de namen. Heb ik die gemist of hebben ze er niet gestaan? Het is zo druk hier met 2 kleintjes, kraambezoek en een man die online colleges moet geven en dus extra hard aan het werk is dat ik veel te weinig heb meegelezen.

Windmolen, het klinkt als een heftige bevalling. Hopelijk mag je jullie mannetje snel in je armen houden.

Lux, wat fijn dat alles goed is met jullie kleine man. Jullie zijn er lekker snel uit qua naam al.

Stipjepipje, wat fijn dat jullie 20 weken echo ook goed was. Embryo donatie zie ik zelf niet zitten dat zou genetisch 100% een broertje of zusje van onze kinderen dan zijn, dat voelt te dicht bij. Ik zou wel eicellen willen doneren, ik dacht ik doe nog 1 keer het hele traject tot aan de punctie om een ander te kunnen helpen. Had er ook al allemaal info over opgezocht in mijn zwangerschap. Echter wil mijn man dat echt niet en bij zoiets moeten we er beide achter staan (we hebben er meerdere gesprekken over gehad en hij vind dat dan een half broertje of zusje van onze kinderen, terwijl ik het, zolang het maar 1 deel is dus zaad of een eicel, meer als een "bouwsteentje" zie). Dus dat gaat over. Terwijl we vrienden hebben met een kind van een (sperma)donor en dat ziet hij wel 100% als hun kind.

Zot, wat naar van de buikpijn en het slechte slapen. Wat maakt dat je niet tevreden was over jullie lokale ziekenhuis?

Flipje, ik heb hetgeen jij noemde even opgezocht, maar dat was het denk ik niet. Dat duurt veel langer. Mijn huisarts dacht gewoon galbulten en het was uiteindelijk met medicatie ook snel onder controle gelukkig, dus ik denk dat dat het ook geweest is. Succes met je echo vrijdag!

Mimi, hoe was je echo? Hopelijk was alles goed.

Hier weinig nieuws. Onze kleine man doet het super goed. We moesten vrijdag nog naar de kinderarts in het ziekenhuis, maar hoeven niet meer terug, qua groei deed hij het heel goed en ook zijn bloedwaarden waren goed. Nu nog hopen dat hij binnenkort zijn bed net zo lekker vind slapen als slapen op mij en dan is hij helemaal een droombaby. Wat slapen betreft doet hij het dus nog niet volgens de boekjes, maar dan spelen die 4 weken die hij te vroeg was waarschijnlijk toch wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Sorry meiden, heb nu te weinig tijd om goed te reageren, maar wil de nieuwe mama's natuurlijk wel feliciteren!!

Windmolen, Puk en Depster: wat super fijn dat ze er zijn!! Zo lang op gewacht, ongelooflijk. Ik heb vooral veel gelezen van Windmolen en vind het zo bijzonder dat het nu echt zo is, er is gewoon echt een kindje.
Hoe is het nu met jullie?

Ik sta er nog steeds regelmatig bij stil hoe gelukkig ik mag zijn met mijn 2 kindjes. De pijn en het verdriet ken ik nog heel goed en dat is zo intens heftig. Gelukkig is dit voor jullie niet meer van toepassing.

Ik hoop snel wat meer te kunnen schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies en nieuwbakken mama’s!

Weer een pittig nachtje achter de rug? :zzz:

Ik prijs me gelukkig dat ik nu nog lekker slapen kan, dat wordt straks met die buik en daarna baby stuuukken minder weet ik uit ervaring dus ik geniet er nog maar even van.

@HD84, wat fijn dat hij helemaal goedgekeurd is en lekker groeit. En die nachten… mijn baby heeft het hele eerste jaar niet ‘volgens de boekjes’ geslapen… Ik heb me er op een gegeven moment maar bij neergelegd, maar vermoeiend is het wel :zzz:

@Zot-83, de inlog van de tabel staat eronder, kun je het eventueel zelf ook aanpassen
Wat vervelend van je buikpijn en slechte nachten, ook geen fijne combi. Kan je buikpijn ook komen van een ’te’ drukke baby?
Die van mij is ook echt overdreven druk, heb al best een tijd regelmatig harde buiken en veel bandenpijn, wat best lang aanhoudt. Vond het zo overdreven allemaal, omdat het al begon met 14 weken ofzo… maar het is nu nog.

@Lux, yeeah, een goede 20 weken echo! Haha, ook al zoveel moeite moeten doen dus om alles in beeld te krijgen, bij ons ook! We wilden bijna een tweede afspraak inplannen, om de echo af te maken, toen ze nog net de laatste dingetjes in beeld kreeg…

@Stipje, wat heftig van je vriendin. Kan me je gevoel heel goed voorstellen. Je had hier van te voren een heel ander beeld bij natuurlijk. Lekker samen zwangeren en samen tutten met jullie babies…
Maar… het mag jouw eigen geluk echt niet in de weg staan. Jullie hebben hier zolang op gewacht! En dan ook nog een mooie nieuw huis… probeer toch te genieten, voor je het weet is die zwangerschap alweer voorbij! En misschien kun je het over een tijdje bespreekbaar maken bij je vriendin, dat jij je zo rot eronder voelt... misschien ziet zij dit wel helemaal niet zo!

@hier, de 20 weken was helemaal goed. Duurde wel een eeuwigheid om alles in beeld te krijgen, zo druk! Wel leuk om te weten wat ik nu precies voelde. Heb heel vaak in de zijkant van mijn buik, een soort van plaatselijke harde buik. Maar dat was nu tijdens de echo ook, en dan wordt er gewoon even totaal uitgestrekt! Dat waren dus de voeten. Zo apart dat zo’n hummel van 300 gram, al zoveel power heeft.
En….. we krijgen een meisje!! Ik kan niet ontkennen dat ik er zo ontzettend blij mee ben! Dit wilde ik toch wel het allerliefst, van beide 1! (en dit klinkt zooo stom, want ik wilde gewoon heel graag nog een kind en had een babybroertje ook zoooo schattig weer gevonden, maar dit is mijn gevoel) Ga nu al helemaal los op de babykamer, zo leuk! Nu de naam nog, dat is het moeilijkst… er zijn zoveel leuke vind ik, in tegenstelling tot jongensnamen, dat vond ik een stuk makkelijker.
En net definitief gehoord dat we volgende week op vakantie kunnen, zo ontzettend veel zin in. Campinglife, here we come! B-)
Zo leuk de babyboom hier! Ik hoop dat alles goed gaat met de nieuwe mama's (en neem je tijd om een update te plaatsen... ik ben razend nieuwsgierig naar hoe het gaat maar snap dat het er bij in zal schieten nu ;)) en lief alle dames die hier ook even een reactie plaatsen om te feliciteren :heart:

Hier gaat alles prima. Ik merk dat ik wel echt in de chille 2e trimester periode zit nu. Was ik tot 16 weken veel moe met geregeld buikpijn. Nu heb ik weer bijna mijn normale energiepeil terug, slaap prima, bijna geen buikpijn meer en ook het maagzuur valt nog erg mee :cheer2:

Ik heb niet zo'n stuiterbal in mijn buik zoals ik vele van jullie zie schrijven. Ik voel de baby wel regelmatig bewegen maar voelt anders dan bij dochter. Denk omdat de placenta voor ligt? (of omdat het een jongetje is? wie weet haha!) Voelt meer als verschuivingen en draaiingen terwijl bij de vorige zwangerschap waren het echt kicks inclusief bewegende buik. Heb deze week weer controle bij de verloskundige maar ben er een stuk minder mee bezig nu merk ik. Meeste onzekerheid is wel weg nu en het is echt genieten. Ik ben er ook wel echt bewust mee bezig. Geregeld foto's maken en aandacht geven aan mijn buik. Kijk bewonderend in de spiegel als ik dat bolle buikje zie, na alle mislukte tp's begon ik te settelen voor stoppen en 1 kind en nu ben ik zo dankbaar dat ik het nog een keer mag meemaken. Misschien ben ik er ook zo mee bezig omdat ik weet dat dit mijn laatste zwangerschap is. Hierna is het klaar voor ons. Wil echt geen traject meer in.

Heb eind deze week ook een afspraak staan voor de 22 weken prik. Hebben jullie deze ook op de planning of gehad? Die optie was er in mijn vorige zwangerschap nog niet. Verder hebben we qua spulletjes eigenlijk alles al in huis. Zoek alleen nog even naar een extra kinderstoel op mp en een meerijdplankje voor straks bij de kinderwagen. En wil wel heel graag 1 nieuw pakje voor straks na de geboorte. De lade met maatje 50/56 puilt eigenlijk al uit maar is zo leuk om voor te shoppen. En wil ook niet alleen maar tweedehands voor dit kindje;)

Lux, wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Hoe is het nu je arts bent, heb je een nieuwe baan nu? Hier trouwens ook niet echt perse voorkeur voor een koningskoppel. Twee meiden lijkt me echt super leuk. Dochter is trouwens overtuigd dat ze een zusje krijgt... ben benieuwd of ze het goed heeft straks. Wij zijn er ook nog uit qua namen maar houden ze voor onszelf. Maar weet nog dat jullie het de vorige keer ook deelden toch? Helemaal prima lijkt me. Hoop alleen wel dat mensen geen mening gaan geven, dat had een vriendin die haar ouders al de naam vertelde "zo noem je je kind toch niet" pijnlijk :facepalm:

Stipje, wat goed van het huis! En schijnt helemaal te kloppen dat jongetjes naar hun mama toe trekken ;) En moeilijk met die vrienden. Zo heftig als je die keuze daadwerkelijk moet maken. Hier had een vriendin een miskraam rond de 9 weken en ze was vlak na mij uitgerekend. Ik voel me soms nog schuldig als ik haar zie met mijn dikkere buik. Terwijl zij er best wel 'chill' onder is, ze weet dat wij het ook niet cadeau hebben gekregen en vraagt altijd heel geïnteresseerd hoe het gaat. Had het stiekem ook gewoon heel erg leuk gevonden om samen zwanger te zijn. Ik weet dat ze nu nog even een pauze hebben en hoop dat ze snel weer zwanger is :heart: maargoed, jouw zwangerschap mag er gewoon zijn maar weet dus uit ervaring dat het niet altijd makkelijk is.

Zot, heerlijk online nog 32 lijken haha. Ik ben niet goed met de tabel.. dus blijf er even vanaf ;) Wat jammer dat je zo slecht slaapt. En de buikpijn. Gaat de pijn wel weg als je even gaat liggen/rusten/met een kruik? Want dat was bij mij het geval en daarom maakte de verloskundige zich niet zo'n zorgen. Wel fijn dat het zo'n druktemaker is (behalve als je daardoor wakker ligt :rolling: ) Hoop dat het zo meteen beter gaat bij het Erasmus ipv het lokale ziekenhuis.

Mimi, wat leuk een meisje! Toch geen verassing gehouden dus? En nog fijner: een goede echo. Gefeliciteerd! En ook nog lekker op vakantie, geniet ze, gaan jullie op korte termijn nog weg?

HD, sorry had jouw update even over het hoofd gezien. Wat fijn dat het zo goed gaat! Al klinkt het idd best druk met twee kleintjes thuis en een thuiswerkende man. Hoop dat je zoontje snel even lekker slaapt in zn bedje als op zn mama!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst Windmolen wat een fantastisch nieuws dat de kleine er is! Eindelijk is het dan zover :heart: Jammer dat het geen onbezorgde start was en echt heftig om te lezen dat hij op de intensive care lag. Hopelijk hebben jullie dat nu achter je gelaten en fijn dat je nu kan genieten. Ik heb zo met je meegeleefd destijds en was zo blij voor je toen je eindelijk zwanger was. En nu helemaal blij dat de kleine er ook is. Alsof het nooit anders is geweest he. Je blijft kijken naar zo'n klein hummeltje :flirting: Gefeliciteerd met jullie zoontje :heart:

Sofie wat fijn dat het grote genieten is begonnen. Hele fijne periode is dat he, weinig kwalen, je voelt je weer fit. En langzaamaan al naar wat spulletjes gaan kijken. Grappig dat je dochter denkt dat ze een zusje krijgt. Mijn placenta lag ook voor en voelde wel al snel beweging wel minder intens. Maar ik heb er niets an gemist ofzo, wordt vanzelf nog wel duidelijker :)

Lux wat super fijn dat alles goed was en wat leuk nog een knul in huis :heart: . Grappig wat je schrijft over sirenes , auto's etc. Mijn zoontje is ook echt van de jongensdingen (wij stimuleren echt niets ofzo, kiezen zelf uit wat ze leuk vinden). Ik vind dat zo grappig om te zien dat hij met autootjes aan het rijden is met "tuut tuut"en "broem broem" geluiden erbij. Zo super cute :heart:

En gefeliciteerd aan iedereen die moeder is geworden :love:
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames, even tijd voor een berichtje van mij, ff lekker ego. Het gaat naar omstandigheden goed met ons, we zijn sinds vrijdagmiddag thuis en genieten van ons mannetje. We hebben een behoorlijk lastige tijd achter de rug. Ons jochie werd na een bevalling van 36 uur (waarin-ie het steeds super deed qua hartslag) geboren met een hartslag van 40 en ademde niet. Hij werd meteen meegenomen door de artsen en ik heb 'm pas 's avonds laat voor het eerst kunnen zien. Heel onwerkelijk met al die slangetjes. Gelukkig ging het wel snel bergopwaarts met hem. Hij was twee nachten op de IC en daarna mochten we samen naar de kraamafdeling. Helaas was dat een superstressige tijd voor mij. Door al het gedoe en veel te weinig slaap en eten, heb ik 's nachts last van paniekaanvallen, hyperventileren en zelfs soort van hallucinaties. Gelukkig gaat het nu ik thuis ben en hulp heb van m'n man en ouders veel beter. En bovenal, het gaat super met ons lieve mannetje en ik heb het op de één of andere manier klaargespeeld om borstvoeding te kunnen geven (moet alleen af en toe nog kolven).
Ons mannetje loopt alleen wel motorisch erg voor volgens mij, mss dat iemand hier daar meer van weet? Vanaf dag 1 (dus nog op de IC!) tilt hij z'n hoofdje al goed op als hij op z'n buikje ligt. Gisteren ging-ie kruipbewegingen maken op z'n buik en hij drukt z'n kontje omhoog. Gisternacht heeft-ie zich een keer omgedraaid van z'n rug naar z'n zij. Hij weet ook al z'n handjes in z'n mondje te stoppen. En hij lacht al naar iedereen en vandaag lachte hij zelfs naar z'n knuffeltje. Lijkt me allemaal zo snel voor een pasgeboren baby? Ik kan het niet zo goed bijbenen! Ik heb niet zoveel tijd om me in te lezen, maar op internet lees ik steeds dat dit pas over een paar maanden hoort te gebeuren? De artsen in het ziekenhuis zeiden ook al dat hij zo sterk is. Depster, jij had ook zo'n bewegelijk jochie in je buik, toch? Hoe is dit bij jou nu?

Liefs en hopelijk kan ik snel weer uitgebreider reageren!
Alle reacties Link kopieren
Stip: wat verdrietig voor je vrienden. Dat gun je niemand. En zo’n trisomy 21 diagnose is een vreselijk lastige afweging. Snap je misplaatste schuldgevoel trouwens. En toch staat het los van jouw zwangerschap. Zolang je de ander de ruimte geeft en oog hebt voor dat verdriet...
Toen het zwanger worden/blijven bij ons niet wilde lukken en mijn beste vriendin wel zwanger was in IVF 2 vond ik dat niet eens echt moeilijk, maar dat kwam ook omdat zij gewoon oog had voor mijn verdriet. Terwijl ik het bij anderen, die wat minder oog hadden voor het verdriet, wel lastig vond.

HD: Wat lief dat je overwoog eicellen te doneren. Ik snap de bezwaren van je man wel trouwens. Ik heb het ook overwogen, maar doe het niet -en word nu te oud- omdat je een ander er zo mee kan helpen. Maar je weet niet wat het emotioneel met je doet. Ik zou het voor een goede vriendin misschien wel kunnen, maar een wildvreemde vind ik dan een lastiger verhaal.

Zot: Ik zie op sociaal media steeds lieve foto’s van je oudste met de tweeling voorbij komen. Volgens mij is hij helemaal gek op de baby’s!

Windmolen: wat een vreselijk heftige start heeft je zoontje gehad. En dat jij niet alleen fysiek, maar ook mentaal moest bijkomen begrijp ik helemaal. Echt: 36 uur bevallen lijkt mij een hel. Maar wat fijn dat de borstvoeding goed op gang komt en je thuis bent en goed opgevangen wordt. Heb je kraamzorg in DL?

Lux: Ik kan mij helemaal voorstellen dat je twee van hetzelfde geslacht helemaal fantastisch vindt - zeker ook voor elkaar. SA had volgens mij ook wel graag een zusje gehad. De moeder van een vriendinnetje is zwanger en toen riep ze laatst: “do you have a baby in your tummy too mummy” - ouch ha-ha. “Nope SA, you’re the one and mummy is done!”

Boulu: blij te lezen dat R. het naar omstandigheden goed doet, lieverd. Ik hoop dat jij en je man veel steun aan elkaar hebben.

Depster: Hoe is het thuis? Ik hoop dat je volop geniet.

Flipje: Wanneer heb jij de echo?

Hier gaat het goed. We hebben besloten niet op wereldreis te gaan in Januari. Te veel onzekerheid met Covid-19. Verder werk ik nog steeds vanuit huis. De nursery gaat 1 July weer open. Ondertussen hoop ik dat Lauwie en Daisy zich spoedig hier kunnen melden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Thanks voor de felicitaties!

Windmolen, wat heftig is jullie start geweest! Helemaal niet gek dat je last had van paniekaanvallen.
Wat betreft de motoriek, ik herken het wel bij Flip (Mees). Heel krachtig al in zn benen en nek, maar dit is allemaal niet bewust.

Hij gebruikt die kracht namelijk bij buikkrampen (veel) en zn reflux (veel). Nachten zijn helaas een ramp en mentaal ben ik een ramp.

Zit ook bij mn ouders nu tijdelijk en heb de nodige hulp ingeschakeld.
Alle reacties Link kopieren
@Windmolen: jeeeeej jullie zijn thuis!! Goed nieuws meid :) ik kan me wel herinneren dat ik mijn zoontje ook heel knap vond. Weet alleen bij god niet meer wat hij allemaal wel en niet kon (of wat ik dacht dat hij kon haha; hij ‘lachte’ ook heel vroeg, maar achteraf was het gerichte lachen dat met een week of 5 kwam toch echt wel anders dan die ‘glimlachjes’ van tevredenheid). Maar het is vast normaal ;) en anders heb je een knappe baby, nou, het kan erger zou ik zeggen :heart: pas je goed op jezelf? ‘t Is niet niks wat je hebt meegemaakt. Klinkt wel alsof je goede hulptroepen hebt.

@Sofie: denk dat het aan de placenta ligt, iemand uit m’n uitgerekend groepje heeft precies hetzelfde als jij en dit keer ook placenta voor. Grappig dat je dochter hoopt op een zusje, wie weet! Wij deelden de naam vorige keer idd ook direct, maar niet zo van ‘leuk hè,’ maar we zeiden gewoon; ‘en hij heet X!’ Heb niet het idee dat mensen er dan nog opmerkingen over durven te maken. En iedereen die het niks vond kon vast wennen voor de geboorte ;) in sommige landen is de naam geheim houden juist ongebruikelijk dus ‘t is net je voorkeur denk ik. Ik vind het fijn nr. 2 al bij zijn naam te noemen, alsof hij er al bij hoort ofzo :)

Ik werk nu als arts en begin over 2 weken bij een andere baan, dus heb er zelfs 2 ;-D gaat prima, al zijn het nog niet de ziekenhuisbanen die ik straks na de bevalling wil.

@Mimi: gefeliciteerd met de goede echo en leuk dat je een meisje krijgt!

@Lilly: haha ja dat zijn echt jongensdingen denk ik. Ken geen meisjes die 3 jaar lang wild worden van graafmachines, sirenes en treinen. En hier heeft zoon dat ook écht niet van mij ;-D

@Bag: achja dat lijkt me best even lastig voor jou, als SA dat vraagt. Zeker als je onder andere omstandigheden graag een tweede had gewild.

@Boulu: wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat, althans dat maak ik op uit Baggal’s bericht. :hug: hoop dat ze stappen vooruit blijft maken!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, ik begrijp wel dat je psychisch even een dip heb gehad. Het is ook niet niks wat je hebt meegemaakt. Gelukkig gaat het nu aan de betere kant met je. Praat erover en schrijf het eens van je af zou ik zeggen. Sowieso heb ik mijn hele bevalling eens opgeschreven, omdat je uiteindelijk details vergeet.

Geen ervaring met zo snel hoofd tillen, omdraaien. Die van mij zijn juist wat trager :biggrin: . Zou alleen even opletten, aangezien hij kan draaien, met inbakeren, puckababy en misschien ook dekens die los kunnen, en dat soort dingen. Zeg het maar voor de zekerheid :), aangezien je geen kraamzorg hebt, toch?
Alle reacties Link kopieren
En wat goed van de borstvoeding! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, wat fijn dat jullie thuis zijn en er goed voor je gezorgd wordt. Wees een beetje lief voor jezelf, het is ook niet niks wat er allemaal gebeurd is. Lekker genieten nu.

Depster een beetje van hetzelfde ;-). Wat verstandig dat je bij je ouders bent. Die helpen vast graag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, lieve meiden! Dat verschil tussen bewust en onbewust kende ik daadwerkelijk niet. Ik denk dat het dat idd toch onbewuste bewegingen zijn van een supersterk mannetje :). Ga ik er maar lekker weer van genieten en trots zijn!

Depster, goed dat je hulp hebt, die gebroken nachten zijn echt een hel, hè? Lijkt me supernaar de reflux en buikkrampen. Dan mag ik blij zijn dat die van mij me alleen maar wakker houdt omdat-ie wil knuffelen. Sterkte meid!!

Bedankt voor de tip Lilly, hier sowieso alleen maar een slaapzakje voor 's nachts. Maar hij heeft sindsdien ook niet meer gedraaid, dus dat was mss ook alleen maar een toevallige, sterke beweging. En ik ben idd begonnen m'n verhaal op te schrijven.

In DLD hebben we idd geen uitgebreide kraamzorg, maar de verloskundige komt zo elke 2-3 dagen even kijken hoe het gaat. Ze is net geweest en alles was helemaal goed met de kleine. Hij is z'n geboortegewicht alweer voorbij. Ik mag nu proberen alleen nog maar borstvoeding te geven en niet meer te kolven aangezien m'n productie al behoorlijk hoog is nu. :yes: 't Kost alleen nog wel heel veel tijd, die borstvoeding, omdat-ie soms eindeloos lang niet goed aanhapt, of dan weer in slaap valt omdat-ie het gewoon zo gezellig vind bij mij. 't Is een lekker knuffelkontje. Oh, en hij kan zulke lieve gezichtjes trekken, dan smelt ik helemaal weg :love: . Maar als-ie ontevreden is, lijkt-ie op m'n schoonvader, dat is een beetje disturbing als je borstvoeding aan het geven bent ;-D.

Baggal, de 36 uur bevallen vond ik nog niet eens zo heel erg, tenminste achteraf gezien. Ik heb ook een ruggenprik gekregen, zodat ik tussendoor ook stukjes heb kunnen slapen (op een gegeven moment was het vooral heel veel wachten). Het daarna ineens in 10 minuten de baby eruit persen (met hulp van een zuignap en een sterke man die op m'n buik drukte), vond ik heftiger. En alles wat erna kwam natuurlijk. Jammer van je wereldreis... Maar snap wel dat het te onzeker is nu. En ik hoop ook erg op goed nieuws van Lauwie en Daisy!
Alle reacties Link kopieren
Lux – ja dat is heel erg leuk, 2 van hetzelfde geslacht. Een vriendin van me heeft 2 jongens en die zijn echt onafscheidelijk, doen alles samen. En mijn zus heeft 2 meisjes met slechts 1,5 jaar ertussen, ook de héle dag samen aan het spelen en willen dezelfde kleren aan, schattig. Dus 2 van hetzelfde geslacht is óók heel leuk! Dat zie ik nu ook in! Maar ik zou het toch wel missen denk ik, een dochter. Ik trok vroeger erg veel met mijn moeder op en dat zou ik toch niet willen missen zelf.

Jeetje zot wat rot dat je zo slecht slaapt! Ik ben zelf al moe, kan me niet voorstellen hoe het moet zijn met al 3 kinderen in huis, hallelujah! Echt respect… hoe houd je dit vol? Heb je genoeg hulp?

HD, snap dat je embryo donatie niet ziet zitten, is wel héél erg hetzelfde genetisch gezien! Wel mooi dat je ook je eitjes wilde doneren, ik zie het ook zoals jij, gewoon een bouwsteentje. Ons kindje zou een compleet ander kind zijn geworden als de embryo in een andere vrouw teruggeplaatst zou worden. Ik maak daarin overigens geen onderscheid in sperma/eicel, maar snap dat sommige mensen er moeite mee hebben.
Fijn dat het goed gaat met jullie zoontje! Gaat het slapen inmiddels al wat beter?

Mimi nou wat je zegt idd over samen zwanger zijn, hoe gaaf was dat, 2 beste vriendinnen met slechts 3 weken ertussen! Was echt een droom die uit kwam. Maar het bleef bij een droom voor haar. Ik voel me er overigens zelf niet rot over als ik bij haar ben hoor, voel me meer rot voor haar omdat ik het haar ook zo gun. Maar goed, bij ons ging hetook niet bepaald vanzelf, en hopelijk zullen zij ook gauw zwanger worden van een gezond kindje.
Wat leuk een meisje!!! Snap dat je super blij bent als je toch een lichte voorkeur had, fantastisch tohc? Haha wat jullie hebben met een naam voor een meisje hadden wij andersom, genoeg leuke meisjesnamen maar er waren maar weinig jongensnamen die we allebei leuk vonden! Inmiddels hebben we 3 namen, en bij de geboorte kijken we of hij meer een B, of meer een O, of meer een D is haha! Daardoor heb ik extra veel zin om hem te ontmoeten!

Sofie – ik voelde de baby ook helemaal nog niet (ook placenta aan de voorkant), tot week 21+3 ineens! En vanaf toen elke avond als ik stil zat/lag, en elke dag een beetje duidelijker. Nu ik weet hoe het voelt en hoe druk hij kan zijn, ben ik wel blij met die placenta aan de voorkant haha! Hopelijk gaat hij me zo niet uit m’n slaap houden 😊
Jammer dat jouw vriendin ook geen doorgaande zwangerschap had. Super leuk en gezellig om samen babydingen te ondernemen, al wist ik al wel dat het door corona iets anders zou worden (ga toch liever niet naar een winkel als het niet hoeft). Hopelijk mag je vriendin ook gauw verblijd worden met alsnog een zwangerschap

Baggal, precies wat jij zegt idd, mijn vriendin leefde ook altijd enorm mee, en dat probeer ik nu ook voor haar te doen. In het begin ging het wat moeizaam, denk omdat het voor haar contronterend was, maar inmiddels voel ik da t niet meer zo bij haar.

Depster fijn dat je bij je ouders bent, hoe gaat het nu met jou/jullie?

Haha windmolen, dat hij op je schoonvader lijkt als hij ontevreden is hihi! Je ventje klinkt heel lief en leuk. Gaat het nog steeds zo goed? En hoe gaat de bv, inmiddels al wat beter?

Hier ook alweer 23 weken. We zijn eindelijk verhuisd maar ik zit er nu wel echt doorheen merk ik, ik ben zó moe! En we hebben aldoor nog bouw-mensen over de vloer (zelfs hele dagen dat we geen douche of wc hadden, of op een hele verdieping niet op de vloeren mochten lopen, pfff). Merk dat ik er helemaal klaar mee ben. Kan soms wel ineens huilen van frustratie en voel me dan zo chagrijnig :"-( :cry: ik wil gewoon iedereen uit m'n huis, maar ja het werk moet klaar! Ik kan mn frustraties niet goed uiten dus voel me dan vooral sip … mijn vriend zegt dat ik wss de liefste zwangere vrouw ooit ben omdat ik zelfs als hormoonbom nog niet boos kan doen. :rofl: Nou dat zal dan wel een goed ding zijn denk ik. :-* Kan niet wachten totdat het huis eindelijk echt klaar is en we ook de babykamer in kunnen gaan richten.
Mijn katten zitten volgens mij niet op een broertje te wachten, het mannetje heeft al over het babybedje én tegen een tas met babykleertjes geplast (gelukkig niet erover…) :wtf: Ohjeee als dat maar goed komt! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Puk, Depster en Windmolen, van harte gefeliciteerd met jullie baby's!! :heart: wat fijn dat ze er zijn! Hoe gaat het nu met jullie?

Windmolen wat heftig is het voor jullie geweest! Ik hoop dat er nu wat rust is en alles goed gaat met jullie.

Lux, nog een zoon onderweg, wat een rijkdom! En heel geruststellend om te lezen dat je deze keer bijna geen bekkenklachten hebt. Heb je toevallig veel gesport? Ik vraag me namelijk af of dat nog iets scheelt in verband met bekkenklachten.

Flipje, hoe is het met jou? Voel je je goed? Ik ben zo blij voor jullie dat het gelukt is met de laatste cryo.

Boulu, ik hoop dat met jullie, naar omstandigheden, ook alles goed gaat.

Baggal wat jammer dat jullie wereldreis niet door kan gaan. Stellen jullie het uit of gaat het helemaal niet meer door omdat jullie dochter daarna naar school zal gaan?

Duufje, ik las in het andere topic volgens mij dat jullie pleegkindje er nu is. Hoe gaat het met jullie?

Ik ben een hele tijd afwezig geweest hier op het forum, niet omdat het te confronterend is maar omdat ik het heel druk had met mijn nieuwe baan en onze zoon. Het gaat goed met ons. Vanochtend heb ik een uitgangsecho gehad, we gaan er weer voor. Super spannend! We hebben een seksverbod gekregen :p: er groeien namelijk 2 eitjes. 13 mm nu. Omdat ik toch 2 keer spontaan zwanger ben geworden het afgelopen jaar, willen ze geen risico's nemen met eventueel een drieling (hoe bizar zou dat zijn!) heeft iemand dit wel eens meegemaakt, dat je zelf geen seks mag hebben voor een cryo terugplaatsing?

We hebben nog 2 cryo's. Wat zou het mooi zijn als het hiermee gaat lukken. Hopelijk gaat de terugplaatsing door en mag ik hier weer aansluiten.

Heel veel liefs voor jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Stip: ah ja, dat snap ik wel. Ik heb zelf nooit het gevoel gehad dat mijn band met mijn moeder specialer/anders was dan die met mijn vader, of die mijn moeder en mijn broertje hebben. Dus dat is misschien anders dan. Het enige dat me wel echt bijzonder lijkt aan een dochter t.o.v. een zoon is als je dochter zwanger wordt. Denk dat je dat anders beleeft dan met een schoondochter. Mja, moet je maar net een dochter hebben die kinderen wil, heteroseksueel is (anders draagt haar vrouw ze misschien wel) en zo oud worden dat je het mee mag maken (mijn vader overleed toen ik 21 was en heeft dus geen enkel kleinkind van wie dan ook meegemaakt). Dus dat ligt zo ver in de toekomst dat ik me daar niet echt druk over kan maken. Je zoon vader zien worden (als ze dat willen) lijkt me ook enorm bijzonder en zou ik ook niet willen missen. Maar ja, ook daar heb ik het niet voor het zeggen ;)

Spannend Rucio, heel veel succes!

Ik had geen seksverbod tijdens de cryo-tp’s nee, alleen zolang ik deca gebruikte moest het beschermd. Niet dat ik zin heb in seks als ik deca gebruik maar goed ;-D

Qua bekkenklachten: ik sportte de vorige keer juist veel (3x hardlopen + 2-3x per week KT). Na de geboorte van mijn oudste heb ik het sporten helemaal niet meer opgepakt omdat kind en coschappen + heel slecht in m’n vel zitten maakte dat ik de motivatie niet kon vinden. Dus ik dacht ‘dit gaat de hel worden’, haha. Maar ik heb dus nauwelijks last.

Ik zit wel heel suf als een omaatje altijd en overal op m’n balanskussen, laat al het tillen aan mijn man over en laat hem ook extra traplopen voor mij, fiets en wandel wel maar niet te lang en sport bewust nu al helemaal niet. En nu gaat het prima: heb af en toe wel dat beurse gevoel maar het houdt nog niet aan. Steken heb ik nog maar 1-2x gehad. Vorige keer zat ik nu al in de ziektewet.

Verder gaat het hier prima, zoon gaat goed, zegt dat hij later stoomtrein of piraat wil worden :love: :hihi: , werk is leuk, baby is de 24 weken grens gepasseerd, lekker druk, buik groeit aardig door. We hebben toch een aantal weekendjes weg en een week vakantie geboekt en ons schoorvoetend op de huizenmarkt begeven dus wie weet word ik binnenkort ook nog een trotse huiseigenaar :lol: niks te klagen iig.

Vrijdag naar de vk en ga dan bespreken dat ik geen OGTT wil. Ik las de indicaties nog eens door en ik moest ‘m omdat zoon macrosoom was (andere risicofactoren zoals BMI 30+ en familie met diabetes enzo heb ik sowieso niet), maar zoon zat op P92 qua geboortegewicht en het is vanaf P95 in de richtlijn. Zit dicht bij elkaar natuurlijk, maar toch. Vorige x heb ik hem uitgespuugd en moest ik een dagcurve prikken, die was toen keurig, en m’n nuchtere glucose begin deze zwangerschap was prima, dus wilde eigenlijk vragen of we niet weer gewoon een dagcurve kunnen doen. Want deze baby zal vast weer een dikkerd zijn net als z’n broer, maar ze zijn dus ook niet extreem bij mij ofzo.

Ben dus benieuwd wat ze zeggen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@rucio hier nooit een verbod gehad, maar de kans op een spontane zwangerschap is bij ons ook zo goed als nul.

Hier morgen eerste afspraak bij vk, met echo, mega spannend! Ik denk dat ze ook meteen de nipt zal prikken. Die is voor ons dan weer niet zo spannend nu (apart idee eigenlijk!).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven