zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik ben er ook weer eens!

Hoe is het met alle newborns? Kunnen jullie er van genieten of is het erg pittig?
Ik vond het in het begin best wel veel, alles. Het deed dingen met mij die ik van te voren niet had kunnen bedenken… maakte van veel dingen ‘een punt’’ waarvan ik nu denk ‘??’. En mijn tip aan alle newborn ouders, als je zo’n plakaapje hebt, wat denk ik alle babies in minder of meerdere mate wel zijn, gebruik een draagdoek! Ik heb dat veel te laat ingezet, maar wat was dat fijn! Eindelijk kun je dan met baby je was ophangen, je vaatwasser legen, stofzuigen, koken, de deur uit terwijl je kind bovenop je slaapt etc…

Wat fijn Sofie, dat je je weer goed voelt. En die drukte kan nog wel komen hoor! Ik heb de placenta ook voorliggen, vorige zwangerschap weet ik het eigenlijk niet, maar man man, wat word ik aan alle kanten geschopt… Zodra ik maar even rustig ben, begint het. Maar ik vind het heerlijk, het doet (nog) geen pijn haha!

Depster, hoe is het bij jou? Woon je nog bij je ouders in? Dat zal wel een fijne hulp zijn?

Windmolen, hoe gaat het nu met jullie?
Wat ontzettend goed dat ondanks alles de borstvoeding is gelukt! Daar heb je veel energie ingestopt, maar daar heb je nu profijt van! En… lijkt ie nog op je schoonvader? Whahaha!

Stipje, wat goed dat jullie al namen hebben! Wij hebben het er zo af en toe eens over, maar dat loopt altijd uit op flauwe grapjes en rijmpjes… dus dat schiet voor geen meter op.
En hoe is het in nieuwe huis? Zijn de bouwvakkers alweer vertrokken?
Wel fijn hoor, kun je met je nesteldrang straks helemaal los in huis, heerlijk! Ook al een begin gemaakt met de babykamer?

Flipje, hoe was je echo?

Hier gaat alles prima! Wij hebben net 3 heerlijke vakantie weken achter de rug! Waarvan 2 in zuid frankrijk geweest. Geen last gehad van de Corona maatregelen, zaten ook aan een giga breed strand en nog net voor het hoogseizoen, dus het was heel rustig.
Maar een stranddag is toch niet meer zo relaxed hoor met zo’n dikke babybuik. Zat me op een gegeven moment een breuk haha! Dus mijn zoontje was blij, nog nooit zoveel zandkastelen gebouwd… :sun:
Mijn buik is weer erg groot, net zoals de vorige keer. Gelukkig blijven benen, armen en hoofd (nog) mooi slank. Maar heb al wel weer lekker veel opmerkingen gehad hoor. ‘Bijna verlof?’ ‘weet je zeker dat het er maar 1 is?’ (stomste opmerking ever vind ik) etc.
Ze is ook lekker druk. Zodra ik maar even rustig zit of lig, wordt ze wakker. Maar ik vind het heerlijk al die schopjes, echt genieten.
En ik ben ook lekker druk. Heb bakken energie, heerlijk natuurlijk, maar daardoor ook best veel harde buiken. Moet echt wat langzamer lopen en fietsen (met 20 kilo kind achterop) want anders… Probeer nu bewust even te gaan liggen op bed met een boekje, op de bank werkt niet, dan spring ik er te snel weer vanaf om iets te doen… Zoontje heeft nu natuurlijk ook vakantie, dus heb gewoon eigenlijk 0 tijd voor mezelf…
Heb sinds gister ineens concreet in mijn hoofd hoe de babykamer moet worden, en dan moet het ook nu! Is dat ook een zwangerschapskwaal, dat je er dan bijna over droomt zeg maar? Overdreven hoor haha…
Heb van de week ook de eerste meisjeskleertjes gekocht, echt te lief! Ik heb best heel veel in maat 56 wat een meisje ook aankan, maar kon een roze pakje met bloempjes toch echt niet laten hangen hoor. Ben nog wel een beetje in dupio wat ik nog precies nodig heb voor een winterbaby… twijfel over een heel warm vestje. Of ik doe een heel warm dekentje… je kan natuurlijk ook bij heel koud weer een kruikje gebruiken. Wat doen jullie? Ik had vorige keer een lente-zomer baby namelijk…
Dan nog een geboortekaartje en de naam en dan zijn we er wel. Ik had met alles niet zo’n haast, het komt allemaal wel na de vakantie was mijn gedachten… maar ja die vakantie is nu geweest dus het zou fijn zijn als alles in september klaar is.

Hoe ver zijn jullie met alles?

Ik wens jullie allemaal een fijne dag! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh, Mimi, ik had het ff gemist, maar jullie krijgen een meisje dus? Wat leuk! Fijn dat alles goed gaat! Wb kleding, geen advies van mij, ik vond dat ook vreselijk moeilijk met mijn voorjaarsbaby. Nu hadden we ook een hele koude juni-maand hier, haha, had ik niet op gerekend. Dus heel blij dat ik wat winterkleding tweedehands gekregen had van vrienden. Geboortekaartjes hebben we trouwens nu nog steeds niet af :facepalm:. Sterkte met de harde buiken! Let idd maar goed op jezelf! Oh ja, wat voor draagdoek heb jij gebruikt destijds? Gewoon zo'n katoenen lange lap? Heb je nog tips welke bindwijze het handigste is? We hebben een drager, maar daar wil zoontje sinds een paar dagen niet meer in. Nu zijn we aan het oefenen met een gewone draagdoek en dat gaat beter. Maar met hem vastgebonden op m'n buik vind ik het ook niet zo prettig in het huishouden werken. Ik denk erover om nog een ring sling te kopen zodat ik hem op m'n heup kan dragen.

Flipje, hoe was het bij de verlos? Heb je een mooie echo gehad? Ik hoop het! En nipt idd al geprikt? Wanneer krijg je de uitslag? Fijn dat dat nu geen spanning meer geeft, zeg!

Lux, leuk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat! Succes met de huizenjacht! En is het gelukt om alleen een dagcurve te hoeven doen?

Rucio, wat spannend dat jullie weer begonnen zijn! Hoe is de terugplaatsing gegaan? Ik duim voor deze ronde hoor! Wanneer mag je testen? Hier ook nooit een verbod gehad, ik zou het maar als een positief iets zien!

Aaww Stipjepipje, kan me voorstellen dat je bekaf bent met die verbouwing erbij! En dat je niet kan wachten totdat je de babykamer kan inrichten. Hoe gaat het inmiddels? Hoop dat de bouwlui snel je huis uit zijn! En dat je katten er toch aan gaan wennen, haha. Er wordt al genoeg ondergeplast met een pasgeboren baby :P.

Duufje, ik volg je op het andere forum, maar volgens mij lees je hier ook mee: zo fijn dat jullie pleegkindje bij jullie terecht is gekomen, hij had het niet beter kunnen treffen! Veel succes en wijsheid en hopelijk ook geluk en plezier met elkaar!

Depster, hoe gaat het nu met jou? Ik hoop van harte dat de buikkrampjes al een beetje op z'n retour zijn! Zoontje heeft er nu ook wat last van, maar wsl niets in vergelijking met wat Mees heeft... Kan me een klein beetje voorstellen hoe rottig het voor jullie moet zijn, zeker als-ie ook nog reflux heeft.

Puk, mocht jij nog meelezen, hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het goed! Zoontje groeit inmiddels lekker en ik geef alleen nog maar borstvoeding. Ben er echt een beetje trots op dat dat gelukt is. Al moet ik toegeven dat ik het nog steeds bij vlagen best lastig vind. Het aanhappen gaat namelijk nog steeds niet altijd goed (gebruik vaak een hoedje). Sowieso vind ik deze eerste weken heel erg intensief en soms overweldigend. Vooral de onzekerheid of je het nou wel of niet goed doet. Ik denk dat ik het me ergens toch makkelijker had voorgesteld. Vind dat wel lastig om toe te geven na zoveel jaar traject. Zolang hiervan gedroomd en dit vurig gewenst en nu geniet ik niet 100% en elk moment ervan. Aan de andere kant ben ik realistisch genoeg om in te zien dat deze gevoelens ook normaal zijn en dat veel prille ouders het lastig vinden en dat er gewoon bijhoort.
Tegelijkertijd ben ik ook wel heel erg aan het genieten van de leuke dingen, hoor! Ik ben echt superverliefd op ons zoontje, hij is echt de leukste en liefste enzo! En het wordt ook steeds leuker naarmate hij wat groter/ouder wordt. Hij lacht nu wel echt bewust en dat is zo schattig! En hij maakt wat meer geluidjes, begint al zo'n beetje te brabbelen. En hij is eigenlijk supermakkelijk, laat alles gewoon met zich doen. In bad gaan vindt-ie heerlijk, omkleden is geen probleem, in en uit draagzakken en wandelwagens, en hij slaapt 's nachts best goed. Af en toe wat last van krampjes nu, maar hij huilt er nooit om (wel kreunen en kronkelen, en dat vind ik al naar genoeg om te zien...). Wat ik dan wel weer zo mooi vind om te merken, is dat hij dan helemaal tot rust komt als-ie op mijn buik ligt, dan heeft hij nergens meer last van. Het is een echte knuffelkont, zo schattig. En ook zo bijzonder om te zien hoe mijn man met hem omgaat, echt een zorgzame papa. Zo mooi om nu samen te groeien als gezin. Dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen met ons, als vooral het vertrouwen in mijzelf nog een beetje groeit. En mss wat meer gelatenheid als-ie de boel weer precies onderpoept/plast/kotst op het moment dat je het net allemaal weer verschoond had :roll:.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt echt enorm herkenbaar van toen ik m’n oudste kreeg Windmolen. Maar het ís ook gewoon heel intensief en overweldigend. Vooral als je oudste geboren wordt (denk ik) word jij als moeder ook geboren. Totaal nieuwe rol, totaal nieuw leven, je moet nog helemaal je draai gaan vinden. Ik had het echt heel zwaar na de geboorte van mijn eerste en vroeg me regelmatig af of het ooit zou wennen, maar inmiddels gaat het vanzelf allemaal. Tuurlijk loop je wel eens ergens tegenaan, maar je hormonale hyperfocus is weg en je kunt als iets niet goed gaat denken ‘ach, heb ‘m de afgelopen 3 jaar in leven weten te houden, dan zal het wel goedkomen denk ik.’ ;-D

@Mimi: wat fijn dat je je zo goed voelt en zo’n fijne vakantie hebt gehad. Hier ook nog 0 nesteldrang al heb ik van de week een zwangerschapsverklaring aangevraagd. Dat leek me best handig met 25 weken zwangerschap :P nog maar zo’n 10 weken en dan gaan we alweer met verlof joh, tijd vliegt.

@Suikertest: ik hoefde hem van haar überhaupt niet te doen omdat ik inderdaad geen indicatie had, dus dat hadden we net afgesproken en toen ging ze aan m’n buik voelen en vond ze hem te groot voor duur van de zwangerschap dus nu moet ik alsnog de suikertest. Maar mag wel dagcurves prikken :yes: donderdag even ophalen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
windmolen schreef:
14-07-2020 14:39
Oh ja, wat voor draagdoek heb jij gebruikt destijds? Gewoon zo'n katoenen lange lap? Heb je nog tips welke bindwijze het handigste is? We hebben een drager, maar daar wil zoontje sinds een paar dagen niet meer in. Nu zijn we aan het oefenen met een gewone draagdoek en dat gaat beter. Maar met hem vastgebonden op m'n buik vind ik het ook niet zo prettig in het huishouden werken. Ik denk erover om nog een ring sling te kopen zodat ik hem op m'n heup kan dragen.

Hier gaat het goed! Zoontje groeit inmiddels lekker en ik geef alleen nog maar borstvoeding. Ben er echt een beetje trots op dat dat gelukt is. Al moet ik toegeven dat ik het nog steeds bij vlagen best lastig vind. Het aanhappen gaat namelijk nog steeds niet altijd goed (gebruik vaak een hoedje). Sowieso vind ik deze eerste weken heel erg intensief en soms overweldigend. Vooral de onzekerheid of je het nou wel of niet goed doet. Ik denk dat ik het me ergens toch makkelijker had voorgesteld. Vind dat wel lastig om toe te geven na zoveel jaar traject. Zolang hiervan gedroomd en dit vurig gewenst en nu geniet ik niet 100% en elk moment ervan. Aan de andere kant ben ik realistisch genoeg om in te zien dat deze gevoelens ook normaal zijn en dat veel prille ouders het lastig vinden en dat er gewoon bijhoort.
Tegelijkertijd ben ik ook wel heel erg aan het genieten van de leuke dingen, hoor! Ik ben echt superverliefd op ons zoontje, hij is echt de leukste en liefste enzo! En het wordt ook steeds leuker naarmate hij wat groter/ouder wordt. Hij lacht nu wel echt bewust en dat is zo schattig! En hij maakt wat meer geluidjes, begint al zo'n beetje te brabbelen. En hij is eigenlijk supermakkelijk, laat alles gewoon met zich doen. In bad gaan vindt-ie heerlijk, omkleden is geen probleem, in en uit draagzakken en wandelwagens, en hij slaapt 's nachts best goed. Af en toe wat last van krampjes nu, maar hij huilt er nooit om (wel kreunen en kronkelen, en dat vind ik al naar genoeg om te zien...). Wat ik dan wel weer zo mooi vind om te merken, is dat hij dan helemaal tot rust komt als-ie op mijn buik ligt, dan heeft hij nergens meer last van. Het is een echte knuffelkont, zo schattig. En ook zo bijzonder om te zien hoe mijn man met hem omgaat, echt een zorgzame papa. Zo mooi om nu samen te groeien als gezin. Dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen met ons, als vooral het vertrouwen in mijzelf nog een beetje groeit. En mss wat meer gelatenheid als-ie de boel weer precies onderpoept/plast/kotst op het moment dat je het net allemaal weer verschoond had :roll:.
Nou windmolen, ik vind je heel relaxed en al als een echte mama overkomen hoor!
Ik had een tricot draagdoek, vond ik heel fijn voor als ze nog niet zo zwaar zijn. Dat heeft volgens mij maar 1 knooptechniek. Geen ervaring met een ringsling, kan je zo'n mini al op de heup dragen dan? Toen de doek wat te elastisch werd, of kind te zwaar eigenlijk ging ik over op draagzak. Gewoon heel fijn voor alle mama-nodig-momentjes want die zijn er nog genoeg de eerste 3 jaar.

Je mag ook echt trots op jezelf zijn hoor met borstvoeding. Het is gewoon vaak heel hard werken en je hebt dagen dat er gewoon non-stop een kind aan je tiet hangt. Maar die dagen moet je maar zo nemen als ze zijn. Ik verzette me er in het begin een beetje tegen, maar daar heb je alleen jezelf maar mee. En die gelatenheid qua poep/pies komt ook vanzelf hoor! Ik had in periodes gewoon een emmertje met sop in de badkamer staan waar ik de poepkleren in deed en er kwam wel es een moment dat ik tijd vond om het uit te boenen. Soms ook pas 2 dagen later, maar ach... en soms is t ook gewoon handiger om je kind onder de douche straal te zetten dan te werken met allemaal poetsdoekjes dat echt alles eronder zit haha!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een tricot doek voor het eerste jaar! Heerlijke draagwijze vond ik voor zo'n kleintje.

Nu heb ik een Isara the one. Klik en klaar. Man gebruikt deze ook.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Zo, rustig hier in dit topic! En dat ik dan uitgerelend tijdens een hittegolf achter mijn laptop kruip om hier te reageren, haha! :HA: Misschien omdat het te heet is om iets anders te doen.

Hoe gaat het hier met alle zwangeren? Trekken jullie de warmte wat? Ik heb er eigenlijk niet meer last van dan ik volgens mij zou hebben zonder zwanger te zijn, al zit ik wel te denken om een mini badje te halen voor een koud voetenbadje haha! :sun:

Rucio hoe gaat het met jou, heb jij al zicht op een TP?

Lux hoe gaat het bij jou, Nog iets uit gekomen bij het dagcurve prikken? En hoe zijn je bekken?
En nog leuke huizen bezocht? En nog op vakantie geweest? Haha veel dingen stonden bij jou te gebeuren. :)

Flip hoe is het met jou, was de nipt uitslag goed? En weten jullie het geslacht inmiddels al? Je mag zeker ook bijna voor de 20 weken echo? :cheer:

Mimi hoe gaat het met jou? Wat heerlijk dat jullie nog lekker met vakantie zijn geweest zeg! :sun:
Ook al zo’n druk aapje in je buik dus, mijn placenta zit ook voor, maar voel het echt heel goed! Soms gaat ie helemaal te keer in m’n buik. Gelukkig nog niet (al te vaak) pijn. Hoe staat het met het namenlijstje, inmiddels al een paar opties?
Dat van die dwang ineens over de kinderkamer herken ik trouwens heel goed. Ik zit regelmatig tot na 12u snachts nog dingen uit te zoeken of doen voor de baby want dan MOET het gebeuren, ik kan niet eerst slapen en dan morgen verder. Echt dwangmatig haha :hihi:

Windmolen hoe gaat het nu bij jullie? Wat fijn dat de borstvoeding zo veel beter gaat zeg! Wel fijn om te lezen hoe je het allemaal ervaart. Je denkt dat je vooral heel blij gaat zijn omdat je zolang in de mmm zat, maar als het kindje er is ben je ‘gewoon’ een moede rnet zoals alle anderen, met alle emoties, struggles die erbij horen. Niemand zegt dat kinderen (of kleine baby’s hebben) alleen maar leuk is. Het is hard werken. Maar omdat je het zolang hebt gewild, zag je misschien alleen de dingen die je miste, en niet die er niet leuk aan zijn. Maar wat je zegt, je groeit in die rol. Als ik om me heen kijk hoor ik alle moeders die meer kinderen hebben hoe pittig het was met een eerste, maar abij een tweede en derde al veel minder, omdat dan alles al normaal voelt en je minder onzeker bent.

Zot hoe gaat het met jou, trek je het allemaal nog wat met 3 kleintjes en een baby in je buik? En gaat het goed qua groei met je zoontje?

Redcurls voor jou komt de UD ook dichterbij, spannend!! Hoe gaat het?

En Sofie, trek jij de hittegolf een beetje?

Hier waren de bouwvakkers weg voor 3 weken vanwege de bouwvak. Zó fijn! Kon even weer tot mezelf komen en er een huis van maken, ipv hele tijd puin ruimen en toestanden. We hadden een aantal tegenslagen waar ik echt een halve mental breakdown van kreeg, maar gelukkig sprong toen mijn vriend in om het even over tenemen en zo kon ik weer even opladen 😊 Over een week beginnen ze weer om ramen te vervangen, nog een WC te verbouwen en het riool te vervangen. Ik hoop dat er niet te veel meer mis gaat haha!
Begin van de babykamer staat er (bedje en commode), alleen nog wat dekentjes en kleine maatjes kleding kopen dan hebben we denk ik wel alles. Geboortekaartje al ontworpen, zelf , niet via een site o.i.d. Echt leuk en persoonlijk, met een speciaal gedichtje omdat we zo blij zijn dat het ons gegund is, dit speciale kindje. Dankbaar!!

Tijdens de controle by de gyn vorige week bleek dat ons kindje te snel groeide. De vorige meting zat ie al aan de bovengemiddelde kant qua buikomvang. Nu zat ie er boven. Dus moest voor suikertest, maar die wees niets uit. Over 2 weken weer een meting, hoop dat ie dan niet verder gaat afwijken van het gemiddelde. Spannend wel!

Verder heb ik van mijn werk wel regelmatig wat stress. Ik heb een horeca zaakje en in deze corona tijd is dat niet bepaald makkelijk. Soms ga ik even diep en denk ik; kon ik maar gewoon de handdoek in de ring gooien en het dichtgooien. Maar dan helpt m’n vriend me weer vooruit kijken en kan ik er weer tegen aan. Daarnaast gaat degene die mij zou vervangen tijdens mijn verlof plotseling weg, dus moest ik nog even een vervanger zoeken en ik heb nog zo’n … 5 weken om diegene in te werken voordat ik met verlof ga. :blauwoog: Ben doodsbang dat ons kindje eerder komt en ik haar niet goed genoeg heb ingewerkt. Met de huidige corona crisis is alles ook zo onzeker en kan er zomaar ineens weer iets veranderen, dat maakt het zo onzeker. Ben ook bang voor een te vroege bevalling terwijl zij nog niet alle ins en outs weet. Zij kan alleen op mij terugvallen dus het moet gewoon lopen.

Al met al toch een iets andere zwangerschap dan ik me had voorgesteld (8 week ziek, toen corona crisis, zaak dicht, verhuizen/verbouwen, zaak weer open, nieuwe vervanger zoeken). Haha hoop dat ik tijdens mijn verlof toch soort van rust ga ervaren zodat ik me kan voorbereiden om de komst van ons kindje en ons nieuwe leven wat nooit meer hetzelfde gaat zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Ha stip, het is idd weer waarbij je weinig anders meer kan ;-D

Hier ook goede suikers dus wederom geen zwangerschapsdiabetes maar net als jij ‘gewoon’ een groot kind. Had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht met mijn eerste dus vind het prima zo. Ik weet inmiddels dat ik prima grote kinderen (zoon’s hoofd op de P103 :P ) kan baren die lekkere spekbaby’s blijven en dat ze keurige magere latjes zijn tegen de tijd dat ze 3 zijn, zoals het heurt ;-D
Dus baart me weinig zorgen. Wel afgesproken met de vk dat we va 38 weken gaan kijken of ik stripbaar ben, ik ga er vanuit van wel, had toen bij zoon al 1cm ontsluiting. En als het met 40 weken niet vanzelf gebeurd is dan gaan we inleiden. Ik heb bij zoon een super fijne bevalling gehad en hoef die niet te vervangen door een drama omdat de natuurlijke bevalling het allerhoogste goed dient te zijn :P dat was ze gelukkig helemaal met me eens dus fijn dat we daarin op 1 lijn zitten.

De warmte gaat aardig, moet ik zeggen. Ga vaak ‘s ochtends lekker zwemmen met zoon en dan ‘s middags in bed en binnen en dan ‘s avonds weer lekker buiten eten en spelen. Hij rent nu door de sproeier, ik lig op de bank want ik heb wat last van harde buiken.

Bekken gaat verder ook prima, weinig klachten. Op de huizenmarkt is het rustig momenteel, maar er komt vast iets op ons pad. Geen enorme haast nu. Vind het ook wel even lekker zo. We zijn ons huidige huis nu aan het klaarmaken voor mijn zusje ipv een baby, haha, zij gaat de babykamer krijgen, ze komt namelijk tijdelijk bij ons wonen en onze zolder is niet echt prettig om te slapen. Bovendien is dat momenteel man’s kantoor en het ziet er niet naar uit dat hij any time soon weer op kantoor moet werken, dus dan zitten ze elkaar ook niet in de weg. Baby slaapt in mijn ervaring toch alleen maar bij ons, dus het enige jammere is dat ik dan denk ik het wiegje niet kan gebruiken waar onze oudste (sporadisch) en de hele familie in heeft gelegen. Of we moeten die gebruiken ipv de cosleeper. En misschien past hij er nog wel in als ze alweer weg is. Nouja, we zien wel.

Fijn dat er bij jou schot in de verbouwing zit, lijkt me vrij stressvol! En je werk ook. Al denk ik ook dat het wel goedkomt linksom of rechtsom hoor, ook met iemand die niet perfect ingewerkt is. Het zal dan misschien niet altijd helemaal gaan zoals jij het bedoelt, maar vaak zijn er gelukkig meerdere wegen die naar Rome leiden en je bent er toch niet ;-D dus hopelijk kun je het loslaten als je eenmaal met verlof bent.

Hier langzaamaan ook wel aan het toeleven naar verlof. Ben telkens heel erg moe en heb weinig energie voor dingen anders dan werk en peuter helaas (en soms niet eens voor peuter). Opzich krijg ik m’n dagen daarmee goed gevuld hoor, maar zou het liefst lekker een paar dagen in bed kruipen met een serie en door niks of niemand gestoord worden. En wanneer heb je daar nou ultiem tijd voor? Juist ;-D verheug me zo op 3 volle dagen per week zoon op de opvang en ik hoef gewoon helemaal niks :lol: heb de schoonmaakster al wat grote klussen laten opknappen en vraag haar dan gewoon nog eens voor m’n nesteldrang denk ik :P

Maar mag verder niet klagen hoor. Geniet enorm van mijn heerlijke jochie en kan mijn geluk niet op dat er een tweede van zoiets moois op komst is :love:

Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest is, vooral met @depster, al een tijd niks gehoord van jou terwijl het niet zo lekker liep, ben benieuwd hoe het nu gaat en of jullie je draai al een beetje gevonden hebben!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen!

Nipt is goed, 14w GUO is goed, over een week een pret echo en op 8 sept de 20w echo (SEO).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies!

Wat is het lekker warm he? B-)

Ik heb er tot nu eigenlijk ook niet meer last van dan anders. Aan het einde van de dag wel wat dikkere voeten en enkels, maar dat had ik anders ook wel met de hitte.

Ik heb meer dat ik aan het einde van de dag niet meer echt mijn houding kan vinden, hebben jullie dat ook? Gewoon zitten lukt dan niet meer, net of die buik hoger is gaan zitten in de loop van de dag ofzo. Met als gevolg dat ik wat naar achter leun en last van mijn rug/ribben krijg…

Jeetje stip, jij bent al lekker ver met de voorbereidingen! Hebben jullie ook al een naam? Of hadden jullie die al een tijdje?
Bij ons is alles weer gestopt. Heb ondertussen de stickers wel in huis en zu zo hard dan een bijpassende verf uitzoeken, maar nee, nog steeds niet gebeurd… de husband wil wel graag beginnen, dus ik zal toch een kleurkeuze moeten gaan maken. En ik heb altijd wat last van keuzestress.
Kaartje idem dito, vind veel leuk, kan niet kiezen! En namen… er komen er telkens meer bij en er valt soms maar 1 af… help!

Kan me voorstellen dat je soms wel wat stress hebt van je eigen bedrijf. Je wilt toch echt écht kunnen genieten van je verlof en niet de hele tijd nog bezig zijn met de zaak. Ook niet via de app ofzo. even helemaal vrij zijn zou heerlijk zijn! Hoop dat je een goede tijdelijke vervanger hebt gevonden.

Wat betreft je grote buik, het kan ook nog eens allemaal water zijn. Dus ook geen groot kind. Dat had ik dus… een mini van nog geen 7 pond… dat is heel gek als je een groot kind verwacht…

Lux, vervelend dat je zo moe bent. Kun je nog wel lekker slapen/liggen? En ga je met 34 of 36 weken met verlof?
Ik kan er ook wel naar uit zien moet ik zeggen. Werken vind ik niet zo erg, maar de dagen met kleuter zijn best pittig in de zin van dat je toch hele actieve dagen hebt. Hij doet geen slaapjes meer, dus de dag is best lang. Zit me ondertussen een breuk op het strand/gras, dus lkkr naar het strand is er niet meer bij. Maar volgende week gaat hij weer naar school en dan heb ik toch 2 ochtendjes per week voor mijzelf, heerlijk.

Weten jullie al hoe je het na je verlof gaat doen? Nog wat extra weken/dagen er achteraan of verlof opnemen? Ik vind het lastig… maar met een mini baby van 12 weken weer gaan werken zie ik echt niet zitten… Midden in de januari maand ook, dat is al zo’n depri maand….

Flipje, wat een fijne uitslagen! Op naar de 20 weken echo!
Alle reacties Link kopieren
Ohh Stipje wat pittig zo net voor je verlof en in deze gekke tijd met een eigen horecazaak, hopelijk heb je nu een top vervanger en is ze op tijd ingewerkt voor je verlof!

Mimi, lijkt me echt heel zwaar zo met deze warmte. Zo naar als je niet meer lekker kan zitten/liggen.

En Lux wat spannend dat je zusje tijdelijk bij jullie in huis komt, komt ze om jou te helpen of een andere reden?

Flipje wat fijn dat alles goed is!! :heart:

Hier is het weer helemaal misgegaan. 20 juli had ik de terugplaatsing. Bij mijn zoon had ik 5 dagen na tp al een lichte, maar duidelijk positieve, zwangerschapstest. Nu na 7 dagen helemaal niks te zien dus waren ervan uitgegaan dat het niet gelukt was. Op mijn nod (14 dpo) toch een licht streepje maar het voelde meteen niet goed. 12 dagen na tp mocht ik officieel testen en ook dit streepje was licht. Contact opgenomen met de kliniek en eerste echo ingepland. Helaas begon ik dezelfde dag te bloeden. De testen bleven echter oplopen en ik had er zo'n slecht gevoel over. Afgelopen zaterdag was ik 5.3 weken en bloedverlies werd erger en ik kreeg weer ontzettend veel buikpijn. Zo erg dat mijn man 112 gebeld heeft. Ik ben weer met spoed geopereerd en het bleek inderdaad weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. Ik ben nu beide eileiders kwijt. Ik heb nu nog veel last van de operatie en ben thuis aan het herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Rucio :hug: :O :( Wat afschuwelijk! Heel veel sterkte..
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Lauwie!!
Alle reacties Link kopieren
Ach Rucio, wat enorm rot en verdrietig zeg :heart: nu dus thuis? Is dat ook een beetje te doen met de warmte + ziek zijn? Wat een ellende :hug:

Mijn zusje heeft een tijd in het buitenland gewoond en komt terug, moet de tijd overbruggen tot ze hier weer een baan en vervolgens een huis heeft.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dankje lieve Lux, ik heb gelukkig een mobiele airco! Vandaag is de pijn een stuk minder dus het begint de goede kant op te gaan. M'n buik is wel echt helemaal bont en blauw dus ik vermoed dat ze hardhandig te werk zijn gegaan.

Hopelijk vind je zus gauw een baan en een huis, en is het tot die tijd vooral heel gezellig!
Rucio, ohnee toch. Ik schrik hiervan. Dikke knuffel :hug:

Ik lees nog mee hoor meiden. Beetje druk (en oververhit haha) Heb maandag weer groeiecho. Kom daarna weer even update geven en reageren :)
Alle reacties Link kopieren
Rucio schreef:
12-08-2020 15:18
Dankje lieve Lux, ik heb gelukkig een mobiele airco! Vandaag is de pijn een stuk minder dus het begint de goede kant op te gaan. M'n buik is wel echt helemaal bont en blauw dus ik vermoed dat ze hardhandig te werk zijn gegaan.

Hopelijk vind je zus gauw een baan en een huis, en is het tot die tijd vooral heel gezellig!
Dat scheelt een mobiele airco. En ja ze moeten best wat ‘verbouwen’ met zo’n operatie en daar gaan onherroepelijk vaatjes bij stuk en dat zie je nu helaas.

En ja verheug me erg op haar komst. Ze is ook de officiële voogd van onze kindjes als ons iets overkomt en mijn beste maatje, dus lijkt me bijzonder om de geboorte van mijn tweede met haar te delen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Rucio! De kans op een bbz is redelijk klein en jouw overkomt het gewoon nog een keer! Wat ontzettend verdrietig en pijnlijk zeg... Heel veel beterschap :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ach Rucio, wat een ellende zeg! Lijkt me heel moeilijk voor je, aangezien je op zich wel natuurlijk zwanger kon worden. Nu dus definitief niet meer... Aan de andere kant kan je nu ook echt geen bbz meer krijgen, tenminste niet in je eileiders. Maar dat is nu wel een hele schrale troost... En nu dus weer herstellen van zo'n operatie, dat is ook echt niet niets. Sterke dame, ik hoop dat je snel en goed hersteld en dat je daarna eindelijk blijvend zwanger wordt van een terugplaatsing. Hebben jullie nog cryo's nu? Dikke knuffel!!

Mimi, lijkt mij pittig hoor, zwanger zijn met een kleuter ernaast! En dan straks ook als de baby er is... Moet zeggen dat ik me nu nog niet helemaal kan voorstellen dat we mss straks voor een tweede zouden willen gaan, eerst maar ff horen hoe het bij jullie straks gaat, haha (en bij Sofie, Lux en Flipje).

Flipje, heel fijn dat de NIPT en de guo goed waren!!

Lux, kun je het wiegje niet gebruiken in de woonkamer bijv. Ipv bijv. een box? In het begin doen ze toch niet veel met de bewegingsruimte van een box.

Stipjepipje, zit je al met je voetjes in een voetenbad? :-D Hoe gaat het nu met de verbouwing? Pittig hoor, dat naast de zwangerschap te hebben. Gelukkig inmiddels wel een babykamer, wat leuk! En pff, lastig met je zaak en de corona-crisis. Kan me voorstellen dat je je zwangerschap anders had voorgesteld! Had ik ook hoor! Wie verwacht er nou dat er een pandemie uitbreekt tijdens d'r zwangerschap... Ik hoop dat het allemaal goed komt met de vervanging enzo.

En ja, het is best raar, maar ik denk dat ik idd toch een te rooskleurig beeld had van het leven met een baby ofzo. Wsl juist omdat ik het zo graag wilde. Ik dacht dan ook dat ik er met volle teugen van zou genieten, maar het is toch gewoon behoorlijk pittig. Zeker de borstvoeding, wat Mimi ook ergens schrijft, dat is gewoon echt een fulltime baan ofzo. Terwijl ik altijd dacht dat het zoveel makkelijker is dan een flesje enzo, want altijd bij je, altijd op temperatuur etc. Maar er gaat veel tijd in zitten, doet soms best pijn en dat gelek continu is ook niet alles ;-). Maar aan de andere kant is het toch ook echt één van de mooiste dingen, zo'n warm babylijfje zo dicht bij je dat vol overgave bij je drinkt. En aan het continu ondergekotst worden wen je idd ook. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik altijd een beetje naar zure melk ruik, haha. Kan niet aan de gang blijven met schone kleren aantrekken.

Inmiddels kan ik trouwens wel zeggen dat ik duidelijk veel meer aan het genieten ben. We hebben het allemaal een stuk beter onder controle, er is veel meer vertrouwen dat we het goed doen. Kind groeit ook als kool, dus dat is een duidelijke hint ;-D. En hij is zo leuk!! Ik was ook echt dol op hem als pasgeboren baby, maar de moederliefde wordt nu toch nog wel sterker of anders ofzo. Man en ik staan met regelmaat helemaal verliefd naar hem te staren. Hij kan zo mooi lachen, ook schaterlachen al. En hij brabbelt zo schattig, het liefst 'praat' hij de hele dag met ons. Als we hem dan nabrabbelen ligt-ie in een deuk. En als we dan iets voorzeggen wat-ie nog niet kan ('mama' en 'papa' bijv :P ) dan lacht-ie heel breed en zegt wijselijk niets. Ook begint hij met dingen te spelen, op/vastpakken lukt soms en hij slaat vol energie naar van die rammelaars die aan zo'n ding boven z'n hoofd hangen (geen idee hoe dat in het Nederlands heet, haha, in het Duits heet het 'Spielbogen'). Waar ik in het begin bang was dat hij heel snel ging qua motoriek, valt dat eigenlijk reuze mee. Hij draait zich bijv. nog helemaal niet om. Vandaag per ongeluk voor het eerst sinds lange tijd van z'n rug naar z'n zij. Hoeft van mij ook echt niet allemaal zo snel. Heb wel het idee dat-ie sociaal en qua fijne motoriek redelijk snel is. Maar ook dat maakt me niet uit, hij is sowieso de meest schattige baby die er is! En nog steeds zo makkelijk en rustig! De krampjes zijn nu ook grotendeels weg, dat scheelt een hoop. Oh, en als-ie huilt (wat-ie heus wel doet als-ie honger heeft, of wil slapen), dan is dat ook zo schattig. Het breekt je hart en je wil hem zo snel als mogelijk helpen, maar tegelijkertijd moet ik ook altijd een beetje lachen, want dat pruillipje en die hoge gilletjes zijn zo lief! :facepalm: Nou ja, heel verhaal van een verliefde mama :proud: . Samenvattig: het is superbijzonder om mama te zijn en ik ben zo dankbaar en blij dat ik dit mag ervaren. En tegelijkertijd is het ook vaak retezwaar. Maar het wordt wel makkelijker, vind ik nu tenminste. Mss straks weer niet meer in de peuterpuberteit ;). Oh, m'n jochie roept me :byee: .
Alle reacties Link kopieren
Aah Windmolen wat een heerlijk verliefd bericht :heart: het is super pittig en tegelijkertijd het mooiste wat er is!! Mijn zoon wordt in november 2 en dit is ook een hele leuke leeftijd haha! Hij kan heel wijs met zijn vingertje zwaaien en dan 'nee nee nee' erbij zeggen als we iets doen wat hij niet wil. De eerste keer was ik stomverbaasd, wij doen dat namelijk nooit! Maar dit blijkt hij opgepikt te hebben op het kdv haha. Ik ben nog steeds verliefd ;)

Lux, klinkt als de band met mijn zusje, heel fijn!

Dank voor jullie lieve berichten. We hebben nog 1 cryo over. Nu eerst herstellen en dan zien we over een tijdje wel weer verder. Het gaat hier weer iets beter gelukkig! En het voelt inderdaad ook wel als een geruststelling dat het nooit meer in een eileider kan nestelen. Stiekem hoop je toch elke maand op een spontane zwangerschap, hoe klein de kans ook is. En ondanks mijn menstruatie was ik toch ook altijd wel bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus er werd altijd getest. Dat is nu wel weg en geeft ook rust.
Alle reacties Link kopieren
Rucio schreef:
14-08-2020 21:43
Aah Windmolen wat een heerlijk verliefd bericht :heart: het is super pittig en tegelijkertijd het mooiste wat er is!! Mijn zoon wordt in november 2 en dit is ook een hele leuke leeftijd haha! Hij kan heel wijs met zijn vingertje zwaaien en dan 'nee nee nee' erbij zeggen als we iets doen wat hij niet wil. De eerste keer was ik stomverbaasd, wij doen dat namelijk nooit! Maar dit blijkt hij opgepikt te hebben op het kdv haha. Ik ben nog steeds verliefd ;)
.
Hahahahaha ik lig in een deuk, dit doet dochter hier (die net zo oud is als jouw zoontje) ook preciés zo!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@windmolen ik kan me helemaal vinden in wat je omschrijft. Die eerste periode vind ik ook vooral heftig. Héél erg mooi en bijzonder, maar vooral ook echt zwaar en heftig.
(En nu achteraf denk ik: hoe heeft die tijd zó snel voorbij kunnen gaan??)

Ik denk dat dat ook logisch is, als je zó lang hebt moeten wachten op een kindje, dan maak je zoiets in je gedachten misschien ook wel wat mooier dan het is ofzo. En toen dochter eenmaal was geboren heb ik ook wel momenten gedacht van: Wilden we dit nou echt zo graag? Wat is dit ontzettend pittig! Hoe doen al die andere moeders dat allemaal?

Maar dat zijn maar momenten natuurlijk, en zeker zo kort na de geboorte van je eerste... opeens is het dan zover en je leven draait ineens niet meer hoofdzakelijk om jezelf, maar het is baby die van de ene op de andere dag op de eerste (en tweede, en derde) plaats staat. Dat was dus best even wennen en omschakelen hier. :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
En Rucio wat een pech zeg, dat jullie dit nou weer overkomt. Best gevaarlijk ook nog toch? Gelukkig is het goed met je afgelopen (behalve de eileider dan..... :( ). Hopelijk ben je snel hersteld van de operatie. Je klinkt in elk geval wel erg optimistisch.

Mijn duimen draaien voor dat laatste cryo. Bij ons was het met de laatste cryo uiteindelijk raak, hopelijk brengt die van jullie ook zoveel geluk.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@Windmolen: heel herkenbaar hoor, ik vond het heel zwaar om moeder te zijn in het begin en durfde dat nauwelijks te zeggen, want dit wilde ik toch zo graag? Maar ik dacht de eerste weken eigenlijk vooral ‘waaaaaaar zijn we in godsnaam aan begonnen, komt dit OOIT nog goed?’ ;-D

Als inmiddels ‘ouwe rot’ in het vak ;) kan ik je zeggen dat ik nu weet dat het zeker goedkomt en dat elke fase zijn eigen uitdagingen kent, maar dat niks zo’n aardverschuiving teweeg brengt als het voor het eerst moeder worden en overgeleverd zijn aan die kleine hummel die je nog helemaal moet leren kennen, terwijl je jezelf als moeder ook nog moet uitvinden.

Het is gewoon heftig. Maar als je erop terugkijkt vooral ook enorm mooi en bijzonder.

En wb niet rollen; hij is toch van juni? Nu al rollen zou wel heel vroeg zijn hoor :P de allereersten rollen zo rond 3 maanden, maar de meesten zijn eerder een maandje of 4-6. Of 9, dat is ook nog normaal volgens cb ;-D

En wiegje in de woonkamer; ja wellicht een idee. Ik zal er eens over nadenken!

@Rucio: snap je gevoelens. Dit wil je ook nooit meer meemaken dus in die zin is het ‘fijn’ dat dat nooit meer kan, maar het was beter geweest als je het überhaupt nooit mee had hoeven maken. Hoe is het nu met de pijn? Wat grappig van je zoontje! Mijn zoon heeft ook allerlei dingetjes van kdv idd haha.

@Flip: fijn dat alles goed is!

@hier: niks bijzonders. Beetje afgekoeld en dat is wel erg fijn voor mijn dikke pootjes :P morgen gaan man en ik wat broodnodige babyvoorbereidingen treffen en zoon lekker op pad met opa en oma en daar logeren. Baby is lekker hyperactief als altijd en ben wel eens toe aan zijn geboorte maar ben nog niet eens 30 weken :facepalm: ben niet zozeer klaar met mijn zwangerschap alswel gewoon stiknieuwsgierig en zo zo klaar voor de komst van dit jongetje.

Maar ik geniet nog maar even van de laatste weken dat ik hem helemaal voor mezelf heb, voor ik hem onherroepelijk moet gaan delen :A: zijn grote broer heeft iig al dibs op flesjes geven, in bad doen en de baby knuffelen als hij huilt in z’n bedje, dus ik heb er verder niks meer mee van doen zodra hij uit m’n buik is geloof ik :biggrin: :heart:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
.
vaucluse wijzigde dit bericht op 17-08-2020 19:23
Reden: foutje
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je een heerlijk verliefde moeder Windmolen!

En zoals jij het beschrijft heb ik het ook ervaren… het is zwaar, je hebt veel minder tijd ‘over’ dan je van tevoren bedacht had, maar wat is het ook prachtig! Die drinkmomentjes, als ze zo vol melk zitten en dan half dronken in je armen liggen… Weet je, dit komt nooit meer terug! Dus hoe cliché ook, neem het echt in je op, want die eerste maanden gaan zooo snel! (yep, alle clichés zijn waar) :hihi:

Ik heb me ook echt voorgenomen er bij deze baby nog meer van te genieten. Meer in het moment te zijn en niet bezig met ‘he, ik wilde nou juist zo graag even douchen’ of ‘he, wat is er nu weer, ik wilde net even… ‘ Nee, dat komt allemaal wel weer. En ik weet ook dat het nu makkelijker gezegd is dan gedaan, want zo werkt het nu eenmaal. Maar denk dat ik er toch meer echt van kan genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven