zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha, Flipje wat grappig dat jullie dochter dit ook doet!! Hilarisch he! Het is inderdaad gevaarlijk omdat je bij een bbz een inwendige bloeding kan krijgen, met alle gevolgen van dien. Ik heb 2 keer een inwendige bloeding gehad maar gelukkig zijn ze er beide keren net op tijd bij geweest met opereren. Gisteren mijn arts van de kliniek gesproken, ze vertelde dat ik ondanks dat de eileiders zijn verwijderd nog wel een hele kleine kans heb dat het een volgende keer eventueel in het stompje van de eileider zou kunnen nestelen. Mocht het dus lukken met de cryo, dan moet ik met stipt 5 weken een echo laten maken omdat het twee keer bij 5.3 mis is gegaan. Het lichamelijke herstel gaat goed! Ik heb vrijwel geen last meer van de operatie. Nu eerst even rust nemen om alles te verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik zal ook weer eens wat van mij laten horen, veels te lang geleden.

Ruccio, jeetje meid wat heftig zeg, ik vind het vreselijk voor je :hug: mijn duimen draaien overuren voor de laatste cryo

Stipje, is het heel erg dat hij wat groter is? Krijg ook wel het idee als die kindjes hun eigen lijn volgen het niet gelijk slecht is. Al kan ik mij voorstellen dat het natuurlijk met geboorte zelf problemen kan geven. Wel goed dat ze er zo bovenop zitten. Wat rot dat je zo, n stress hebt van je werk, hopelijk kan je dat straks wat loslaten.

Flipje! Welkom bij de club meis! Fijn dat de testen goed zijn, 20 weken echo begin september, wat gaat dat hard!

Windmolen, lieve mama, wat fijn dat het zo goed gaat en jullie lekker genieten. Kan mij alleen maar indenken dat zo, n begin periode heel heftig is, maar des te fijner als alles dan land.

Ik heb volgens mij niet op iedereen gereageerd, het is wat lastig te volgen op de telefoon, sorry!

Hier gaat het goed. Kleine meid is iets te klein, maar niks ernstigs. Ik heb vreselijk last van vocht. Mn handen, voeten en enkels het is vreselijk, maar als dat het dan is, dan nemen we het maar voor lief. Alle spullen staan klaar, haar kamertje is af. En eindelijk vind ik rust in mijn hoofd om even lekker weer wat hobbys op te pakken. Ik lees nu een boek over bevallen, toch beetje soort van voorbereiding. Ze mag vanaf afgelopen vrijdag officieel komen(37 weken ). Heel benieuwd wanneer ze komt. Geboortekaartjes staan klaar om te bestellen, ben dr helemaal verliefd op.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Redcurls, het kan vanaf nu ieder moment gebeuren! Maar je klinkt inderdaad of dat je er helemaal klaar voor bent.... Fijn gevoel he, dan heb je nu ook weer ruimte om je nog even lekker te vermaken met 'onbenulligheden'.

Hier nu 30 weken. 'Ineens' nog maar 10 weken te gaan. Het voelde heel lang of dat ik nog aan begin of iig in het midden zat van de zwangerschap, maar nu is het einde ineens in zicht... en krijg ik toch wel de kriebels hoor, want echt nog niks klaar haha! Naam, kaartje, kamer.... nothing. Ben wel de hele avond op zolder bezig geweest gisteravond, gelukkig was het daar nog maar 28 graden. Alle kleertjes weer door mijn handen gehad van maat 56. Maar ik ga nu van jongen naar meisje en van voorjaar naar najaarsbaby, dus niet eens zo heel veel is bruikbaar.
Kaartje zijn we wel mee bezig, ik heb gekozen wat het wordt en man vindt het ook mooi, dus dat is al heel wat. Maar die naam he, sjonge jonge, een dingetje hoor! Hebben jullie allemaal al een naam?

Gister bij de vk geweest, en ja inderdaad toch een beetje een hele grote buik. En ze ligt in stuit. Nu zegt dat bij 30 weken nog niet zo heel veel, maar ik weet dat ze al weken zo ligt. Ze ligt heel hoog, heb echt zere ribben en rug van achterover leunen, en onderin mijn buik is het helemaal leeg. Hoef indd ook nooit vaak te plassen ofzo, maar krijg mijn schonen dus bijna niet meer aan, want kan niet bukken haha! Nu heb ik over 2 weken een groeiecho om te kijken waarom die buik zo groot is. kan doordat ze zo hoog ligt, dat de buik dan meer naar voren/omhoog gaat of dat ze zelf echt aan de grote kant is... ik zelf denk van niet en dat het gewoon weer heel veel water is in combinatie met hoge ligging. En ben heel benieuwd of ze dan nog in stuit ligt, want hoe langer ze zo liggen, hoe meer het blijvend is...
Vanmiddag afspraak bij de gyn om mijn bevalling te bespreken. De vorige ging totaal niet van een leien dakje en na 24 uur weeën is het alsnog een sectio geworden... dus nu gaan we kijken wat we wel en niet mogen/kunnen inzetten, maar ik wil ook bepaalde dingen echt niet. ben heel benieuwd en hopelijk geeft het wat rust... maar als ze in stuit blijft, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt!

Jullie al ideeën over je bevalling? wat je wel/niet wil? waar en hoe gaan jullie bevallen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve meiden
Ze is er en ze is gezond. Ben donderdag opgenomen ivm vermindert teken van leven voelen. Hebben ze een ballon katether in gebracht. Deze liet gisterochtend los, vliezen gebroken en weeën opwekkers gekregen en 3 uur later was ze der. Ben helaas nog in het ziekenhuis, de placenta liet niet los dus ben daar op de ok van verlost.
Hopelijk straks naar huis.

Voelt nog heel onwerkelijk allemaal, maar de mooie meid doet het super goed.
Alle reacties Link kopieren
Ah gefeliciteerd redcurls! Fijn dat ze er is en het goed gaat! Heb jij een fijne bevalling gehad? Veel geluk! :love:

@Mimi: haha herkenbaar. De kraamzorg komt hier donderdag voor de intake en ik heb nog niet eens een commode :hihi: cosleeper heeft een vriendin nog in gebruik en de babybadjes heb ik ook uitgeleend :P kaartje heb ik wel gemaakt en naam zijn we ook uit.
Vervelend dat je dochter nog in stuit ligt, hopelijk draait ze gauw! Goed om je bevalling en wensen te bespreken. Ik wil denk ik thuis bevallen. Vorige keer ging het met inleiding super vlot en was hij er met 5 uurtjes bij 38 weken, halfuurtje persen. Dus ik verwacht dat het makkelijk zal gaan dit keer, aangezien de eerste al goed ging en de ruimte heeft gemaakt ;-D dan vind ik het wat onzinnig om daarvoor helemaal naar het ziekenhuis te gaan. Denk dus dat zoon 2 als de zwangerschap goed blijft gaan gewoon thuis geboren gaat worden. Lijkt me ook fantastisch om na het douchen met pasgeboren baby, man en peuter lekker in een schoon bed te kruipen en samen de nieuwste aanwinst te leren kennen.

@flip: nogmaals gefeliciteerd met een tweede dochter!

@Rucio: hoe gaat het nu met je?

@Hier: alles goed. Net weekje vakantie gehad, was heel fijn, nog even vakantie met z’n drietjes voor we ‘z’n viertjes’ worden. Eerste groei echo is geweest en viel reuze mee. Kindje groeit op de P60 behalve zijn hoofd, net als zijn grote broer een enorme kop op de P93. Achja je moet al die hersens ergens laten hè, zeggen wij maar ;-D en normaal vruchtwater. Maar gewoon een grote buik, dat hoort nu eenmaal bij mij.

Verder wel zin in m’n verlof, nog 4 weekjes en dan is het alweer zo ver. Nog steeds us het bizar voor me hoe snel deze zwangerschap gaat, gevoelsmatig zit ik nog ver voor het derde trimester maar over 6 weken gaan we al voor het eerst strippen :O
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Redcurls van harte gefeliciteerd met je dochter! Heel onwerkelijk hè? Maar zo fijn! En goed te lezen dat het goed met haar gaat. Hopelijk kunnen jullie snel naar huis! Wel een snelle bevalling geweest, zeg! Was het een beetje te doen? Ook eng dat je ingeleid bent ivm minder leven voelen, maar gelukkig was uiteindelijk alles goed! Hopelijk kunnen jullie heerlijk van haar genieten! Fijne kraamtijd!!

Lux, wat ga je hard, meid! En spannend dat je thuis wil gaan bevallen. Ik zou het na onze vorige ervaring nooit durven, maar als het allemaal goed gaat is het natuurlijk wel heel fijn om meteen lekker thuis te zijn.

Mimi, bij jou schiet het ook hard op! Oeh, geen naam lijkt me idd wel een dingetje. Bij ons duurde het ook eindeloos voordat we definitief besloten hadden, maar we hadden wel een goede optie (die het uiteindelijk ook geworden is). Hebben jullie echt nog geen idee? Heeft je man een andere smaak dan jij? Meisjesnamen leken mij altijd makkelijker dan jongensnamen, maar mss was dat omdat wij juist een jongensnaam nodig hadden ;). Hopelijk gaat je meisje nog draaien!

Fijn om de herkenning te lezen dat de eerste weken gewoon erg pittig zijn! Het gaat nu wel weer een stukje beter. Hij drinkt ineens een stuk sneller, dat scheelt een hoop tijd. En nu het weer iets minder warm is, hoeft hij ook minder vaak. Het blijft een schatje hoor, zo leuk wat-ie elke dag weer ontdekt. Hij begint nu echt dingen vast te houden, rammelaars enzo. En hij vindt het geweldig als we liedjes voor hem zingen, dan gaat hij erdoor heen praten, of mss wil-ie meezingen, haha. En schaterlachen enzo. Heerlijk.
lux- schreef:
14-08-2020 22:56
En wb niet rollen; hij is toch van juni? Nu al rollen zou wel heel vroeg zijn hoor :P de allereersten rollen zo rond 3 maanden, maar de meesten zijn eerder een maandje of 4-6. Of 9, dat is ook nog normaal volgens cb ;-D
Haha, hij is dus vorige week, met bijna 11 weken voor het eerst omgerold van z'n buik naar z'n rug. Dus toch best vroeg! Hij rolde zich als pasgeboren baby al om naar z'n zij, vandaar dat ik bang was dat-ie heel snel zou zijn. Maar dat bleek een reflexbeweging te zijn ofzo, niet echt bewust draaien. Maar goed, nu alsnog vrij snel dus. Hij rolt ook af en toe van z'n rug naar z'n zij, dus ik ben benieuwd wanneer-ie ook naar z'n buik gaat rollen. Van mij hoeft het allemaal niet zo snel, we moeten dan straks toch maar eens beginnen met het huis babyproof te maken. Wat hebben jullie daar allemaal voor gedaan? Alles vastgeschroefd aan de muren? Alle scherpe hoekjes wegwerken? Stopcontacten natuurlijk afplakken. Wat nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor! Die van mij deed het ook een paar keer met 3 maanden en toen 1.5 maand niet meer dus mocht dat gebeuren, dan geen zorgen maken iig ;-D (deed ik wel namelijk :P )

Wij hebben toen zoon begon te tijgeren (dus ‘n maand of 7 was dat geloof ik), de stopcontacten afgeplakt en meubels verankerd. En van die haakjes op de kastjes waar hij niet in mocht. Opzich kon hij met tijgeren nog niet zo veel kwaad maar vrij snel daarna leerde hij te gaan zitten en dan heb je de perfecte hoogte om lage kasten leeg te trekken ;-D dat was opzich niet zozeer erg als wel irritant haha.
En toen hij 9 maanden was heeft hij bij een vriendin eens een vaas over zich heen getrokken die in de vensterbank stond. Vond die bloemen zo mooi dus die wilde hij wel eens even pakken ;) dus als ze kunnen optrekken tot staan moet je die ook even leeghalen :P

En ja die bevalling; je ervaring is zo persoonlijk maar bij mijn zoon had ik echt de perfecte bevalling: vlot, goed kind, nauwelijks bloedverlies. Dus met zo’n ervaring is het ziekenhuis de moeite eigenlijk niet. Mocht er iets gaan spelen waardoor ze het ziekenhuis adviseren ga ik uiteraard naar het ziekenhuis.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Lux wat een fijne geruststelling dat het prima goed komt met dikke baby’s haha! Ons apie is schijn vooral groot buikje te hebben, maar loopt wel qua gewicht behoorlijk voor. De vorige meting (met 30 weken) was hij al 1800gr geschat terwijl 1500gr gemiddeld was voor zijn leeftijd. We gaan het zien! Als het maar gaat passen, want zo groot ben ik niet…… Snap dat je uitkijkt naar je verlof!! Gaat snel nu he… Ik heb nog geen idee hoe dat er bij mij uit komt te zien. Heb net 4 nieuwe medewerkers aangenomen en door corona is er echt om de haverklap iemand die niet mag werken door lichte verkoudheidsklachten, dus moet er eigenlijk nog 1 of 2 aannemen en inwerken. Tijd begint te dringen…. Ieks! Mijn vervanger bevalt in elk geval erg goed, al is ze nog wel een beetje junior. Maar met groot verantwoordelijkheidsgevoel dus hopelijk komt dat gewoon goed.
Wat fijn dat jouw bevalling bij je zoontje zo fijn was. Nu dus een thuisbevalling? Heerlijk lijkt me! Ik moet helaas wel in het ZH ivm verhoogde risico’s door de eiceldonatie, maar vind het ook wel fijn. Mogelijkheid voor pijnbestrijding als ik het niet meer trek, en aangezien ik drager ben van GBS (al wordt ik daar nog weer opnieuw voor getest bij 36 weken, of die bacterie nog actief is) moet ik evt. 3 uur lang aan een infuus voordat de baby geboren mag worden, om infectie te voorkomen.

Flipje wat fijn dat de nipt goed was!! En nu ook alweer bijna de 20 weken echo! Kijk je er naar uit/tegen op?

Mimi, wij hadden vanaf week 20 al 3 (dubbele) namen bedacht die we alle 3 mooi vonden, maar waarvan we dachten; we willen eerst dat lieve snoetje zien, en dan kiezen we. Maar sinds 2 dagen twijfe ik ineens aan de namen. Ik vind ze zo serieus of of ‘hard’ ineens klinken, lijkt niet te passen bij het kleine aapje wat ik voel in mijn buik. Dus ik denk ondertussen nog even verder. 2 van de 3 te namen zijn namelijk makkelijk te veranderen en dan klinkt het een stuk lieflijker, echter die namen komen súper vaak voor en vind mijn vriend niet geweldig… Dus ben er ineens juist nog níet uit haha!
Wat suf zeg dat mensen die vraag stellen van “weet je zeker dat het er maar 1 is”. Echt domste vraag ever idd. Natuurlijk weet ik dat zeker, en bedankt dat je me een olifant noemt, eikel, haha!
Hier ook héél herkenbaar dat als ik iets in mijn hoofd heb het metéén moet! Zo zat ik eens om half 1 snachts (terwijl ik eigenlijk heel moe was) kleertjes uit te zoeken omdat ik precies wilde weten wat ik in welke maat al had en dus nog moest kopen, en zit ik soms als een bezetene ineens te zoeken naar een bepaalde print hoeslaken die dan helaas niet bestaat. Haha! Heb je leuke inspo voor de babykamer? Ik heb ook iets in mijn hoofd maar blijf maar hannessen. Zo heb ik al een keer een ledikant deken toch voor wiegdeken omgeruild (want slaapzak lijkt me handiger als ie de cosleeper uit is gegroeid), en nu vind ik die wiegdeken toch eigenlijk ineens toch niet zo mooi van kleur en wil ik toch weer een andere. Omg ik word gewoon moe van mezelf!!
Ik herken wat je zegt dat je INEENS richting het einde van je zwangerschap aan het gaan bent. Ieeks! Hoeveel kleertjes hebben jullie van

Windmolen, wat fijn dat het goed gaat met de kleine man en dat ook de borstvoeding (Redelijk) goed gaat! Ook helemala niet raar dat het zo overweldigend was. Ik merkte het bij een vriendin van me ook (die niet een lang traject had overigens, zelfs al ‘per ongeluk’ zzwanger net voordat ze besloten om met de pil te willen gaan stoppen). Sommige mensen bevinden zich in kringen waarbij er niet heel eerlijk en open verteld wordt over de moeilijke en negatieve dingen van jong ouderschap, zo ook mijn vriendin. Het overviel haar verschrikkelijk, had mega baby blues en toen bleek het kindje ook nog een huilbaby. Alles behalve een roze wolk dus! Misschien dat je het, doordat je wens zo lang onvervuld was, toch romantischer had voorgesteld dan het kan zijn die eerste weken. Het is zo overweldigend!! Super fijn dat het nu zo goed gaat en je er echt van kunt genieten! 😊
Voor draagdoek ben ik ook gaan kijken, dat om me heen binden lijkt me zo’n gedoe, zat daarom te denken om een Tula free to grow te kopen. Die kan vanaf geboorte ook al gebruikt worden. Iemand ervaringen mee?

Redcurls wat super fijn dat ze er is, gefeliciteerd!!! Wat griezelig dat je haar ineens minder volede, super fijn dat het opwekken zo vlot ging. Jammer dat de je alsnog naar de OK moest, hoe voel jij je nu? Ben je verliefd?

Hier: joepie de verbouwing zit erop! Nog wel hier en daar wat kozijnen verven, gordijnen ophangen en vooral opruimen/uitpakken eigenlijk. Ieks die laatste dozen met rommels die je eigenlijk nooit gebruikt! Ik wil ze het liefst wegdoen, maar vriendlief vind het echt zonde om 3 dozen met kabels weg te doen die je misschien ooit weer gaat gebruiken. Of een game computer. Of andere onzin. Nouja.
Ik had dus de suikertest gedaan ivm baby die ineens boven de bovenkant van de gemiddeldes uit kwam, maar die was negatief gelukkig. Bij de volgende meting 2 weken geleden zat hij weer ‘gewoon’ op de bovenkant van het gemiddelde, dus ik hoefde niet opnieuw een suikertest. Gewoon een grote baby. Vanmiddag weer een afspraak, geen groei echo maar gewone check. Heb gelukkig totaal geen klachten. Ecd baby’s schijnen vaker eerder te komen, hoeveel eerder, geen idee. Maar ik heb ook het gevoel dat hij eerder gaat komen. Ik hoop niet voor 36 weken want ik zit ook aan de bloedverdunners (ter voorkoming van zwangerschapsvergifting, omdat ik daar meer kans op heb met ecd) tot week 36, en dan zou je te veel bloed kunnen verliezen. Daarbij heb ik de komende 4 weken gewoon nog nodig om mijn werk af te kunnen ronden haha! En hij is groot en ik niet per se dus misschien denkt ie op gegeven moment wel; joe het is tijd, i need space.
Krijg ook wel het gevoel dat ik me inmiddels moet voorbereiden op de bevalling. Door corona heb ik niet een (puf-)cursus oid gedaan. Hebben jullie nog tips? Of leggen ze in het ziekenhuis wel uit hoe je de weeën moet opvangen?
Trouwens, mijn moeder en zus zeiden dat een winterbaby dus altijd romper met lange mouwen aan moet en dan nog extra truitje erover. Maar lijkt me zo’n gehannes met 2 lange mouwtjes over elkaar. Hier nog tips ervoor? En hoeveel kleertjes/setjes moet je hebben in die kleine maatjes? Ik heb van alles gekregen en weinig gekocht, doe ook zuinig wegens 0 inkomen (kan mn horeca cafe net draaiende houden, maar haal er zelf helaas niks uit) dus wil ik niet als een pregzilla ineens allemaal dingen gaan kopen terwijl ik al zoveel heb gekregen. Maar heel veel vind ik niet mooi haha, Alles met een print of een druk patroon vind ik niks, ben behoorlijk kieskeurig merk ik 😊

Ik lees trouwens ook nog in het zwanger-worden topic mee, en als ik dan dit topic weer even checken denk ik; ongelofelijk. Ik had niet durven hopen dat ik in dit topic mee mocht schrijven en straks ben ik -als het goed is- gewoon mama van een kleine aap. Echt onbeschrijfelijk hoe bijzonder dat is.

Benieuwd ook hoe het bij de rest gaat!
stipjepipje wijzigde dit bericht op 02-09-2020 09:21
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Stip: van mijn eerste wilde ik ook per se in het ziekenhuis bevallen hoor! Geen haar die eraan dacht om dat thuis te doen. Maar nu denk ik: ach, die komt er heus wel uit, haha.

IVF baby’s schijnen sowieso vaker eerder te komen en vaker een laag geboortegewicht te hebben. Dat eerste weet ik niet want ik werd ingeleid bij zoon, maar dat tweede is hier iig niet aan de orde ;-D

Wb kleertjes: ik heb eh....... geen idee hoeveel ik heb :hihi: iets van 30 rompertjes iig. En volgens mij best veel kleertjes want heb een aantal dingetjes nieuw gekocht en nog over van zoon. Maar heb nog niet echt overzicht, ben nog niet echt begonnen met de babyvoorbereidingen :whistle:

Wat betreft de lange mouwen: ik doe altijd mijn vingers door de mouw opening en dan trek ik het handje erdoor bij die ukjes. Als je dan al een lang mouwtje hebt hou je gemakkelijk die mouw vast als je het handje door de opening trekt van het tweede truitje, als je snapt wat ik bedoel. Veel mensen vinden lange mouwenrompers niet fijn, maar ik vond ze wel lekker. Mijn zoon had geen hele erge spekarmpjes en kan vrij makkelijk afkoelen dus ik heb lange mouwtjes zeker wel gebruikt.

Fijn dat het op je werk wel aardig gaat qua vervanging en dat de verbouwing af is! Hopelijk lukt het de laatste dingetjes qua personeel te regelen.

@Hier: Ik schrok me gister een hoedje toen ik bij de VK kwam en de belinstructies mee kreeg. ‘Tja meid, over 5 weken mag hij komen hè!’ zei ze. Ik was een beetje in shock :hihi: dus gisteravond maar eens mijn bevalplan geschreven en ik ga echt werk maken van de babykamer nu :P nouja, niet aankomend weekend maar volgend weekend want dan heb ik tijd ;-D Baby ligt overigens al helemaal ingedaald en muurvast, vroeg voor een 2de, maar prima. Ik dacht het al want ik voel nog wel schopjes, maar geen grote bewegingen meer.

Verder was alles prima in orde dus we broeden lekker door :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@Redcurls, gefelciciteerd! Klinkt als een fijne bevalling, alleen jammer van de ok… maar als het goed is zijn jullie alweer thuis….

@stipje, ik zou zeker wel lange mouwen rompers aandoen hoor. Ik heb ze voor zoon ook veel gebruikt en die is van eind april. Want die shirtjes voor babies zijn ook van die dunne stofjes, dan is een bloot armpje eronder wel echt te koud. Dan ben je dus altijd genoodzaakt om er nog een vestje over heen te doen of een wikkeldoek. Je ontkomt niet aan 2 lagen… Maar ik vond het niet zo’n gedoe hoor. Rompertje mouw is vaak wel wat strakker en shirtje mouw niet, en indd de ‘aankleedtechniek’ de Lux beschrijft deed ik ook. Er zijn overal nog wel rompers te verkrijgen in de uitverkoop… En ik vind die van de Zeeman en Wibra ook heel fijn. Kosten niet zoveel. En anders vraag je gewoon nog kleertjes als mensen op kraambezoek komen... Ik vroeg ook vaak de bon (dat zei ik dat ik het al had als ik het niet zo mooi vond) en dan ruilde ik het voor iets wat wel mijn smaak was.
Ik denk dat ik er wel ben qua kleertjes, nog wel een warm gevoerd vestje of berenpakje. Ach, als blijkt dat ik toch wat tekortkom is het snel gekocht…
Dus jullie hadden namen en nu eigenlijk weer bijna niet? Haha, lekker dan!

Ik denk dat wij er nu wel bijna uit zijn. Mijn top 1 naam wordt het toch niet… daar heb ik me bij neergelegd. En hoe langer ik de naam zeg/bedenk die het misschien gaat worden, hoe leuker ik hem vind. En heb er ook al een leuke tweede naam bij bedacht! Ja en die kamer, tja die kleur he? Sjonge jonge, vind het zo irri van mijzelf dat ik dat niet kan kiezen! Maar dat moet van mezelf binnen nu en 2 weken. Want als de verf op de muur zit, dan kunnen de meubeltjes erin en dan kan ik het afstylen. (lees; man moet boren waar ik dat wil en dat gaat soms niet zonder discussie, want weer een gat in de muur).
Het kaartje zijn we ook wel uit, moet alleen nog even een proefdruk zien en dan is dat ook klaar. Adressenlijst is ook weer up to date, dus kan lekker in mijn verlof enveloppen schrijven…
Morgen naar de verloskundige voor controle en groeiecho. Én kijken of ze nog steeds in stuit ligt. Ik vermoed van wil, ze ligt al weken hetzelfde. Heb ook zulke zere ribben rechts, echt niet comfortabel.
Vorige week ook bij gyn geweest voor bevallingsgesprek. Ik kwam er wel beter geïnformeerd vandaan, maar ook verwarrender. De gyn is zo’n lieverd! Ze zei op een gegeven moment na alles besproken te hebben en een kansberekening gemaakt te hebben (mijn kansen zijn niet echt heel hoog op een natuurlijke bevalling) ‘je mag ook gewoon kiezen voor een keizersnede he. Dan faal je echt niet. Maken we er een hele mooie dag van en proberen we het zo natuurlijk mogelijk te houden’. Nou toen moest ik wel even een traantje laten. Ik wil eigenlijk zo graag natuurlijk bevallen, het lijkt me zo mooi als het lukt. Maar met alle ellende van de vorige keer is er niks aan en als je dan nog een keizersnede krijgt sta je al 3-0 achter. Dus ik mag kiezen én dat is nu juist wat ik in mijn hele zwangerschap al niet kan haha!
Eigenlijk moet ze maar gewoon in stuit blijven liggen, dan is de keus gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
01-09-2020 13:25
IVF baby’s schijnen sowieso vaker eerder te komen en vaker een laag geboortegewicht te hebben. Dat eerste weet ik niet want ik werd ingeleid bij zoon, maar dat tweede is hier iig niet aan de orde ;-D
.
Haha echt waar? Mijn baby is met 41+2 geboren, en was er toen zelfs nog echt met geen stok uit te krijgen... toen gynaecoloog haar bekeek na de geboorte constateerde ze ook dat ze aan haar kon zien dat ze nog heel prima zat daar binnen.
Gewicht van 3650 leek mij redelijk gemiddeld.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
01-09-2020 20:58
.
Haha echt waar? Mijn baby is met 41+2 geboren, en was er toen zelfs nog echt met geen stok uit te krijgen... toen gynaecoloog haar bekeek na de geboorte constateerde ze ook dat ze aan haar kon zien dat ze nog heel prima zat daar binnen.
Gewicht van 3650 leek mij redelijk gemiddeld.
Bij kinderen die ontstaan zijn na een IVF-behandeling is er een verhoogde kans op vroeggeboorte, laag geboortegewicht, en een kleinere lengte bij de geboorte. De kans op een opname op de neonatale intensive care is daardoor ook groter. Verder is de kans dat een IVF-kindje sterft in de tweede helft van de zwangerschap, rondom de geboorte of kort na de geboorte iets verhoogd. Eenlingen die via IVF verwekt zijn hebben dus een grotere kans op deze risico’s, in vergelijking met spontaan verwekte eenlingen. Meerlingen hebben altijd een verhoogd risico op de genoemde effecten, ongeacht of ze via IVF of spontaan ontstaan zijn.

https://www.freya.nl/kinderwens/zwanger ... -kinderen/

Blijven kansen hè. En na nr. 1 als lekkere dikkie dik op P92 was de kans geloof ik groter dat er nog een dikkie dik in mij zou groeien dan dat mijn baby’s nadelen zouden ondervinden van de IVF qua gewicht.

Moet je nagaan hoe zwaar ze zouden zijn zonder IVF ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn oudste was ook 54cm met 38 weken dus nou niet bepaald kort :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
01-09-2020 21:10
[....]
Moet je nagaan hoe zwaar ze zouden zijn zonder IVF ;)
.
Hahahahaha :lol:
54cm, wat een reus!

Hier 51cm, maar met ruim 41w dus.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
01-09-2020 21:14
.
Hahahahaha :lol:
54cm, wat een reus!

Hier 51cm, maar met ruim 41w dus.
Ja was een lekkere Lange Jan haha :P nu valt het wel mee. Zo tegen de +1 geloof ik. Iig laatste keer dat we bij CB waren was dat, maar da’s alweer een hele tijd geleden.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
01-09-2020 21:29
Ja was een lekkere Lange Jan haha :P nu valt het wel mee. Zo tegen de +1 geloof ik. Iig laatste keer dat we bij CB waren was dat, maar da’s alweer een hele tijd geleden.
.
Meisje hier was heel gemiddeld bij geboorte en is nu -1 op lengte-leeftijd en -1 op gewicht-lengte.
Slank ding. Nu bijna 2 en zit tussen maat 80 en 86 in. We doen wel lekker lang met de kleertjes in elk geval. ;-D
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hier dinsdag de 20w echo!

Altijd wel een spannend moment natuurlijk, maar met de GUO bij 14w hebben ze al zoveel goed kunnen checken (ruggetje en middenrif gesloten, hartje mooi aangelegd, alle organen aanwezig), dat we ons hier nu niet heel gespannen om zijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
06-09-2020 21:12
.
Meisje hier was heel gemiddeld bij geboorte en is nu -1 op lengte-leeftijd en -1 op gewicht-lengte.
Slank ding. Nu bijna 2 en zit tussen maat 80 en 86 in. We doen wel lekker lang met de kleertjes in elk geval. ;-D
Qua gewicht zit die van mij ook laag, -1 ofzo. Langer en slanker dan gemiddeld ;-D toch vind ik hem er zelf heel gemiddeld uitzien. Nu ik erover nadenk vind ik andere peuters vaak wel mollig :P dus mssn is hij toch slanker dan gemiddeld dan.

Succes met de 20 weken echo! Ik had ook niet echt stress omdat veel al gezien was bij de 13w echo.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Even snel: Redcurls van harte gefeliciteerd!! :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Nou hier wat onstuimige dagen achter de rug.
Donderdag schrok ik me een hoedje; bloedverlies en best veel. Verloskundige is langs geweest en heeft inwendig onderzoek gedaan, maar daar kwam niks uit gelukkig. De bloeding was toen ook alweer over. Heb wel de hele dag een mega oncomforatbele buik gehad. Heel veel gerommel en veel harde buiken.
Woensdag had ik nog een groei- liggings echo en daaruit bleek wel dat ze net gedraaid was met het hoofdje nu naar bedenen, dus dat is mooi! Dat leek me ook wel een verklaring voor de bloeding, misschien al een beetje inegdaald en daardoor een vaatje geraakt?
Maar zaterdagochtend weer hetzelde verhaal. Weer vk op bezoek gehad en die stuurde me toch even door naar het ZH.
Alles is onderzocht, maar ze hebben gelukkig niks kunnen vinden.
Ze sprak wel bij een volgende keer over een eventuele opname, help, moet er niet aan denken! Hoe ga ik dat ooit thuis organiseren?
Nou het relaxte is er nu wel wat vanaf moet ik zeggen. Durf bijna niet meer te hoesten haha!
Ineens heb ik het gevoel dat deze baby helemaal niet tot 41 weken blijft zitten... dus haast haast haast met alle voorbereidingen.

Gister verrast door mijn man met een fotoshoot! Zo gaaf. Ik alleen maar ook met z'n drieen, volgens mij is het heel goed gelukt!

Nou dat was mijn weekend. Hoe was die van jullie! Hoop stuk rustiger B-)
Hee meiden,

Sorry dat een update zo lang op zich heeft laten wachten! Alweer bijna 36 weken! Ik voel me nog goed maar moet wel wat vaker rusten. Hoewel ik een redelijk kleine buik heb merk ik toch dat het lichamelijk wat zwaarder begint te worden de laatste weken. Wat kleine klachtjes verder, soms wat rugpijn of maagzuur maar slaap deze zwangerschap zó veel beter, dat scheelt ook echt enorm.
Ik werk nog een weekje langer door (eigen bedrijf) en ga dan met verlof. Al moet ik toegeven dat ik een dag met peuterdochter soms intensiever vind dan een dagje werken :$
Het wiegje en de box staan en merk dat we eigenlijk alles al in huis hebben nog. Wil wel graag een nieuw pakje voor de baby nog kopen maar de lade ligt verder nog vol met wat we nog hadden (veel neutraal omdat we toen ook het geslacht niet wisten) Dochter is nu trouwens overtuigd van een broertje, haha. Namen hebben we ook al een hele tijd, ga nu niet meer switchen :P
Morgen eerste controle in het ziekenhuis. Ben heel erg benieuwd naar de bevalling... vorige keer geplande ks ivm stuitligging en nu ligt de baby goed om gelukkig dus ga er vanuit dat ik vaginaal mag bevallen (hopen dat dat gaat lukken!) Baby lag prima op schema maar heeft wel een groot hoofd ( ik keek zo :O toen de gyn bij de groeiecho zei dat ze op p98 uitkwam). Verloskundige verzekerde me dat het geen reden was voor paniek...

Mimi, wat schrikken het bloedverlies! Goed dat je voor controle naar het ziekenhuis bent geweest. Wellicht door de draaiing inderdaad? En wat super lief die fotoshoot. Man heeft laatst nog wat foto's van mij gemaakt maar dochter wilde niet meewerken. Binnenkort nog maar eens proberen ;)

Flip, spannend de 20 weken echo maar zo fijn dat jullie al een goede uitgebreide echo gehad hebben. Hoe voel je je? Alles ok qua energie?

Lux, jij krijgt dus grote baby's! Gaan ze eigenlijk weer eerder inleiden deze keer? Dat was de vorige keer toch? En hoe gaat het met je zoontje? Nog maar 5 weken... dan kan het inderdaad snel gaan. Fijn dat ie al ingedaald is, ik voel nu ook eerder verschuivingen ipv kicks al wil de baby nog wel eens gemeen op een orgaan stuiteren haha.

Redcurls, had ik jou al gefeliciteerd? Geloof van niet, wat erg. Van harte met je dochter :cheer2: Fijn dat ze het goed doet en hoop dat jullie inmiddels lekker thuis zijn.

Windmolen, heerlijk om de updates van je zoontje te lezen. En niks mis met de eerste weken pittig vinden. We hebben natuurlijk elders ook contact en ik zie gewoon hoe heerlijk jullie het samen hebben. Zo fijn om te zien! Qua huis hebben wij niet veel aangepast op traphekjes en stopcontact beveiligers na.

Stip, wat goed te lezen dat de verbouwing klaar is. Dat is wel reden voor een dansje! Over de cursus: heb ik de vorige keer wel gedaan (samen bevallen) in groepsverband. Gaf mij rust dat ik iets van voorbereiding had, maar door ks niet hoeven puffen :D . Heb deze dame nog een keer thuis laten komen voor een privé herhalingsles. Misschien is dat voor jullie ook een optie gewoon thuis? Qua rompers is mijn tip vooral MET stretch... ik had gewoon korte mouw maar de vorige keer in maart ging ik wel snel de lente in.

Zot, hoe is het met jou? Ook de laatste loodjes!
HeyTan, lees jij nog mee? Benieuwd hoe het gaat

En ik hoop dat er snel weer een hele bups doorstroomt van het andere topic :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Lux, fijn zeg dat je 1e bevalling zo fijn en ‘makkelijk’ ging dat je nu een thuisbevalling aan durft. Lijkt me zoveel ontspannenderd!! Maar idd je weet nooit wat je kunt verwachten dus ik zou mijn huidige zwangerschap ook niet thuis willen doen. Maar vooral vanwege de extra risicos (vanwege ivf/ecd baby, en drager van gbs), anders had ik het maar al te graag thuis willen proberen! Wij wonen praktisch náást het ziekenhuis dus dat zou worst-case echt geen drama zijn 😊
Thanks voor de lange-mouwen tip! Even bevestiging van dat het goed is wat ik in de kast heb liggen haha!
Jeetje nog 5 weken, gaat zo sneeeel! Wat heb je voor bijzonderheden in je bevalplan opgenomen? Wij hebben volgende week een gesprek in het ZH voor bevalplan door te nemen. Géén idee wat ik kan verwachten, maar ik sta open voor alle pijnbestrijding hahaha!
En wow wat was jullie eerste groot! Paste dus geen eens maatje 50 begrijp ik!

MIMI ik heb idd allemaal rompertjes van de zeeman, met overslag. Schijnt fijner te zijn dan over het hoofdje. En idd totaal niet duur, fijn! Over de namen, toen ik bij vriendlief aan gaf dat ik twijfelde zei hij doodleuk; we gaan nu niet meer switchen hoor (we hebben ten slotte al 3 opties, en hij vind die alle 3 echt heel leuk), en nu een week verder ben ik er ook wel weer OK mee haha. Ik heb gewoon nog wel een paar namen die ik heel mooi had gevonden maar die vriendlief niets vind. Tsja je moet toch uitkomen bij wat je beide mooi vind he 😊 Mar denk dat de twijfel-hormonen gingen toeslaan, hihi! Voelt zo definitief he zo’n naam kiezen. En als je dan denkt aan onze name S & H en …. En dan de babynaam erbij. Dan klinkt het zo gek en ga ik dus twijfelen! Maar dat heb jij dus ook met je top 1 naam begrijp ik. Ik merk dat ik nu ook alle 3 de namen die we als optie hebben regelmatig door m’n hoofd laat klinken om te kijken hoe dat klinkt en of ik dat voor me zie. Vind het lastiger dan ik dacht!
Heb je inmiddels al een kleur gekozen?? Wij hadden dat ook dat we er niet uit kwamen qua kleur. Mijn vriend wilde per se een soort gelige tint en ik meer zand/aarde kleur. We kwamen er niet uit dus nu is de kamer gewoon wit, haha! Maar wie weet krijg ik het straks nog op m’n huepen. We waren sowieso van plan om alleen een strook te doen en niet een hele muur of lambrisering. Dus die is zo nog gezet, ook zonder toestemming van vriendlief 😉
Wat super schrikken van die bloedingen zeg!! Snap dat je zéler niet opgenomen wilt worde,n ieksdat zou echt ellendig zijn! Begrijp ik het goed dat, ook als de baby eenmaal goed ligt, je alsnog mag kiezen vor een keizersnede? Ik hoop eerlijk gezegd nu voor je dat de baby niet te lang meer blijft zitten, toch niet zo fijn die spanning lijkt me. Dan maar liever alvast veilig in je armen.
Wat lief zeg die fotoshoot! Wij hebben nog niet eens een staande spiegel dus ik heb enkel wat lelijke foto’s van mezelf gemaakt op een krukje in de badkamer spiegel voor de radiator, haha! Geen gezicht! Moet echt even normale foto’s maken, voordat ons aapje er straks uit is. Een fotoshoot gaat me wat ver, maar paar mooie fotogenieke foto’s zijn toch wel leuk 😊

Flipje wat fijn morgen de 20 weken echo. Hoop dat alles goed is, maar fijn dat jullie al uitgebreide check hadden bij 14 weken 😊 Gaat het allemaal goed verder?

Sofie wat fijn dat het goed gaat en je goed slaapt. Ik slaap ook nog steeds goed op wat plaspauzes na, en met rennies en normaal eten kan ik de maagzuur goed aan. Fijn om niet al te veel klachten te hebben! Mar idd die buik gaat wel in de weg zitten haha, even de was uit de machine halen is echt een onderneming ineens. En traplope ook trouwens.
Ohjee een groot hoofd? Maar niet zo groot dat hij niet past toch? 😊
Goed idee zo’n privé sessie! We hebben volgende week een digitale info avond van het ZH, benieuwd wat ik daar uit haal. Als ik denk dat ik nog meer moet weten kan ik altijd nog een onlien cursus doen of dus idd iemand privé thuis laten komen. Maar ik wil ook niet te spastisch doen. Wellicht kan ik het boek ‘duik in je weeën’ van mijn vriendin nog lezen en ook gewoon maar denken ‘het komt zoals het komt’. Ik zat te denken om de Epi-no aan te schaffen om m’n bekkenbodemspieren te trainen (haha, zie mezelf al liggen..) Dan kun je gerichter persen. Ik heb echt onderontwikkelde spieren, zou niet weten hoe ik die krengen moet aanspannen haha! Kennen jullie dat apparaat? Benieuwd of iemand ervaringen heeft ermee!

Hier gaat het goed, wordt wel wat zwaarder nu. Af en toe stress van de zaak, heeft er iemand ontslag genomen net voor m’n verlof. Getverderrie moet ik 3 weken voor m’n verlof weer gesprekken voeren en nóg iemand inwerken. Ga er maar 1 extra aannemen want met die corona mag iemand zomaar ineens niet meer werken als die maar een snotneus heeft. Ellende joh. Zie mezelf eigenlijk wel tot aan m’n verlof werken. Ik ga m’n best doen het af te ronden met 36 weken, maar blijf sowieso digitale meetings doen om het team beetje te kunnen bijsturen indien nodig. Had het wel wat anders voor me gezien, maar het is niet anders ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,
Ik had vanmorgen een positieve test in mijn handen. (Of eigenlijk 3 want ik kan het nog steeds niet geloven)
Wij zijn al lange tijd onderweg (4,5 jaar)
En dit was een cryo tp van 4 dagen oud.
Vandaag is het 10 dagen geleden dat hij is terug geplaatst.
Clear blue geeft aan 2-3.
Ik heb vanmorgen blij het ziekenhuis gebeld maar daar werd ik nog net niet afgeblaft. Ik heb te vroeg getest en bij heel vrouwen gaat het nog mis, en als ik nou niet te vroeg getest had dan had ik dat ook niet geweten.. ik ben nu mega onzeker geworden en durf er al bijna niet meer op te vertrouwen dat het nog goed zal gaan, dus even opzoek naar positieve verhalen van vroege testers..
Voel me nu echt stom dat ik na 10 dagen al heb getest..
Ik heb de tp in natuurlijke cyclus gedaan alleen een spuit ovitrelle gehad, maar dat is vandaag 15 dagen geleden..
Alle reacties Link kopieren
Ha Saartje,

Ik reageer even snel alleen op jou. Wat een vervelende reactie van het ziekenhuis, als ik het goed begrijp is je embryootje 14 dagen oud. Een zwanger 2-3 krijg je dan zeker niet meer van de ovitrelle en ik testte toen mijn embryootje 12 dagen oud was al duidelijk positief, dus ik durf je van harte te feliciteren hoor!

Als je komende week om de paar dagen steeds met ochtendurine test dan zul je waarschijnlijk zien dat je steeds iets donkerdere testen krijgt. Uiteindelijk zal de ‘zwanger 2-3’ ook verspringen naar ‘3+’, maar dat kan nog wel even duren.

Wanneer mag je officieel testen van de kliniek?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Lux dankjewel voor je reactie, doet me goed!
Ik mag van het ziekenhuis zondag testen en dan maandag bellen als ik dan nog zwanger ben zei ze..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven