zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toch wel zo veilig om overgedragen te zijn aan het ziekenhuis, Lux!
Hopelijk verloopt het straks allemaal een beetje vlot. Zet em op alvast!! :yes:

Saartje, zooo bijzonder hè, hoe die ontwikkeling gaat. En woensdag weer even gluren! Mazzelaar! :P
Alle reacties Link kopieren
Saartje wat fijn dat de echo goed was!!! En 10 weken, is toch al een hele mijlpaal ineens he, nog even door en dan ben je door de spannendste weken heen. Gaan jullie ook een NIPT test doen? Wij hebben dat wel gedaan en na de goede uitslag (met 13 weken) iedereen verteld. Wat een heugelijk moment was dat!!
Wij hebben ook met 16 weken (mocht toen precies weer na de lockdown!) een pretecho laten doen. Hoorden we ook meteen het geslacht, zooo leuk!!

Narko, hoe reageerden je grootouders? Wel vroeg om te vertellen, zou ik wel spannend vinden! Maar hopelijk is dat niet nodig en gaat alles gewoon goed!! Wanneer heb je nieuwe echo?
Leuke app is de zwangerschap+ app, kun je per week zien hoe je kikkervisje veranderd naar mini mensje!

Lux wat balen dat het strippen niet heeft gewerkt! Heb je er nog extra voorweeën van gekregen of dat ook niet? Wel eng dat je de baby even minder voelde. Over hoeveel uur heb je dat dan? En wat zou de verklaring daarvoor kunnen zijn? Ik vraag dat omdat ik de baby ook minder goed voel af en toe maar komt vooral (denk ik) door m'n mega harde buiken aldoor, dan voel ik niks behalve een betonnen blok... Eerder voelde ik m wel elk uur.
Maar je wordt dus komende week ingeleid? Wat super spannend! Kijk je ertegen op? Wil je ook pijnbestrijding of kijk je dat ter plekke aan? Super spannend, Succes!!!

Hier
Oh meiden had toch 2 rotdagen achter de rug. Zoveel (hoge) rugpijn, harde buiken, slechts 5 uur slapen, bah bah was helemaal depri en zo zat ervan! Ik ben echt helemaal nooit chagrijnig maar nu was ik het zo erg! Bleef me maar verontschuldigen naar m'n vriend elke x als ik half huilend en vet boos vroeg of hij me met rust kon laten met z'n grapjes (om proberen mij op te vrolijken, uhhgg kon mezelf niet uitstaan). Weet gewoon niet meer hoe ik moet zitten en liggen, bah!! Had nooit gedacht dat ik zolang zou rondlopen, eiceldonatie baby's komen vaak eerder, maar zijn ook vaak kleiner en dat is bij mij ook al niet van toepassing. Ik had gewoon nooit verwacht dat ik de 40 weken zou halen (dat is dinsdag...)
Maar even doorzetten Nog dus....
Hoop elke nacht zo erg dat het gaat beginnen en ben dan vet teleurgesteld in de ochtend als t weer niet gebeurd is haha! Zo gek hoe erg je alleen nog maar hier mee bezig kan zijn! Maar er is ook niet veel anders te doen meer op dit moment ...
stipjepipje wijzigde dit bericht op 25-10-2020 21:31
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah stip, de laatste loodjes zijn ook echt zwaar :hug: vind ik ook hoor!

Wb dat leven voelen: ik heb nu een aantal keer gehad dat als ik op mijn zij ga liggen en in mijn buik por en aai en schud om reactie uit te lokken, dat ik dan helemaal geen enkele reactie krijg gedurende een paar uur. En dat is niet helemaal normaal.

Gelukkig stuitert hij de rest van de tijd er lustig op los en zijn alle metingen perfect, dus waarschijnlijk is er helemaal niks aan de hand, maar ik vind het erg onprettig als er weer zo’n episode is dus we gaan er maar een eind aan breien. Er is niet veel voordeel voor hem meer binnen de buik tov buiten (lees geen), dus ik vind het wel mooi geweest.

Hopelijk is het gewoon een enorme slaapkop die zo 3 uur achter elkaar kan tukken, maar als hij in z’n bedje (of nouja bovenop mij more like :P ) ligt kan ik dat ten minste gewoon zien ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies

De grootouders waren in de wolken. We weten dat het vroeg was om te vertellen, maar de situatie hier in Belgie met Corona, is heftig. En mijn ene grootvader zit helemaal alleen in een home en we wilden zo graag gewoon eens goed nieuws vertellen. Tranen gelaten, want het zou eveneens het allereerste achterkleinkind worden voor ze ... We zijn met 5 kleinkinderen, maar niemand heeft kids. Ze waren volledig overdonderd en zo gelukkig.
We hebben hen natuurlijk ook verteld dat het nog vroeg was, maar was wel een bewuste keuze. We hebben al in het schuitje gezeten toen het niet goed was ... En dit voelt zo helemaal anders ! Dus ik hoop dat ik binnen een aantal dagen/weken hen niet moet teleurstellen natuurlijk ... Maar we gaan uit van niet!

@Lux; succes de komende dagen. Aan jou ook Stipjepipje ! Ik kan me inbeelden dat de laatste loodjes het zwaarste zijn. Maar wat wil ik graag binnen een aantal maanden in die situatie zitten !! Weet waarvoor jullie het doen, dames ! Keep your eyes on the price ...

@Stipjepipje: ik heb eind deze week een volgende echo, omdat ik een gynaecoloog aan het zoeken ben en ik heb donderdag en vrijdag een afspraak bij 2 verschillende. Kwestie van uit te zoeken met wie ik de beste vibe heb. Dus ga ik ons wormpje 2x zien deze week. Ik hoop natuurlijk dat hij goed verder blijft groeien !! Donderdag wordt dus weer een spannende dag voor ons ...

@Saartje: ik kijk zo uit naar jouw posts. Hopelijk sta ik in jouw positie binnen 3 weken ! Ik ben vandaag 7+3. Normaal gezien vliegt de tijd voorbij en nu lijken de dagen eindeloos traag voorbij te sluipen ... !!!

Ik wil zo hard voorbij dat eerste trimester zijn, zodat die spanning en twijfel wat minder worden... Ik heb ook op het internet zitten lezen, maar ik weet niet of ik daar wel goed aan doe. Volgens heel wat Wikipedia en Babybytes bronnen, zou de kans op een miskraam minder dan 10% bedragen eens je een eerste goede 6-7 weken echo hebt gehad (lees: kloppend hartje hebt gehoord). Is dat waar, of zijn dat verzinsels ...?? Er zijn zelfs fora die spreken over 2-3% kans op miskraam ... Wat is hiervan waar?
Alle reacties Link kopieren
Narkommeid: wat mooi zeg dat je ouders en groot ouders helemaal in de wolken zijn. En zeker je lieve grootvader; dit nieuws zal hem ongetwijfeld goed hebben gedaan. Overigens over de statistiek: het is idd zo dat de kans op een miskraam nog maar 2% is op het moment dat je hartactiviteit hebt gezien en naarmate de zwangerschap vordert. Dat gezegd hebbende: de kans dat er iets mis gaat, ook aan het eind van de zwangerschap of zelfs tijdens de bevalling is nooit 0. Ik kon er destijds ook pas echt van genieten toen mijn dochter veilig in mijn armen lag. Voor die tijd had ik ook nog zoiets dat er mogelijk nog wel eens wat mis zou kunnen gaan op het einde. Ik zeg niet dat dit gebeurt of dat die kans groot is, maar ik denk wel dat je je niet te veel moet blindstaren op statistieken en je 'gewoon' moet proberen te genieten van het feit dat je zwanger bent. Dat is moeilijk na de medische molen en na een miskraam. Maar ik hoop vooral dat je kan en durft te genieten in elke periode van je zwangerschap zonder je al te veel blind te staren op mogelijke kansberekeningen.

Lux: Bijna - bijna - bijna! Ben heel erg benieuwd of jouw manneke zich nog uit zichzelf meldt of dat het toch inleiden wordt. Succes vast en ik zie t.z.t. de foto's wel verschijnen!

Stipje: Ook jij bent er bijna. En dat die laatste weken heel erg oncomfortabel zijn is logisch en je mag er best over klagen. Op een gegeven moment wil je ook gewoon je buik en je lichaam weer terug. Hoe is het tussen jou en jouw zus overigens? En is jullie huis bijna af?

Saartje: Je bent idd ook al bijna toe aan het tweede trimester. In Engeland hoor je trouwens (als je daarvoor opteert) het geslacht nav de NIPT. Ik wist het destijds al met 11 weken. Ga je nog een NIPT doen?
Ik weet dat dit in NL anders ligt (om de reden dat men denkt dat aanstaande ouders over zouden kunnen gaan tot abortus als het geslacht hen niet aanstaat - bijzonder bizar: dan kun je net zo goed naar de USA of Cyprus gaan voor IVF met gender preference). Ik kan mij daar ook geen voorstelling bij maken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hallo baggal
Ik ben van nature heel positief ingesteld en het voelt gewoon heel goed aan in mijn buik. Doorheen de hele ICSI periode heb ik de dokters meermaals bewezen dat ik mijn lichaam heel goed aanvoel. Ik voel me echt heel sterk voor de moment, en heel vrouwelijk. Het voelt gewoon "goed"...
En dan mijn grootouders ... Alle drie 90 jaar oud en dan die traantjes. Ik kon het zelf ook niet droog houden ... Het deed deugd om hen dat plezier te doen, ook al blijft die twijfel bij mezelf.

Ik heb vannacht ook over hem gedroomd, mijn zoon. Hij zat op de rand van mijn bed en hij lachte naar me. Hebben jullie dit ook al gehad? Of nemen mijn hormonen volledig de overhand? Dat het een jongen is, voel ik heel hard zo aan. Maar vannacht zat hij daar ... Was heel realistisch en "echt". Ik werd wakker vanmorgen met een heel warm gevoel vanbinnen.
Soit, de hormonen houden goed huis, denk ik :-)

Veel succes ladies ... Zij die de eigen voeten niet meer zien ... Zowel als zij die wensen dat ze hun eigen voeten niet meer konden zien.

Wat zijn we toch prachtige wezens !!! We women, ROCK !!! :-)
Alle reacties Link kopieren
Baggal wij willen de nipt test wel laten doen maar twijfel nog heel erg over met of zonder nevenbevindingen. Hoop dat de verloskundige mij daar meer over kan vertellen. Het geslacht willen wij sowieso niet weten, maakt ons ook helemaal niks uit! Bizar dat dat soort dingen mogelijk zijn he in het buitenland.

Overmorgen weer een echo! Ben dan precies 11 weken en zo benieuwd of de baby alweer gegroeid is! Ben nu wel een stuk minder zenuwachtig.

Narkomeid wat ontzettend fijn dat je je grootouders zo blij hebt kunnen maken. Zal een speciaal moment geweest zijn voor jullie beide!
Heb je verder last van “kwaaltjes”.
Ik droom af en toe ook levensecht en droom sowieso veel meer dan voor de zwangerschap!
En die vermoeidheid is wel heftig hoor, hou het 8 dagen achter elkaar werken alleen nog vol als ik bij thuiskomt meteen even ga slapen🤣

Lux voor jou echt spannend nu, hoop stiekem dat je de kleine man lekker in je armen hebt!

Stipjepipje wat rot zeg. Kan me voorstellen dat je er wel “klaar”’ mee bent. Hoop dat de baby snel komt! Denk aan jou!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Windmolen! Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat bij jou en dat jullie zo genieten!

@Narkomeid: met de tweeling had ik rond week 9 m'n eerste zwangerschapsbroeken gekocht, wat een verademing! De weken ervoor liep ik al met m'n knoop open (het voordeel van m'n werkkleding is dat je daar niks van zag 😋). Met deze zwangerschap heb ik m'n broeken vrijwel meteen weer uit de kast getrokken. Wat Lux ook schreef, met die misselijkheid en opgeblazen buik zat dat gewoon veel beter. M'n buik groeit nu ook harder dan de eerste keer voor m'n gevoel. Kan het nauwelijks nog verbergen en ben pas 10 weken :facepalm: O en war de tabel betreft, van mij mag je erin hoor! Ik heb mezelf er ook gewoon meteen weer bij gezet :-) je vroeg wanneer je het geslacht kunt zien op de echo. Soms is het al heel vroeg duidelijk (rond 13 weken), maar reken er niet al te veel op. Met onze tweeling was het met 16 weken nog steeds lastig te zien. Het leken meisjes (dat waren het ook echt), maar niet helemaal zeker. En toen hadden we steeds echo's op een heel fancy apparaat en door artsen die ook GUO's doen (en dus heel goed kunnen echoen). Soms is de clitoris nog wat vergroot, dat is helemaal normaal bij die termijn, maar dan lijkt het op een klein piemeltje. In mijn omgeving weet ik ook van meerdere gender reveals bij 14 weken
(compleet met roze of blauwe taart en het hele circus), wat toch bijgesteld moest worden na de 20 weken echo 😂 dus deze keer reken ik er wat minder op dat we het zo vroeg al kunnen zien.

Zot, wat een onwijs heftige beginperiode hebben jullie gehad! Hoe is het nu?

Saar, zo fijn die goede echo! Ik heb net als jij morgen m'n termijnecho, ben dan 10 weken (en 2 dagen). Aan de vroege kant, maar de termijn is toch al zeker natuurlijk en leuk om weer even te kijken. Ik had laatst een 3D echo en heb supermooie plaatjes mee gekregen. Het blijft zo onwijs bijzonder dat je nu zelfs al vingertjes kunt zien.

Fijn dat je je beter voelt theepoes! Heerlijk, dat 2e trimester! Herkenbaar wat je schrijft over die avondbuik haha. En wat een rare opmerking zeg.

Stipje: die 2 tabletten was op advies van m'n fertiliteitsarts. Eentje 's ochtends en eentje 's avonds, zodat je een spiegel opbouwt en behoudt (vergelijkbaar met paracetamol). Dat hielp best goed. Ik probeer nu weer wat af te bouwen naar 1x per dag, ben benieuwd hoe dat de komende dagen gaat. Wat onwijs rot van die harde buiken en van die rot achten zeg. Vandaag dus 40 weken, ik hoop dat hij gauw komt (of er zelfs al is). Die legging klinkt als een topidee, ik heb er meteen 2 in m'n zalando mandje gedaan haha.

Lux! Zo spannend! Jammer dat je niet thuis kunt bevallen zoals je eerst wilde, maar zo te lezen heb je je daar al helemaal bij neergelegd, fijn. Ik kom af en toe even hier spieken of hij er al is :heart:

Baggal: wat verwoord je het allemaal weer mooi! Ook goed gezegd van die kansen. Ik denk dan altijd aan onze tweeling. De kans op een eeneiige tweeling was al maar 2%, de kans dat ze zomaar dood zouden gaan zonder reden nog kleiner. Je hebt als individu gewoon eigenlijk niet zoveel aan kansen. Over die nipt zonder geslacht hier in Nederland heb ik me ook al meermaals verbaasd (en vooral ook om de reden ervan). Als ze nu als argument hadden genoemd dat het chromosomale geslacht niet altijd overeenkomt met het uiterlijke geslacht, dan had ik me er iets beter in kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Maeve: Hahaha ! Ik geraak er maar niet over uit hoe ik me toevoeg aan de tabel :-) :facepalm:
Aan wie moet ik de aanvraag richten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je toegevoegd Narkomeid! De inloggegevens staan in de openingspost, onder de tabel. Maar is best lastig op een telefoon en ik zat nu toch even op m'n pc. Ik wist alleen niet wat precies je uitgerekende datum was.
Alle reacties Link kopieren
Maeve, wat leuk dat jij ook morgen de termijnecho hebt! Hoelaat ben jij aan de beurt? Ik ben morgen 11 weken dus we lopen aardig gelijk!
Leuk dat jij ook al een pretecho hebt gehad!
Mijn broeken beginnen nu wat strakker te zitten, knoop moet echt even los na het eten haha🙈
Alle reacties Link kopieren
Ik moet om 16.00u, nog eventjes wachten dus! Ik heb trouwens geen pretecho's gehad, ik doe mee aan 2 onderzoeken in het ziekenhuis en die maken naast alle metingen ook 3D plaatjes. Heel fijn om tussendoor die extra bevestiging te krijgen en superleuk op de koelkast haha.

Hoe laat moet jij?
Alle reacties Link kopieren
Maeves: Heel veel succes met de termijn echo!
Over die twijfel: ik snap het overigens wel, ik heb mij ook heel lang vast gehouden aan de statistische kans dat het nog mis zou kunnen gaan, maar je hebt er geen drol aan, want die zekerheid heb je niet (lees: nooit). Ook niet na de magische 12 weken grens of zelfs wanneer je kinderen reeds geboren zijn overigens.
Natuurlijk neemt de kans dat het misgaat na de 12/13 weken af, maar niemand kan een zwangere vrouw de garantie geven dat ze daadwerkelijk rond de uitgerekende datum een een blakende baby 'buiten' staat. Je hebt wel die verwachting als aanstaande ouder en het gaat ook bijna altijd "gewoon" goed en daarom hoop ik dat niemand zich laat beheersen door de milestones (al was ik ook opgelucht toen ik eenmaal de 24 weken aantikte destijds). Een vriendin zei ooit tegen mij: "Kijk, Baggal, je kan ook een gezonde baby krijgen die een aantal jaren later ziek wordt of een ongeluk krijgt. Wil je nu dan alleen maar een angstige moeder zijn?!" En dat hielp wel een beetje. En Lux schreef het ook een tijd geleden: niemand kan je garanderen dat je kinderen oud en gelukkig worden, ook niet nadat ze geboren zijn, en dat is waar. Er bestaat geen veilige zekerheid wat dat betreft. Tuurlijk ben ik ook wel eens bang dat mijn dochter iets overkomt, maar het beheerst mijn leven niet (meer) en niet meer zo als ten tijde van de zwangerschap toen ik zo bang was dat het mij alsnog ontnomen zou worden.

Narkommeid: Benieuwd of het inderdaad een zoontje wordt. Spannend zeg. Ik had geen sterk voorgevoel, maar toen ik eenmaal hoorde dat het een meisje werd vond ik het heel leuk om haar als een meisje te leren kennen en daarvoor te shoppen. Mijn dochter is ook een meisjes achtig meisje trouwens met blonde krulletjes. Al trek ik haar geregeld een spijkerbroek aan. En Saartje: Fijn van de goede echo. Ook hier geen enorme voorkeur. Als iemand het mij gevraagd had, had ik waarschijnlijk volmondig meisje gezegd, maar ik wilde vooral een kind M/V. Mijn man had wel een kleine voorkeur voor een meisje overigens (en vanuit zijn perspectief met twee voetballende zonen snapte ik dat wel). Dat je echter naar het buitenland gaat om louter een geslacht te kiezen vind ik ethisch onverantwoord en bizar. Een voorkeur hebben mag best, maar als je moeder kan worden wanneer je dat wenst ben je in mijn optiek al verwend. Wij weten maar al te goed dat dit niet een ieder gegeven is...

Windmolen: Genoten van je update. Fijn dat het zo goed met jullie gaat!

en Lux en Stip: Bijna - bijna - bijna. Ik betrap mijzelf erop dat ik het hier even iets vaker in de gaten hou. Benieuwd of jullie reeds "gewporpen" hebben. Toi - toi - toi!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Maeve, ik ben om 17.45 aan de beurt!
Succes zometeen!! Toch wel weer spannend nu vind ik!
Alle reacties Link kopieren
Sorry Baggal, ik ben geen Lux of Stipje ;-) Ik houd zelf ook het forum nóg vaker in de gaten. Zo spannend!

Hier was de termijnecho goed. Ben 10+2 en de baby was 10+3/10+4 dus helemaal perfect.

Succes Saar!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Even update, nee hij is er nog niet haha, helaas!
Had vandaag controle en voor t eerst wat hogere bloeddruk. Aangezien ik risicozwangerschap heb en veel hoge harde buiken en hoge rugpijn moest bloed en urine testen op zwangerschapsvergiftiging. Als die negatief zou zijn dan werd ik vanavond nog ingeleid! (Wow, shock!). Maar gelukkig was uitslag goed!

VK had me ook getoucheerd en heb 1 cm ontsluiting. Ze voelde z'n hoofdje al en hij begon flink te dansen. Nu ook hele avond is hij al druk! Moet vrijdag weer komen, als bloeddruk dan goed is gaat ze me strippen. Als dat de bevalling niet opwekt dan word ik volgende week ingeleid. Woooow concreet ineens!!! Spannend! En wel fijn idee dat er soort deadline is en ik niet tot week 42 hoef aan te modderen met slecht slapen en harde buiken. Fijn idee dat hij goed ligt in elk geval, dat heeft ze al even gecheckt!

Lig dit nu te typen terwijl ik lekker in bad lig. Probeer maar zoveel mogelijk te ontspannen, hopelijk helpt het om de bevalling zelf te starten :) en op de bank zitten wil amper nog vanwege m'n rugpijn, dus fijne afwisseling. Maf hoor, tot week 38 weinig klachten en daarna super ellendig! Wat heerlijk als je voor die tijd bevalt ;-)

@baggal in m'n vorige post had ik al even geantwoord over ons huis en m'n zus!

@saartje en maeve fijn die termijnecho! Hopelijk is alles goed!

@lux, benieuwd of t bij jou al begonnen is!!!!
Alle reacties Link kopieren
Stipje, jeetje dat is schrikken. Gelukkig was de uitslag goed. Fijn ook dat het einde nu in zicht komt. Hopelijk komt de bevalling nog uit zichzelf op gang, ik duim voor jou!

Maeve, fijn dat je een mooie termijnecho hebt gehad!!
Hier was de echo ook goed! 11 weken nu, volgens de echo 11+1 maar vanwege de icsi op 11 weken laten staan! Kindje was mega beweeglijk en super duidelijk te zien. Zelfs de voetjes waren al goed te zien, was heerlijk aan het dansen door mijn baarmoeder. Nu morgen even bellen voor de nipt.
Alle reacties Link kopieren
BABYNIEUWS!!!

Jaaaaaa hij is er hoor meiden!

Uiteindelijk dus wegens een aantal keer minder leven voelen zouden we gaan inleiden, en kreeg ik een ballonnetje geplaatst. Volgende dag voldoende ontsluiting maar hij lag nog heel hoog dus ze konden mijn vliezen niet breken (dan heb je kans dat de navelstreng uitzakt en dan krijgt de baby geen zuurstof en voeding meer). Volgende dag dus begonnen met misoprostol, daarmee kun je de baarmoedermond ook laten rijpen, maar ze hoopten dat ik op die manier eigen weeën zou krijgen. En die kreeg ik! Wel pas om 21:30 ‘s avonds en om 3u konden ze eindelijk de vliezen breken omdat mijn weeën hem eindelijk in het bekken geduwd hadden. Toen namen de weeën enorm toe in intensiteit en ben ik in 4 uurtjes van 3 naar 10 cm gegaan. Ik was wel echt doodmoe, was al bijna 24 uur wakker en aan het inleiden, en al behoorlijk lang weeën aan het opvangen, dus had wel een ruggenprik gewild, maar de anesthesioloog stond vast op OK, en tegen de tijd dat die eraan kwam zat ik op 8.5, dus helaas. Vrij snel daarna kon ik gaan persen en binnen een kwartier lag mijn zoon op mijn buik en ik had geen scheurtje, niks. Terwijl hij maar liefst 4185 gram woog :P

We zijn nog even in het ziekenhuis gebleven voor glucosecontroles maar inmiddels zijn we heerlijk thuis en ik ben zo giga verliefd op mijn eigen kind :love:
Eigenlijk loopt alles op rolletjes. Borstvoeding gaat goed, mijn herstel gaat super vlot en toen ik vanmorgen, ook al was het 6 uur ‘s ochtends, in bed zat met mijn peuter tegen me aangenesteld, mijn baby aan mijn borst, en mijn man nog slapend naast ons, toen was ik echt even de gelukkigste op aarde.

GIGA blauwe wolk dus hier! :flirting:

@Narkomeid: wat leuk van het vertellen, heel bijzonder om te delen met hen denk ik! Verder helemaal eens met Baggal; het is heel moeilijk om te genieten, maar statistiek blijft maar statistiek. Je kunt altijd net die ene zijn helaas. Fijn om te lezen dat je over het algemeen juist wel veel vertrouwen hebt.

@Maeves en Saar: wat fijn van de goede echo’s, geniet ervan!

@Stip: wat balen van die bloeddruk. Gelukkig was alles goed. Hoe gaat het nu? Ben benieuwd.

@Mimi: ben jij er nog?

@Bag: even extra zwaai :cheer:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaa! Klinkt ondanks de inleiding en gebrek aan pijnstilling toch als een droombevalling en heerlijke eerste kraamdag! Wat fijn Lux! Van harte gefeliciteerd!!! :flirting: geniet van je gezinnetje!
Alle reacties Link kopieren
Ja het was een superfijne bevalling. Heel fijne verloskundige, heeft me heel goed begeleid. Tijdens de fase van pak ‘m beet 7-10cm raakte ik telkens een beetje weg tussen de weeën, mijn man maakte zich daar een beetje zorgen om maar hij stelde hem gerust dat mijn eigen morfine beter voor me was dan wat de anesthesioloog te bieden had ;-D

Hij heeft me hands off laten bevallen, behalve dat ik zoon bijna lanceerde en hij even ingreep om hem op te vangen ;-D maar daarna mij hem zelf naar mijn buik laten trekken en ik kijk er echt heel goed en trots op terug, op de hele bevalling.

Bij mijn oudste overviel het me allemaal veel meer, raakte ik zo in paniek van de weeën enzo. Ook geen negatieve ervaring, voelde me toen vooral heel stoer dat ik toch maar een kind gebaard had, maar nu heb ik heel bewust ervaren hoe de natuur en je lichaam je door een bevalling heen kunnen helpen, óók op momenten dat je denkt ‘ik kan niet meer’. En dat is toch ook wel heel bijzonder om mee te maken.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk nieuws Lux, gefeliciteerd! Geniet van je prachtige gezinnetje.

Windmolen, wat leuk om jou nog even te lezen. Fijn dat het zo goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ohh lux wat Fantastisch en wat fijn dat hij er is! En hoe mooi je verteld over je bevalling, at biedt echt hoop/inspireert mij! Ik word morgen gestript, vind het zo apart en bijzonder, kijk echt uit naar de bevalling! Heb nu ook hele tijd menstruatie krampen en af en toe harde buiken maar ben er nu juist blij mee haha :-) Kom maar op ik ben er klaar voor! Probeer veel te slapen en goed, gezond, maar ook licht te eten, voor het geval dat!

Geniet van dit heerlijke gevoel Lux!!! Gefeliciteerd en ik hoop dat ik gauw jouw voorbeeld mag volgen! (Inclusief zonder haarscheuren eraf komen haha!)
Alle reacties Link kopieren
Wauw, van harte Lux!! Klinkt als een heerlijke blauwe wolk! Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Dank lieve Duuf, hoe gaat het met jou? :bigkiss:

@Stip: misschien zet het vannacht wel al door! En anders heel veel succes met het strippen, ben benieuwd wanneer je nieuws komt brengen :)

En thanks theepoes :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond om de 5 minuten harde buik van een minuut, maar niet pijnlijk. Gewoon lekker naar bed gegaan, maar werd om half 4 wakker van toch wel erg pijnlijke menstruatie krampen. Van een minuut. Om de 5 minuten. Die ik weg moet ademen....

Zijn nu lekker aan het timen en wachten het moment af om naar het ziekenhuis te gaan :) wel gek, soms ineens komtie om de 2/3 minuten en duurt ie ook korter dan minuut. Maar begonnen is het zeker! Zou hij dan vandaag komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven