zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lux: Ik had je al elders gefeliciteerd en je mannen zijn werkelijk plaatjes. Nogmaals gefeliciteerd vanuit hier. Geniet van de kraamtijd met de tweede en de prachtige blauwe wolk.

Maeve en Saartje: Jullie gefeliciteerd met fijne en goede termijn echo's.

Stipje: Dat klinkt alsof het niet meer lang gaat duren voordat jullie je mannetje mogen begroeten. Overigens die zwager van jou... Wat een r/nare opmerkingen zeg. Fijn dat het met zus weer koek en ei is. Heel veel succes met de bevalling straks.

Duuf: Wat lief en bijzonder dat jij hier nog af en toe inbreekt voor de bevallen dames. Mooie, inspirerende vrouw ben je...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Stipje, wat spannend!! Succes!

Hier zijn we gisterenochtend ontzettend geschrokken, ik kreeg opeens redelijk veel helderrood bloedverlies. Kon om 16.45u bij de verloskundige terecht voor een echo. In de tussentijd hadden man en ik alles alweer door ons hoofd laten gaan, zonder dat toen hardop tegen elkaar te zeggen. 'Als we thuiskomen moeten we voor de 2e keer alle blije kaartjes opruimen', 'de echoplaatjes moeten van de koelkast', 'die doos geleende zwangerschapskleding voor de 2e keer nagenoeg ongebruikt terug brengen bij die vriendin', 'verdorie we hebben de 12 weken niet gehaald dus nog maar 2 pogingen over', 'ik kan dit echt niet nóg een keer', 'ik wil niet meer', 'ik zal m'n ouders moeten appen, want nóg eens zo'n telefoontje trek ik niet'... En ga zo maar door.

Blijkbaar heb ik ook nog ergens een trauma van de vorige keer slecht nieuws, want toen ze de echo op m'n buik zette zag ik een stilliggende baby zonder hartactie, net als toen. Terwijl dit kindje nu gewoon heel beweeglijk was en een goede hartactie had. Het lijkt een randvenebloeding te zijn, door de groei van m'n baarmoeder wordt m'n placenta meegetrokken en daarbij is een vaatje van de placenta gesprongen. Kan geen kwaad gelukkig, ze zag ook dat er de komende 1-2 dagen nog best wel wat bloed uit zal komen, dus fijn dat ik me daar nu geen zorgen meer om hoef te maken. Jeetje, wat een achtbaan is dit toch..
Alle reacties Link kopieren
stipjepipje schreef:
30-10-2020 05:21
Gisteravond om de 5 minuten harde buik van een minuut, maar niet pijnlijk. Gewoon lekker naar bed gegaan, maar werd om half 4 wakker van toch wel erg pijnlijke menstruatie krampen. Van een minuut. Om de 5 minuten. Die ik weg moet ademen....

Zijn nu lekker aan het timen en wachten het moment af om naar het ziekenhuis te gaan :) wel gek, soms ineens komtie om de 2/3 minuten en duurt ie ook korter dan minuut. Maar begonnen is het zeker! Zou hij dan vandaag komen?
Oeeeh spannend! Ik krijg er kippenvel van!
Ben benieuwd of het lekker doorzet! Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Oh Maeve, wat een schrik! Ook enigszins herkenbaar. Ergens is het hele traject zowat een 'brainwash' geweest waardoor slecht nieuws zo snel de overhand lijkt te krijgen. Ook als het geen slecht nieuwd blijkt.
Maar gelukkig dat je een goede echo had! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Stipje!!! Zet hem op meid! Snel je kleine menneke in je armen! :love:

@Maeves: jeetje wat schrikken joh, lijkt me echt enorm rot en super logisch dat dat nog zo hoog zit. Gelukkig was alles goed met de baby! Hopelijk heb je geen bloedverlies meer :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: :cheer2:

Even een zet-em-op-post voor Stipje!

:shout: go for it!
theepoes wijzigde dit bericht op 30-10-2020 20:53
1.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ai MauveS: Ik kan mij die schrik zo goed voorstellen, zeker gelet op de verdrietige voorgeschiedenis. Wat Theepoes ook zo mooi zegt - zo'n traject doet mentaal van alles met je: expect the worst, hope for the best zeg maar. En hoewel ik nooit een zwangerschap in een vergevorderd stadium heb verloren, herinner ik mij wel die angst tijdens de zwangerschap. Blij dat het in order is en dikke knuffel vanuit hier.

Enne Stipje: ik hoop dat je zoontje er inmiddels is!

Lux: Zoveel liefde voor jouw boys! Lekker die blauwe wolk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd LUXXXXXX !!!!! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: Wat heerlijk nieuws om te lezen !!! En fijn dat je zo snel naar huis mocht en zo weinig ongemakken hebt. Hopelijk blijft alles evengoed gaan zo ...

Stipje: ben je er nog ? Of ben je aan het puffen in het ziekenhuis? Vééééél succes gewenst voor de bevalling ! Zo spannend ... Laat snel wat van je horen !! :-)

MaeveS: wat een heftig verhaal vertel je daar. Ik moet er niet aan denken om opeens bloed te gaan verliezen ! Hopelijk ben je nu terug gerustgesteld?

Wij hebben vandaag opnieuw een echo gezien van ons wormpje ... Hartje klonk prima en grootte was super! Volgens de gynaecoloog zit hij perfect op zijn plaats, zit hij al stevig vast en hij bewoog zelfs al ! En dat kon ik zo zien op de echo !!! Was een heerlijk moment ... Ik geloofde mijn ogen amper ! Ik ben nu 8+1 en uitgerekend voor 10/06. We leven echt op een roze wolk ... Zijn zo gelukkig !

Verder amper zwangerschapsongemakken, buiten de pijnlijke borsten en de knopen die - zowel boven als onder - niet meer toegaan. :-) De moeheid is voornamelijk te wijten aan het feit dat ik nog Utrogestan moet nemen. En dat nog tot week 12. Begin december opnieuw afspraak voor de 3 maanden echo en ik moet daarvoor nog een bloedproef doen om te testen op kattenziekte en bloedarmoede. Vooral om zeker te zijn dat ik geen vitaminetekorten ed zou hebben.

We hopen dat alles goed gaat blijven gaan !!

Veel succes aan iedereen, geniet van jullie weekend en hopelijk nog snel fijn BABYNIEUWS !!!
Gefeliciteerd Lux!!
Even snel: gefeliciteerd Lux met je tweede zoontje. Wat heerlijk die blauwe wolk, geniet er lekker van :cheer2:
En die bevalling klinkt goed, dat even van de wereld zijn klinkt super herkenbaar. Had ik ook, leek soms alsof ik aan het dromen was tussendoor. (En beetje jaloers op het niet uitscheuren :P )
Maar nogmaals: zo fijn dat alles goed is gegaan! Welkom kleine man in dit fijne gezinnetje :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie dames, we genieten enorm van onze nieuwste aanwinst :love:

Ook onze oudste doet het zo goed en is zo lief voor zijn broertje, en tegelijkertijd in zijn enthousiasme soms wat onbesuisd en ruw en als je hem dan terechtwijst moet hij vreselijk huilen. Bovendien merk je dat hij het stiekem best moeilijk vindt dat de baby veel bij mama is, ook al beseft ie wel goed waarom en zegt hij er dus niks over. Ik probeer dus een paar keer per dag bewust even een momentje aandacht voor hém te pakken, of bij twee huilende kinderen juist de baby aan papa te geven en niet de peuter.

Nu kookt papa dus met de baby op zijn arm en kijk ik met de peuter op schoot een filmpje.

Baby begint wat meer wakker te worden en rond te kijken, maar is een enorme slaapkop, heel anders dan onze oudste die heel hyperalert was als baby. Hij groeit alweer inmiddels, borstvoeding is lekker op gang, dus eigenlijk loopt alles wel.

Mijn herstel is goed, vloei alweer nauwelijks meer en geen scheurtjes dus het voelt ook niet beurs. Ik merk het eigenlijk alleen nog conditioneel.

Ben vooral ontzettend aan het genieten en zo zo dankbaar dat dit me dankzij de medische wetenschap nu voor de tweede keer gegund is. :love: voel me zo rijk met mijn kinderEN, bizar om zo te zeggen :heart:

@Narkomeid: wat fijn dat jij je zo goed voelt en wat fijn van de mooie echo! Geniet ervan! :bigkiss:

@Sofie: hoe is het bij jou thuis?

@Stip: ben zo benieuwd!!! :popcorn:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi bericht Lux. Wat fijn dat je zo kunt genieten! En hij slaapt dus lekker veel. Dan kun je zelf ook wat rust pakken.
Is je partner nog vrij?
Ik vond het soms ook wel zielig voor de oudste. Opeens de aandacht moeten verdelen. Maar idd, ook wel ervan bewust dat het gewoon niet anders kan. Fijn dat je nog wel momentjes met hem hebt.

Goh, je herstel gaat echt goed! Fijn zeg!

Stipje; ik ben ook zo benieuwd. Check het hier vaak even. Hopelijk gaat alles goed en zit je ook op zo'n blauwe wolk!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa Lux!! Gefeliciteerd!! Klinkt alsof je heerlijk aan het genieten bent!
Fijn zeg!

Maeve wat ontzettend schrikken voor jou.. fijn dat je meteen voor een echo mocht en dat alles gelukkig helemaal goed is!
Hoe gaat het nu met je?

Stipje, zo benieuwd of je inmiddels bevallen bent. Hopelijk gaat het allemaal goed met je!

Narkomeid fijn dat je ook weer een goede echo hebt gehad. Dat geeft toch steeds een beetje bevestiging he!

Ik ga morgen bloed prikken voor de nipt en 1 december hebben wij nog een pretecho staan!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo goed gaat Lux!! Het klinkt inderdaad alsof jullie echt ontzettend genieten van de kraamtijd, zo heerlijk!

@Narkomeid: Yes, weer een mooie echo! In het begin gaat die ontwikkeling zo hard, van 'grijze vlek' naar minimensje. Onwijs leuk om te zien en bijzonder om mee te mogen maken!

Ben ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat Stipje :heart:

Bedankt voor jullie lieve reacties, bloedverlies is inmiddels bijna helemaal weg gelukkig. Het was fijn om direct een verklaring te hebben, daardoor kregen we gelukkig vrij snel ons vertrouwen weer terug. Ik ga net als jij deze week prikken voor de NIPT Saar! Ik zou eigenlijk vanmiddag gaan, maar het schijnt de hele dag te gaan regenen en morgen kan manlief me afzetten met de auto, dus ik denk dat ik het een dagje verplaats :-p (zo lui) Wij hebben aanstaande vrijdag en volgende week maandag nog (3D) echo's voor onderzoeken waar we aan mee doen. En vrijdag over een week nog een 13 weken echo. Die wordt vanaf volgend jaar vergoed, het leek me fijn om alvast wat eerder te weten of o.a. het ruggetje gesloten is. Met de tweeling was ik een stuk onbezorgder, maar nu grijp ik elk klein beetje extra zekerheid met beide handen aan :-)
Alle reacties Link kopieren
Lux, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Wat fijn te lezen dat alles zo goed is gegaan en dat je lekker aan het genieten bent! Heerlijk, geniet vooral verder!!

Stipjepipje, ik kom ook regelmatig even gluren voor jou. Ik hoop dat alles goed gaat!

Duufje, lief! Ik lees ook altijd graag jouw updates in het andere topic. Volgens mij doen jullie het fantastisch met jullie pleegzoontje!

Narkomeid, ik had tijdens m'n zwangerschap ook een keer zo'n levensechte droom dat m'n zoontje (wist toen al wel zeker dat het een jongetje was dmv echo's) naast me lag in z'n bedje. Was echt zo'n fijne droom! Het kwam ineens heel dichtbij! Overigens, als antwoord op je vragen: mijn bevalling was niet ideaal (loep maar als je meer wil weten) en mede daardoor was onze start niet zo'n roze wolk als ik had gehoopt. Maar ik denk dat ik ook zonder zware bevalling best wel overweldigd was geweest in het begin. Ik denk dat dat ook normaal is, iedereen beleeft het moeder worden anders en het is gewoon best een omschakeling. Wat niet wegneemt dat ik niet ook enorm heb genoten hoor! Maar ik moet zeggen dat ik het nu hij iets ouder is toch nog wel iets makkelijker vind en de roze wolk nu wel echt zo is als ik me van tevoren had voorgesteld. Hoewel het ook nu niet altijd feest is ;-D (het doorslapen was bijv. maar van heel korte duur :zzz: haha). Maar man en ik staan wel nog steeds elke dag stil bij hoe bijzonder het is dat hij er is en dat wij nu zijn ouders mogen zijn. Ben gewoon zo dankbaar dat we dat mogen meemaken! En ik hoop jullie (en de anderen in dit topic en het zwanger-worden topic) straks ook!

Verder: fijn te lezen van alle goede echo's!!
Alle reacties Link kopieren
Stipjepipjeeeee : Alles goooeddd??? Is jullie uk er al? Laat je wat weten? Ben reuzebenieuwd ...

MaeveS: vooral het feit dat ik de beweging zag, heeft me veel deugd gedaan. Het zien dat er echt leven in zit. Heel confronterend en emotioneel na hetgeen we meegemaakt hebben de afgelopen jaren. Na alle teleurstellingen, het verdriet, het geduld - ach ja, daar weten jullie allemaal wel wat van, toch? - lijkt al het goede nieuws nu zo onwerkelijk. Ik ben zo fier op mijn lichaam momenteel. Ik hoop echt dat alles goed gaat blijven gaan.
De ontwikkeling is enorm en gaat zo snel ! Ik begin me een idee te vormen bij het hele "ze worden zo snel groot - concept". Haha !!!

Windmolen: Ik ben idd nooit echt wezen lezen over je bevalling; Begin dit jaar moest je nog 15weken doen en de effectieve bevalling heb ik nog niet gelezen. Ben ooit wel aan de verschillende pagina's leesvoer begonnen, maar heb moeten afhaken. Het belangrijkste is dat alles goed gaat, zowel met de uk, als met je wederhelft. Want ik vind het soms zo sneu voor hem: hij mag niet mee naar de echo's ... Ook niet die van het 1ste trimester normaliter. HIj ziet mijn lichaam veranderen, maar staat er echt volledig buiten. Vind het spijtig, vooral om het onze eerste (en ook laatste) is. Hij mist een deel van de emotie.

Saar: heeft jouw man het hier ook moeilijk mee?
Alle reacties Link kopieren
Narkomeid mij man heeft hier eigenlijk geen last van, hij mocht tot nu toe mee naar alle afspraken en echo’s dus we hebben alles samen mogen doen.
Snap wel dat dit echt heel vervelend is, ik was er ook bang voor maar hij mocht gelukkig wel mee.
Kan je videobellen tijdens de echo’s? Wel heel anders natuurlijk en afstandelijker maar zo krijgt hij er misschien nog iets van mee!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sorry dat ik inbreek en dan meteen een ego post maar ik heb even advies of iets dergelijks nodig van mensen die weten wat dit traject inhoud.

3 jaar geleden veel aan deze groep gehad en na een kort (Maar heftig vond ik) icsi traject (met ziekenhuisopname vanwege overstimulatiesyndroom) zwanger geraakt. Mijn dochter is 11 oktober 2 geworden en ik merk aan alles dat ik echt heel graag een broertje of zusje voor haar zou willen mogen krijgen.

Dan nu mijn dilemma. Ik vind dat zelf ik een klote zwangerschap heb gehad. Ik had hyperemesis gravidarum en heb gekotst tot het eind. Ben ook wegens ernstige uitdroging opgenomen geweest. Achteraf gezien depressief door alle ellende en heel vaak in het ziekenhuis voor alle pijntjes, hartslag van de baby, gekneusde ribben door kotsen en baby etc.

Dus ik zie heel erg op tegen een zwangerschap maar we willen het wel graag. We wonen nu in een appartement met 2 slaapkamers en wilden al graag verhuizen. Nu vanwege corona en hopen op gezinsuitbreiding nog meer.

We hebben nog 11 cryo' s liggen van icsi poging 1. Ik weet dat dit voor veel mensen een extreem luxe positie is.

Dan nu het dilemma: hope for the best, prepare for the worst. Dus ik hou er ernstig rekening mee dat als ik zwanger word ik weer zo ziek word (volgens alle onderzoeken 80%kans op weer HG en die is dan vaak erger dan bij de eerete zwangerschap) kan ik niet voor mezelf zorgen. Laat staan voor mijn dochter en dan ook nog eventueel verhuizen en een klushuis.

Dus nu het dilemma: stel ik mijn kinderwens uit voor een huis?... weet dat dit voor sommigen heel banaal klinkt maar ik kan gewoon niet zwanger en ziek zijn in deze kleine flat. Ik kon toen niet eens tegen de geur van mijn man en toen kon hij nog op de babykamer slapen. Nu zou het dan de bank worden. Sowieso hebben we meer ruimte nodig.
Maar ergens doet het me ook veel verdriet en pijn om zo rationeel te plannen. Terwijl je niet weet hoe het loopt.

Straks willen ze weer een gelecho maken ivm poliepen en moeten die eerst verwijderd. Dat duurt ook allemaal lang en zorgt voor vertraging. Dat nog buiten de vraag of de cryo's goed ontdooien en er uiteindelijk 1 blijft plakken etc etc.

Ik vind het zo lastig een keuze te maken omdat er zo veel mitsen en maren zijn. Zo veel ifs and maybe's....

Misschien dat iemand hier chocola van kan maken? Had ook echt niet gedacht dat de wens voor een 2de ineens zo heftig de kop op zou steken. Dat kwam eigenlijk pas toen manlief verliefd werd op een huis waar werkelijk ALLES moet gebeuren en toen voelde ik ineens pas wat de gevolgen zouden zijn.

En ook weet ik dat vanwege corona veel on hold staat en de vraag is of ik überhaupt op een niet al te lange termijn zou kunnen starten. Dan is het de vraag of het met deze cryo's lukt want een nieuwe icsi poging zie ik vanwege ernstig verhoogde kans op opnieuw ohss niet zitten. Maarja. Je grenzen rekken op in dit traject. En je weet niet hoe het loopt en of het überhaupt lukt.

Ik kom er even niet uit.

Had dit als geplaatst in het eerste topic (slikken en prikken geloof ik) Maar daar vond iemand dit minder gepast omdat ik al een dochter heb. Hopelijk is mijn vraag/dilemma hier dan meer op zijn plaats
Alle reacties Link kopieren
Egopost

korte update: hij is er! Vrijdag avond geboren, 16u nadat de weeën thuis begonnen. Hij ligt nu naast mij in de cosleeper zachtjes kreuntjes en smakjes te maken.

Hij is werkelijk een Droombaby, ikben helemaal verliefd. Niets kan je hier op voorbereiden, op wat je voelt voor/bij zo'n ventje. Ik ben klaar, mijn leven is af. :flirting: Maar Jezus wat een rollercoaster en wat is een bevalling heftig! :@@: Ik doe morgen of vrijdag even uitgebreid verhaal!!
Alle reacties Link kopieren
Twin84 schreef:
04-11-2020 20:35
3 jaar geleden veel aan deze groep gehad en na een kort (Maar heftig vond ik) icsi traject (met ziekenhuisopname vanwege overstimulatiesyndroom) zwanger geraakt. Mijn dochter is 11 oktober 2 geworden en ik merk aan alles dat ik echt heel graag een broertje of zusje voor haar zou willen mogen krijgen.

Dan nu mijn dilemma. Ik vind dat zelf ik een klote zwangerschap heb gehad. Ik had hyperemesis gravidarum en heb gekotst tot het eind. Ben ook wegens ernstige uitdroging opgenomen geweest. Achteraf gezien depressief door alle ellende en heel vaak in het ziekenhuis voor alle pijntjes, hartslag van de baby, gekneusde ribben door kotsen en baby etc.
Hi twin,
Ik herinner me jouw situatie natuurlijk nog heel goed, wij waren tegelijk zwanger. Wat heb jij het ont-zet-tend zwaar gehad toen! Ik kan me je dilemma helemaal inbeelden.
Kon je maar voorspellen hoe het de volgende keer zal gaan.... ik gun jullie in elk geval met heel mijn hart om ook nog een zorgeloze zwangerschap mee te mogen maken.
Verder niet zoveel advies.... volg je hart?
X flip
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
stipjepipje schreef:
04-11-2020 21:14
Egopost

korte update: hij is er! Vrijdag avond geboren, 16u nadat de weeën thuis begonnen. Hij ligt nu naast mij in de cosleeper zachtjes kreuntjes en smakjes te maken.

Hij is werkelijk een Droombaby, ikben helemaal verliefd. Niets kan je hier op voorbereiden, op wat je voelt voor/bij zo'n ventje. Ik ben klaar, mijn leven is af. :flirting: Maar Jezus wat een rollercoaster en wat is een bevalling heftig! :@@: Ik doe morgen of vrijdag even uitgebreid verhaal!!
Oooh wat fijn om van je te horen! Ik maakte me al wat zorgen. Maar yes! Hij is er! Gefeliciteerd!!! En je klinkt heerlijk verliefd :P
Rustig aan en geniet! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend fijn Stipje! Van harte gefeliciteerd. :hello: :yes: :cheer: Geniet van al het moois!!

Twin: Lastig dilemma idd. Sluit mij aan bij Lilly (andere topic) en bij Flipje hier. :heart: Ik kan mij de wens voor een tweede uiteraard goed voorstellen, maar ook dat je er, gelet op de voorgeschiedenis en je huidige woonsituatie, tegenop ziet.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Stipje!! Wat fijn dat hij er is en dat het goed met jullie gaat! :heart: ben benieuwd naar je bevallingsverhaal.

@Twin: wat een dilemma. Voorafgaand aan mijn zwangerschappen zou ik hebben gezegd dat je zoiets nooit moest uitstellen 'omdat het nu niet uit komt', want je weet niet hoe het loopt en hoe lang je moet wachten en het komt eigenlijk nooit uit. Toch denk ik daar nu wel iets anders over. Ik heb nu binnen één jaar tijd 2x een eerste trimester 'doorstaan' (onze tweeling overleed net voor de 20 weken echo, ben nu 11 weken zwanger) en ondanks dat ik bij lange na niet zo misselijk ben als dat jij bent geweest, vind ik het geen pretje. HG lijkt me echt een ramp en helaas is je kans op weer HG best hoog.. Wanneer dit kindje wel levend geboren zal worden, ga ik toch echt eerst m'n opleiding afmaken voordat ik überhaupt ga nadenken of er ooit nog een 2e/4e komt (niet alleen vanwege de misselijkheid, maar het speelt wel mee).

Ik heb niet die luxepositie van zoveel cryo's (wij hebben er maar eentje), maar ben wel 2x direct zwanger geworden van een verse terugplaatsing na eindeloos veel mislukte iui pogingen. Ik denk dus dat we onze oplossing hebben gevonden en dat ik, zolang ik nog vruchtbaar ben, opnieuw zwanger kan raken van ivf/icsi. Daarnaast weet ik dus niet zeker of we nog een 2e levend kindje zouden willen. Ben ook heel bang voor nog meer verdriet en zou mezelf al onwijs gelukkig prijzen als dit kindje levend en gezond bij ons mag blijven. Dat maakt denk ik dat ik makkelijker denk over uitstel. Mocht het daardoor niet meer lukken, is het ook goed (zo denk ik er nu over, maar zou tegen die tijd heel anders kunnen zijn natuurlijk).

Verder geen duidelijk advies aan jou, jij zult die beslissing echt zelf moeten maken uiteindelijk, maar misschien heb je wat aan alle overwegingen die voorbij komen. Volg je hart klinkt cliché, maar lijkt mij ook de enige oplossing voor jouw dilemma. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in voor Twin, ik zag je berichtje ook in het andere topic en snap wel dat je de vraag in eerste instantie daar hebt gesteld. :hug:
Ik heb ook niet het antwoord wat je moet doen? Maar hoe staat je man er in? Is hij bereid om eventueel 9 maanden op de bank te slapen? Of een iets minder bouwvallig huis te kopen?

Wij hebben destijds ook een ander huis gekocht toen we nog in de iui fase zaten. Een huis waar in principe ook alles aan gedaan moet worden maar wat prima bewoonbaar was/is. We hebben destijds IVF een maand uitgesteld voor de verhuizing, we hebben in eerste instantie alles een likje verf gegeven en boven nieuwe laminaat. De rest hebben we eerst zo gelaten. Daarna aan ivf begonnen en daar ben ik zwanger van geraakt. Ik heb dan geen HG gehad, maar als ik dat wel had gehad dan had man en eventueel kind zich prima gered in een verouderd huis.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens toen wij afgelopen zomer belden voor een cryo terugplaatsing in de veronderstelling dat er een wachttijd was konden we gelijk terecht. Wij vonden dit wat te snel en hebben dit aangegeven en toen kregen we gewoon de intake een paar maanden later. Je kunt dus ook de onderzoeken al opstarten en dan een eventuele terugplaatsing nog even uitstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven