zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saartje, super! Weer een geruststelling!

Narkomeid, balen dat je partner niet mee mag! Helemaal als je zo gespannen bent is het wel fijn om iemand bij je te hebben!

Yes! Weer wat zwangeren in het zwanger worden topic! Hoewel ik hier niemand persoonlijk ken, leef ik toch met iedereen erg mee.

Hier: controle gehad. Weer een mooi hartje gehoord!
En aangegeven dat ik graag met een professional wil praten. De vk had wel goede ideeën daarover. Dus fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom mij hier voorzichtig melden, nog heel pril, maar lastig om in de zwanger worden groep te blijven schrijven.
Ik ben 19 juli uitgerekend, heb de ziekte van Addison en dat betekent om de dag bloedprikken ivm hormoonspiegels.
maestro wijzigde dit bericht op 13-11-2020 17:25
21.67% gewijzigd
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Gefelicuteerd Theepoes en Saartje met de mooie berichten!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Ik las het in het zwanger worden topic Maestro! Gefeliciteerd! :cheer2:
Hopelijk blijven je hormoonspiegels wat in balans. Wel belastend om elke 2 dagen te moeten bloedprikken, maar ook fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt.
Alle reacties Link kopieren
Maestro, fijn dat jij er ook bent. Lijkt me erg spannend om zoveel te moeten prikken.

Verder fijn dat er zoveel goed nieuws is, Saartje en Theepoes.

Ook ik meld me heel voorzichtig, de testen zijn positief en ben nu 4 weken en 3 dagen zwanger. Ik ben zwanger geworden via eiceldonatie. Na 5 icsi behandelingen is me dit nooit gelukt. Alleen maak ik nu erg veel zorgen omdat ik veel last heb van buikpijn, het is geen menstruatiepijn maar heb wel last van mijn van allerlei steken over mijn hele buik. Dus ben bang dat ik toch te vroeg gebeld heb naar het ziekenhuis voor een echo. Misschien over een paar dagen weer testen.
kasteelbewoner schreef:
14-11-2020 08:54
Maestro, fijn dat jij er ook bent. Lijkt me erg spannend om zoveel te moeten prikken.

Verder fijn dat er zoveel goed nieuws is, Saartje en Theepoes.

Ook ik meld me heel voorzichtig, de testen zijn positief en ben nu 4 weken en 3 dagen zwanger. Ik ben zwanger geworden via eiceldonatie. Na 5 icsi behandelingen is me dit nooit gelukt. Alleen maak ik nu erg veel zorgen omdat ik veel last heb van buikpijn, het is geen menstruatiepijn maar heb wel last van mijn van allerlei steken over mijn hele buik. Dus ben bang dat ik toch te vroeg gebeld heb naar het ziekenhuis voor een echo. Misschien over een paar dagen weer testen.
Hier ook zwangerschappen na eiceldonatie gehad. Snap je onzekerheid... Buikpijn kan, ik heb dat ook wel gehad. Ook bloedverlies, van een keer fors tot uren lang en met krampen.

Succes met de spanning voor de nieuwe zwangeren. Het worden niet voor niets de verlengde wachtweken genoemd
Alle reacties Link kopieren
Maestro en kasteelbewoner gefeliciteerd!!

Maestro dat is wel extra spannend dat je elke 2 dagen moet bloedprikken? Ik ken de ziekte van addison niet maar zal eens opzoeken wat het inhoud.
Hoop en duim dat alles goed mag blijven gaan!

Kasteelbewoner, ik heb ook buikpijn gehad en soms nog steeds, kan er dus echt gewoon bij horen.
Wat een lange weg ook zeg, hoop en duim ook voor jou dat alles goed mag blijven gaan! Wanneer heb je de eerste echo?
Alle reacties Link kopieren
Theepoes ook fijn dat jou controle goed was!!
En goed ook dat je de stap zet met een professional te gaan praten. Hopelijk doet het je goed!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd maestro en kasteel bewoner!!

Een korte update van mij: gisteren in het ziekenhuis geen goed nieuws gehad, er zit een grote bloeding achter m'n placenta die de vliezen zou kunnen prikkelen en zo de bevalling veel te vroeg in gang zou kunnen zetten (los van andere complicaties). Met de baby is nu gelukkig alles nog goed, geen afwijkingen gezien. Het is dat we deze extra echo zelf hadden gepland (bij een oud collega van mij), anders wisten we nu nog van niks. Had zelfs foldertjes voor zwangerschapsbootcamp meegekregen van de verloskundige, terwijl ik van de gynaecoloog (die telefonisch in consult was gevraagd) absoluut rust moet houden. Ik mag vooralsnog ook niet opnieuw met m'n opleiding beginnen (terwijl ik dat net had geregeld allemaal... Zit al sinds februari thuis). Ik lig nu dus op de bank, maandagochtend een afspraak met de gynaecoloog. We zijn heel erg bang dat we ook dit kindje zullen verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Maestro en kasteelbewoner!

@Maestro: heftig, zwanger met de ziekte van Addison. Dan word je denk ik dubbel begeleid door gyn en internist?

@Kasteelbewoner: die steekjes zijn mij heel bekend van al mijn zwangerschappen. Nou zijn er 2 goed gegaan en 2 misgegaan, dus geen garanties, maar ik had eigenlijk bij al mijn zwangerschappen in het begin het gevoel dat het zo mis zou kunnen gaan, mijn buik voelde heel gek aan.

@Maeves: ohnee wat een rotnieuws, wat veel spanningen voor jullie weer. Nu dus bedrust voor jou voorlopig? Snap dat je enorm bang bent dat dit weer mis zal gaan :hug: hopelijk kan de gynaecoloog jullie maandag ook wat gunstigs vertellen :hug: balen dat je ook weer niet verder kunt studeren maar dat is even de minste zorg nu, zou ik zeggen.

@Saartje: fijn dat alles goed was!

@Theepoes: goed dat je hulp gaat krijgen! Bij mijn oudste had ik dat ook moeten hebben. Hele zwangerschap en lang daarna nog angsten gehad. Uiteindelijk na zijn geboorte pas hulp gezocht. Toen wel heel goed geholpen overigens, nu nergens meer last van, maar wou dat ik mezelf dat eerder had gegund. Zwangerschap en eerste jaar van mijn oudste zoon waren echt heel zwaar voor me en nu met de jongste zie ik hoe het had kunnen zijn, en dat vind ik wel een gemis, voor zowel mij als mijn oudste. Al lijkt die er niks aan over te hebben gehouden ;-D

@Narkomeid: meis wat vervelend dat je man niet mee mag. Zeker als je zo onzeker bent. Mocht bij mij ook niet idd, wij hebben toen idd gevideobeld. Niet ideaal maar zo stond ik er toch niet alleen voor bij de eerste echo’s. Bij de 13 weken echo heb ik gewoon gefilmd voor hem en bij de groei echo’s alleen een plaatje laten zien ;-D

@Bag: ja jij was super crazy haha. Werkte je niet ook door tot een dag voor de bevalling ofzo? :P ik moet 1 februari weer dus ik heb nog even ;) en dankje, ben zelf ook best tevreden (met beide exemplaren ;-D ). Snap dat je geen tweede meer wil hoor, na die 2 mk’s een jaar geleden twijfelde ik ook wel of het ‘t waard was. Nou nu hij er is zeg ik: 1000% waard, uiteraard, mja, je hebt geen garantie op die uitkomst hè. Gelukkig ging het bij ons 2x makkelijk, maar ik denk wel dat we eerder waren gestopt dan bij onze oudste, idd omdat je gezin er anders ook onder gaat lijden.

@Hier: wij kijken de intocht met z’n viertjes, althans, de jongste hangt aan de borst en kijkt niet mee ;-D vanmiddag komt er nog kraambezoek, maar het weer is verder niet zo jofel, dus denk dat we het verder rustig aan doen vandaag.
Ik voel me goed en geniet nog steeds erg van mijn gezin. Voelt zo ontzettend rijk, 2 gezonde zoontjes in mijn armen :love:

Zeker nadat ik vorige week helaas 2x heb gezien dat het ook helemaal mis kan gaan, dan ben ik zo dankbaar voor wat ik heb. Ook al heeft de jongste de hele nacht gespookt, hij spookt tenminste. Drukt je gewoon enorm met de neus op de feiten dat sommige moeders een moord zouden doen om de hele nacht met een huilende baby in de weer te zijn, sterker nog, überhaupt het huiltje van hun kind een keer te kunnen horen. Het raakt me elke keer diep, zo’n verhaal. Ze zijn zo kwetsbaar en als ouders ben je ook zo giga kwetsbaar. Dus dan trek ik ze nog maar eens dicht tegen me aan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Maeve, jeetje ik word helemaal stil van jou bericht. Wat ontzettend zwaar moet dit voor jullie zijn. Ik hoop dat jullie maandag alsnog wat beter nieuws zullen krijgen. Denk veel aan jullie, en duim dat alles goed komt.
Knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Maeve, wat een verontrustend nieuws, lijkt me heel eng. Jullie hebben het wel te verduren met alles wat jullie al hebben meegemaakt. Hopelijk horen jullie maandag meer hoopvol nieuws. :hug:

Theepoes, ik denk ook dat er over praten met iemand heel erg kan helpen. Eerst leek ik altijd heel nuchter in het traject, alle teleurstellingen nam ik want er was nog altijd een volgende stap. Maar nu slaan bij mij alle twijfel stoe, het lijkt soms alsof je je er niet op kan voorbereiden.

Lux, klinkt als een heerlijk rustig plaatje op de bank in hoeverre een peuter rustig is bij het zien van Sint Nicolaas.

Zot-84, dank voor je reactie. Ik vind het nog altijd heel bijzonder om te lezen hoe het bij jullie allemaal verlopen is. Jij hebt dus echt een bloeding gehad, dat schijnt dus bij ecd veel voor te komen. En inderdaad het verlengde wachtbankje is killng,

Die buikpijn die ik nu heb, herken ik niet maar lijkt toch mijn darmen te zijn want het was weg nadat ik naar de wc ging. Mijn darmen zijn heel actief en ik val ook af. Mijn darmen reageren sws heel erg op de estradiol en Utrogestan. Vandaag vooral heel veel schoongemaakt in ons nieuwe huis en toen begon het weer: die steken in mijn lies, en bovenbuik. Dat kan ook door het werken komen. Bij het opsteken van de utro merk ik wel dat mijn baarmoederhals heel ver naar boven zit, ik voel deze niet meer. Het is ook dat mijn borsten minder gevoelig zijn vandaag. Heb vandaag niet getest want die zou nog positief zijn ook als het vruchtje niet meer groeit. Als ik durf misschien volgende week woensdag dan ben ik 5 weken. Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven.

Zo gek jaren wacht je op dit moment en dan plotseling lijk je je te beseffen hoe spannend het nog steeds is. Ik weet dat er bij ecd 50% kans is op een miskraam, kans op bloedingen in het eerste semester maar realiseerde me niet dat dat echt heel spannend is. Ik mis ook echt betrouwbare, goed onderbouwde informatie. Informatie van het ziekenhuis is altijd zo oppervlakkig, heb me toch een een folder over bloedverlies laten opsturen. Er zijn gelukkig wel goede boeken maar die helpen niet als je op stel en sprong iets wil weten. Denk dat ik die onzekerheid nu maar even moet accepteren en blij zijn dat mijn lichaam in ieder geval zwanger kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, MaeveS, wat een schrik! Ik ga heel hard duimen voor beter nieuws op maandag! :hug:

Kasteelbewoner; gefeliciteerd! Fijn dat je je hier kan aansluiten na al die keren dat het niet gelukt is.
Precies wat je zegt, zo is het hier ook. Tijdens het traject was ik heel nuchter en wilde ik gewoon doorgaan. En nu tijdens het zwanger zijn, zijn idd alle twijfels aanwezig.
Maar idd, praten met een professional zal me vast goed doen.

Vervelend van de buikpijn! Ik had het aan het begin ook (ook één keer echt kramp en een aanhoudende bloeding). Er gebeurt van alles in je lijf. Hopelijk zijn het idd gewoon je darmen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je je extra zorgen maakt omdat je weet dat de kans op een miskraam hoger is bij ecd.

Lux, gezellig zo met z'n vieren voor de tv! Juist die kneuterige momenten zijn de optimale genietmomentjes!
Alle reacties Link kopieren
Maeve, wat heftig om te lezen. Wat is morgen een spannende dag! Ik duim voor goed nieuws morgen voor je, of in elk geval nieuws met kansen. Ik lijk te lezen dat er bij een flinke voorgeschiedenis zit, ik wil je veel sterkte wensen!

Theepoes: heb je de professional via ziekenhuis of zelf opgezocht? Ik vraag er naar, omdat ik zou willen weten hoe die route loopt. Ik ben een aantal maanden geleden mijn moeder na een zeer kort ziekbed verloren en vanaf dat ik positief testte ben ik aan het rouwen. Wellicht dat dit voor mij op termijn ook geen slecht idee is.

Lux: wat gezellig zo met elkaar op de bank! Heerlijk en nog gefeliciteerd! Ik liep vanaf de start van het traject inderdaad al bij de internist en fertiliteit, nu nog steeds. Ze hebben onderling ook goed contact en mijn waardes worden nu zeer nauwkeurig bijgehouden. Vlak voor de punctie zaten ze echt aan de hoge kant, maar verder veel het mee. Ze hadden erger verwacht.😉 Nu tot 1echo monitoren ze nog extra door de Utro en om te zien hoe mijn lichaam reageert. Dat is dus veel ziekenhuisbezoek en bloedprikken.

Kasteel: ik snap je zorgen heel goed, hoewel jij door een veel langere periode van traject bent gegaan. Ik hoop dat je het ook een beetje los kunt laten voor een paar uur, gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Ik voel mij eigenlijk best goed. Gevoelige borsten, sneller moe, maar geen krampen oid. Wel opgezette buik door darmen. Naar de wc gaan, gaat ook wat lastiger. (Met Utro ging dat juist goed) 30ste voor een echo!
samen sta je sterker
Hallo allemaal,

Ook ik kom me voorzichtig melden met 5 weken en 3 dagen en vind het heel spannend. :)
Ongeveer 2 jaar geleden heel kort zwanger geweest (net 6 weken) en daarna 2 jaar niets meer. Nu na de 2e terugplaatsing zwanger (icsi)en ontzettend blij natuurlijk, maar ook ontzettend spannend. Op maandag 30 november is onze eerste echo.

ik heb tot nu toe nauwelijks last van klachten en dat maakt me wel onzeker. Zijn er dames hier die dat herkennen?
anoniem_64a598323a97f wijzigde dit bericht op 16-11-2020 13:44
Reden: datum was incorrect
0.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
maestro schreef:
15-11-2020 09:53

Theepoes: heb je de professional via ziekenhuis of zelf opgezocht? Ik vraag er naar, omdat ik zou willen weten hoe die route loopt. Ik ben een aantal maanden geleden mijn moeder na een zeer kort ziekbed verloren en vanaf dat ik positief testte ben ik aan het rouwen. Wellicht dat dit voor mij op termijn ook geen slecht idee
Dit ging via de verloskundige naar het ziekenhuis. Daar is een popp-team waarin gynaecoloog, kinderarts, psycholoog en psychiater bij elkaar komen samen met de verloskundige om de ingebrachte patiënten te bespreken. Dan wordt gekeken welke hulp het beste geboden kan worden.
Dit is ook voor, ik noem maar wat, zwangere vluchtingen met een oorlogstrauma, zwangeren met medicijngebruik of drugsgebruik, maar ook 'angstige' zwangeren. Onder die laatste categorie val ik, haha.

Jij zal wel onder controle bij de gyn blijven neem ik aan? Ivm de Addison. Dan zou ik altijd vragen of zij ook zo'n team hebben. Zo niet, dan hebben ze vast connecties met een goeie psycholoog/therapeut.
Gecondoleerd nog met je moeder. Heftig! Ik las in het andere topic dat de terugplaatsing op je moeders verjaardag was. Mooie symboliek! Is ze er toch bij betrokken! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Suezele, gefeliciteerd! Fijn dat je hier kan aansluiten.

Ik had eerste paar dagen/week ook geen klachten. En dat maakte me idd wel onzeker. Daarna wel steeds erg misselijk. Fijne bevestiging, maar de onzekerheid bleef 🙈

30 oktober de echo? Dat is nog lang wachten! :P
30 november? Nog 2 weekjes! Succes met wachten!
Wij hebben dan de 20-weken-echo alweer! :hyper:
hahahah dat moest inderdaad 30 november zijn :lol: whoopss.

Fijn om te horen dat je in het begin ook geen klachten had, dat geeft me toch iets meer vertrouwen. Heb je nu nog last van klachten? Ik ben eerlijk gezegd dat die onzekerheid bij mij ook blijft ookal heb ik klachten (ben wat dit onderwerp betreft echt een onzekere tinus geworden). Heb jij dat met iemand kunnen bespreken of wellicht meer echo's/controles zodat je wat gerustgesteld werd?

20 weken echo, owww wat spannend! :D
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

WAUWWW ! Zoveel nieuwe namen ! Fijn hoor.
Maestro, Kasteelbewoner en Suezele : gefeliciteerd ! We weten allemaal hoe spannend en ronduit zenuwslopend die eerste weken zijn. Eens jullie een hartje gaan zien kloppen, gaat er al een deel spanning wegvallen, maar zelfs daarna blijft de vrees dat het toch foutloopt. Dat is het zalige aan dit forum: schrijf maar lekker van jullie af !

@MaeveS: wat een vreselijk nieuws voor jullie ! Deze keer MOET het toch gewoon goed gaan ... Ik duim, duim, duim voor jullie !!! Hou ons op de hoogte, als dat kan en als je dat wil. Ik stuur je ondertussen wel heel veel positieve energie !

@Lux: wat vind ik het zalig om je woorden te lezen. OK, er zit ook een tikkeltje jaloezie in. Twee kindjes zal er voor ons niet inzitten, maar ik zal al heel blij zijn als deze zwangerschap blijft lopen zoals nu. Je blijft me dromen verkopen.

@Saartje: wat geweldig dat je goed nieuws had en dat alles goed blijft gaan. Hoeveel weken ben je nu ver? Loop je niet 3 weken voor op mij ? Ik zit nu in 10+4, dus ik neem aan ... +-14 weken? Hoe voel je je?

Ikzelf voel me lekker. De vermoeidheid is quasi weg, en mijn energie komt terug op peil. De borsten blijven gevoelig, en ook de rug is een puntje. En ik blijf vagen van buikpijn en steken hebben, maar ik krijg dan ook ECHT een zwangerschapsbuikje, dus ik neem aan dat dat mijn baarmoeder is die druk zet. Ik probeer alle dagen te mediteren en te visualiseren hoe de baby groeit en probeer me ervan te overtuigen dat alles wat ik voel, gewoon mijn lichaam is dat er alles aan doet om de baby te laten groeien.

Positive vibes to you all !!!!
Alle reacties Link kopieren
Suezele schreef:
16-11-2020 13:50
hahahah dat moest inderdaad 30 november zijn :lol: whoopss.

Fijn om te horen dat je in het begin ook geen klachten had, dat geeft me toch iets meer vertrouwen. Heb je nu nog last van klachten? Ik ben eerlijk gezegd dat die onzekerheid bij mij ook blijft ookal heb ik klachten (ben wat dit onderwerp betreft echt een onzekere tinus geworden). Heb jij dat met iemand kunnen bespreken of wellicht meer echo's/controles zodat je wat gerustgesteld werd?

20 weken echo, owww wat spannend! :D
Ik heb het besproken bij de verloskundige. En daar ook gevraagd om meer controles. :-)
O.a. op advies van de dames hier. Dus bij deze geef ik jou dat advies ook!
Alle reacties Link kopieren
MaeveS, hoe is het? Hoe was het vandaag?
Alle reacties Link kopieren
De slapeloosheid gaat hier toeslaan... Als ik naar de wc ben geweest, slaap ik daarna niet meer ..dus vanaf 4.00 uur steeds wakker. :facepalm:

Meave, hoe is het gisteren gegaan?

Ik heb trouwens geprobeerd in de tabel wat te zetten, maar dat lukt niet. Mocht iemand dat kunnen, graag! Ik ben 19 juli uitgerekend.

Kasteel: hoe is het met jou?
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Maeve ik moet veel aan de denken. Voel je uiteraard niet verplicht om hier een update te geven, maar stiekem hoop ik toch dat jullie gisteren wat positiefs te horen hebben gekregen.

Suezele gefeliciteerd!! Ik heb ook weinig klachten gehad hoor! Heel af en toe wat misselijk rond week 7 maar met optijd eten ging dat ook weer weg!
En de vermoeidheid kwam ook wat later, maar die is nu nog wel flink aanwezig. Ben benieuwd wanneer dat minder word!
Ik heb mijn eerste echo met 6+5 gehad en daarna nog 2 echo’s. Nu bij de verloskundige mag ik elke 3 weken komen. Als je je zorgen en het traject bespreekt merk ik dat er echt veel begrip is. Wij hebben met 16 weken zelf nog een echo gekocht bij een pretechobureau dat kan je ook altijd nog doen voor extra geruststelling!

Narkomeid, ik ben inderdaad morgen 14 weken, pas al mijn kleren nog gewoon en hoop stiekem wel dat ik daar snel uit ga groeien nu!
Ik ben nog steeds vreselijk vermoeid maar verder gaat het eigenlijk heel goed, en geniet ik zelfs van het zwanger zijn.
We zijn al enorm verwend met leuke cadeautjes van de families!

Kasteelbewoner, die eerste weken blijft het spannend en voor elke echo zat ik krom van de zenuwen. Dat vertrouwen moet groeien. En hoe stom ook, of het goed blijft gaan of mis gaat je hebt er geen enkele invloed op.
Mij hielp het om elke ochtend in mezelf met mijn handen op mijn buik even tegen de baby te praten.

Lux wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent van je mannen!!

Maestro als het lukt lekker smiddags een uurtje slapen, ik ben inmiddels fan van middagslaapjes haha al lukt het qua werk niet altijd natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@MaeveS : gewoon heel even langs gekomen om je een hart onder de riem te steken en een warme :hug: te geven.
Hopelijk gaat alles goed !!!
3 duizendste reactie. yayyyyy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven