zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zwangernammm schreef:
17-11-2020 17:11
3 duizendste reactie. yayyyyy
Ben jij nu dezelfde die zojuist de tabel + OP heeft veranderd...?! Ik hoef je er toch niet aan te herinneren dat dit niet de bedoeling is... :whip: Deze tabel is voor veel dames een milestone na een lang medisch en emotioneel traject. Niemand maar dan ook niemand gaat zich opgeven voor hetgeen je nu in de OP hebt gekwakt. Kun je je actie weer ongedaan maken? Graag... De brutaliteit en gebrek aan respect is echt grenzeloos. @(

Als je jezelf wil promoten maak je lekker je eigen topic aan, :wtf: maar niet onder de noemer van ONS topic hier. Zo ontzettend laf. No nut november schrijf je: nou jij bent lekker nuttig bezig. Je wordt bedankt enne hier heb je echt niets te zoeken...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
kasteelbewoner schreef:
14-11-2020 19:38

Die buikpijn die ik nu heb, herken ik niet maar lijkt toch mijn darmen te zijn want het was weg nadat ik naar de wc ging. Mijn darmen zijn heel actief en ik val ook af. Mijn darmen reageren sws heel erg op de estradiol en Utrogestan. Vandaag vooral heel veel schoongemaakt in ons nieuwe huis en toen begon het weer: die steken in mijn lies, en bovenbuik. Dat kan ook door het werken komen. Bij het opsteken van de utro merk ik wel dat mijn baarmoederhals heel ver naar boven zit, ik voel deze niet meer. Het is ook dat mijn borsten minder gevoelig zijn vandaag. Heb vandaag niet getest want die zou nog positief zijn ook als het vruchtje niet meer groeit. Als ik durf misschien volgende week woensdag dan ben ik 5 weken. Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven.

Zo gek jaren wacht je op dit moment en dan plotseling lijk je je te beseffen hoe spannend het nog steeds is. Ik weet dat er bij ecd 50% kans is op een miskraam, kans op bloedingen in het eerste semester maar realiseerde me niet dat dat echt heel spannend is. Ik mis ook echt betrouwbare, goed onderbouwde informatie. Informatie van het ziekenhuis is altijd zo oppervlakkig, heb me toch een een folder over bloedverlies laten opsturen. Er zijn gelukkig wel goede boeken maar die helpen niet als je op stel en sprong iets wil weten. Denk dat ik die onzekerheid nu maar even moet accepteren en blij zijn dat mijn lichaam in ieder geval zwanger kan worden.
Kasteel: sorry dat ik mij er mee bemoei (we kennen elkaar uit het ivf forum. Was benieuwd hoe het met de zwangeren ging, vandaar dat ik op jouw post stuitte. )
Wil je absoluut niet nog onzekerder maken dan je al was en heb ook getwijfeld of ik het ging zeggen of niet. Maar ik herken heel erg jouw buikpijn die weg is na toiletgang. Het kan er absoluut bij horen en mijn arts vond het niet alarmerend toen ze het hoorde bij de eerste echo, maar achteraf was het bij mij een teken van een bbz (verder geen klachten gehad). Dus mocht je het vaker hebben, zou ik voor de zekerheid even contact opnemen met jouw ziekenhuis.
Hopelijk is deze post totaal overbodig en heb je gewoon een top zwangerschap! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik houd het hier niet helemaal meer bij, merk ik, maar wat fijn dat er weer nieuwe instroom is hier! Gefeliciteerd iedereen met een positieve test! In het bijzonder heel blij voor jou, Kasteelbewoner!! Heel erg gegund en ik hoop dat alles goed blijft gaan!!

Maeves, hier wordt ook aan jou gedacht. Ik hoop zo dat alles goed gaat!

Lux, heerlijk om van jouw geluk te lezen! :heart:

Voor de tabel, Flipje, ik neem aan dat jij een nieuw wachtwoord hebt aangemaakt? Met de oude kom ik er iig niet meer op. In 2020 zijn iig bevallen: windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje). Maar ik vergeet vast nog dames. Oh, en er staat nog een rare voetnoot onder de tabel (echt idioot wat sommige mensen in hun vrije tijd doen... :facepalm:). Maar we moeten volgens mij sowieso eigenlijk een nieuw topic aanmaken, of niet? Hoe gaat het met jouw zwangerschap verder?
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal, even een snelle update omdat jullie zo lief meeleven. Alles is wonder boven wonder GOED! :cheer2:

We hebben het hele weekend in spanning gezeten. Hadden eigenlijk al een beetje afscheid genomen van dit kindje. Er gingen gedachten door m'n hoofd van 'we moeten een mandje kopen, we hebben nog geen mandje', enzo. Maandagochtend hebben meerdere artsen (gynaecoloog, arts prenatale geneeskunde) heel m'n baarmoeder afgespeurd, zowel inwendig als uitwendig. Hematoom is nergens meer te bekennen. Het lijkt erop dat m'n lichaam het zelf heeft opgeruimd. Ik mag alles weer doen, tenzij ik opnieuw bloedverlies krijg. Dat betekende ook dat ik direct weer colleges kon volgen en opdrachten moest maken die ik dit weekend had gemist. Volle bak weer aan de studie dus. Heerlijk en ik ben zo blij om eindelijk weer wat te kunnen doen en vooruit te komen na al die tijd 'stilstaan'. Maar wat een achtbaan was dit weer zeg...

Het lukt me door die studiedrukte niet om uitgebreid te reageren en ik wilde dus eigenlijk even wachten tot ik ook tijd kan nemen om op jullie te reageren, maar aangezien jullie nu ook in spanning zitten door mijn bericht en zo met me meeleven (zo lief!) besloot ik toch vast een update te sturen. Excuses voor deze 'ego post' dus.

Wat betreft buikpijn, weet niet meer wie het schreef, dat is heel herkenbaar. Ik had het aan het begin van m'n zwangerschap en nu ook nog weleens. Zeker dit weekend met alle stress, ik dacht elk moment dat het hematoom de bevalling in gang had gezet. Het kan je enorm onzeker maken, maar het kan dus ook gewoon heel goed erbij horen. Hang in there, het is echt niet makkelijk :hug:

Tijd voor een nieuw topic met geheim wachtwoord denk ik inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Heeeyyy, ik mag aangevuld worden in de tabel ...
Uitgerekend op 11/06/21
Hartje gehoord en binnen 1,5 week 3 maanden echo

Kan iemand me in de tabel aanvullen?

Dankjewelllll !!!

@MaeveS: wat een geweldig nieuws ! Ik heb echt een kaarsje gebrand voor jullie, dus wie weet heeft het geholpen ... Ben zo blij dat alles gewoon terug goed gaat en dat het loos alarm was. Wat is een vrouwenlichaam toch een geweldig iets !! Probeer nu vooral maar te genieten en ik hoop dat de rest van de zwangerschap gewoon vlot gaat lopen nu. Verdekke, dat hebben jullie nu wel verdiend !!!
Alle reacties Link kopieren
Maeves, wat ontzettend goed nieuws, ik snap dat je volledig in de rats zat. Nu op naar een prachtige zwangerschap.

Narkomeid, wat fijn dat je vermoeidheid afneemt. Wat grappig al een buikje, toch een soort van bevestiging.

Suezele, hoe gaat het met je klachten, nog steeds weinig?

Maestro, hoe gaat het met je bloedwaardes? Leuk idee om het te vertellen op je bruiloft.

Stipje, hoe gaat het met jou en de kleine?

Rubyrubyruby, dank je wel, ik hou de klachten in de gaten maar de buikpijn is echt minder. Mijn zus heeft net als jij een bbz gehad en het bijna niet overleefd. Hopelijk zien we jou hier ook snel.

Hier vind ik het reuze spannend, het is al bijna eng om in het rijtje boven te staan. Overdag heb ik geen buikpijn, wel bij aan het einde van de dag maar als ik eet of rust neem, gaat het weg. Het is ook anders dan menstruatiepijn, en echt veel nog nauwelijks pijn te noemen. Los van drukke darmen, ik heb vaak last van mijn darmen altijd al gehad dus dat zal er wel bij horen. Ik vind mijn klachten vooral vaag zo vind ik eten in 1x lastig , dus heb mijn eten iets aan gepast. Mijn borsten kunnen erg pijn doen maar niet altijd. Ze zijn wel wat groter maar ik gebruik ook Utro. De tepels erg paars net als bij de pregnyl destijds. Dus hoop dat dat een goed teken is. Het lijkt dat ik wat lichter in mijn hoofd ben, en echt nog veel verstrooider, vergeet namen, maak rare zinnen, vergeet wat ik doe en ik snap niet dat het hcg op deze termijn al zo'n invloed kan hebben. De vorm van mijn buik verandert ook, man zegt dat ook dus meer vierkant of zo, los van 's avonds wat opgezet.

Door de spanning en vast ook de hormonen ben ik niet te genieten, ook emotioneel en ben normaal niet zo emotioneel. Gisteren echt een rotdag want het ziekenhuis zou vrijdag het recept naar mijn apotheek faxen. Het duurt altijd een dag voordat ze er zijn dus ik was mooi op tijd. Maandag geen sms gehad dus de apotheek gemaild, kreeg niet direct antwoord. Dus het ziekenhuis gebeld, want het verpleegkundig spreekuur was bijna voorbij of ze het gefaxt hadden. Ze zei ja natuurlijk als we dat zeggen dan doen we dat. Ik had een tussenuur dus toch de apotheek gebeld maar ze hadden geen fax gekregen. De medicijnen hebben ze niet op voorraad. Andere apotheken ook niet in de buurt ook niet. De apotheek van het ziekenhuis in mijn stad wel. Ik heb heel wat afgebeld.

Dus ik weer bellen naar het ziekenhuis, en uitleggen dat die fax niet verstuurd is, dus nu spoed is. Dat die fax naar het ziekenhuis gefaxt moet worden. De receptioniste hielp heel goed maar zei "u wordt vanmiddag teruggebeld". Toen barstte ik in tranen uit, jullie zeggen zo vaak terug te bellen en dat gebeurt meestal niet. De communicatie loopt daar zo stroef al het hele traject. Uiteindelijk wel terug gebeld, ze hebben de fax verstuurd. Na mijn werk langs het ziekenhuis in mijn stad gefietst, daar werd ik vriendelijk geholpen. Nu dus alles mee, dat vind ik heel spannend om al voor het hele 1e trimester de medicijnen te hebben. Ik was hierdoor echt aangedaan want anders had ik die dag geen Utro meer gehad en vandaag ook geen estradiol.

Al met al merk ik dus dat ik me veel zorgen maar, en ben ook bang voor miskraam zonder dat ik het merk vanwege die medicijnen. Heb geen bloedverlies of zo. Nog twee weken en dan een echo. Mijn zwangerschap zal medisch zijn maar ik ben mijn vertrouwen in ziekenhuizen een beetje kwijtgeraakt, vooral door de slechte communicatie. Mocht de echo goed zijn, dat overleg ik met de huisarts wat zij denkt.
windmolen schreef:
18-11-2020 10:59
Voor de tabel, Flipje, ik neem aan dat jij een nieuw wachtwoord hebt aangemaakt? Met de oude kom ik er iig niet meer op. In 2020 zijn iig bevallen: windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje). Maar ik vergeet vast nog dames. Oh, en er staat nog een rare voetnoot onder de tabel (echt idioot wat sommige mensen in hun vrije tijd doen... :facepalm:). Maar we moeten volgens mij sowieso eigenlijk een nieuw topic aanmaken, of niet? Hoe gaat het met jouw zwangerschap verder?
.
Flip hier...

Ja klopt, wil je m in pb hebben? Je hebt er misschien niet zoveel meer aan nu je mama bent. Druk met andere dingen! :)

Met mij gaat alles goed hoor, mega druk.
Over 4 weken alle tijd van de wereld (werkloos), dan kom ik hier weer meer kletsen en zal ik ook uitgebreider updaten.
Alle reacties Link kopieren
MaeveS, yes! Wat een goed bericht van jou!! Jeetje, wat een achtbaan zo voor jullie. Kan me je angst goed voorstellen. Stel dat je alles nog eens door moest... verschrikkelijk. Maar fieuw, gelukkig niks meer te zien! Gek ook. Zo alles weer weg. En hopelijk nu een rustige oeeeersaaie zwangerschap!! :hug:

Kasteelbewoner, ohhh, wat een spanning hè!? Die eerste weken kruipen voorbij. Afleiding helpt bij mij het beste bij spanning. Maar ja, naast werk is er niet echt veel te doen momenteel...
Wil je overleggen met de huisarts of je naar de verloskundige over kan? Zou wel fijn zijn!

Hier weer een goede controle gehad! De kleine was lekker aan het bewegen. De hartslag varieerde van 130 tot 160 in dat kleine tijdje dat we geluisterd hebben. Druktemaker! 😍
En ook een oproep voor de psycholoog in het ziekenhuis gekregen. Over een paar weken kan ik er terecht. :-)
Alle reacties Link kopieren
Even heel snel: Maeves wat een super fijn nieuws! :cheer2:

@Suezele: gefeliciteerd!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Zullen we hier verder?

zwanger/zwanger-geworden-na-ivf-icsi-cl ... #p29772109
.
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:21
99.00% gewijzigd
.
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:20
Reden: dubbel
99.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Stiekem hoop ik dat ik mij bij dit groepje kan toevoegen. Ik kom uit een zelf gemaakte groep jaaaaaaaren geleden.Wij hadden ook een vervolggroepje maar daar zit op dit moment helaas niemand meer in. Misschien kennen een aantal van jullie mij wel.

Mijn naam is Rosalie. Sinds 2016 ben ik hier actief aan het meeschrijven over de lange weg naar een kindje. In 2018 was ik zwanger maar dat werd helaas een miskraam. Gister na 2 ivf puncties, 4 terugplaatsingen en daarvoor nog een 14 iui's was de test positief! Ik ben blij maar vooral bang, verdrietig, gestrest (sorry baby). Ik hoop dat het de komende dagen een beetje begint te dalen. 9 december heb ik de eerste echo.

Liefs en zwaai zwaai naar Windmolen ;-)
Alle reacties Link kopieren
JAAAAAAA ROSALIE! WELKOM! Ik schreef lang met je mee in dat eerdere topic, onder een andere naam (av1992). Tijdens m'n eerste zwangerschap en vervolgens na het verlies van onze tweeling heb ik niet meer meegeschreven en m'n oude account ook verwijderd, nu ik opnieuw zwanger ben heb ik een nieuw account aangemaakt.

Wat ontzettend fijn dat het gelukt is, gefeliciteerd! Wij zijn met z'n allen verhuisd, zie de link van het nieuwe topic hierboven: zwanger/zwanger-geworden-na-ivf-icsi-cl ... #p29772109

Tot daar! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ah dankjewel. Ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij voor jou. Laat het dit keer goed gaan :cheer2: :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven