Zwanger zonder roze wolk - UD voorjaar 2018

09-08-2017 13:13 964 berichten
Eindelijk een positieve test, maar nu begint het pas. Heb je eerder een miskraam gehad, ben je zwanger geworden met hulp van de mm, of ben je om een andere reden vooral bang, onzeker, angstig, gestressed en ontbreekt de roze wolk?
Schrijf dan hier mee!

Dit topic is bedoeld voor iedereen die in het voorjaar van 2018 is uitgerekend, maar om wat voor reden dan ook niet op een roze wolk zit en een plekje zoekt om zijn angsten/ stress / onzekerheid te delen.

NaamUitgerekende datumHartje/20-wk echoOpmerkingen
Nala2013 :flirting: bevallen 9-3 :duckie: jongen Miskraam mei '17 met 7 weken
Vanessa :flirting: bevallen 22-2 :duckie: meisje
Foodb :flirting: :flirting: bevallen 12/3 :duckie: :duckie: jongensna 1.5jr en hsg-onderzoek spontaan zwanger van tweeling. NIPT is goed!
_melon30 maart :duckie: meisje MA maart '17 - NIPT is goed!
Maisnon :flirting: bevallen 28 maart :duckie: meisje3 miskramen in het afgelopen jaar - NIPT is goed!
Bjorg :flirting: bevallen 26 maart :duckie: meisjestollingsafwijking - 4 miskramen - NIPT is goed!
HoneyLemon25 april :duckie: meisjeopmerkingen: Miskraam juli '17 (4wk)
Dorien_8521 april :heart: meisje3 miskramen in het afgelopen jaar - NIPT is goed!
Marijeens25 april :duckie: verrassing 2 keer eerder miskraam. NIPT is goed!
Arinna30 april :duckie: jongen 3 keer eerder miskraam.

Eefje :redrose: , Jimbob :redrose: Angel :redrose: canofcoke :redrose:
anoniem_63b272e1c7b41 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 05:04
65.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af. Even een algemeen account zodat het niet aan mij persoonlijk gekoppelt blijft mocht het mis gaan :)

Ik heb vorige week positief getest, maar na 4 eerder miskramen en een stollingsafwijking, kan ik nog niet blij zijn.
Ik wil het "zwanger worden" topic niet vervuilen met zwangerschaps praat, ik weet uit ervaring hoe confronterend en moeilijk dat is. Tegelijkertijd merk ik dat ik niet echt aansluiting vindt bij de standaard "uitgerekend in" topics, veel van de vragen/verhalen zijn "been there done that" en onzekerheden op een heel ander niveau dan ik dat ervaar.
Ik wil wel graag m'n verhaal kwijt kunnen, dus daarom een nieuw topic. Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen en met me mee willen schrijven.
Op naar gezonde baby's in het voorjaar van 2018!
Alle reacties Link kopieren
Hai Bjorg ik kan ook nog steeds niet blij zijn hoor. Denk steeds wanneer komen de bloedingen? En ik wil dat zo NIET! Het moet nu gewoon goed gaan en dat geld ook voor jou. Hoe staat jouw partner erin? De mijne zegt gewoon maar niets.
Heb je al een idee wanneer je een echo krijgt?
Hier was ik naar op zoek ! Ik meld me aan
Nu 6 wkn en bloednerveus
In april dit jaar een MA op de echo van 10wln gezien dat vruchtje bij 6 wkn gestopt was
Nu dus 6 wkn en op van de zenuwen
Echo over 2 wkn
Gisteren minder gevoel in de borsten
Vandaag ineens krampen Word er gek van
.
anoniem_347910 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 13:54
Reden: Verkeerd account
99.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het gevoel. In mei een miskraam gehad nadat we 2,5jaar al proberen. Nu weer 8 weken zwanger. Totaal niet verwacht dat we zo snel zwanger zouden raken. Gisteren zelfs een hartje gezien maar toch blijft de angst. Even kwam blijdschap maar doordat ik gelijk krampen voelde werd ik terug op mijn plek gezet. Mijn man had precies hetzelfde. Gelukkig zijn die nu weer weg. Daarnaast mega last van misselijkheid en overgeven wat me ook niet bepaald vrolijk maakt. Volgende week is mijn vakantie voorbij. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Wel fijn dat dit topic is gestart , kunnen we elkaar een beetje steunen.

Uiteindelijk is het loslaten en afwachten , alles kan in de eerste weken, ook qua klachten : wel misselijk, niet misselijk, kramp, geen kramp, zelfs bloedverlies hoeft niet rampzalig te zijn
Maar alles wat ik wel en niet voel maakt me onzeker.
Helaas is er niks dat deze onzekerheid weg kan nemen. Soms denk ik, ik wou dat ik HCG mocht prikken om te zien of het stijgt maar ja dat zegt ook niet alles
Nog even volhouden dus......
Alle reacties Link kopieren
Mijn reden voor een minder roze wolk is niet de angst voor een miskraam; ik merk dat ik na de ervaring van het krijgen van een eerste kind, behoorlijk opzie tegen de kraamperiode van de tweede. Het eerste jaar na de geboorte van mijn zoontje was zwaar en ontzettend vermoeiend. Het duurde een half jaar voordat hij nog maar twee keer per nacht wakker werd. Uiteindelijk ben ik een maand of twee met overbelastingsklachten thuis geweest, en daarna iets minder gaan werken. In mijn omgeving werden veel moeders al snel weer zwanger, maar wij waren blij eindelijk even rust, ruimte en slaap te krijgen.

We hadden nog maar net besloten een tweede te willen toen het raak was (2eX). Dat heeft me flink overvallen (eerste keer werd ik pas na hormoonbehandeling; 1.5jaar, zwanger). We willen echt graag een gezin met twee, maar als ik de eerste 6 maanden van de kraamtijd kon overslaan, dan zou ik het misschien wel doen. Ik merk dat ik inzit over de vraag of ik de slapeloosheid een 2e keer wel aankan, en of het niet dubbel zo zwaar is met een peutertje in huis. Ook voel ik me wat schuldig naar mijn werk toe. Ik was zwanger, had verlof, heb een behoorlijke tijd minder kunnen werken, en nu ben ik weer zwanger...

Als ik andere reacties lees (angst voor miskraam e.d.) dan voelt mijn reactie wat 'misplaatst', maar ik ben toch benieuwd of andere vrouwen deze gevoelens herkennen.
Alle reacties Link kopieren
@slaapmutsje, ik reageer even alleen op jou omdat ik je verhaal echt heel herkenbaar vind. Ik pas alleen niet in dit topic. Ik wil graag weer zwanger worden van een tweede kindje maar na bijna 2 jaar weinig slaap en een heftige kraamperiode durf ik de stap niet te nemen. Hoe oud is je zoontje?

Ik wil dit topic verder niet vervuilen dus mocht je verder willen kletsen mag je me een pbtje sturen. Zo niet dan wil ik je veel succes wensen en het komt vast helemaal goed! Je gaat er nu anders in en achteraf gaat die eerste periode best snel voorbij. Maar ik snap je angst heel goed. Dus het is helemaal niet gek..

Voor de andere dames, ik hoop dat de zwangerschap helemaal goed mag gaan voor jullie! Veel succes en op naar allemaal mooie babies in 2018!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bjorg en Vanessa, hier ben ik ook weer. Na de 3 miskramen voel ik me echt een beetje "raar" nu ik terug zwanger ben. Besef het niet goed, wil het mss ook niet beseffen. Was zojuist aan het denken, wie weet was de test gewoon verkeerd dinsdag, deze week mss toch nog een testje doen :).
Heeft er al iemand kwaaltjes? Ik ben moe en wat steken in men baarmoeder.
Hopelijk doen de utrogestan en asaflow hun werk.

Bjorg, jij al een datum voor een eerste echo?

Canofcoke, jou ken ik ook uit een miskraamtopic, welkom hier! wanneer heb je de eerste echo? En idd gelijk je zegt, HCG waardes zeggen eigenlijk helemaal niets. Ik woon in Belgie, en hier is standaard procedure om bloed te laten prikken. Bij mijn tweede zwangerschap waren de waardes slecht en wist ik dus snel dat het in een miskraam ging eindigen. Bij mijn derde zwangerschap waren alle hormoonwaardes super goed en toch geen hartslag op 6.5week. Het brengt uiteindelijk alleen veel stress met zich mee.

Nala, wat goed dat je op de eerste echo een hartje hebt gezien! Heb wel eens gehoord dat de % op miskraam aanzienlijk dalen als er hartslag is. Wanneer heb je de volgende echo? Maar de onzekerheid ken ik jammer genoeg ook helemaal. Super moeilijk om mee om te gaan. Enigste wat je kan doen is het stap per stap bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Bjorg, fijn dat je dit topic geopend hebt. Ik schrijf ook mee in het uitgerekend begin april topic, en kan dat redelijk los koppelen van mijn onzekerheden. Maar heb ook het gevoel daar niet al mijn vragen en twijfels kwijt te kunnen.

Ik heb in het afgelopen jaar een missed abortion en twee miskramen gehad. Onderzoek bij de gynaecoloog wees geen aanwijsbare problemen uit. Onbewezen theorie van de gynaecoloog is een niet-selectieve baarmoeder, die vruchtjes te makkelijk opneemt. En dus ook de vruchtjes die van minder goede kwaliteit zijn. Waardoor door ook in verhouding veel miskramen kunnen ontstaan.

Ik merk ook dat ik van binnen aan alles twijfel, wel kramp, geen kramp, borsten die anders voelen: alles is steeds reden tot onzekerheid. Wil me ook nog niet hechten aan het idee zwanger te zijn, maar denk soms toch vooruit, waardoor ik voor mijn gevoel constant op twee benen hink.
Alle reacties Link kopieren
Maisnon, ik heb net dezelfde onbewezen theorie van de gynaecoloog gekregen. Nadat de uitslagen allemaal inorde waren van bloed, baarmoeder enz. Ben je vet mee e... Heb het nog steeds moeilijk met die uitleg maarja. Heb het heel moeilijk om ergens het geloof nu te vinden dat het wel goed gaat gaan.
Ik probeer ook niet vooruit te denken. Maar betrap me der soms op dat ik het toch doe, maar dan roep ik mezelf wel snel terug op het matje.
Ik heb wel een goede tip gekregen overlaatst van iemand die mij wel helpt . Het gaat erom om je angsten toe te laten in je lichaam, er niet tegen te vechten. En op die manier gaat ge lichaam er ook beter mee om.

Hoeveel weken ben je?
Hoi Dorien !
Alle reacties Link kopieren
Dorien, nu zes en halve week. Volgende week woensdag een echo. Vindt het heel spannend. Ik hoop maar durf niet te hopen.

Ik vind het ook lastig dat er geen verklaring is. Na de eerste onderzoeken dachten ze aan stofwisselingsproblemen, net als bij Bjorg. Bij de controle onderzoeken waren die waardes weer goed, dus dat is het toch niet. Dat is dubbel: natuurlijk heb ik liever geen stofwisselingsproblemen, maar nu dus ook geen verklaring en 'hulp'.

Ik kan uit jouw reactie niet goed opmaken of je de 'alternatieve' verklaring moeilijk vind omdat je er niets mee kan, of omdat je het naar zou vinden als het inderdaad zo is. Ik vooral het laatste, ik denk dan vooral 'lekker dan, zó fijn als je makkelijk zwanger wordt... Niet dus...' Ook niet helemaal eerlijk natuurlijk, want ik weet donders goed dat anderen er heel lang op moeten wachten en veel moeite voor moeten doen. En dat wens ik niemand toe. Ik weet tenminste dat ik zwanger kán worden. Maar je hebt er zo weinig aan als het niet blijft zitten..
.
anoniem_347910 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 22:19
Reden: Foutje
99.86% gewijzigd
Oh mag ik ook hier erbij? Tot nu toe is iedereen in mijn omgeving blijer met mijn zwangerschap dan ikzelf.

Chronologische volgorde:
Ooit een miskraam door anticonceptie heen gehad, ik wist niet dat ik zwanger was. Maar dat is al 12 jaar terug. Sinds maart 2016 bezig geweest zwanger te raken zonder succes, naar de gynaecoloog gegaan terwijl het op dat moment in onze relatie niet goed liep. Ik heb wel een hsg laten doen, een keer seks daarna gehad en kort daarna een eisprong die een week vroeger kwam. Relatie weken erna wel verbeterd, maar dat ik zwanger was kwam wel als een schok drie weken later. Het voelde erg onwerkelijk, maar had wel idee dat het zou wennen. Ondertussen redelijk wat klachten, waaronder vrij veel buikpijn, maar geen bloedverlies. Vandaag naar gynaecoloog geweest (stond al gepland voor uitslagen feriliteitsonderzoeken). Eigenlijk had ik in mijn hoofd dat het een Missed abortion of buitenbaarmoederlijke zwangerschap goed zou kunnen zijn, met wat geluk een normale zwangerschap. We kwamen er echter achter dat ik een tweeling draag die er prima uitziet. Emotioneel trok ik dat niet zo, daar bij de gyn. Ik zat erg te doemdenken.

Komt vast goed uiteindelijk, denk er nu al positiever over. Maar blij met het hele zwangerschapgebeuren was en ben ik nog niet. Anderen die het weten zijn er stukken enthousiaster over dan ik. Ik maak me zorgen over allerlei problemen in de zwangerschap, mijn lijf, mijn leven erna, hoe ik het ga regelen met werk, of mijn man het trekt enz enz. Ik hoop dat het beter gaat voelen, dat ik er blij mee kan zijn snel.
anoniem_281915 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 23:11
6.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames :hello:

Ook ik schrijf hier graag mee!
De meesten hier kennen mijn verhaal al wel, na een miskraam in juni 2016 en een missed abortion eind februari 2017 (hartje gestopt met 9 weken na een eerdere goede echo) ben ik nu opnieuw pril zwanger...
Volgens eigen berekening net 5 weken.
Ik had ook al enkele dagen mee gelezen in het uitgerekend begin april topic, maar vind het toch lastig daar aan te sluiten met al mijn onzekerheden...
Kwaaltjes heb ik eigenlijk nog geen last van, behalve dat ik het soms super warm heb.
Wat een mooi initiatief. Ik hoop dat jullie veel steun en herkenning bij elkaar vinden en veel mooie momenten kunnen delen en straks allemaal gezonde baby's in jullie armen mogen houden.
Mochten hier IVF'ers/ICSI'ers aansluiten dan wil ik ze ook wijzen op zwanger geworden na IVF/ICSI :) topic waar ik veel aan heb gehad.

Liefs!
(Ik heb een voorjaar-2017 kindje via IVF gekregen. Voorjaarskindjes zijn geweldig :heart: )
@ slaapmutsje: ik maak me ook veel zorgen qua werk. Met een tweelingzwangerschap stop je vaak al tussen 20-24 weken met werken. Ik zit in een soort opleiding/traineeship, mijn man zal binnenkort in de wia raken. Ik ben kostwinner. Ik ging ervan uit van 5 naar 4 dagen te gaan na mijn zwangerschap. Maar ik zal dus een hele tijd weg zijn ivm zwangerschapsverlof en ik vraag me af of 4 dagen gaat lukken of dat ik misschien moet stoppen met mijn opleiding. Anders dan jouw situatie, maar mijn werkgever gaat ook niet blij met me zijn en ik zal langer weg zijn dan normaal verlof.

En alle schrijfsters die een miskraam gehad hebben: in mijn hoofd hou ik hier ook nog volop rekening mee. Ik kan niet zo geloven dat het gewoon goed gaat. En ik merk ook dat ik van het idee van zwanger zijn zodanig in de stress raak dat ik de gedachte dat het uitloopt in een miskraam wel een veilige oplossing vind. Maar dan vermijd ik mijn angst voor zwanger zijn wel heel erg.... Is ook niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Slaapmutje en Vlammetje ik bedoel het helemaal niet rot hoor maar ik denk dat meerdere van ons graag hadden wat jullie hebben na alleen maar ellende te hebben gehad. Eeuwig bezig zijn en met lege handen staan. Misschien kunnen jullie hier een ander topic over openen? Ik kan me overigens jullie gevoelens wel indenken hoor ik hoop ze ooit ook zo te mogen beleven of juist niet en dan denk ik weer aan jullie berichten denk ik.

Nela hoe verliep het de vorige keer?

Canofcoke ik hoop dat je dit keer wel een mooie echo hebt.

Jeee Maisnon alweer 6,5 weken ik duim nog een dikke week voor je. Ik hoop op n mooie echo voor jullie.

Foodsandbeats, jeetje wat een verhaal. Was je eerste mk snel? Dat si al wel lang geleden zeg.
Een tweeling!! Ik zou het er voor doen. Maar snap je schrik. Wordt je wel een beetje geholpen zodat je alle kan relativeren en ook blij kan zijn? Hoe ver ben je nu?

Lief dat je even komt inbreken Lux. Geniet van je baby, wat eigenlijk al geen echt baby baby meer is. Lijkt me heerlijk.

Ik had gister weer de schik van mn leven, van niets aan de hand naar t toilet en bloed.. nee niet weer he! Na de eerdere zwangerschap bloed met 8 weken de volgende zwangerschap bloed met 6 dacht ik nee niet nu al met 5 weken he. Het bloeden zou dit keer toch wegblijven! Maar goed direct naar bed gegaan ondanks alle kramp zweten en pijn, goed geslapen nu gaat het wel en tot op heden enkele druppels. Zal het dan toch die stomme stolling zijn waar ze niets aan kunnen doen? Want t komt voor nu gewoon dwars door de progesteron heen. BAH.
Ik hoop dat het dit keer in tegenstelling tot de vorige keren niets betekend.

Bjorg, Dorien, Eef, dikke knuffel vanaf hier!
Alle reacties Link kopieren
Foodsandbeats, een tweeling. Wat bijzonder, maar kan me je spanning ook goed voorstellen. Volgens mij klopt het dat je sowieso eerder met verlof gaat (ik geloof al met 32 weken). Ik heb meerdere kennissen in mijn omgeving die dit prima volgehouden hebben en helemaal niet eerder uitvielen. Dus het kan ook gewoon goed gaan hoor!
Als je de 32 weken haalt, kan je dan wel je traineeship afmaken?

Oh Vanessa, wat rottig toch die onzekerheid door het bloed. Ik duim ook heel hard voor jou dat dit 'alleen maar' de stolling is en het verder allemaal goed zit daar binnen! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees jullie topic en wil jullie een hart onder de riem steken. Ik deel jullie ervaringen (5 miskramen en nu middels ICSI 27 weken zwanger) en weet hoe het is. Die eerste weken zijn slopend. Je kunt er helaas niet veel tegen doen anders dan je hart luchten. Vertrouw op een goede afloop en geef niet op. Als laatste wil ik toevoegen dat als je niet zeker bent over de conclusies van je arts je altijd een second opinion kunt doen elders. Geef dit aan bij je ZV en hier heb je recht op. Tip; second opninion in België. @ Vanessa, wat vervelend Voor je. Ik duim!!
Alle reacties Link kopieren
Dorien_85, inderdaad stap voor stap. Je blijft toch in spanning aangezien bij ons in de familie meeste of meer dan 2 miskramen hebben gehad of IVF. Ga je gelijk denken waarom zou deze tweede keer dan wel goed gaan.
Houd me inderdaad vast aan het verhaal dat als je een hartje hoort de kans kleiner is.
Alle reacties Link kopieren
Knuffel meiden! Ik ben op dit moment 6+6 zwanger na een missed abortion eind maart. Ik had toen met 8+2 een echo, maar 2 weken eerder was het al gestopt met groeien.
Volgende week donderdag de eerste echo en ik heb er nu nog zin in, maar ik denk dat ik volgende week wel anders piep.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik reageer vanavond even uitgebreid gaat wat makkelijker achter de pc maar het is erg herkenbaar allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven