Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic, een algemeen topic zodat we een tabel aan kunnen maken en meerdere hem aan kunnen passen. Saga helpt ons met de code.

Over mij: Ik ben 29 jaar en heb samen met mijn vriend twee zoons van bijna 3jaar en van 1 jaar oud. Zaterdagochtend heb ik positief getest en denk ongeveer 21 april uitgerekend te zijn. Door een wisselende cyclus (de laatste tussen de 40 en 50 dagen) weet ik het niet precies.
Alle reacties Link kopieren
He wat leuk, al weer een eind april topic! Precies een jaar geleden had ik een knalpositieve test in handen en precies op de uitgerekende datum werd ons meisje geboren. Ze is nu bijna 4 maanden. Ik hoop dat iedereen die hier mee gaat schrijven een mooie en fijne zwangerschap heeft en een gezond kindje in april!

Gefeliciteerd trouwens meiden!
Alle reacties Link kopieren
Een keer is genoeg
anoniem_41323 wijzigde dit bericht op 15-08-2017 21:16
Reden: Dubbel
92.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel miezemuis! Wat leuk, nog gefeliciteerd, alles goed met jullie meisje?
Onze jongste is ook van April en zal waarschijnlijk dan net 2 worden. Toen testen ik op 8 augustus positief.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel xbarbabela! Ja gelukkig is alles goed met ons meisje. We genieten allemaal heel erg van haar. (Ze is ons zesde kindje)
Wat leuk dat jullie al een aprilkindje hebben, heerlijke tijd om een baby te krijgen, vind je niet?
Fijne zwangerschap verder!
Jeej! Ik heb zondagochtend positief getest.

Dit wordt ons eerste kindje! Ik ben uitgerekend 21 april 2018. Eerste afspraak 13 september en termijnecho 28 september.

Ik vind het super spannend maar merk vooral dat ik erg onzeker ben. Hoop zo dat alles goed gaat.

Hoe voelen jullie je?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb zaterdagochtend positief getest, morgen willen we een verloskundige gaan bellen voor een afspraak.

Dit wordt ons eerste kindje en ik ben waarschijnlijk rond 23 april uitgerekend. Ik zal mijn leeftijd ook even in de tabel toevoegen (25 jaar) als het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Dankzij Saga hebben wij nu ook een mooie tabel.
Mocht je erin willen staan dan kun je dit of zelf doen of dik gedrukt je gegevens in een bericht zetten dan zal ik of iemand anders dit doen. Dus wijzigingen etc als het kan graag dik gedrukt dan lees ik er niet overheen.
Alle reacties Link kopieren
Heb mijn leeftijd kunnen toevoegen.

Ik heb de afgelopen week best wel veel last van mijn buik/baarmoeder gehad, aardig wat kramp waar ik ook wel snachts wakker van ben geworden. Merk dat het sinds gisteren een stuk rustiger is in mijn buik, dus dat is wel erg fijn. Voor de rest merk ik er lichamelijk nog vrij weinig van. Jullie?

Esther: Merk dat ik zelf ook wel heel onzeker ben, heb nogsteeds elke keer als ik naar de wc ga dat ik bang ben dat er misschien wel bloed is. Gelukkig elke keer weer een opluchting. Ik denk dat het ook komt omdat ik me ongesteld voel en deze week ongesteld zou moeten zijn, maar dat het niet komt (waar ik natuurlijk heel blij mee ben).
Alle reacties Link kopieren
Miezemuis ja april is een prachtige tijd, heerlijk de zomer in samen. Nadeel vond ik de zwangerschap in de winter. Ik kwam niet van mijn verkoudheid af. En je buik is minder zichtbaar onder de dikke winterjas ;)

Esther93 fijn dat je het nieuwe topic ook gevonden hebt. Ik vind het ook weer hartstikke spannend en die weken dat je moet wachten tot de eerste zekerheid van een kloppend hartje duurt.
Ik voel me nu nog prima, misselijkheid begint op te komen. Voel wel dat ik zwanger ben dat weeïg gevoel in de buik, soort menstruatiepijn. En af en toe gevoel dat er iets scheurt, als ik nies of te snel op sta voel je echt de banden.
Weer afwachten hoeveel klachten ik ga krijgen. Hoop dat het meevalt.

Egeltje10 Gelukkig ben jij er ook weer. Liep allemaal niet zo fijn maar nu een eigen algemeen topic. Spannend Egeltje. Ben benieuwd wanneer jullie terecht kunnen. Doen ze bij jullie verloskundige een vroege echo als je dit wilt?
Bij ons kan dit maar hoeft niet, vroege echo is inwendig. Mocht het niet lukken dat vul ik straks de tabel wel aan, geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Haha Egeltje10 tegelijk gepost. Herkenbaar hoor dat gevoel en krampen. Bij de eerste ben ik echt een aantal nachten met extreem pijnlijke krampen wakker geworden. Dat is toch spannend. Wanneer was je normaal gezien ongesteld geworden?

Hoe lang waren jullie bezig? Wij zijn vanaf begin maart gestart voor een derde. Ivm PCOS heeft het bij de eerste een tijd geduurd, ik werd helemaal niet ongesteld, en werd ik na een korte hormoonkuur na een cyclus van 3! maanden zwanger. Na de geboorte ook niet meer ongesteld geworden. Dus voor de tweede weer een korte hormoonkuur en zwanger van de tweede. Nu werd ik in januari ineens wel ongesteld en heb ik verschillende cyclussen gehad. Kortste 36 dagen maar de meeste tussen de 40 en 50 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Abarbabelle, precies wat je zegt tegen miezemuis haha over zwanger zijn in de winter. Zat pas al te kijken wat voor soort winterjas ik wilde, want wilde investeren in een goede, maar hier wacht misschien nog maar een jaartje mee.

Het was wel even puzzelen welk topic nu het goede was, maar dit leek hem te zijn!

Ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is om een vroege echo te doen, de website van de verloskundige is heel beperkt. Maar van mij hoeft dit niet per se. Een echo is leuk, maar ik denk niet dat het voor mijzelf uitmaakt of we me wel of niet zekerder voel. Lijkt me wel heel raar om voor het eerst een hartje te horen kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Ja heb toch wel wat dingen opgezocht en dingen gelezen over die krampen, want het is toch wel eng. Maar ik maak me daar nu niet zo druk om, het kan er bij horen dus :p
Ik had (waarschijnlijk) afgelopen maandag ongesteld moeten worden. Ben nog niet zo lang van de pil af, dus kon niet echt met zekerheid zeggen hoe lang mijn cyclus duurt. Vorige duurde 26 en 28 dagen. We waren eigenlijk van plan om begin volgend jaar te beginnen, maar deze maand waren we op vakantie en hebben het toen een aantal keer onveilig gedaan rond de eisprong. Dus we hebben niet vaak hoeven proberen, waar we allebei ook heel blij mee zijn. Dat we weten dat we (als het goed) geen vruchtbaarheidsproblemen hebben. In de omgeving zijn er toch veel mensen die hier veel moeite mee hebben gehad, dus het is wel een opluching voor ons om te weten dat het bij ons wel goed zit :-)

Wel vervelend zo een lange cyclus! Minder kans op zwangerschap natuurlijk. Heel erg fijn dat het nu toch weer gelukt is Barbabella!
Ja ik heb ook van die menstruatiekrampen, ik had t/m maandag last van mijn borsten maar dat is nu ook een stuk minder.
Voel me nu een klein beetje misselijk, maar dat is te verwaarlozen.

Ik heb als ik bijna 9 weken ben mijn eerste 'echo'. Ik vind dat best lang wachten nog... Ruim 4 weken in een soort van onzekerheid.
Ik ben blij dat het een april baby wordt, mijn man en ik zijn beide in de winter jarig (januari en november) dus in de lente is ook wel fijn!

Wat vervelend zo'n lange cyclus, lijkt me erg lastig als je zwanger wil worden.. Wat een geduld moet je dan hebben zeg. Super dat het nu gelukt is.

Wij zijn vanaf maart bezig om zwanger te worden. Ik was erg bang dat dit niet ging lukken aangezien mijn moeder niet zwanger kon worden zonder dokter ;).
Alle reacties Link kopieren
Ben richelle 26 jaartjes jong na miskraam in mei nu opnieuw zwanger en uitgerekend op 26 april 2018

Buiten om dat ik vooral echr heel erg moe ben had ik niet verwacht dat het alweer zo snel raak kon zijn... dacht worden maanden klussen en klussen..

Mijn test van vanmorgen is alweer wat beter zichtbaar als die van gisteren..
Heb me al aangemeld bij moeders voor moeders
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Esther, ja het is wel lang wachten tot de eerste echo, ben toch wel benieuwd wanneer ik mag. Voor ons had het niet per se een April baby hoeven zijn, omdat we half april zijn getrouwd en half mei allebei jarig zijn, maar we zijn er natuurlijk heel erg blij mee!
Super fijn dat je dan toch zonder dokter zwanger bent geworden!

Welkom Richelle, lijkt me nog spannender om na een miskraam weer zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
30 augustus moet ik naar de verloskundige heb ik me vanmiddag voor aangemeld ze belden me meteen terug om een afspraak in te plannen

Is inderdaad spannend maar had ook niet verwacht dat al zo snel weer raak zou zijn... tuurlijk hard geklust samen naar uitkijken tot de testen kleuren maar toch onwerkelijkheid dat t toch zo snel kan gaan
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Richelle Wauw jij kan er al snel terecht.. Ik pas 2 weken later :| Inderdaad fijn dat je toch 'zo snel' weer zwanger bent geraakt.

Hebben jullie al veel klachten of valt het mee? Ik vind het persoonlijk erg meevallen.. Ik had erge last van mijn borsten, dat is nu al lang niet meer zo erg. Misselijk ben ik nauwelijks, al ben ik me er wel van bewust dat dit zo kan veranderen. Het enige wat ik wel heb is puistjes/bultjes in mijn hals tot boven mijn borsten (heb ik nooit last van gehad).
Alle reacties Link kopieren
Hier heel erg moe zinds afgelopen woensdag... begin in mindere mate last te krijgen van gevoellige borsten maar ik weet ook dat dat heel snel erger en erger kan worden, ochtend misselijkheid heb ik eigenlijk geen last van heb net als bij de eerste zwangerschap juist last van avond misselijkheid...

Buiten om het vermoeid zijn mag ik echt nog niet klagen al moet ik zeggen hele dag zo gapen is ook niet wat hahah
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Welkom Richelle91 Ik zal je vanavond in de tabel erbij zetten als de jongens op bed liggen;)
Wat naar dat je een miskraam hebt gehad, dan is het nu waarschijnlijk extra spannend.
Is de afspraak een intake of een vroege echo Richelle?

Klachten kunnen goed nog komen is het nu natuurlijk ook nog vroeg voor. Maar ik merk het wel al zoals ik boven ergens omschreef.
Esther93Ik heb tussen de 7 en 8 weken een vroege echo, kan me voorstellen dat je het lang vind duren zo. Is jouw eerste afspraak op 13-09 niet alleen een intake maar ook een vroege echo? Want dan pas ik dat aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dan een intake nog geen echo of iets dergelijks
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Ja ik heb dan mijn vroege echo, tenminste zo begreep ik het!
-
anoniem_64fadf0e01a24 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 11:14
99.86% gewijzigd
SKippybal10 He wat leuk!! Fijn dat het gelukt is. Soms helpt het om er minder over na te denken. Ik was op vakantie en ik had ook echt zo iets van ik zie wel, ik denk dat deze maakt sowieso niet gelukt is.. Ben ik toch zwanger.. :facepalm:

Ik had zelf met clearblue (niet met die indicator) getest zondag, dik positief. Maar ik wilde zelf graag dinsdagavond met nog een ander merk testen (stom hé). Die was zodra ik knipperde al positief, dus er is geen twijfel :lol:

Ik merk dat ik sinds gisteren niet veel meer voel qua krampen. Ik heb nog licht gevoelige borsten en een raar licht pijnlijk gevoel rechts in mijn buik (niet onderbuik). Dus weet niet of dit hier iets mee te maken heeft. Wel ben ik me ervan bewust dat dit morgen alweer anders kan zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven