Zwangerschapsjeans kleine maten

22-08-2017 21:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu net in mijn tweede trimester van mijn zwangerschap, en verwacht dat ik binnen niet al te lange tijd zwangerschapsjeans moet gaan dragen. Ik dacht ik ga nu alvast op zoek, zodat ik het op tijd heb. Maar waar kan ik in godsnaam jeans vinden in maat 25 of maat 34? Ik heb online wel een aantal gevonden in maat 34 maar deze bleken heel groot te vallen, en ook nog eens tien centimeter te kort te zijn. Ook in verschillende winkels in de stad geweest, daar verkopen ze ze pas vanaf maat 27. Wie weet waar ik met maat 25/32 goed passende zwangerschapsjeans kan halen (die natuurlijk ook nog een beetje betaalbaar zijn)? Alvast bedankt!
Succes. Ik heb met mt 36/38 al moeite om broeken te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dat zwangerschapskleding over het algemeen echt heel ruim viel, ik kon gemakkelijk een kledingmaat kleiner dragen. Misschien ben je handig en zou je een tregging kunnen verbouwen tot zwangerschapsbroek? Het elastiek iets losser maken bijvoorbeeld. Of overstappen op jurkjes en tunieken voor de time being. Ik lees op internet dat iemand goed geslaagd is bij H & M. Ik zie op hun website dat ze inderdaad xs hebben, misschien is dat een optie?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik had heel fijne en zelfs mooie zwangerschapsjeans van H&M in maat XS. Wel drie jaar geleden. Ook shirts etc. van H&M pasten mij beter dan andere merken die veel wijder/groter vielen. Succes!
Bij H&M heb ik welgeteld één jeansbroek gevonden in xs voor tijdens de zwangerschap. Voor de rest waren ze ook allemaal te ruim.
Ik heb van een jeansrokje wat ik had een positierokje laten maken door iemand die heel goed kan naaien en verder maar jurkjes gedragen want écht goede broeken kon ik niet vinden. Ik heb maat 34/36 en vind sowieso erg moeilijk goed zittende (jeans)broeken.

Verder vond ik bij Noppies wel leuke kleding en heb ik daar wat jurken van gedragen. De broeken daar beginnen vanaf 26, maar vallen erg ruim.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 22-08-2017 22:01
0.19% gewijzigd
Kashri schreef:
22-08-2017 21:51
Succes. Ik heb met mt 36/38 al moeite om broeken te vinden.

Yep. ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al op marktplaats gekeken?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
22-08-2017 22:02
Heb je al op marktplaats gekeken?
Wel gekeken, hier ook geen 25, wel 34. Maar omdat tot nu toe alle 34 jeans die ik gepast heb te groot waren, vind ik het zonde om via Marktplaats een broek te kopen die dan waarschijnlijk ook niet past.
Alle reacties Link kopieren
Kaissa schreef:
22-08-2017 22:06
Wel gekeken, hier ook geen 25, wel 34. Maar omdat tot nu toe alle 34 jeans die ik gepast heb te groot waren, vind ik het zonde om via Marktplaats een broek te kopen die dan waarschijnlijk ook niet past.
Gewoon even in de gaten blijven houden. Wellicht komt er iets in de buurt wat je even zou kunnen passen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
De Maternity-lijn van Esprit heeft jeans in maat 34 (en verschillende lengtematen). Misschien zit daar iets voor je tussen?

http://m.esprit.nl/dameskleding/positiekleding/jeans
Ik denk dat de meeste vrouwen ook qua billen wel een maatje groeien in de zwangerschap, dus je kunt ook een maat groter kopen. Ik dacht bij de eerste tot 25 weken dat ik die broek nooit zou gaan opvullen. Uiteindelijk had ik op het laatst nog maar een die paste (4 kg erbij tot 25 weken, vervolgens nog 10 erbij).
Daarom ook vond ik rokjes en jurkjes wel fijner. Al kwam ik nooit zoveel bij tijdens mijn zwangerschappen, maar ik had wel altijd gigantische buiken! o_o
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-08-2017 22:19
Ik denk dat de meeste vrouwen ook qua billen wel een maatje groeien in de zwangerschap, dus je kunt ook een maat groter kopen. Ik dacht bij de eerste tot 25 weken dat ik die broek nooit zou gaan opvullen. Uiteindelijk had ik op het laatst nog maar een die paste (4 kg erbij tot 25 weken, vervolgens nog 10 erbij).
Gemiddeld genomen in onze familie niet ;) ik zie het nu ook bij m'n zus die een enorme buik heeft met 8 maanden zwanger, en ook zij heeft nog geen jeans kunnen vinden die past (en in totaal maar 5kg aangekomen). Ik ben zelf tot nu toe ook alleen maar afgevallen. Navraag bij m'n moeder en tante is hetzelfde verhaal (en ook aan eind vd zwangerschap qua benen en billen gewoon dezelfde maat nodig als voor de zwangerschap).

En die 34 waarvan ik nu zeg dat ze te groot zijn, dat is niet een beetje te groot maar heel veel te groot. Dus zou toch echt fijn zijn als iemand me kan helpen aan een winkel waar de maten écht klein vallen, zodat ik een fijne jeans heb die wel gewoon goed zit bij benen en billen, maar ruimte heeft voor een bolle buik.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet de broeken van je zusje lenen dan? Die heeft ze over een maandje niet meer nodig.

Je zou ook even bij een boetiek kunnen vragen naar die banden die je aan je huidige broeken kunt maken, dat is wellicht een (tijdelijke) oplossing.

Staat hier wat bij?

https://www.zalando.nl/mamalicious-slim ... 22204031:s
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele zielige oplossing maar ik deed het volgende:

Gewoon mijn oude jeans dragen. Alle jeans met low waist leenden zich hier voor. Het oeroude elastiekje. Zo'n suffe zwangerschapsband onder mijn shirt/maternity hemd, blouse/vest en ready to go. Ik heb ze destijds allemaal getest: mamalicious, queen mum, noem maar op. Esprit kun je afstrepen, dat is een Duitse maatvoering (m.a.w.: Esprit maat 34 is een 'Hollandse' maat 36).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat je niks kan vinden. Nou heb ik zelf een grotere maat maar ik vind de broeken juist klein vallen, helemaal als je buik straks steeds dikker wordt. (Heb 38/40)
Passen die tregging achtige van de H&M ook niet?
Ik ben dan nu ook 36 weken zwanger en draag liever leggings omdat die band van de broek al snel knelt.
Alle reacties Link kopieren
Zit er een kledingmaker bij je in de buurt of ben je zelf handig? Op internet zijn er verschillende manieren te zien hoe je dmv een inzetstuk je eigen jeans kunt vermaken tot een zwangerschapsjeans.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
22-08-2017 22:39
Kun je niet de broeken van je zusje lenen dan? Die heeft ze over een maandje niet meer nodig.

Je zou ook even bij een boetiek kunnen vragen naar die banden die je aan je huidige broeken kunt maken, dat is wellicht een (tijdelijke) oplossing.

Staat hier wat bij?

https://www.zalando.nl/mamalicious-slim ... 22204031:s
Nee die heeft dus hetzelfde probleem, en er ook nog geen kunnen vinden ;). Zij draagt dus alleen maar jurken. Ik had gehoopt dat iemand toevallig de gouden tip had, zodat ik niet persé alleen maar jurken/rokken hoef te dragen.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Noppies heb ik ze gevonden! Liep toevallig langs een winkel (zit niet in mijn stad) toen ik ergens anders was, toch nog een keer geprobeerd, had de moed al opgegeven. En twee goed passende broeken gevonden in 26! 25 hebben ze ook!
Ik ben echt jaloers op mensen die zo slank blijven met alleen een buik. Tijdens mijn zwangerschappen zwol alles op tot enorme proporties. Dikke armen en benen, gelukkig merendeels door het vasthouden van vocht.
Hier nu met 31wk 11kg aangekomen maar pas gewoon nog in maatje 36 broeken. Helaas is er een kapot gegaan en moet ik nu op het einde nog op zoek naar iets. Echt niet te doen als je een kleine maat hebt. De rekken hingen vol met mt 44 zucht...
Alle reacties Link kopieren
H&M heeft ook broeken in maat 34. Ik kan daar goed slagen voor zwangerschapsbroeken. Ik vind shirts een groter probleem, maar meer omdat ik de zwangerschapsmode echt niet heel mooi vind. De broeken vind ik wel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven