Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
Locatie
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1


:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Happy new topic!

Linkje naar deel 4: zwanger/zwanger-worden-met-ivf-of-icsi- ... ges/381281
Alle reacties Link kopieren
Kiekeboe, happy new topic! :hello:

Ik denk dat ik dit deel maar eens zwanger ga worden, het wordt nu wel eens tijd.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Flip, ik doe met je mee. En als ik dan een extra verzoek in mag dienen, dat dat is voor dat er 20 pagina's vol geschreven zijn!
Alle reacties Link kopieren
Goed idee dames! :cheer: Ik duim voor jullie :bigkiss: (en voor mezelf :proud:)
Alle reacties Link kopieren
Animal2307 schreef:
26-08-2017 15:16
Flip, ik doe met je mee. En als ik dan een extra verzoek in mag dienen, dat dat is voor dat er 20 pagina's vol geschreven zijn!
De afgelopen periode zijn er in het vorige topic 20 pagina's volgekletst binnen 2 weken, dat ga ik niet redden hoor! ;-D
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
tvp :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!!

Flip ik hoop mee op een zwangerschap en dat een volgend topic voor jou niet nodig is!
Uiteraard ook voor de anderen in de tabel, maar meid jij hebt al zoveel meegemaakt! Hoe gaat het nu met je? Voor jou is het nu wachten op de volgende menstruatie. Trek je het allemaal een beetje?

Laten we hopen dat dit topic voor ons allemaal snel overbodig is!
Alle reacties Link kopieren
Oh Flip, dat is wel enorm veel. Haha! Nee, dat is niet heel erg realistisch.

Weer een paar zwangeren er bij! Gefeliciteerd Labgeek en Sef! En dat er maar veel bij mogen komen.

Ik kan de gevoelens van Fruity en Duuf en ook Flip wel begrijpen. Ik voel me ook af en toe zo. En wat dan ook nog eens toch een soort van oneerlijk voelt, is dat de meiden die net komen kijken, bij IVF 1.1 meteen zwanger zijn. Niet dat ik het jullie niet gun, echt niet! Ik ben ook heel blij voor jullie en wordt van elke zwangerschaps aankondiging (in dit topic dan, of in ieder geval via MMM) ook echt heel vrolijk van, maar waarom zijn andere niet eerst aan de beurt... Er is natuurlijk een reden voor dat degene die al een langere tijd bezig zijn, nog steeds niet zwanger zijn, en er zal ook zeker een dosis geluk mee spelen.
Er zijn de laatste tijd veel meiden mee gaan schrijven en gelukkig kunnen ze ook weer snel vertrekken. Dit bedoel ik echt niet rot, maar ben blij voor ze dat het de eerste keer raak is! Maar het zou zo fijn zijn als er een keer iemand die al lang mee schrijft, ook kan vertrekken.

Minder secuur omgaan met eten/drinken/medicatie. Ik kan er ook niet zo goed tegen. Ik ben redelijk medisch onderlegd en weet wat voor een schade van alles kan veroorzaken en zou mezelf echt sommige dingen niet kunnen vergeven. Of het realistisch is of niet, ik denk zelf van niet, maar het voelt gewoon niet goed. Zo heb ik nu al 3 jaar geen alcohol en rauw vlees gegeten in de wachtweken, het voelt voor mij niet goed om dat wel te doen. Tenzij er een cyclus echt geen kans is, maar bij een kans, laat ik het gewoon staan. Ik vind dat absoluut niet moeilijk, dus is het voor mij ook geen opoffering. Volgens mij is rauwvlees pas na 6 weken zwangerschap een probleem (ik weet het niet 100% zeker hoor!) , maar roken tijdens de wachtweken is wel echt slecht. De doorbloeding wordt minder door roken, dus dat zou ik echt 100% laten. Of 1 wijntje een probleem is weet ik niet zeker, maar DD geeft aan: niet roken en niet drinken, verder is het geen probleem. In NL zeiden ze ook na een IUI liever niet drinken en roken, dus ik kan me voorstellen dat alcohol toch een rol speelt. Bij de laatste TP had ik een dag waarbij het wat lastig was om de utro rond het juiste tijdstip in te brengen. Ik heb me zelf echt wel 30 x toe moeten spreken dat een paar uur later echt geen probleem is, maar wat voelde ik me er rot onder. Dag er na een negatieve test en heb me daarna ook geen moment meer schuldig gevoeld over het niet op tijd toedienen van de utro, gelukkig.

Nu maar hopen dat de flow net zo goed doorzet de komende maanden. Dat zou zo fijn zijn!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!! Dat er veel dames zwanger mogen worden.

Zit helaas nu in het ziekenhuis omdat ik ineens hele erg opgezette buik en krampen kreeg. Wss overstimulatie! Nu wachten op de gynaecoloog maar die heeft een spoedje tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
..
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-08-2017 06:28
98.68% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor nieuwe forum! Ik ben ook weer present
Veel geluk allemaal in het nieuwe topic! De lijst is veel te lang, hopelijk worden jullie snel zwanger!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! :cheer: :cheer2:
Labgeek ooh jeetje zeg, maar wordt dat nu pas geconstateerd, ik dacht je dat overstimulatie alleen voor de punctie kon krijgen?? :bonk: Of begrijp ik het verkeerd??
Bedank flipje, ga ff kijken op jouw forum is idd het proberen waard!. Enne ik doe met je mee hopelijk hoeven we niet al t lang meer meer te schrijven, dat zou zo mooi zijn.. B)
Shine bright like a diamond
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Labgeek! Ik hoop dat het meevalt.

Bedankt voor het aanmaken van het nieuwe topic, Flipje! Klinkt goed dat eigen forum maar jammer dat het niet zo lekker werkt op mobiel.

Ik voelde me ook een beetje schuldig door mijn berichten van de afgelopen dagen. Voordat we begonnen heb ik hier al vaak meegelezen en ik gun het jullie allemaal zo erg. Ik hoop dat de positieve flow blijft aanhouden, voor iedereen!
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Diamond, het Ovarieel HyperStimulatie Syndroom (OHSS) krijg je NA de punctie en op het moment dat je zwanger bent, wordt het erger. Als je het al voor de punctie hebt, of een begin van OHSS, dan kunnen ze de punctie annuleren. Of doorzetten en geen verse tp doen. Of ten tijde van tp met bloedonderzoek en echo beoordelen of je wel of geen tp krijgt. Meestal krijg je het OHS-syndroom met veel follikels, maar ook met niet zo veel kun je het krijgen. Krijg je het pas ruim na een tp, dan is de kans groot dat je zwanger bent, aangezien HCG het verergerd. Daarom krijg je het ook na de punctie, als je hcg gespoten hebt.

Labgeek, ik hoop dat het allemaal meevalt! Toi toi toi.

Flip, ik ga eens kijken. Ik heb er geen moeite mee om te verkassen, maar zou het jammer vinden als de helft niet mee wil. Snap je? Je bent er wel druk mee geweest! Top!!
Alle reacties Link kopieren
Flipje helemaal mee eens dat jij blijvend zwanger gaat worden dit deel...

Ik ga hier ook weer meedoen. Ik ben vorig jaar bevallen van een dochter. Ze was een cryo uit ICSI 1. We hebben nog een aantal cryo's over en willen kijken of het zo mag zijn dat het ons nog een x gegund is.

Ik heb woensdag de uitgangsecho en mag dan met ovulatietesten aan de gang.
Alle reacties Link kopieren
Flipje: Dank je wel voor het nieuwe topic! Laat dit iig het topic zijn waarin jij doorgaand zwanger mag worden van een gezonde beeb!

Labgeek: drinken - drinken - drinken! En heel veel sterkte!

Diamond: Het is de dunne lijn tussen enerzijds hoop en anderszijds realisme. Soms zijn er helaas een paar extra TP's of rondes nodig en helaas komt het ook voor dat het niet lukt. Gelukkig worden de meeste dames uiteindelijk zwanger. Dat geen garantie hebben was voor mij ook altijd wel een dingetje.

Lilly: Welkom terug! Ik wist het natuurlijk al even - Maar hoop enorm dat de TP die op stapel staat gaat leiden tot een broertje/zusje voor de mooie M.!

Animal: Ik stuur je snel een PB!

Sense: Hoop dat je ook snel mag beginnen.

Zizo: je post in Deel 4 was heel herkenbaar. Soms is het ook gek wanneer je links en rechts wordt ingehaald, maar dat is in het echte leven ook zo. Ik heb een paar vriendinnen die hun partner tegen kwamen toen mijn man en ik al een tijd aan het proberen waren om een kindje te krijgen - die zijn inmiddels al bevallen en soms is baby 2 ook al onderweg. Het is niet anders...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Even snel Labgeek veel sterkte wensen! Veel drinken Labgeek! :bigkiss: :redrose:
Happy new topic.

Veel sterkte Labgeek.

Welkom terug Lilly.

Flipje ik ben nogal een mobiel forummer en PB's stuur ik haast nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat de beste optie is om hier te blijven.
En eventuele pb's gewoon in viervoud versturen. Dan komt er gemiddeld vast wel eentje aan. :mrgreen:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hoii allemaal,

Voorlopig ben ik nog op de mee- lees stand, ik vind het erg druk hier. Als mijn menstruatie begint ga ik hormonen sikken voor de tp.. nog 3 weken.

Ik hoop dat iedereen blijft schrijven want ik heb veel steun aan iedereen en het geeft het gevoel dat ik niet alleen ben!
-nobody said it was easy-
Alle reacties Link kopieren
Smurff-4: Aftellen dus! Spannend. Vind je het eng om te beginnen?

Labgeek: hoe is het met jou meis? Ben je nog lang @ het ziekenhuis geweest gister? Hoe voel je je? :redrose:oe rustig aan. En zorg goed voor je kleine embryo!

Dazzle: Las nog een heel artikel een tijd terug over natural killers en de medicatie. Als dat idd te hoog is krijg je waarschijnlijk steroids en intralipis (soya & egg yolk) voorgeschreven. Het is best een nieuw iets in de wetenschap - heb er destijds ook kort met Dr A. over gehad na de 2e vmk. Ik ergens zo dat dit bij jou/jullie het antwoord is op de vraag waarom het embryo zich tot op heden niet heeft kunnen innestellen. :there:

Hier kreeg ik vanmorgen een appje dat mijn beste vriendin L. ook weer met een positieve test in handen staat. :yes: Ik had al zo'n voorgevoel. Zo blij voor haar. Ze is voor de 1e destijds 6 jaar bezig geweest (IUI hielp nooit).

Ik ben gister naar de Triage gegaan ivb minder beweging van de baby. Ze heeft wel een paar keer eerder een wat stillere dag gehad, maar 't zat me toch niet helemaal lekker. Vond het best moeilijk om te bellen, ook al zijn ze daar voor. Mijn eigen hartslag was veel te hoog bij binnenkomst (dat lag in de mijn der verwachtingen nav de stilte in mijn buik :whistle: ) en de saturatie te laag. Met de baby was alles ok, regelmatige hartslag -goddank-, maar moet wel terug komen voor een extra echo deze week en misschien werk toch wat afbouwen. Geen punt - if that's what it takes. Ik kan best een paar weken binge watchen vanaf de bank :idee:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Doe het maar lekker rustig aan hoor Baggal! Goed dat je toch hebt gebeld. Daar zijn ze voor :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven