Zwanger worden vanaf oktober 2017

29-08-2017 21:54 508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf oktober willen mijn vriend en ik voor een tweede kindje gaan.
Dus een topic voor iedereen die vanaf oktober zwanger probeert te worden!
Naam Leeftijd # N.O.D. Bijzonderheden
millca 29/28 2e 28 oktober
Suze210 27/29 1e Zwanger!! :cheer2: :cheer2:
Charimsha 1e
Farah86 29/30 1e 29 september
Bagheera91 26/35 1e
Grenade 29/28 1e 2 november
Mimarr 26/32 4 november
88KM 29
Ieonier 26/29 1e
Bloempje1508 31/33 20 september
Springtouw 27/27 1e 20 oktober
Other-Smother 1e
Ideetje88 29/29 1e 29 september
Sevan 33 1e 18 september
Appelflap 24 1e
Honeybunny10 28/30 1e 4 november
Butterfly 2e
Lamantijn/td] 31/33 1e 23 oktober
Konijntje85 32/37 1e 29 september
xxchillyxx
Christina89
Lotje008
Lieveliv28
Kaida13
anoniem_172377 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 21:46
88.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gevonden :cheer: !! Ik schrijf graag mee.

Wij starten in oktober als ik een schriftelijke toezegging heb op mijn vast contract. Ik schrijf reeds in het topic vanaf januari 2018 omdat dat het oorspronkelijke plan was maar we willen eerder starten aangezien ik hopelijk in oktober al groen licht heb op het werk.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig! Ja een vast contract is wel fijn als je zwanger wilt worden!
Gevonden :) ik schreef eerst mee in het topic vanaf september, maar ik denk dat deze past.
Kan ik hier meeschrijven?

Wij willen vanaf oktober proberen voor een 1e kindje te gaan :)
Reden is als volgt.. vrijdag a.s. gaan wij op vakantie naar een land waar Zika heerst.
Als we dan terug komen, moeten we sowieso een maand wachten voor het 'mag'
Meteen na de vakantie wil ik mijn spiraaltje laten verwijderen (en dan een maandje goed oppassen)

(ik schrijf dan ook anderhalve week niet zo actief mee, omdat dit een beetje onhandig is op vakantie)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Charisma, Gezellig, natuurlijk mag je meeschrijven! Dat is inderdaad wel een risico wanneer je zwanger bent. Maar is er echt zoveel kans op? Het komt van muggen toch?
Het wordt door ministerie van buitenlandse zaken etc sterk afgeraden.
Er zijn groene, oranje en rode gebieden.. Waar ik heen ga is een ''rood'' gebied, dus is het risico blijkbaar hoog.
Ik word altijd helemaal lekgeprikt door muggen, hoe goed ik ook smeer/spray met deet... dus dat risico wil ik absoluut niet lopen
Alle reacties Link kopieren
Welkom Charimsha! Leuk dat je mee schrijft. Ik zou zeker wachten dan inderdaad. Heb daar wel eens wat over gelezen en dat wil je echt niet! Spannende tijd hebben we meiden :)
Ik vind t ook spannend :D vind het ergens ook een heel gek idee.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad verstandig om af te wachten, dat zoiets kleins als een mug, zo'n grote invloed kan hebben! Raar idee, maar gelukkig simpel te voorkomen dus. Inderdaad spannend! Nu we het er thuis serieus over hebben gehad, vind ik het ineens wel heel spannend. Is dit voor jullie het eerste kindje? En zijn jullie al begonnen met foliumzuur? Ik wil eerst nog stoppen met roken, bij de eerste ging dat gelukkig heel gemakkelijk, maar wel pas toen ik de positieve test in handen had. Toen ben ik wel meteen gestopt. Nu dus wel het streven om dit eerst te doen!
Voor ons is het ons 1e kindje.. Ik heb laatst wel al foliumzuur aangeschaft.
Begin ik mee na de vakantie.
Mijn man gaat foliumzuur en zink slikken (had wat onderzoeken gevonden dat dit positieve invloed heeft.. dus baat het niet, dan schaadt het niet)

Ik rook nu nog af en toe een sigaretje (of een paar meer als ik een feestje heb..) daar ga ik in de vakantie helemaal mee stoppen.
Heb nu nog 1 sigaret, dus die rook ik vandaag of morgen en dan is t klaar :)

Wij vinden het allebei echt heel spannend. Ik heb al sinds mijn 10e gynaecologische problemen en heb nog nooit een normale cyclus gehad. Sinds ik 11-12 ben heb ik een spiraaltje, dus ik zou ook echt niet weten hoe mijn lichaam functioneert zonder dat ding. Ik ben vooral heel benieuwd of ik überhaupt vruchtbaar ben.
Alle reacties Link kopieren
O dat maakt het dan wel extra spannend Charim. Ik hoop dat het jullie snel gegund is en je snel weer een cyclus hebt.

Wij vinden het ook mega spannend. Soms wordt ik overladen door angstige gedachten als wat als het ziek is, wat als het gepest wordt, allemaal zorgen die je hebt als er een kleintje is. Maar ik kan me geen leven zonder voorstellen dus we gaan er toch voor.

Ik ben vorige week gestart met foliumzuur. Aangezien wij de dag van eisprong proberen te vermijden maar verder onveilig vrijen leek het me wel
zo verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames! Ik schrijf graag mee hier.

Mijn vriend (29) en ik (30) hebben het al langer over onze kinderwens, maar nu zijn we er toch echt klaar voor.
Twee maanden geleden heb ik mijn hormoonspiraaltje laten verwijderen en sinds twee weken gebruik ik supplementen. September wordt onze eerste poging! Ik hoop dat het allemaal voorspoedig zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Charimsa: bijzonder dat je zo vroeg al een spiraaltje had! Hopelijk gaat het allemaal goed met je cyclus.

Ik ben nu voor de tweede keer ongesteld sinds m'n spiraaltje verwijderd is. Meestal ben ik erg onregelmatig, nu twee keer 30 dagen ertussen dus ik hoop dat t redelijk constant blijft.

Ik gebruik de Flo app voor m'n cyclus, maar wil eigenlijk een Nederlandstalige.
Hallo allemaal

Ik weet niet of ik ook mag meeschrijven. Vriend en ik willen vanaf eind oktober/begin november gaan starten.

Dat zou voor ons de eerste zijn
Alle reacties Link kopieren
Welkom Farah en Bagheera!

@Charimsha blijft altijd spannend, vind ik ook.. Maar vooral als je eigenlijk nog nooit zonder spiraaltje hebt gezeten. Ik heb een tijdje een koperspiraal gehad,maar dat was echt niets, enige is dat je cyclus wel gewoon normaal doorgaat.
De eerste was heel makkelijk, was een geluk bij een ongeluk. Dus ik hoop dat het nu ook zo gemakkelijk gaat! We gaan het zien. Succes met stoppen met roken, gaat vast goed komen, vooral als je maar zo weinig rookt.

@Suze Uiteindelijk blijven deze zorgen altijd, maar als je kindje er eenmaal is, dan ben je zo blij! Ik vind het enige wat echt lastig is, als hij dus een keer ziek is, wat hij eigenlijk bijna nooit is, altijd weer zo zielig en je weet nooit waar hij nu precies last van heeft... Het is een beetje afgezaagd, maar tot nu toe klopt het nog wel: kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen. Ik ben misschien zelfs een beetje overbezorgde en probeer altijd alles te voorkomen, maar dit lukt echt niet...
Hoi!
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Een paar maanden geleden samen besloten te stoppen met de pil. Ook vanwege onze vakantie naar zika gebied in augustus wachten we nog tot begin oktober voor we er echt voor gaan. Al wel begonnen met foliumzuur. Ook voor ons de eerste.

@charimsha ons is aangeraden twee maanden te wachten na onze vakantie . Wij hebben veel deet gesmeerd en hebben weinig muggen bulten gehad maar goed het aantal maakt niet zo veel uit
anoniem_6541f06a576df wijzigde dit bericht op 01-09-2017 11:19
Reden: Typfout
0.22% gewijzigd
Ik ben vooralsnog niet gestart met foliumzuur. Daar wil ik wel binnenkort nee gaan beginnen.
Eind september hebt ik nog een festivalweekend dan waarschijnlijk daarna. Ook omdat wij pas eind oktober of begin november willen starten.

Nu ben ik nog aan de pil
Alle reacties Link kopieren
O jongens, ik heb een mini mini beetje hoop dat we afgelopen maand toch raak
geschoten hebben. We vrijen om de eisprong heen maar weten dat we dus een risicootje lopen. Ik heb sinds een week een aantal puisten in mijn nek, rug en borst. Een plek waar ik normaal nooit meerdere puisten heb. Ook gevoelige borsten, maar dat heb ik wel vaker. Vriendlief denk gelijk dat het raak is maar aangezien we de eisprong zoveel mogelijk ontwijken kan het bijna niet. Toch stiekem een klein beetje hoop haha! Wat zou het leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
charimsha schreef:
30-08-2017 08:26
Gevonden :) ik schreef eerst mee in het topic vanaf september, maar ik denk dat deze past.
Kan ik hier meeschrijven?

Wij willen vanaf oktober proberen voor een 1e kindje te gaan :)
Reden is als volgt.. vrijdag a.s. gaan wij op vakantie naar een land waar Zika heerst.
Als we dan terug komen, moeten we sowieso een maand wachten voor het 'mag'
Meteen na de vakantie wil ik mijn spiraaltje laten verwijderen (en dan een maandje goed oppassen)

(ik schrijf dan ook anderhalve week niet zo actief mee, omdat dit een beetje onhandig is op vakantie)
Hier zelfde situatie, wij wilden er nu al voor gaan maar zijn net terug uit een land waar Zika heerst, dus helaas nog even wachten. Volgens het RIVM is het beter om 2 maanden te wachten trouwens. Al staat er op dezelfde site van het rivm dat als je na 2 weken nog geen klachten hebt gehad, je kan aannemen dat je het virus niet hebt :-? Maar goed, beter geen risico nemen. Wij wachten minimaal een maand, misschien 2, ga ook nog even overleggen met de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Grenade en Mimarr! Fijne vakantie gehad? Beter het zekere voor het onzekere nemen is misschien wel verstandig in dit soort gevallen.

Spannend Suze! Zou natuurlijk zomaar kunnen! Dat krijg je ervan als je niet oplet ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Suze! Wanneer zou je ongesteld moeten worden?

Mijn vriend wil een bijzonder moment maken van de eerste keer onbeschermd vrijen :lol: Ben benieuwd!
Spannend Suze! Nog even afwachten dus.

Wij hebben een fijne vakantie gehad. Wel even schakelen toen we ons beseften dat we naar zika gebied gingen. Toen ik in april stopte met de pil hadden we hier niet aan gedacht. Vond het even lastig omdat het voor mijn gevoel dan nog weer zo lang ging duren, maar achteraf viel het erg mee. En nu weet ik wel een beetje hoe mijn cyclus is. Gemiddeld 28 dagen. Zit nu op dag 30 en merk wel dat ik me ook al van alles in mijn hoofd haal. Langste keer was 35 dus op zich is het nog niet zo heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren
Oja grenade dan kan ik me jouw schakel moment wel voorstellen. Als je er klaar voor bent kan het allemaal niet snel genoeg gaan.

Wat een romantische vriend heb je farah :). Wij vonden het ook heel bijzonder.

Ik moet vrijdag of zaterdag ongesteld worden. Nog 6 dagen wachten. Inmiddels ook grote blauwe aders ontdekt op borst en een droge mond. O men, ik hoop zo dat ik het me niet allemaal inbeeld haha! Wil er helemaal niet zo obsessief mee bezig zijn maar heb er geen controle over. Vanmorgen een test gedaan maar die was natuurljk negatief. Veel te vroeg. Toch teleurgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik schrijf ook gezellig mee als dat mag! Volg al langer forums en vind het leuk/interessant om verhalen te lezen. :-] Ik (28) en vriend (28) willen vanaf oktober gaan proberen zwanger te worden van een 1e kindje. Ik heb vrijwel altijd een cyclus van 29 dagen, ben al een half jaar geleden gestopt met de pil en wil deze maand beginnen met het slikken van foliumzuur ed. Ontzettend spannend allemaal, zal het snel raak zijn of juist niet, zijn we er wel echt klaar voor etc. allerlei vragen vliegen door mijn hoofd! :rolling: Maar ik kan echt niet wachten! :cheer:
Leuk om elkaars verhalen op deze manier te delen!

Groetjes! K.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: bereiden jullie je echt voor op een zwangerschap? En dan bedoel ik niet zozeer mentaal, maar ook fysiek. Ik kan me voorstellen dat de meesten wel alvast beginnen met foliumzuur en (proberen te) stoppen met roken mocht dat van toepassing zijn, maar doen jullie daarnaast nog iets? Gaan sporten, gezonder eten, stoppen met alcohol e.d. om alvast te wennen? Of gaan jullie nu nog even los met de sushi, carpaccio, brie en wijn enzo nu het nog kan?

Ik zit hier nu namelijk met een wijntje en wat kaasjes erbij, vind ik heerlijk en dat ga ik ook echt missen als ik zwanger ben. Aan de ene kant heb ik zoiets van 'nu kan het nog', maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet beter zou zijn om nu alvast te stoppen met dat soort dingen, om alvast te wennen. Ik drink niet veel alcohol, maar merk dat ik wel erg makkelijk ben met alcohol ergens doorheen doen. Likeurtje in de koffie, wijn in de pastasaus of bij het stoofvlees. Zojuist ook: voor ik het doorhad zat er een halve fles wijn door de bolognesesaus. Daar maak ik altijd een grote pan van en dat vries ik in porties in en daar kan kunnen we dan 2 maanden ofzo van eten. Maar als ik volgende maand al zwanger zou worden is dat niet handig natuurlijk. Nu weet ik wel dat de alcohol verdampt, en dat het verhoudingsgewijs om heel weinig wijn gaat, maar toch. Het is de onnadenkendheid, het automatisme waarmee ik die wijn erbij deed. Dat kan nu nog wel, maar straks niet meer natuurlijk.

Houden jullie nu al rekening met dit soort dingen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven