Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mrs-Duggar schreef:
31-01-2018 11:50
Als je testen negatief zijn kun je er van uit gaan dat je niet zwanger bent.
Geldt ook voor jou Pindakoek..
Pindakoek, je lichaam is geen atoomklok. Door allerlei redenen kan je menstruatie uitblijven. Rustig afwachten en desnoods over een week nogmaals testen
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve mensen.
28 december voor het laatst mijn periode gehad. Vandaag 10 dagen overtijd. Afgelopen donderdag en vrijdag een negatieve test. Vanmiddag een lichte streep op kv test maar wel goed te zien. 2 uur later nog eens getest maar nu geen streepje.
Wat denken jullie?
Met mijn zoon nu 8 jaar kwam ik er pas na 7 weken achter.
Morgenstond schreef:
31-01-2018 13:41
Geldt ook voor jou Pindakoek..
:rofl: ik dacht dat je me uit zat te schelden, snapte er al niks van :facepalm:
Als je echt 10 dagen over tijd bent dan had je een knaltest moeten hebben. Kan het zijn dat je eisprong veel later was en dat je dus nog niet over tijd bent?
Mrs-Duggar schreef:
05-02-2018 10:42
:rofl: ik dacht dat je me uit zat te schelden, snapte er al niks van :facepalm:
:proud:

Ik probeerde mezelf tijd te besparen, maar had het ook wel duidelijker kunnen formuleren ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste lezers,

Na een zeer langdurige tijd van onzekerheid(3,5 jaar) raakte ik zwanger van ons dochtertje. Ze is nu bijna 1,5 jaar en we willen dolgraag een tweede.
Omdat ik verminderd vruchtbaar ben(endometriose) ben ik na mijn bevalling niet meer begonnen aan de pil. Omdat wij willen dat er niet heel veel tijd(bijv 4 jaar) tussen onze kindjes zit, zijn wij alweer een jaar onbeschermd gezellig in bed.
Nu voel ik mij anders, vreemd, veel emotioneler en heb ik het gevoel dat het best eens raak zou kunnen zijn!

Vanwege mijn enorm onregelmatige menstruatie kan ik ook niet zeggen wanneer ik precies moet testen. Vanmiddag toch gedaan.. in principe zou ik nu weer ongesteld moeten kunnen worden, maar het zou ook pas volgende week kunnen zijn.. toch zag ik een plusje.. nu is de vraag, is dat plusje een indroogstreep of een je bent heel pril zwanger streep?
Hij was even dik als het andere lijntje maar enorm licht.. of verbeeld ik het me maar?

Iemand ervaring hiermee??

Groetjes een onzekere mama!
anoniem_364060 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 15:48
Reden: Spelfout
1.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Een streep is een streep!! Heb je een foto? Dan kijken we met je mee😊
Alle reacties Link kopieren Quote
TruusdeMier90 schreef:
06-02-2018 16:40
Een streep is een streep!! Heb je een foto? Dan kijken we met je mee😊
Hoe voeg ik een foto toe?🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo Iedereen,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb wel een brandende vraag? Wat denken jullie? Ik ga zoizo maandag naar de dokter, alleen ik weet van gekkigheid niet meer wat ik moet denken.
Ik heb altijd een redelijk regelmatige cyclus, gevarieerd van 27-32 dagen. Ik ben al 2 jaar gestopt met de pil, en nu wilde we graag gaan proberen om zwanger te worden. Nu is het dus zo:
- zit nu op de 40e dag, nog geen ong te bekennen
- laatste test was 5 dagen geleden en allemaal negatief
- ontzettend pijnlijke borsten, vooral in de ochtend bij het opstaan
- veel afscheiding, doorzichtig van kleur, net of er continu water uit loopt zeg maar.
- gister ineens roze veegje aan het toiletpapier met wat mini stolsels.

Iemand die dit herkent, zou het alsnog kunnen dat ik zwanger ben? Of is mn cyclus ineens onregelmatig geworden? Ik heb in de tijd van het ontpillen wel vaak gehad dat ik ineens cyclussen van 55 en 70 erbij had zitten. Maar sinds een half jaar niet meer.
#wachtbankje
Alle reacties Link kopieren Quote
Het hoeft natuurlijk niks te zijn maar als je vijf dagen geleden voor het laatst getest hebt, zou je in elk geval nu nog een keer kunnen testen.. als het negatief blijft, ben je heel waarschijnlijk niet zwanger
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Vandaag ben ik 3 dagen overtijd... dus tijd voor een test. Mocht ik zwanger zijn, dan is dit geheel ongepland. We hebben ons heel braaf periodiek onthouden van seks... maar een ongewone late eisprong misschien? Ik hoop nog steeds op ongesteldheid, maar heb vandaag de test toch maar gedaan. Ik heb al twee kinderen en heb altijd duidelijk positief getest als ik overtijd was. Nu vind ik het niet zo duidelijk... zien jullie ook een streep? Of zie ik dingen die er niet zijn?
http://i66.tinypic.com/30kzt04.jpg
Bovenste is van vandaag, onderste van twee dagen geleden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie heeeeel licht een streep op de bovenste test. Misschien heb je inderdaad een late eisprong gehad en test je over een aantal dagenduidelijker.. maar is een zwangerschap, hoewel ongepland, wel gewenst zijn? Lijkt me nu dan wel even erg spannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik test morgen nog wel een keer, hopelijk dan meer duidelijkheid. Wij zijn nog een beetje te geschokt om na te denken over of dit gewenst is of niet.. in principe ben ik tegen abortus (bij mezelf dan). Het is ook niet dat we geen geld of ruimte hebben... maar mijn jongste is net 1. Als ik een derde had gewild, dan had ik het fijner gevonden als de jongste al op basisschool zou zitten.
Mathilde, ik zie alleen iets als ik iets probeer te zien. Zeker op die onderste zie ik niets.

Ik zou inderdaad later weer eens testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de onderste is ook echt niks inderdaad. Maar live zie ik dus verschil.. op advies van een vriendin haal ik dalijk kruidvat testen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de kV test duidelijk een plus te zien. OMG o_o

http://i67.tinypic.com/25gfjih.jpg
anoniem_364669 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 00:11
2.62% gewijzigd
Ah, die is wel duidelijk ja. Je kan ook nog testen met de kruidvat 2v5, want die zijn volgens mij de allerbeste ;-)

Ben je evengoed blij met de zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet nog niet of ik blij ben... zal vast komen.. maar nu nog in shock :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, ik ben nieuw hier en wil graag mijn situatie voorleggen omdat ik er echt met niemand over kan praten.

Op zondag slik ik de laatste pil, op woensdag, donderdag en vrijdag ben ik dan ongesteld en altijd super stipt. Ik slik ‘m al ruim 9 jaar namelijk. Op zaterdag zwakt het af en op zondag is er bijna niks meer. Maandag begin ik met een nieuwe strip.

Je kunt het al raden, ik ben niet ongesteld geworden. Ik heb alleen af en toe donkerbruine afscheiding gehad en that’s it.

Ik heb de pil nu 2 strips doorgeslikt.

Wanneer zou ik kunnen testen? Laatste keer geslachtsgemeenschap is bijna 4 weken geleden..

Het is overigens totaal ongepland en niet heel erg gewenst.. Ik sta er verder ook alleen voor.
anoniem_364780 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 12:59
Reden: Toevoeging van info
2.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de laatste keer seks al vier weken geleden is, kun je nu zeker testen. Na de bevruchting kun je na 14 dagen testen dus dat zou dan in jouw geval allang geweest moeten zijn.

Laat je weten wat eruit kwam?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Allemaal!

Ik wil even laten weten dat de shock er hier helemaal af is. De kleine is inmiddels geheel gewenst en we verheugen ons erop! Onze ouders waren wel wat in shock ook.. maar inmiddels ook blij. Ik ben inmiddels 5wkn en 4 dagen zwanger en op 14 maart de eerste echo.

@twenties0101 je kunt inderdaad al vanaf 14 dagen na je eisprong testen. Dus lijkt me dat je nu kunt testen. Succes
Dag allemaal,

Net voor de tweede keer getest en een heel licht streepje te zien. Voor mij is te echter niet duidelijk of het gaat om een echt streepje of een indroogstreepje.
Hoe zie je het verschil?

Test had ik na ongeveer 5 minuten afgelezen.
Binnen welke tijd had je af moeten lezen volgens de bijsluiter?
Sandragon schreef:
26-02-2018 06:55
Dag allemaal,

Net voor de tweede keer getest en een heel licht streepje te zien. Voor mij is te echter niet duidelijk of het gaat om een echt streepje of een indroogstreepje.
Hoe zie je het verschil?

Test had ik na ongeveer 5 minuten afgelezen.
heb je een foto

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven