Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Sandragon schreef:
26-02-2018 06:55
Dag allemaal,

Net voor de tweede keer getest en een heel licht streepje te zien. Voor mij is te echter niet duidelijk of het gaat om een echt streepje of een indroogstreepje.
Hoe zie je het verschil?

Test had ik na ongeveer 5 minuten afgelezen.
heb je een foto
Dit was na ongeveer vijf minuten.

http://nl.tinypic.com/r/acfwb5/9

http://nl.tinypic.com/r/2vs42zq/9
Alle reacties Link kopieren Quote
Duidelijk zwanger!
Alle reacties Link kopieren Quote
Yup! Zo zag mijn eerste test er ook uit. Als je over twee dagen nog een keer test is hij hopelijk mooi opgelopen :lol:
Das geen indroog streep Maar een babystreep! Gefeliciteerd!
Bedankt allemaal! Geeft mij zo meer duidelijkheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames, even in het kort.
Ik gebruik al jaren de mirena spiraal en hou mijn cyclus ook goed bij (niet dagelijks, maar wel regelmatig). Ik word nog ongesteld en heb evengoed iedere maand een eisprong (dus ook helder, rekbaar slijm). De laatste keer dat ik dat heb gehad was 12 januari, 2 dagen later had ik sex met mijn vriend. De 16de had ik veel wit vloeibaar slijm en de 28ste ook. (daar tussenin heb ik niet bijgehouden). 2 februari kwam er een bloeding die wat langer duurde dan normaal. Na die bloeding had ik 3 weken alleen maar witte melkachtige afscheiding. Iedere dag. Sinds eergisteren dus weer een bloeding die nogal bruin is. Meer bruin dan rood. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, op internet lees je van alles. Waarom ik me dit afvraag is omdat ik dus in de afgelopen maand geen eisprong heb gehad. Heb pas geleden ook nog sex gehad met mijn vriend maar ik heb niet bijgehouden wanneer dat ook alweer was. Mijn vriend zegt dat me niks kan gebeuren omdat ik de spiraal heb, maar ik voel me er onzeker door omdat ik ook net in die periode dat hij en ik sex hebben gehad, misschien iets daarna, constipatie heb gehad voor een tijdje, dus dan ben ik bang dat mijn spiraal misschien eruit is gegaan door het harde persen.

Ik heb verder geen last van andere symptomen, maar dat zegt ook niks volgens het internet omdat iedere vrouw anders is.
Wat denken jullie?
Ik denk niet dat je zwanger bent, maar je kan een test doen om het voor je eigen gemoedsrust uit te sluiten.

Spiraal eruit door de hard persen heb ik nog nooit gehoord :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Elke maand een eisprong met een mirena?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat schijnt nog evengoed voor te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok nou dan even een testje kopen.
Hoi allemaal,

Ik heb ongeveer een maand geleden onveilig seks gehad. En ik weet dat dat stom en dom was maar het is gebeurt. Hij kwam niet klaar in mij en Ik heb binnen 24 uur de Morning-afterpil pil gehaald. Ik werd 2 dagen daarna ongesteld terwijl ik pas over 3 weken ongesteld moest worden. Ik dacht dat dat door de morning-afterpil pil kwam. Maar nu ben ik al een week over tijd mijn borsten zijn ook heel gevoelig zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben?

Ik durf geen test te halen ik ben 17 en ik woon in een klein dorpje dus iedereen kent elkaar. Ik slik ook niet de pil.
Pak de trein/fiets en haal er 1 in het dorp verderop.

Bestel via internet

Neem iemand in vertrouwen en laat die een test halen.

Maar zo te lezen was je drie weken geleden ongesteld? En heb je écht informatie gelezen over de MAP?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je durft wel een MAP te halen, maar geen zwangerschapstest? Vanwaar dat verschil?
Alle reacties Link kopieren Quote
Denk je ook aan een soa test? Want onveilig vrijen is niet alleen kans op een zwangerschap.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan ook een afspraak maken met je huisarts.
Zij kunnen het ook voor je testen en hij heeft beroepsgeheim. Plus je kan meteen een soa test laten doen, want ook daar heb je kans op na onveilige seks.

Mocht de test positief zijn ben je meteen op de goede plek om eventuele verdere afspraken te maken.

Je kan trouwens ook zwangerschapstesten online kopen, komt dan in een gewone envelop.

Heb je ook goed de bijwerkingen gelezen van de map? Volgens mij komt dit namelijk weleens voor, want het is hele erge troep natuurlijk wat je inneemt. Maar ik ben geen dokter, dus raad je aan daar naar te kijken of te informeren bij je huisarts.

Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij kwam niet klaar in je en je hebt de morning after pil geslikt.
De kans dat je zwanger bent is nihil.
Ik weet niet waar mijn voorgangers hun mening op baseren maar bij mijn weten komt er zonder zaad geen kind.
...
Rooss4.0 schreef:
03-03-2018 10:12
Hij kwam niet klaar in je en je hebt de morning after pil geslikt.
De kans dat je zwanger bent is nihil.
Ik weet niet waar mijn voorgangers hun mening op baseren maar bij mijn weten komt er zonder zaad geen kind.
Niet opgelet bij biologie?
Niet goed voorgelicht door je ouders?
Wel eens van voorvocht gehoord?
Mocht je zelf pubers hebben/krijgen, als de donder aan de studie sexuele voorlichting!
Alle reacties Link kopieren Quote
chocoladerijstwafel schreef:
03-03-2018 10:06
Je kan ook een afspraak maken met je huisarts.
Zij kunnen het ook voor je testen en hij heeft beroepsgeheim. Plus je kan meteen een soa test laten doen, want ook daar heb je kans op na onveilige seks.

Mocht de test positief zijn ben je meteen op de goede plek om eventuele verdere afspraken te maken.

Je kan trouwens ook zwangerschapstesten online kopen, komt dan in een gewone envelop.

Heb je ook goed de bijwerkingen gelezen van de map? Volgens mij komt dit namelijk weleens voor, want het is hele erge troep natuurlijk wat je inneemt. Maar ik ben geen dokter, dus raad je aan daar naar te kijken of te informeren bij je huisarts.

Succes!
Precies, de huisarts kan je dan ook voorlichten over hoe en wat mocht de test positief zijn. Soa test kun je bij de GGD laten doen, die is daar gratis. Bij de huisarts moet je volgens mij best veel betalen.

Succes!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Maud27 schreef:
03-03-2018 10:16
Niet opgelet bij biologie?
Niet goed voorgelicht door je ouders?
Wel eens van voorvocht gehoord?
Mocht je zelf pubers hebben/krijgen, als de donder aan de studie sexuele voorlichting!
In voorvocht zit geen zaad.
Dat aanmatigende toontje mag je fijn voor je houden.
...
Maud27 schreef:
03-03-2018 10:16
Niet opgelet bij biologie?
Niet goed voorgelicht door je ouders?
Wel eens van voorvocht gehoord?
Mocht je zelf pubers hebben/krijgen, als de donder aan de studie sexuele voorlichting!
.
Helaas Maud, je kennis is achterhaald. In voorvocht zit in principe geen sperma. Alleen als de man al klaargekomen is en daarna niet meer heeft geplast kunnen er achtergebleven spermacellen meekomen met het voorvocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
En dan nog hoor, al zouden daar wel een paar spermacellen in zitten, dan is daarvan zwanger worden nog een hele kunst. Zeker als je de MAP geslikt hebt.
...
To, de kans dat je hormonen in de war zijn door de MAP is vele malen groter dan dat je zwanger bent. Maar een testje om zekerheid te hebben kan geen kwaad natuurlijk.

Een soa-test lijkt me nu geen prioriteit als je gewoon seks met je vriendje had en hij niet met massa’s andere vrouwen seks heeft gehad (of met mannen). De kans op soa’s is lang niet zo groot als de dames hier je willen doen geloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maud27 schreef:
03-03-2018 10:16
Niet opgelet bij biologie?
Niet goed voorgelicht door je ouders?
Wel eens van voorvocht gehoord?
Mocht je zelf pubers hebben/krijgen, als de donder aan de studie sexuele voorlichting!


Ah, daar is de voorvocht mythe weer. Gezellig!
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
03-03-2018 10:50
Ah, daar is de voorvocht mythe weer. Gezellig!
Nu wachten op het 'klaargekomen in een jacuzzi en zwanger?' verhaal om de circel rond te krijgen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven