Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Woep schreef:
22-08-2018 23:53
Hoi! Ben 6 dagen geleden relatief licht ongesteld geworden, maar aangezien mijn temperatuur hoog blijft toch even getest op maandag.. Is dit het typische indrooglijntje?

http://nl.tinypic.com/r/29fotxj/9

Hij lijkt mij positief, binnen de tijd afgelezen? Maar ik ben geen fan van blauwe inkt testen. Vind die zo onduidelijk... Ga morgen ff Kruidvat test 2 voor 5 euro halen en test opnieuw.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
22-08-2018 22:17
Snap ik hoor. Het is ook een zenuwentoestand. Maar je bent toch al wel over je NOD heen?

En idd, hcg kan niet uit de lucht komen vallen he :proud:
Als hij morgen positief is moet je gewoon lekker een verloskundige bellen en erin gaan geloven.

:cheer2:
Hij was vanochtend negatiever dan negatief. Ga ervanuit gewoon ongesteld te worden. Ik weet niet hoe mijn cycles loopt nu. Kan dus nog wel ff op zich laten wachten ook. Nu dag 34 dus zal zich binnenkort wel melden.
Bedankt voor jullie luisterend oor en het meekijken.

Sanne
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal..

Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden ik ben zondag 22 juli gestopt met de pil zonder de strip netjes afgemaakt te hebben. Ik heb een week later nadat ik gestopt ben ongesteld geworden maar dat was een doorbraakbloeding van de pil en ik lees dat je dat geen echte menstruatie mag noemen. Ik ben nog niet weer ongesteld geworden. En ik had het ergens deze week wel weer moeten worden maar je menstruatie cyclus kan natuurlijk een beetje in de war zijn en later op gang komen ik heb vorige week een test gedaan omdat ik het geval had dat het
misschien wel raak zou zijn maar ik zou te vroeg getest kunnen hebben want het is nu heel moeilijk ik te schatten waneer je zwanger bent geworden als dat zo mag zijn. Ik ben eerder zwanger geweest dat was helaas een miskraam dus ik herken dat zware zeurende ondergevoel in mijn buik wel ik heb ook behoorlijk last van mijn tepels gehad dat neemt nu wat af maar ook dat kunnen allemaal hormonale veranderingen zijn in je lichaam het is erg moeilijk inschatten en kan je een eisprong krijgen nadat je nog geen echte menstruatie gehad hebt maar wel een doorbraakbloeding van de pil? Lastig lastig.. urine ruikt anders gevoelige borsten rommelende wat opgezette buik wat buikpijntjes en veel harde tepels rode vlekkerige uitslag in mijn nek borsten en middel waarvoor ik bij de huisarts ben geweest ik weet het niet ik heb wel zoiets van ik heb nu misschien te vroeg getest laat ik maar even wachten.. ik denk de innesteling
Ook gevoelt te hebben gister maar nu moet ik het doen met een zeurend gevoel onderin mijn buik en voelt toch anders dan een opkomende menstruatie.. heel spannend dit herkent iemand dit????? De vorige x was ik ook zonder een menstruatie te hebben gehad meteen zwanger!! En ook te vroeg getest maar voelde dat er het een en ander veranderde Wat denken jullie?????
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je nog een keer moet testen maandag, met de kruidvat 2v5.
Bij gebrek aan een glazen bol vraag ik het hier :)

Ik ben net gestopt met de pil, voor de ovulatie seks gehad, binnen 48u eisprong, dik slijm, 4 dagen later spotting.
Allemaal precies wat je graag ziet als je zwanger wil worden.
Echter.. vandaag dag 19 weer super veel slijm. Helder dik slijm zoals bij ovulatie, wel met wat bruinverlies.

En dat is nou net mijn vraag. 2x hetzelfde slijm in 1 cyclus heeft iemand dat meegemaakt?

Ik heb een peuter en kleuter, dus ben ervaringsdeskundige zou je zeggen. Of hoort dit bij 35+?
Alle reacties Link kopieren Quote
Even off topic hoor maar leuk dat je weer zwanger wilt worden beelicious!

Ik hou het bij twee! Bedacht me dat het alweer een jaar of vijf geleden is dat we in app groepje zaten.
ducktales schreef:
26-08-2018 18:12
Even off topic hoor maar leuk dat je weer zwanger wilt worden beelicious!

Ik hou het bij twee! Bedacht me dat het alweer een jaar of vijf geleden is dat we in app groepje zaten.
Ja ben weer toe aan een baby haha. Mis dat babydoe. En de andere zijn heel leuk samen! Als het niet lukt zijn we ook heel tevreden met 2 hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat denken jullie?

Test na 5 minuten
https://afbeeldinguploaden.nl/image/l8JCcAOt

Test na 10 minuten
https://static.afbeeldinguploaden.nl/18 ... DEIwg.jpeg

Deze was met middagurine rondom NOD
Alle reacties Link kopieren Quote
@leeuw, nog nooit een indroogstreep met kruitvat gehad, had precies hetzelfde toen ik zwanger was.
Toch een mooi lowlands kindje :high5:
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ leeuw: zwanger!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf even mee, ben vorige maand gestopt met de pil,
wij willen het proberen!

Ik ben al eerder 2x van de pil geweest en toen had ik een cyclus van 30 dagen, gelijk al nadat ik stopte met de pil. Ik zit nu echter al op dag 38 en nog steeds geen menstruatie. Tepels zijn echt enorm gevoelig, ben moe, huil om kleine onnozele dingen terwijl ik niks te klagen heb. Ik snap er helemaal niks van! Ik heb getest op dag 30 en 33 en beide keren een negatieve test van de Action. Ik snap er helemaal niks van...
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_304857 wijzigde dit bericht op 04-09-2018 22:22
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom stopte je, je vinger er in... ik snap dit niet helemaal... plas gewoon over n test...
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_304857 wijzigde dit bericht op 04-09-2018 22:23
95.92% gewijzigd
Dan hoef je toch je vinger er nog niet in te steken?
Als je uitgaat van 8 september als NOD, dan kan je 8 september testen. Of bijvoorbeeld 10 september als je nog niet ongesteld bent geworden
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_304857 wijzigde dit bericht op 04-09-2018 22:22
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je je vinger er nu wel of niet insteekt en of deze wel of niet vies is zegt helemaal niets.. (waarom je dat überhaupt zou doen ontgaat me ook volledig)

Wacht een paar dagen en als je dan nog niet ongesteld bent doe je een test..
Alle reacties Link kopieren Quote
-
anoniem_344699 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 12:19
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou Kruidvat 2 voor €5 aanraden (blauw doosje). Deze vind ik erg prettig en duidelijk. Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die benieuwd zijn, het was inderdaad een vals positieve test. Ik heb 'm dan ook niet volgens het boekje uitgevoerd, maar wel vreemd dat er alsnog een lijntje verschijnt. Ik heb vandaag nog eens met ochtendurine dezelfde test gedaan (predictor) en deze was overduidelijk negatief. Toch wel opgelucht :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geloof dat ik onverwacht ook hier aan mag sluiten....

Korte samenatting: niet voor n kindje bezig, cyclus een puinhoop bij nr 1 MMM. Nu 2 weken na de seks toch maar n testje gedaan omdat ik echt zw sympomen dacht te voelen. Negatief en in de avond wat bloed. Ook goed dacht ik.
Maaarrrrr besef me net dat niet door zet en dat ik toch maar nog s n testje moet doen morgen....
Spannend
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen! Ik ben nieuw hier en zou graag jullie advies willen :)

Ik had afgelopen maandag mijn NOD. Zondagavond en maandag dan ook buikkrampen en hoofdpijn. Ik ben vandaag nog steeds niet ongesteld. Ik heb een regelmatige cyclus van 29 dagen en ben nog niet eerder overtijd geweest.

Ik heb dan ook gisterenmiddag en vanochtend een test gedaan. Op beide testen zie je een heeeel licht roze streepje. Omdat ik het niet durf te vertrouwen heb ik ook een CB test gedaan met wekenindicator en die gaf aan niet zwanger.

Iemand die mij advies kan geven of ervaringen kan delen?

Alvast bedankt!!

Hier een foto van de testen:
https://imageshack.com/a/img924/3390/VH21Bl.jpg
Alle reacties Link kopieren Quote
Die testen lijken positief, kwam de streep binnen vijf minuten? Ik hoor vaak dat clear bleu minder gevoelig is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zie een duidelijke streep inderdaad. Gefeliciteerd! Wat LadyMadonna ook al aangaf is ClearBlue minder gevoelig. Die zou je over een paar dagen nog eens kunnen proberen want als het goed is loopt HCG op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja de streep was er niet gelijk maar had timer gezet op 5 minuten en toen was ie er zeker. Allemaal zo spannend. Ik durf nog niet blij te zien want ben bang voor de teleurstelling maar ga denk zondag weer testen en dan hopelijk een duidelijkere streep. Ben vandaag trouwens pas 2 dagen overtijd. Mijn NOD was woensdag i.p.v. maandag!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven