Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer dat de meeste berichten hier toch niet in komen maar een nieuw topic worden haha
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw, zijn wel al 3000 zwangerschappen verder?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel broedplezier allemaal. :cheer2:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vandaag 1 dag overtijd... vanmorgen test gedaan maar die was negatief .... afwachten dus :sigh:
Maechtje schreef:
30-08-2017 15:08
Wauw, zijn wel al 3000 zwangerschappen verder?
ben ik zwanger of niet, volgens mij zijn we vooral niet-zwangerschappen verder.
Evita09 schreef:
30-08-2017 17:26
Ik ben vandaag 1 dag overtijd... vanmorgen test gedaan maar die was negatief .... afwachten dus :sigh:
Je kunt een latere eisprong gehad hebben. Gewoon over een paar dagen nog eens testen. Succes met wachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dames,

Ik hoop dat dames die iets gelijks mee hebben gemaakt over verstand van zakaen hebben mij kunnen helpen...

Mijn NOD is zaterdag a.s.

Heb allerlei vage symptomen (die lijken op zwangerschapskwalen). Heb seks gehad op vruchtbare dagen etc.
Nu heb ik vanmiddag (mijn tweede plas van de dag), volgende test gehad:

http://i63.tinypic.com/2j3idk6.jpg

Nu net, na veel drinken en lichte plas, een negatieve test van hetzelfde merk. Kruidvat 5 voor 2.

Nu ben ik natuurlijk super onzeker en moet absoluut gaan afwachten. Ben echter wel benieuwd wat jullie denken. Zou het komen door laag HCG en late plas?

Bedankt dames!!
X
Ja daar kan het door komen. De test op de foto zie ik niet, maar geen idee of dat aan mijn telefoon ligt.

Je zou morgenochtend een nieuwe test kunnen doen? Maar verstandigst is sowieso eigenlijk om pas na je nod te testen, omdat het zovaak daarvoor alsnog misgaat...

Sterkte met wachten!
Wat Bridgette zegt, voor nod gaat het nog heel vaak mis. Je test lijkt me positief, maar zo vroeg heb je echt nog te weinig hcg als je niet geconcentreerd urine gebruikt. Je ziet het lijntje vast donkerder worden en je ziet aan de kleur van urine wel of het geconcentreerd genoeg is. Bij mij was het na een dag al wat donkerder. Deze test reageert al op 10 miu/ml. Digitale heeft 25 nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
De test op de foto is zeker weten positief! Morgen nog eens proberen. Als het lichter wordt of negatief heb je helaas kans dat het fout zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt dames voor jullie berichtjes!

Vanmorgen getest en deze was vergelijkbaar met die van gisterenochtend.... lichte streep.
Verder rommelend lijf wat wel voelt als een naderende ongesteldheid.
Heb een regelmatige cyclys dus zou het morgen moeten worden...
SPANNEND!
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber10 schreef:
01-09-2017 10:35
Bedankt dames voor jullie berichtjes!

Vanmorgen getest en deze was vergelijkbaar met die van gisterenochtend.... lichte streep.
Verder rommelend lijf wat wel voelt als een naderende ongesteldheid.
Heb een regelmatige cyclys dus zou het morgen moeten worden...
SPANNEND!
Het viel mij op toen ik 4 weken en een paar dagen zwanger was dat die teststreep 45-60 minuten lang steeds donkerder word. Ik wilde nogmaals test om te kijken of het streepje opliep, en schrok me dus eerst dood, het eerst kwartier was de test veeel lichter dan de test van een paar dagen daarvoor. Maar toen ik na een half uurtje nog eens ging kijken was ie al een stuk donkerder, en na een uur was ie duidelijk donkerder als de eerste test...

Heb jij toevallig je test bewaard? Want mogelijk zit er inmiddels een hele dikke streep op? Ik denk wel dat ik je voorzichtig kan feliciteren iig, wanneer je niet zwanger bent blijven die testen spierwit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even als voorbeeld: de onderste test had ik net gedaan, dit is na 10 minuten gefotografeerd:

Afbeelding

En dit is 30 minuten later:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor je uitgebreide bericht! Naarmate de tijd verstrijkt worden ze idd donkerder.
Maar eigenlijk wil ik niets doen met die info aangezien er in de gebruiksaanwijzing staat dat die na 5 min weg moet..

Ben nu op dag 2 na NOD. Veel symptomen. Misselijk, slecht dlapen door jeukende handen, blauwe aders borsten etc.

Om zeker te zijn van de zaak morgen ochtend een clear blue test!

Woorden zeggen me toch meer dan een streep Haha.

Maar denk ook een streep is een streep. Er is hormoon daar reageerd hij op.

Wel gek dat ik zo misselijk ben en Mn hcg waarde nog niet zo hoog is...
Alle reacties Link kopieren Quote
Eindelijk het moment daar dat ik jullie om advies mag vragen. Vanmorgen om 06.00 een test gedaan en ik zag geen resultaat. Toen ik een uur of wat later de test op ging ruimen zag ik dit:

https://www.mupload.nl/img/kpn0bogrfchel.jpg

Ik zie een lichte streep, maar ik wil hem natuurlijk ook heel graag zien ;-) .
Ik heb vrijdag pas mijn nod dus ik ben eigenlijk veel te vroeg en ik zag dit pas na ruim een uur. Kunnen jullie me weer even ontnuchteren? Mag ik hoop hebben of is dit ongeldig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry, maar ik zie niks. En waarom nu testen als vrijdag pas je NOD is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha oké duidelijk! Bedankt voor je reactie. Ik heb getest omdat ik allemaal gekke dingen voel. Puisten in mijn nek, blauwe aders, gevoelige borsten. Ongeduldig type.
Alle reacties Link kopieren Quote
Testen voor NOD heeft weinig zin en je kan jezelf er onnodig gek mee maken, de kans is groot dat je alsnog ongesteld wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suze210 schreef:
05-09-2017 09:40
Eindelijk het moment daar dat ik jullie om advies mag vragen. Vanmorgen om 06.00 een test gedaan en ik zag geen resultaat. Toen ik een uur of wat later de test op ging ruimen zag ik dit:

https://www.mupload.nl/img/kpn0bogrfchel.jpg

Ik zie een lichte streep, maar ik wil hem natuurlijk ook heel graag zien ;-) .
Ik heb vrijdag pas mijn nod dus ik ben eigenlijk veel te vroeg en ik zag dit pas na ruim een uur. Kunnen jullie me weer even ontnuchteren? Mag ik hoop hebben of is dit ongeldig?
Ik zie wel een streep. Weliswaar heel licht. Maar als vrijdag je NOD is is het best vroeg. Doe vrijdag nog een test en in de tussentijd drank laten staan :) :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Simano, bedankt voor je reactie. Fijn dat jij ook wat ziet :). Ik ga inderdaad vrijdag weer testen.
Ik zie ook een hele lichte streep maar volgens mij mag je er na een uur niet meer vanuit gaan dat de test nog klopt.
Ik hoop voor je dat hij gewoon klopt natuurlijk :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo.

Kan iemand mij opheldering geven over de volgende situatie?

Ik was de pil 2 dagen achter elkaar vergeten , heb daarna nog 1 pil genomen maar omdat ik ongesteld werd toch maar besloten om stopweek te doen. (Extra korte van 3 dagen..)
Ik heb 6 dagen na het vergeten van de eerste pil seks gehad (zonder condoom o.i.d.)
Ik had ook lichtroze afscheiding deze week.

Is het mogelijk zwanger te zijn?

Bedankt alvast.
Heb je in de bijsluiter gekeken? Verschilt per soort anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de bijsluiter staat, bij 1 of meer pillen vergeten: vraag de arts om advies.
Dat vind ik nu dan nog een tikje overdreven..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven