Zwanger na verwijderen spiraal

05-09-2017 13:43 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een leuk, gezellig en klein topic over het zwanger worden na het verwijderen van een spiraaltje
anoniem_134406 wijzigde dit bericht op 24-12-2017 11:40
85.94% gewijzigd
Be happy and smile!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Leonie

Ik heb mijn spiraal op 23/06/2017 laten verwijderen en ben ondertussen 10 weken zwanger!
Het verwijderen ging bij mij vrijwel pijnloos en ook nadien heb ik nergens last meer van gehad.

Wij hadden beiden gezegd van "we kijken wel wat er komt" maar onbewust was ook ik er toch wel heel erg mee bezig.

Hopelijk gaat bij jou alles zo snel als bij mij!

Groetjes

Ella
Alle reacties Link kopieren
ESep2017 schreef:
05-09-2017 13:57
Hallo Leonie

Ik heb mijn spiraal op 23/06/2017 laten verwijderen en ben ondertussen 10 weken zwanger!
Het verwijderen ging bij mij vrijwel pijnloos en ook nadien heb ik nergens last meer van gehad.

Wij hadden beiden gezegd van "we kijken wel wat er komt" maar onbewust was ook ik er toch wel heel erg mee bezig.

Hopelijk gaat bij jou alles zo snel als bij mij!

Groetjes

Ella
Wauw wat geweldig voor jullie! Gefeliciteerd!!
Ik hoop het ook! Ik merk aan mezelf dat ik nu al heel erg uitkijk naar de 25ste!
Be happy and smile!
Alle reacties Link kopieren
Hoi leonier,

Hier ook direct zwanger na verwijderen spiraal! Nooit ongesteld geweest dus toen hij eruit was. Het verwijderen voel je niks van trouwens.

Slik je al foliumzuur? Aangezien de kans dus ook aanwezig is dat je gelijk zwanger bent :)

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lanie,

Bedankt voor je antwoord!
Ik krijg goede hoop zo haha.

Ja, ik ben vorige week begonnen met het slikken vab foliumzuur. Nog een ruime week en dan staat de afspraak gepland. Echt aftellen hihi
Be happy and smile!
Alle reacties Link kopieren
Hi Leone,

Ik heb op 25 juli mijn spiraal laten verwijderen en werd helaas twee weken geleden ongesteld. Nu afwachten of de volgende menstruatie wel uit blijft. Ook wij willen de druk er niet te veel opleggen, maar onbewust ben ik er toch vaak mee bezig. Het verwijderen van de spiraal is heel snel gebeurd.

Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben Liv, 28 en heb sinds een maand mijn spiraal laten verwijderen. We zijn hier nog niet heel actief aan het proberen.

De reden dat we nog niet heel actief aan het proberen zijn zitten er o.a. in dat ik zelf graag wil mijn cyclus even op gang komt en dat ik er niet teveel druk op wil leggen.

Ik hoop dat ik toch mee mag schrijven, want de kinderwens is groot!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Wat spannend zeg dat je je spiraal laat verwijderen! Ik heb mijn spiraal er op 11 augustus uit laten halen, maar we zijn nog niet actief aan het proberen. Ik wil ook, net als Liv, dat mijn cyclus weer goed op gang komt en ik probeer er geen druk op te leggen. 😉

Ondanks dat ben ik al een aantal dagen op internet aan het zoeken naar dit soort verhalen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen na het verwijderen van het spiraaltje.

@Ella; wat super snel zeg! Gefeliciteerd! Heb je geen menstruatieklachten gehad?

@lanie2018; hoe lang duurde het bij jou?

@Kaida13; wat jammer. Hopen dat je menstruatie de volgende ronde uitblijft. Wanneer is dat precies? Had je trouwens meteen weer een normale menstruatie?

Ik ben nu dus twee dagen over tijd, als ik de app mag geloven. Ik weet alleen niet of ik van 11/8-22/8 echt mijn menstruatie heb gehad?! Ik heb wel allerlei menstruatieklachten, en toch weer een beetje anders. Veel steken in de rug en krampen in mijn buik. Ook gevoelige borsten, naar mijn idee. Ik weet het gewoon echt niet!

Even een overzicht:
- 11 augustus spiraal eruit (+❤️)
- 18 augustus begin menstruatie (of kan dit van het eruit halen komen?)
- 22 augustus einde menstruatie (+❤️)
- 27 augustus begin vruchtbare periode volgens app (+❤️)
- 1 september ovulatiedag (+❤️)
- 15 september NOD
- 16 september klein druppeltje bloed

Morgen maar een test halen? Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
In januari dit jaar gestart met foliumzuur etc., spiraal eruit laten halen, gestopt met drinken en ongezonde dingen. Dit wilden we 3 maanden doen voor we echr ging starten. 3 maanden ontgiften en erna met de eerste poging gelijk zwanger geraakt :) en nu dus zwanger
Alle reacties Link kopieren
Hoi m217,

Na het verwijderen van mijn spiraal heeft het zes weken geduurd voordat mijn menstruatie begon. Ik dacht even dat ik zwanger zou zijn ook vanwege pijnlijke borsten en opgezwollen buik, maar dus nog niet echt een regelmatige cyclus. Vroeger had ik een cyclus van ongeveer 30 dagen dus daar ga ik nu ook van uit. Hopen dat ik ergens half oktober een positieve test in handen heb. Voor jou ook even spannend dus! Ik ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hi Kaida13,

Ik kan het me niet echt voorstellen dat het bij mij meteen raak is. Heb jij tussendoor nog getest dan? Ik hoop voor jou op een positieve test in oktober!
Alle reacties Link kopieren
Hi m2017,

Het kan zijn dat het een late menstruatie is. De symptomen zijn altijd lastig te onderscheiden. Het enige echte symptoom is het uitblijven van de menstruatie. Even testen en je onzekerheid is over :)
Ik heb zelf 1x een test gedaan na 6 weken en werd drie dagen later ongesteld. Dat wachten vind ik zelf heel lastig. Ook omdat ik niet zeker weet hoe lang mijn cyclus is. Het is fijn om het hier een beetje te kunnen delen!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat spannend allemaal!
En wat leuk dat het wat drukker wordt in dit topic :)

Ik ben nu eerst nog aan het aftellen tot volgende week want dan staat de afspraak bij de huisarts. Verder heb ik geen idee wat mijn cyclus is. Het eerste jaar met spiraal menstrueerde ik niet, daarna heb ik een jaar gehad waarin ik wel regelmatig licht menstrueerde maar ik hield toen niet bij wat mijn exacte cyclus was. En nu ben ik ook al zo'n 3 maanden niet meer ongesteld geweest. Dus ik heb echt geen idee!

Afwachten dus hoe het gaat lopen
Be happy and smile!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Leonie, erg spannend ook voor jou! Waarom mag nu pas je spiraal eruit? Ik kan me voorstellen dat het je bezig houdt, vooral als je zussen in 1x zwanger waren. Proberen er wel van te genieten als je ermee bezig gaat, en niet te geforceerd.

Ik zeg dit nu wel, maar ik ben er nu al te veel mee bezig! Ik ben gewoon bang dat het bij mij niet lukt op de een of andere manier. Dan lees ik dat als je boven de 30 bent de kans enorm afneemt om zwanger te worden. Ik ben nu 32.. Aan de andere kant lees ik ook weer positieve verhalen! We zullen het zien! :)

Ik menstrueerde trouwens amper toen ik mijn spiraal nog had..
Alle reacties Link kopieren
Spannend Leonie!
Ik had ook geen flauw idee van mijn cyclus, vandaar dat ik die eerst even rustig op gang wil laten komen.

Ondertussen probeer ik het zoveel mogelijk los te laten maar dat is soms zo moeilijk haha!
En ik herken je angst M2017 maar hopelijk gaat alles gewoon goed. :)
Alle reacties Link kopieren
m2017 schreef:
18-09-2017 20:45
Hoi Leonie, erg spannend ook voor jou! Waarom mag nu pas je spiraal eruit?

Om het even in het kort uit te leggen, 2 jaar geleden zijn er bij mij leveradenomen gevonden. Dit zijn goedaardige tumoren op de lever. Deze zijn bij mij ontstaan door het slikken van de pil. Mijn lichaam kon de hoeveelheid oestrogeen niet aan en dit is zich gaan ophopen op mijn lever. In totaal had ik 10 tumoren variërend van 1 tm 4.5 cm. Omdat de tumoren oestrogeen gevoelig zijn moest ik per direct stoppen met de pil en mocht ik absoluut niet zwanger worden. Door een zwangerschap konden de tumoren gaan groeien met het risico op kanker of een leverbloeding. Afgelopen juli het verlossende wokrd gekregen dat ik nog maar 1 tumo heb zitten van rond de 1cm. Arts vond het nu goed om zwanger te raken. Zodra ik een positieve test in handen heb moet ik meteen een afspraak met haar maken en hoor ik hoe het dan verder gaat. Zeker is in ieder geval dat ik regelmatig echos krijg van mijn lever en dat ik onder controle kom bij een gynaecoloog. Erg spannend en onzeker dus allemaal.

Maar ik heb er zin in en we gaan ervoor!

:)
Be happy and smile!
Alle reacties Link kopieren
Hi Leonie,

Wat bijzonder moet dat zijn om dan nu te weten dat je zwanger mag worden en wat mooi dat je dat hier zo eerlijk deelt. Ik hoop dat we over een aantal maanden wat positieve berichten hebben hier! Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Heel bijzonder inderdaad dat je het hier zo deelt. Heftig zeg! Lijkt me echt schrikken. Fijn dat je er nu voor mag gaan. Ook een prettig idee dat je onder controle moet als het zover is.. :)

Nu de dagen aftellen totdat je spiraal eruit mag. Laat je dit bij de gynaecoloog doen?

@bebis en @kaida13 Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
ESep2017 schreef:
05-09-2017 13:57
Hallo Leonie

Ik heb mijn spiraal op 23/06/2017 laten verwijderen en ben ondertussen 10 weken zwanger!
Het verwijderen ging bij mij vrijwel pijnloos en ook nadien heb ik nergens last meer van gehad.

Wij hadden beiden gezegd van "we kijken wel wat er komt" maar onbewust was ook ik er toch wel heel erg mee bezig.

Hopelijk gaat bij jou alles zo snel als bij mij!

Groetjes

Ella
Had je ook menstruatieklachten? En dan ben je echt heel snel zwanger geworden zeg! Gefeliciteerd! :)
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik word in november 27 jaar. Mijn partner is 35 en heeft al twee kinderen uit een eerdere relatie. Dit wordt ons eerste kindje samen!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Leonie, dat lijkt me inderdaad schrikken. Wat M ook zegt; fijn om te weten dat er extra controles zullen komen.

@Kaida: Ik hoop ook op een positieve test voor jou half oktober!
@M: Heb je nog een test gehaald?

Ik verwacht zelf mijn menstruatie volgende week en voel mijn lijf flink rommelen nu. Ik merk dat ik wel heel stoer zeg dat ik er niet teveel druk op wil leggen maar ik ben er natuuurlijk toch veel mee bezig en vind het toch wel erg spannend stiekem. Herkenbaar voor iemand?
Alle reacties Link kopieren
Hi Liv,

Ja vanochtend getest en niet zwanger. Echt zo raar hoe je lichaam je op het verkeerde been kan zetten! Stom he? Ik herken je helemaal hierin! Want ondanks dat we er niet bewust (Nouja ik wel:) mee bezig zijn, hoop je toch dat het raak is. Gisteren was ik trouwens echt heel emotioneel, omdat ik het heel graag wil, maar dat het ergens nog niet kan (vanwege opleveren huis). Mijn vriend dacht volgens mij echt van: wat heb ik nu weer aan mn fiets hangen Haha. Maar goed.. nu blijkt dat ik niet zwanger ben, is mijn cyclus dus nog niet helemaal op orde. Ben benieuwd hoe snel dat zal gaan..

Ik hoop niet dat jullie nu denken van: wat is dat voor een sneu geval! Ik voel dat gewoon zo... heel vervelend ook voor mezelf. Hoop dat iemand zich hier ook in herkent?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je helemaal niet sneu, M. Maar ik herken je verhaal ook erg. Mijn vriend is er heel lang nog niet aan toegeweest omdat hij eerst zijn studie afgerond wilde hebben en een vast contract wilde. Tja, helemaal goed en ga ervoor, maar mijn eierstokken stoppen ondertussen niet met rammelen. :bonk:

Ik merkte ook dat ik in die tijd heel emotioneel kon worden als mensen van mijn leeftijd aankondigden zwanger te zijn. Of als ik een hele middag op stap was geweest met vrienden die een kindje hebben, dat ik me daarna leeg voelde. Allemaal emoties die heel moeilijk zijn en verkeerd begrepen kunnen worden. Lastig hoor.

Gaat het nu wel weer een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat rammelen van die eierstokken blijft doorgaan, helaas. Grappig hoe je dat beschrijft. Je vriend is inmiddels afgestudeerd denk ik? En heeft hij nu ook een vaste baan? :)

Met mij gaat het prima hoor verder, het was ook ergens te verwachten..

Weet nu even niet of ik het al had gevraagd, maar was jouw cyclus meteen weer goed? Wanneer menstrueerde jij weer na het verwijderen van je spiraal? Ik was voorheen trouwens altijd regelmatig, ook toen ik destijds stopte met de pil was ik binnen een maand weer ongesteld. Toen ik een relatie kreeg met mijn vriend leek het me ideaal om een spiraal te nemen omdat je dan weer meteen een goede cyclus hebt. Niet dus haha. Ik ga het nu maar de tijd geven.

Dus voor jou is volgende week een spannende week? Ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Afgelopen (eind) juli heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen na ongeveer 12 jaar aan de pil/spiraaltje wist ik niet wat mijn cyclus zou zijn. Maar ik gokte er op dat het gemiddeld/normaal zou zijn.
11 augustus ongesteld geworden en vanaf daar gaan tellen.
Gewoon rustig aan gedaan, niet al teveel druk (voor zover dat lukt). We hebben rond de eisprong om de dag gevreeën.
Ik had eigenlijk rond 8 september ongesteld moeten worden maar deze bleef uit. Dus 11 september getest, en ja hoor!! Een plusje! 😁
Later nog eens getest en ook deze was positief!
En na 1 dag nog een keer met de clearblue digitale test getest (voor het geval dat ik niet goed keek, haha) en ook deze gaf aan dat ik zwanger ben!
13 oktober heb ik de 1e echo, ben heel erg benieuwd!

Dus na 1 ronde ben ik zwanger van ons 1e kindje! 😍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven