Draagjas kiezen Softshell of gewoon stof?

08-09-2017 22:10 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met het kopen van een draagjas? Ik wil er een gaan kopen maar er is best wel veel keus. Ik heb al veel pagina's bekeken en kom uit op een minomana of mamalila. Ik twijfel nog wel of ik de jas misschien wel 2ehands moet kopen. Ik hoor graag wat jullie zelf dragen, zelf gemaakt mag ook, daar ga ik misschien ook nog wel voor maar ik kan niet echt goed met een naaimachine overweg,,,,en ik weet ook niet of ik softshell moet gebruiken of gewoon een stof. Softshell lijkt waterdicht.....tips tips tips
anoniem_327859 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 21:48
Reden: vragen van gebruikers
19.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Softshell maakt best veel lawaai vind ik, zi'n schurend/ritselend geluid.
Ik heb gewoon op marktplaats een tweedehandsje opgescharreld.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik had de 4 in 1 draagjas van Hoppediz.
Dit is een softshell jas. De jas is gevoerd met fleece, dus lekker warm. Als je lang door de stromende regen loopt komt er uiteindelijk wel wat nattigheid doorheen, maar ik was zeer te reden over de waterdichtheid.

Als je nog vragen hebt dan laat maar weten!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Piep en Mk1984,

Ik heb de softshell van minomana zelf al aangehad van een vriendin. Die was ook gevoerd met fleece en was waterdicht, de jas was mij alleen te klein. @ piep ik vond deze jas niet lawaaierig, juist niet eigenlijk. Ik vind het alleen best een boel geld. De Hoppediz heb ik even bekeken zonet, maar die vind ik sowieso te duur.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
08-09-2017 22:17
Softshell maakt best veel lawaai vind ik, zi'n schurend/ritselend geluid.
Ik heb gewoon op marktplaats een tweedehandsje opgescharreld.
Wat voor eentje was dat?
Alle reacties Link kopieren
Succes met je zoektocht!
De hoppediz is inderdaad niet goedkoop.
Ik zou zeker marktplaats in de gaten houden, wie weet wat voor moois je daar tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
dank je voor je bericht het gaat goed komen.
Ik heb de mamalila softshell en die is heel erg fijn! Zeker aan te raden. Kan ook tegen regen en zo en is heerlijk warm.
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
08-09-2017 22:56
Ik heb de mamalila softshell en die is heel erg fijn! Zeker aan te raden. Kan ook tegen regen en zo en is heerlijk warm.
Ja die heb ik ook gezien, maar nog niet geprobeerd. Ga me ook even verdiepen waar ik die zou kunnen aanpassen ,maar ik woon een beetje in de rimboe dus :-)
Steldatikje schreef:
08-09-2017 22:59
Ja die heb ik ook gezien, maar nog niet geprobeerd. Ga me ook even verdiepen waar ik die zou kunnen aanpassen ,maar ik woon een beetje in de rimboe dus :-)
Mijn dragende vrienden hebben m ook allemaal dus je kunt de gok misschien wel wagen en m bestellen. Geen draagconsulent in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje...ik schrik me een hoedje. Vind de mamalila zeker mooi, maar de prijs is ECHT veel te veel voor mij.
Alle reacties Link kopieren
zie dat je tussen de 200 en 370 kosten, klopt dat wel? Heb jij er ook zo'n bedrag voor uitgegeven?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met "gewoon een te ruime jas". Daarna zelf een rugdraagjas gemaakt van een goedkope jas. Die jas heb ik lange tijd gebruikt, tot zoon er te groot voor werd.
Toen kon ik van iemand een MaM 2way Deluxe overnemen. Wat een heerlijke jas was dat zeg! Heb daar nog heel veel plezier mee gehad (tot zoon ruim 4 jaar was). Hij is wel wat hobbezakkig en van een soort fleece stof.

Ik heb nu een gewone softshell jas en vind dat wel erg fijn, alleen is hij niet heel warm.

Begin November is de Ouders Natuurlijk Beurs in Doorwerth (bij Arnhem). Op de zomereditie hebben ze altijd een ruime keuze aan draagjassen om te passen en te kopen. Voor de wintereditie zou je even door de lijst van standhouders moeten gaan om te kijken welke bedrijven er draagjassen verkopen.

Anders zou je ook een draagjas kunnen huren om uit te proberen. Voor zover ik weet kan dat o.a. bij DraagUitleen.
Kijk eens op Greyse.com. Ik ben heel blij met mijne. Ik heb de softshell.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin had nog kortingscode dus heb ik toch de Minomana genomen, was op voorraad en maatje groter past me perfect. Winkel allesmama zat redelijk in de buurt en bezoekje was leuk.
Nee, 180 uit mn hoofd?
Deze: http://www.hechteband.nl/product/mamali ... -draagjas/
Alle reacties Link kopieren
Ok. Voor mij valt die sowieso af. De mamalila wordt gemaakt in China en ik koop uit principe geen draagjas waar mogelijk kinderarbeid is betrokken. Net als draagdoeken dan toch liever een product uit de EU.... veelal uit Polen, maar daar zicht in ieder geval geen luchtje aan.
Greyse is Pools merk
Alle reacties Link kopieren
MN-- schreef:
11-09-2017 14:45
Greyse is Pools merk
Ja klopt... ik doel op Mamalila... en die komt echt uit China
Ik bedoelde meer in je reactie op dat er veel uit Polen komt ;-)
Alle reacties Link kopieren
ik uiteindelijk deze in grijs. Vind hem er mooi en geen China :lol:
https://www.allesmama.nl/winkel/baby-ki ... softshell/
Alle reacties Link kopieren
Oeps sorry... ja klopt veel van de dragers en jassen komen uit Polen.
Alle reacties Link kopieren
MN-- schreef:
11-09-2017 20:01
Ik bedoelde meer in je reactie op dat er veel uit Polen komt ;-)
Heb die greyse ff bekeken maar die zijn ook wel heel apart, best mooi
Steldatikje schreef:
11-09-2017 20:02
ik uiteindelijk deze in grijs. Vind hem er mooi en geen China :lol:
https://www.allesmama.nl/winkel/baby-ki ... softshell/
Ook mooi! Lijkt er wel op. Veel plezier ervan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven