Vroegtijdige weeeen

25-09-2017 19:03 25 berichten
Vandaag 19 weken zwanger en vanacht werd ik gewoon wakker met pijnlijke harde buiken. Deze zakte s ochtens af, maar nu eind vier uur vanmiddag heb ik ze weer en komen ze om de vijf minuten en duren gemiddeld 20 sec.

Vandaag in het ziekenhuis geweest en mijn baarmoedermond was al aan het inkorten. Vorige week was hij ruim een cm langer.
Naast rust houden doen ze niets totdat ik 24 weken ben.

Heeft iemand misschien bemoedigende verhalen waarbij dit goed is afgelopen? Ik begin de moed een beetje te verliezen.
Wat vreselijk. Ik heb geen ervaring maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Hopelijk wordt het weer rustig daarbinnen.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me heeft dat ook gehad rond het aantal weken dat jij bent.. sindsdien mag ze niet werken en doet ze rustig aan. Heeft toen wel weenremmers en longenrijpers gehad. Inmiddels is ze een maand verder. Ze hebben het goed kunnen uitstellen dus.
Hoop dat jij er met veel rust ook geen last meer van gaat krijgen.. blijf positief, stress is ook niet goed voor je. Als snap ik dat het lastig is om geen stress te hebben..
Alle reacties Link kopieren
Een maand of twee verder zelfs. Bedenk ik me net. Ze is nu rond de 37 weken..
Dat is schrikken! Rustig aan, hoe moeilijk dat ook is. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig inderdaad. Gelukkig was je er op tijd bij en staat de baarmoedermond niet open (aan je verhaal te lezen). Goed rust houden dus. Ben je nu thuis of moest je in het ziekenhuis blijven?
Bemoedigende woorden: ik heb het wel eens meegemaakt bij iemand ook, en met rust en minder werken is dat helemaal goed gekomen!
Wat doe je voor werk? Zwaar gehad de laatste week? Is het je eerste kindje? Geen blaasontsteking? (Hebben ze vast wel getest al).
Probeer je rust te pakken en niet veel stress te hebben, ontspannen kan helpen tegen die harde buiken. Veel succes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat gehad! En het is goed afgelopen.

Volgens de gyneacoloog was het niet meer gebruikelijk om strikte bedrust aan te raden, omdat het niet bewezen is dat het werkt, maar hij vertelde me dat hij zelf wel geloofd dat het werkt. Het was een heel oude gyneacoloog met waarschijnlijk letterlijk 50 jaar ervaring in het vak. Dus heb ik in bed gelegen tot de bevalling. Het was echt geen leuke periode, en ik ben alsnog te vroeg bevallen (net vóór de 32 weken), maar mijn kind is kerngezond en heeft er niets aan over gehouden.

De zwangerschap was niet leuk en een vroeggeboorte is moeilijk, maar mijn grote angst was om mijn kind te verliezen en dat is niet gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Bebis schreef:
25-09-2017 19:30
Een maand of twee verder zelfs. Bedenk ik me net. Ze is nu rond de 37 weken..
18 weken verder is (edit) ruim 4 maanden zelfs.
anoniem_355145 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 20:23
7.09% gewijzigd
Bedankt voor de reacties, ik ga proberen te reageren op iedereen.

Blaasontsteking is uitgesloten
Ik werk al niet meer door extreme zwangerschapsmisselijkheid. Die is gelukkig net onder controle en dan krijg je dit.

In mijn vorige zwangerschap heb ik ook vroegtijdige weeen gehad, maar die begonnen pas met 25 weken. Toen bedrust gehad ( en ik geloof zeker dat het werkt) en ondanks dat het onrustig bleef ben ik pas bevallen met 40 weken. Heb tot 37 weken op bed gelegen.

Alleen nu begint het dus een heel stuk eerder en weeen remmers krijg je pas bij 24 weken. Dus ik maak me zorgen
Kankan schreef:
25-09-2017 19:41
Ik heb dat gehad! En het is goed afgelopen.

Volgens de gyneacoloog was het niet meer gebruikelijk om strikte bedrust aan te raden, omdat het niet bewezen is dat het werkt, maar hij vertelde me dat hij zelf wel geloofd dat het werkt. Het was een heel oude gyneacoloog met waarschijnlijk letterlijk 50 jaar ervaring in het vak. Dus heb ik in bed gelegen tot de bevalling. Het was echt geen leuke periode, en ik ben alsnog te vroeg bevallen (net vóór de 32 weken), maar mijn kind is kerngezond en heeft er niets aan over gehouden.

De zwangerschap was niet leuk en een vroeggeboorte is moeilijk, maar mijn grote angst was om mijn kind te verliezen en dat is niet gebeurd.
Wat fijn dat je kindje is blijven zitten tot 32 weken. Ik hoop zo dat de weeen niet doorzetten en dat ik het ook zo lang vol mag houden.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een zorgen en wat klote toch dat je alleen maar kunt afwachten. Sterkte.
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Quintessa schreef:
25-09-2017 19:46
18 weken verder is zo'n 3,5 maand.
Ahw shitt haha weer verkeerd. Nou ze was rond de 29 weken grrr en nu dus ongeveer 37
Alle reacties Link kopieren
Anyway, het is dus goed afgelopen
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een positief verhaal.

Bij 19 weken begonnen bij mij ook de weeen en ik heb toen ook absolute bedrust voorgeschreven gekregen. Afgelopen week ben ik met 37+4 bevallen en alles is goed.

Bij mij was de baarmoedermond verkort tot onder een centimeter maar na de weeenremmers vanaf 24 weken en de bedrust was hij op het beste punt weer "gesloten" tot 2,1 centimeter. Wel heb ik vanaf die 24 weken veel tijd in het ziekenhuis doorgebracht en onder hele strenge controle gestaan.

Heel veel sterkte en succes de komende tijd!
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Madelief1987 schreef:
25-09-2017 19:52
Wat fijn dat je kindje is blijven zitten tot 32 weken. Ik hoop zo dat de weeen niet doorzetten en dat ik het ook zo lang vol mag houden.
Hoelang meet je baarmoederhals nu? Bij mij was hij rond 19 weken nog 2,7 cm. Daarna elke meting korter, tot hij bij 31 weken volledig verstreken was. Daarna was het een kwestie van dagen, maar ik ken ook wel weer verhalen van mensen met een volledig verstreken bmh die nog niet gingen bevallen, of zelfs met ontsluiting de baby met bedrust nog langer binnen hielden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring. Bevallen met 25 weken.
Je mag pben.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring. Wel een :hug:
Moet je nu ook strikte bedrust houden dan?
Kankan schreef:
25-09-2017 20:21
Hoelang meet je baarmoederhals nu? Bij mij was hij rond 19 weken nog 2,7 cm. Daarna elke meting korter, tot hij bij 31 weken volledig verstreken was. Daarna was het een kwestie van dagen, maar ik ken ook wel weer verhalen van mensen met een volledig verstreken bmh die nog niet gingen bevallen, of zelfs met ontsluiting de baby met bedrust nog langer binnen hielden.
De meting ging wat lastig, ze hebben drie metingen gedaan. 1 van 2,1 en de langste 3,3. Vorige week was hij nog over de vier cm.

Maar echt fijn al die positieve verhalen. Ik hoop ook zo dat ik met rust de tijd nog even kan rekken.
Ik heb officieel geen bedrust gekregen ,omdat ze dat tegenwoordig niet meer adviseren. Maar er werd me wel op het hart gedrukt dat dit waarschijnlijk toch het best is wat ik kan doen. En ik moet zeggen dat ik er ook in geloof. In mijn vorige zwangerschap heeft het ook geholpen al was ik toen veel verder dan nu.

Nu ik met een warme kruik in bed lig neemt de frequentie af. Ze komen nu om de 10 en soms om de twintig minuten. En ze duren nu soms maar 15 sec.
Ik hoop zo dat het de goede richting op gaat.
Meyana schreef:
25-09-2017 20:18
Hier ook een positief verhaal.

Bij 19 weken begonnen bij mij ook de weeen en ik heb toen ook absolute bedrust voorgeschreven gekregen. Afgelopen week ben ik met 37+4 bevallen en alles is goed.

Bij mij was de baarmoedermond verkort tot onder een centimeter maar na de weeenremmers vanaf 24 weken en de bedrust was hij op het beste punt weer "gesloten" tot 2,1 centimeter. Wel heb ik vanaf die 24 weken veel tijd in het ziekenhuis doorgebracht en onder hele strenge controle gestaan.

Heel veel sterkte en succes de komende tijd!

Dit geeft ook veel hoop. Ik zou echt al dolgelukkig zijn als ik over de dertig weken kom. Maar eerst maar even hard hopen dat ik überhaupt de 24 weken red.

Wat ik wel heel moeilijk vind is dat ik alleen op Mn rug kan liggen. Als ik op Mn zij lig heb ik gelijk een harde buik te pakken. Dat was in mijn vorig zwangerschap precies het zelfde
Als eerste veel sterkte!

Ook bij mij is het goed gegaan en dat is nu al 18 jaar geleden.
Mijn 2e kind was een spontane bevalling met 32 weken, zonder voor weeen en zonder weeen, vanuit het niets direct persweeen. En is nu een een gezonde grote jongen.
Bij mijn 3e kind kreeg ik weeen met 28 weken. Vanwege grote kans op een vroeggeboorte, zeker gezien de vorige bevalling, moest ik volledige bedrust houden. Dit heb ik gedaan en mijn jongste zoon is netjes op de uitgerekende datum geboren en ook een gezonde grote jongen.
O en ik heb twee paracetemolletjes ingenomen, dus nu voel ik ook geen pijn meer. Dat geeft ook rust merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ervaring mee met een happy end. Ik heb vanaf 21 wkn platgelegen (idd zonder weeenremmers want te vroeg in de zwangerschap) ivm weeen waarna de frequentie harde buiken/weeen gelukkig enorm afnam en de situatie stabiliseerde. Rond 25 weken wederom weeen gehad en dreigende vroeggeboorte, weken in het ziekenhuis gelegen met weeënremmers. Zoon is toen nog tot 33 weken blijven zitten. Ondanks zijn vroeggeboorte was hij 3 weken later gezond en wel thuis.
Ik hoop dat het nog goed gaat, Madelief.
Ja ik denk het wel, vanochtend in het ziekenhuis geweest, omdat ik me toch zorgen maakte. Maar mijn baarmoederhals is niet veranderd.

Wel blijf ik heel veel harde buiken houden , dus de zorgen zijn helaas nog niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Madelief, ik kreeg met 24 weken nog net een cerclage op de baarmoedermond, die ook al aan het verkorten was.

Is er een reden dat dit bij jou geen optie is? Deze handeling voeren ze tot week 24-25 uit en houdt de baarmoedermond gesloten.

In mijn geval ook bij regelmatig terugkerende harde buiken, die ik vanaf het plaatsen tot aan de bevalling met week 38 bleef houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven