Zwanger! Uitgerekend zomer 2018

27-09-2017 17:39 818 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle mama's die gezellig willen meeschrijven en ervaringen willen delen over hun zwangerschap en uitgerekend zijn in mei of juni 2018!

:cheer2:

Wanneer ben jij uitgerekend? En wanneer heb je je eerste echo? :flirting:

Deze meiden zijn ZWANGER!! :yes:
Informatie voor bijzonderheden:
:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Claudje210 32/36 Eerste juli 2017 30 april 2018 3 november verloskundige. Hartje luisteren. :heart:
Kippenmama 28/39 Tweede augustus 2017 3 juni 2018 9 november termijnecho :heart:
Cloudnine84 33 Eerste 3 juni 2018 10 november derde echo :heart:
Sannieee88 29/30 Eerste juni 2017 4 juni 2018 6 november termijnecho :heart: :heart: een tweeling!
Farah86 30 Eerste september 2017 10 juni 2018 17 november tweede echo :heart:
Snoep83 34/33 Eerste 2016 juni 2018 14 november termijnecho :heart:
8Hope9 28/34 Eerste juli 2017 10 juni 2018 27 oktober eerste echo :heart:
Kleintje_ik 31/37 Tweede augustus 2017 juni 2018 15 november :heart:
Livingontheedge 30/34 Eerste 2016 5 juni 2018 9 november derde echo :heart:
Elza84 33/26 Tweede september 2017 4 juni 2018 16 november tweede echo :heart:
Roosje-89 27 Eerste september 2017 11 juni 2018 22 november termijnecho :heart:
Femme_ 29/29 Tweede september 2017 juni 2018 23 november termijnecho :heart:
lotje98 28/33 Eerste april 2017 9 juni 2018 2 november eerste echo :heart:
Fragolisa 31/33 Eerste september 2017 5 juni 2018 13 november echo en counselinggesprek :heart:

Wil jij ook graag worden toegevoegd in de tabel? Laat het dan even weten! ;)
anoniem_351755 wijzigde dit bericht op 05-11-2017 22:14
92.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi hi,

Ik ben volgens mijn eigen berekening 3 mei uitgerekend, maar ik heb 13 okt mijn eerste echo! Dus dan hoor ik van de verloskundige wat de uitgerekende datum is.

Wanneer ben je zelf uitgerekend ?
Alle reacties Link kopieren
Ik! Volgens eigen berekening 1 juni, maar moet nog echo afspraak maken.
2e kindje :jump:
Alle reacties Link kopieren
@Claudje210

Hey! Ohh spannend 13 oktober je eerste echo! ;) kunnen we beetje met elkaar meeleven he... Is het jullie eerste kindje?
Ik heb 20 oktober mijn eerste echo en ben 4 juni 2018 uitgerekend...

Heb je al veel kwaaltjes of valt t mee?

@Kippenmama

Welkom!! Leuk begin juni ;) zijn we even ver! Gaat t goed met je?
Alle reacties Link kopieren
Ja voor ons is dit het eerste kindje! Voor jullie ook?

Ik heb veel last van misselijkheid en soms ook overgeven, maar sinds dat ik een beschuitje eet voor dat ik opsta is dat eigenlijk weg.

De misselijkheid blijft helaas wel 😒. Is voor een goed doel zullen we maar zeggen!

Ben ook vooral erg moe en slaap ook slecht.

Hebben jullie al kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Leuk, gefeliciteerd dames! ik doe graag mee want.... vandaag getest en jawel zwanger! :yes:

Volgens mijn online berekening 3 juni uitgerekend (juni gaat hopelijk een drukke maand worden :)

Kan het nog niet helemaal bevatten eerlijk gezegd, had niet verwacht of mogen hopen dat het gelijk raak zou zijn , vooral ivm verhalen om me heen en eigen negatieve gedachtes , dus wel heel erg blij!

Misschien leuk om wat stats te delen? Ik ben 33, 1e keer zwanger dus , 1e "echte" ronde, echo afspraak moet ik nog plannen.

Vraag mij af aan wie jullie het al vertellen, beste vriendin bv wel of niet en waarom etc. Klinkt stom maar gezien ik een vrij druk sociaal leven heb (had?;) met de nodige drankjes en festivals etc vraag ik me af hoe ik het tot 10 wkn voor me kan houden . Ben me bewust dat er vanalles mis kan gaan zo vroeg
Alle reacties Link kopieren
@cloudnine84, wat leuk gefeliciteerd! Vandaag gestest, dan zal je nog even het gevoel hebben van “droom ik? Of is het echt zo”

Had ik zeker de eerste dagen! Kan het nu eigenlijk nog steeds niet echt bevatten, Haha
Verandert denk ik als je het op de echo ziet.

Wij hebben ervoor gekozen om te wachten met vertellen aan familie en vrienden tot na de echo!
Vind het ook wel leuk om een foto te geven aan mijn ouders. Dit is voor hun het eerste kleinkind.

Ik heb gelukkig geen stapleven meer 😉 dus hoef geen smoesjes te bedenken in dat opzicht.
Alle reacties Link kopieren
@Claudje210
Wat leuk!! Hier ons ook eerst je kindje! Super spannend allemaal. ;) had erg pijnlijke borsten en dat heb ik nog altijd, in de ochtend wat misselijk maar dat trekt nog aardig goed weg. Voor de rest een neus als superwoman! Haha ;)

@Cloudnine gefeliciteerd!! Super hè een positieve zwangerschapstest! Wat fijn dat je zo snel zwanger was. Wij mogen ook echt niet klagen! :yum:
Vorige maand een hele vroege miskraam gehad, heb een cyclus van 24 dagen en wist een paar dagen dat ik zwanger was. Dat was wel even naar!
2 weken later gelukkig weer een eisprong en die schijnbaar goed benut ;)
Maakt het wel allemaal iets spannender en je staat er helaas iets minder onbezonnen in! Nu goede hoop dat het goed komt :)

Mijn beste vriendinnetje die weet het wel... Was super leuk om het haar te vertellen! Mocht t misgaan zou ik het haar ook vertellen.
Verder gaan we het nog niet tegen te veel mensen vertellen. Volgende week waarschijnlijk wel tegen mijn ouders en dan wachten tot de eerste echo! Voor mijn ouders ook het eerste kleinkindje... zo spannend!

Ik heb ook niet meer zo'n stapleven. Wel wat feestjes hier en daar maar k dronk al niet zo veel ;)
Ik ben trouwens 29 jaar!

Ik zal eens proberen een tabel toe te vroegen, kunnen we daar wat informatie mbt uitgerekende datum en echo's etc kwijt ;)
Alle reacties Link kopieren
O ja, die pijnlijke borsten. Heb ik nog wel erg.

Sinds een week of 2 zijn ze ook echt onwijs aan het groeien en ik heb normaal al niet de kleinste maat!

Krijg daar ook echt rugpijn van, dus ga daar vanmiddag ook voor maar de fysio.

Ik ben 32 jaar btw!
Alle reacties Link kopieren
Hey Claudje!

Jaaa mijn borsten zijn ook enorm aan t veranderen. Ook wat meer blauwe bloedvaten zichtbaar o_o...
Zal er wel allemaal bijhoren hè ;)

K had vandaag nog eens een clearbluetestje gedaan, zo een digitale en die gaf mooi ZWANGER aan, en dan 2-3 weekjes. Was echt heel fijn om te zien dat mijn hcg netjes gestegen is!

Hopelijk helpt de fysio wat! K had je leeftijd in de tabel gezet. Waren jullie al lang aan t proberen?
Alle reacties Link kopieren
Hi Sannie,

Dat is fijn om toch elke keer een bevestiging te krijgen he 😁

Ik heb er laatst ook nog eens 1 gedaan terwijl ik al bijna 9 weken was 😂 gewoon om nog even bevestigd te krijgen dat het nog steeds echt zo is!

Nee, het was de eerste ronde direct raak. We waren niet eens echt gefocust bezig met proberen. We hadden meer zoiets van we gaan het niet meer tegenhouden en gebeurt het , gebeurt het. Nou dat gebeurde 😂

Ben wel benieuwd maandag naar het intake gesprek bij de verloskundige. Zij hadden ook aangegeven dat zij doen aan centering pregancy. Ik mag er aan mee doen, maar hoeft niet. Ik weet nog niet zo goed waarbij daar van moet vinden.

Doen ze dat bij jouw verloskundige ook?
Alle reacties Link kopieren
Claudje jaaa echt heel erg fijn! Was echt heel erg opgelucht. K heb wel genoeg zwangerschapssymptomen maar toch ;) haha! Grappig dat jij er ook nog één had gedaan met 9 weken.... :yum:

Super fijn dat het zo snel raak was bij jullie! Haha bijzonder hè? Wij waren ook nog helemaal niet lang bezig... in augustus testte ik positief.... nu gelukkig weer. Ben zo blij!
Jaaa super spannend aanstaande maandag voor jou, krijg je dan ook je eerste echo?

Dat zijn toch van die groepssessies he? Ik weet niet echt of dat iets voor mij is haha! Weet ook niet of de verloskundige praktijk waar ik ga daar aan doet... geen idee... ik wacht maar geduldig af.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zijn idd groepsessies. Waar je dan ook elkaars bloeddruk gaat meten e.d.

Ik denk dat ik het ook niet zo zie zitten. De sessies kosten je ook iedere keer 2 uur onder werktijd.

Nee, ik krijg nog geen echo maandag, die krijg ik pas de 13e.

Is nu echt intake en veel vragen zoals erfelijke ziektes e.d in je familie en je krijgt wat info over de NIPT test. Volgens mij moet ik na dit gesprek ook bloed laten prikken voor je bloedgroep e.d
Alle reacties Link kopieren
Dames, heb het druk op werk dus was ff afwezig. Sorry!

Op vrijdags ben ik vrij voor m'n zoontje van 1,5 jaar.
Ik ben bij zowel m'n eerste als deze zwangerschap de tweede maand al zwanger :)

Heb erg weinig symptomen. Minder dan de eerste zwangerschap. Wel al 2 dikke pukkels gehad rondom m'n mond/kin en soms een steek in m'n buik als ik te snel op sta.
Alleen pijnlijke borsten als er goed op gedrukt wordt. Nog niet misselijk.. jeej!
Vorige keer was dat vanaf een week of 6, dus zal wel zijn intrede gaan doen binnenkort :blauwoog:

Verloskundige had mijn aanmelding niet ontvangen dus net gebeld. Heb eind oktober een voorlichting over NIPT etc, daarna de echo en half november de intake. Ik ben al bekend daar dus zal allemaal niet zo spannend zijn. Echo ben ik wel heeeeel benieuwd naar.

Ik ben d'r wel veel mee bezig maar gelukkig heb ik op werk veel afleiding :sun:
Alle reacties Link kopieren
Oh ja. Ik ben 28 jaar, mijn man 39 en zijn dus in augustus gestart :)
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!
Proficiat met jullie zwangerschappen!
Sammie: na een vroege miskraam lijkt het me extra spannend. Maar gaat vast goed.

Ik heb gisteren getest. 1-2 weken gaf Clearblue aan, dus nog erg pril! Het is in de eerste ronde meteen gelukt, dat had ik niet durven dromen.

Ik ben 30 jaar oud, we hebben nog geen kinderen. 8 juni ben ik uitgerekend volgens m'n berekening.
Ik heb t met één vriendin gedeeld. Verder vind ik het super moeilijk om het geheim te houden voor m'n ouders en schoonouders. Ik zou het met hen ook willen delen als het mis gaat en mijn moeder heeft het denk ik al snel door.

Klachten die ik heb zijn pijnlijke borsten en 's nachts continu naar de wc moeten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi farah,

Welkom!
En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik herken je klachten maar al te goed ;). Ik moet inmiddels ook S’ nachts zon 2 keer eruit om te plassen.
Kunnen we er maar vast aan wennen denk ik...... voor straks als de baby er is :)

@sannie , mijn vriend is trouwens 36 (voor de tabel)
Alle reacties Link kopieren
@Claudje spannende periode dus! Gaan jullie de NIPT doen? Wij wel waarschijnlijk... heb er al één en ander over gelezen maar nog niet met de verloskundige erover gehad. Even afwachten tot 20 oktober.
Hoe voel je je verder? K heb ontzettend gevoelige borsten. Wordt iedere dag erger. Maar voor de rest gaat alles goed! ;)
Ik heb het in de tabel gezet voor je!

@Kippenmama dan was jij ook lekker snel zwanger hè? :hyper: zo fijn! Jij ook pijnlijke borsten, hier nog één.... voor de rest voel ik me wel goed :yes: haha!

@Farah gefeliciteerd met je zwangerschap :cheer2: echt super leuk!
Is ook jullie eerste kindje toch? Spannend hoor, wanneer ga je de verloskundige bellen?
Fijn dat het zo snel gelukt is!
Herkenbaar dat je het lastig vindt om het voor je te houden. Dat heb ik precies zo! Wij gaan het morgen vertellen aan mijn ouders en broertje! Zo spannend! :-*
Ik zal je toevoegen in de tabel! ;)

Hier alles goed verder :hyper: gisteren zijn wij al een beetje bezig geweest met de voorbereidingen van het babykamertje. Is wel echt heel leuk om daarmee bezig te zijn! Nu lekker genieten van het weekend!

Ps. Hebben jullie al een leuke mama-app gedownload? Er zijn er verschillende ;) Daar kun je precies zien hoe je kleine baby zich ontwikkeld.... Xxxxx :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kan ik snel hier mee schrijven! Vorige maand besloten om voor een tweede te willen gaan, en bij de eerste was het destijds direct raak.. Na dit weekend kan ik hopelijk testen!

Wel al kwaaltjes die op een zwangerschap kunnen duiden, en vooral veeeeeeel moeten plassen en pijnlijke borsten. Gister een "early" test gedaan maar die was negatief jammer genoeg.
Alle reacties Link kopieren
@menmo

Welkom! Super spannend zeg! Bij mij was pijnlijke borsten ook echt het eerste zwangersschapssymptoom.... Heel benieuwd of je zwanger bent! :flirting:

Hou je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond stond ik voor de spiegel... man man.. dit ga ik niet nog 2 maanden kunnen verbergen.
Heb nog een beetje eerste baby vet, en het was natuurlijk avond.. maar met een tweede is het inderdaad echt sneller zichtbaar. Terwijl de baby nog maar zo groot als een linzenboon is :O
Hoe gaat dit als ik straks 30 weken ben? Ik was bij de eerste al bijzonder groot. (Kindje was ook 57 cm bij geboorte).

Vind het eng om kleding enzo aan te schaffen (heb ook nog zat) maar nu met de mama mazzeldagen toch naar 2 shirts besteld die ik erg mooi vindt. Eind maart/begin April zijn er weer mama mazzeldagen, en veel andere winkels doen daar ook in mee, dus dan de echte aankopen maar doen. Alhoewel we wel genoeg nog hebben. Uniseks, want we wisten het geslacht niet.

Volgens mijn "berekeningen" op basis van de vorige zwangerschap zou ik vanaf volgende week 4 weken misselijk "moeten" zijn. En heel stiekem zou ik dat best willen, maar gewoon om te weten dat het nog steeds goed zit en groeit. Wachten op die eerste echo duurt lang zeg. Nog een maand in onzekerheid of het hartje klopt! Ik twijfel of ik misschien een extra vroege echo op eigen kosten zal doen... :?:

@menmo: leuk nog een mama met een tweede kindje!
Alle reacties Link kopieren
@sannie ja wij gaan denk ik wel een NIPT test laten doen. Wat spannend vertellen aan je ouders!!
Ik heb nog niet echt een app gevonden ik hou het wel een beetje bij via baby24.

Ik voel me op zich prima! Af en toe wat misselijk en soms beetje een zwaar gevoel in m’n onderbuik maar ik merk wel dat de meeste heftige symptomen langzaam afnemen. M’n borsten waren het gevoeligst tussen week 4 en week 8 daarna nam dat gelukkig iets af. Ze zijn nog wel wat gevoelig en voelen ook steviger aan. Moet wel vaak in de nacht plassen.

@menmo spannend!! Hoop voor je dat het raak is!

@kippenmama O wow, als je idd nu al wat ziet lijkt me dat ook niet leuk. Is het ook biet zo dat mensen er misschien ook extra op gaan letten omdat ze verwachten dat je nog wel een tweede zou krijgen?

Ik werd vanaf week 6 echt super misselijk aan de ene kant (soort van) fijn, aan de andere kant als ik verhalen hoor van vrouwen die totaal geen misselijkheid hadden, denk ik. Dat wil ik ook !!!! Hahaha
Maar goed, het hoort erbij en het herrinert je zeker aan het feit dat je zwanger bent!

Ik durf zelf nog niet echt ergens naar te kijken of te kopen, maar ik denk dat als ik m’n echo heb gehad ik helemaal los ga :cheer2:

Scheelt dat wij een nieuwbouwhuis hebben gekocht, dus daar moet ik ook een hoop voor uitzoeken e.d.

Wordt een dure periode komende tijd, hahaha
Alle reacties Link kopieren
@cloudje10: ja heb twee weken terug ook van meerdere mensen vragen gekregen. Omdat we een station gingen kopen (was sowieso al nodig) en m'n schoonmoeder vond dat ik er slecht uit zag (en bedankt :facepalm: ) Toen was ik nog niet zwanger dus ik kon oprecht het tegenspreken :-D

Ja je koopt je suf... helemaal als je verlof hebt en je je doodverveeld op de bank ;-)

Heb net een afspraak gemaakt voor een vroege echo met 7.6 week op 19 okt :yes:
Begin november termijn echo, datum nog onbekend.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Mag ik hier ook mee schrijven ?
Ben 34 en vriend 33 ons 1e kindje na 1.5 jaar eindelijk zwanger.
Ben vandaag 4 weken en 3 dagen
( 6 juni )zwanger en kan het nog steeds niet geloven!

Heb weinig klachten het gene wat ik heb is:
Duizelig, met vlagen de hele dag door menstruatieachtige buikpijnen en steekjes. Pijn in mijn onderrug.
Sinds vandaag een klein beetje afscheiding maar is echt weinig.
En begin meer prikkelbaar te worden.

Niet misselijk en borsten voelen het zelfde aan als na de eisprong gespannen maar niet pijnlijk.

Slikkern jullie andere vitamines?
Sinds gister slik ik mama puur van vsm en vandaag komt daar omega 3 en 6 bij gekocht bij de tuinen speciaal voor zwangere.

Mijn vriendin en oudste zus weten het. Onze ouders morgen waarschijnlijk.
We hebben een gedichtje in een fotolijstje met roze en blauwe sokjes

Ik voel me heel dankbaar en gelukkig Maar tegelijk ook zo onzeker.
Had gister ook heeeeel lichtbruin bij het afvegen en was meteen geschrokken
Na vandaag weer volop genieten..zelfs een 9 maanden dagboek gekocht maar durf er nog niet in te schrijven...haha.

Liefs
Snoep
Alle reacties Link kopieren
@Snoep83 :cheer2: :cheer2: GEFELICITEERD na 1,5 jaar is dat extra leuk! En natuurlijk hartelijk welkom!
Kan me voorstellen dat bloedverlies tijdens je zwangerschap echt eng kan zijn en het je onzeker kan maken. Wel heb ik gelezen dat bloedverlies tijdens de zwangerschap een heel bekend iets is en in de meeste gevallen niks ernstigs hoeft te betekenen! Lekker genieten dus!

Ik slik inderdaad vitamines, die van de Etos zwanger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven