Zwanger worden vanaf half oktober 2017!

04-10-2017 10:48 571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik zie dat de andere "zwanger worden vanaf" nogal vol raken.
Dus voor de meiden die nog een knus groepje zoeken om al hun ervaringen mee te delen...
Geef je gegevens door en ik zet je in de tabel.

Lieve Meiden,
Sorry de tabel is vol! wat eigenlijk een klein knus groepje moest worden is al uitgegroeid tot een grote groep.


Naam Leeftijd Ronde N.O.D. Bijzonderheden
Do-mi-ni-que 31 3 17 jan zwanger :cheer2:
Take me to the mountains 29 - 13 okt Zwanger :cheer2:
Zoraa 25 7 27 jan Zwanger :cheer2:
Toetje 27 - 28 nov -
Louise Maria 25 - 26 dec Zwanger :cheer2:
Soccergirl 28 - ? Zwanger :cheer2:
Milov 26 - 9 jan Zwanger :cheer2:
Rosa02 32 - 30 okt zwanger :cheer2:
Blondjepink ? - 27sep Zwanger :cheer2:
Chiao 29 - 20 nov Zwanger :cheer2:
Suzie88 29 - 25 nov Zwanger :cheer2:
Boardbabe82 35 2 29 jan -
Cactusliefde 27 - 15 nov Zwanger :cheer2:
Lindaxxx 22 - 18nov -
Thisisme1980 35 - 5 nov -
Lies90 27 - 20 nov -
Blueberry88 29 - 26 okt -
Yara84 33 - 26 nov -
anoniem_355504 wijzigde dit bericht op 04-03-2018 09:11
81.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me als eerste even voorstellen:

Ik ben Do, 31 jaar en in mijn laatste pil strip zitten nog 7 pillen.
Ik ga voor mijn eerste kindje en mijn vriend voor zijn 3de.
We wonen samen en zijn 2 kinderen zijn er de helft van de week.
Dit gaat allemaal erg goed en is erg gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Do-mi-ni-qu-e

Leuk dat je voor je eerste zwangerschap gaat.
Ik duim met je mee dat het allemaal goed verloopt en dat je snel goed nieuws krijgt!

Ik wil mij hier ook graag bij aansluiten !
Het lijkt me erg leuk om ervaringen te delen met andere meiden.
Wil mijn vriend er niet steeds mee "lastig vallen" :hihi:

Wij zijn sinds mei aan het proberen om ons eerste kindje te krijgen. (we zijn beiden 29j)
Helaas heb ik een erg lange cyclus, namelijk 42 dagen. (wel stipt, maar altijd dat wachten... phoe)
We zitten dus in ronde 4.

Vorige vrijdag bij de gynaecologe geweest (routinecontrole) en daar was goed te zien dat ik de dag ervoor mijn eisprong gekregen had.
Gelukkig hadden mijn vriend en ik van die dag gebruik gemaakt :hihi:

Mijn NOD is dus 13/10.

Nu heb ik wel sinds zondag erg pijnlijke bortsen gekregen - ze lijken ook gezwollen.
(normaal heb ik na mijn ovulatie altijd gevoelige tepels, maar nu zijn het echt mijn borsten die pijn doen of zwaar aanvoelen)
Ook heb ik sinds gisteren heel wat kriebels in de onderbuik - raar gevoel in de baarmoeder. Soort van menstruatie-achtig gevoel, maar toch iets anders.
Gisterenavond had ik ook de indruk dat ik snel op mijn tenen getrapt was.
Ook het gevoel alsof mijn eten in m'n keel blijft staan.

Dus, ik hoop dat het deze ronde raak is.
Maarja, een vrouwenlichaam kan je wel wat voor de gek houden natuurlijk... :bonk:

groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hoii Take me to the Mountains :-D (ik ga je naam wel afkorten naar TMTTM als je het niet erg vind haha)
Leuk dat jij ook voor je eerste kindje gaat!!
Ik wil mijn vriend er ook niet de hele tijd mee lastig vallen.
Ik zal je in de tabel zetten en hopen dat er nog meer mensen aan sluiten!

Spannend!! je hebt dus wel zwangerschap symptomen?!!!
Alle reacties Link kopieren
Hehe, geen enkel probleem, die afkorting snap ik ;-)

Benieuwd hoe snel we aan andere lotgenootjes komen!
Alle reacties Link kopieren
Toch even delen met jou (en de andere lezertjes😊)

Deze middag echt last van misselijkheid gekregen. Ben zelf vroeger naar huis gegaan van het werk.
Was me zo erg aan het afvragen of mijn lichaam me nu voor de gek aan het houden is?!

Mijn ovulatie zou donderdag geweest zijn. Dus nu al deze verschijnselen krijgen lijkt me erg onwaarschijnlijk. :bonk:

Nuja, heb eens een ovulatietest geprobeerd. (Zwangerschapstest is wss nog veeeel te vroeg)
Die test gaf onmiddellijk een superrode streep aan. Donkerder dan de controlestreep! Dus er is duidelijk iets met mijn hormonen aan de gang...

Mss morgenvroeg toch een zwangerschapstest uitproberen. Maar dat lijkt me nog te vroeg...

Wat een gedoe toch, dat zwanger willen worden :-D
Alle reacties Link kopieren
Ahhh ik was al aan het zoeken naar een nieuw topic. Ook ik schrijf graag mee!
Ik schrijf sinds december 2016 mee in een ander topic, waar al veel zwangere dames zijn. Voor de aansluiting vind ik het leuk om hier ook mee te schrijven :). Leuk dat er al meer gegadigden zijn.

In het afgelopen jaar hebben we wat pauzes gehad in onze pogingen, vanwege vervelende gezondheidsklachten. Maar ook de keus gemaakt om het uit te stellen voor een reis ver weg en wintersport. De reis en wintersport zijn inmiddels achter de rug en ons plan is om in oktober te gaan starten (mits mijn lijf geen roet in het eten gooit).

Vorig jaar hebben we de uitslag gekregen van een genetische test om te zoeken naar dragerschap voor een ernstige vorm van Thaaislijmziekte. Mijn vriend is drager, ik gelukkig niet. Inmiddels ben ik 25 jaar, vriend 27. We gaan door naar ronde 4 en mijn NOD is 4 november.
Alle reacties Link kopieren
Hai Zoraa!!

Leuk dat je mee leest en schrijft.
Ik hoop dat je lichaam mee werkt...en dat je snel zwanger bent :-D
Wat houdt zo'n thaaislijmziekte in? En heeft dat eventueel invloed op het ongeboren kindje?
Zal ik je in de tabel zetten? Zo ja dan heb ik alleen nog even je N.O.D. nodig!
Alle reacties Link kopieren
@tmttm ik ben erg benieuwd..zijn wel gekke symptomen.. en vooral die misselijkheid.
Hoop het zo voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!! Ik wil ook graag meeschrijven en lezen!
Ben op dit moment mama van 1 kindje en we willen gaan voor de 2e. Vanaf augustus gestopt met de pil en nu 1 normale menstruatie gehad.. op naar ronde 1!
Mijn nod is rond 27 oktober (uitgaande van mijn vorige cyclus)..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens 27 :-)
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden

update:
Deze ochtend toch een poging gewaagd en een zwangerschapstest geprobeerd.
Onmiddellijk gaf die een knalrode streep aan! (ale, 2 streepjes he ;-) )
Was ervan geschrokken, aangezien mijn NOD 13/10 pas is...
Zit nu wel al aan cyclusdag 35, maar toch..

We kunnen het eigenlijk bijna niet geloven. Het was een test van Action, dus echt spotgoedkoop.. misschien is het toch valse hoop?
Deze avond koop ik een andere test om morgenvroeg nog eens te kijken.
:nut:

Ben nu zo gelukkig, dus ik ben bang dat het op een teleurstelling zou uitdraaien..
Alle reacties Link kopieren
ohja, foei bijna vergeten:

Welkom Zoraa en Toetje2 !!!
Fijn dat jullie meeschrijven en lezen!
Goedemorgen allemaal,

Als t mag schrijf ik graag mee. En in de tabel? Wij zijn nu in ronde 5 voor ons eerste kindje. Mijn partner is 29 en ik ben 25 en wij zijn nu ongeveer 4 jaar samen waarvan 2 jaar samenwonend. Allebei een leuke baan en nu dus een actieve kinderwens.

Net zoals TMTTM ook zegt wil ik niet Mn vriend teveel "lastig" vallen met mijn soms fantasierijke gedachten.

Mijn cyclus is slechts 23 (vorige maand 24) dagen en heb een hele korte lutheale fase van max 7 dagen. Probeer me niet teveel zorgen te maken daarover. Voordeel is dat het wachten tot de volgende ronde hier nooit zo heel lang duurt (omdenken, positiviteit al om).

@TMTTM: och wat spannend zeg, zeker aangezien je nog voor NOD zit. Niks anders dan afwachten... en misschien inderdaad een andere test gebruiken? Kruidvat 2v5 hoor ik goede berichten over. Hou je ons up to date?

Ik had gister avond een positieve ovulatie test dus vandaag weer even doortesten en uiteraard voeren we de nodige werkzaamheden uit hier thuis :rolling:

Fijne dag allemaal dames! :-] i
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat spannend TMTTM! Ze zeggen meestal; een streep is een streep... Maar inderdaad even 2e test van een ander merk en dan misschien zekerder gevoel! Maar alvast een voorzichtige gefeliciteerd van mijn kant :-D
@LouiseMaria, gezellig dat je meepraat!
Die mannen van ons hebben soms wat te lijden onder ons he.. hihi
Alle reacties Link kopieren
En Zoraa natuurlijk ook hartelijk welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Hee dames, ook ik zou hier graag meeschrijven. Ik ben 28 en mijn vriend is 30. Wij willen heel graag een kindje!
Wij zijn sinds juli actief bezig met onze kinderwens en ik ben er helaas in september achter gekomen dat ik pcos heb, hierdoor heb ik (bijna) nooit een eisprong van mezelf.
Daarom ga ik de volgende ronde beginnen met het slikken van clomid, om toch een eisprong te krijgen.
Dit brengt natuurlijk wel wat spanningen met zich mee en kan dus wel wat afleiding en steun gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Jeeeetje TMTTM!!!!!!!!!!!!!! een streep is een streep!!!!!!!!!!!
Haai Toetje!! leuk dat je mee schrijft/leest!!
Hoii Louie Maria ook Welkom!!!
En Soccergirl is ook meer dan welkom!
Leuk dat we nu een klein groepje gaan vormen.
Ik zet jullie in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Hi soccergirl! Dat is zeker spannend.. hoop dat de clomid goed gaat werken en jullie snel in verwachting mogen zijn.
Alle reacties Link kopieren
TMTTM inderdaad een streep is een streep, voorzichtig blij zijn!

Toetje bedankt, dat hoop ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!
Dank jullie voor jullie aanmoedigingen en voorzichtige felicitaties :)

Ja, een streep is een streep, heb ik ook hier al veel gelezen. Maar toch...

Deze nacht (voor de zwangerschapstest van deze ochtend) heb ik vaak wakker gelegen en naar mijn lichaam 'geluisterd' en eerlijk, het voelt ook alsof mijn baarmoeder echt 'bezoek heeft' :)
Ik voel me eigenlijk ook wel echt zwanger. En toch was het een verrassing, die test deze ochtend.
Vandaag is mijn eetlust echt miniem, alsof mijn eten altijd in mijn keel blijft staan.
Maar minder misselijkheidsgevoel als gisteren.

De nieuwe zwangerschapstest heb ik reeds gekocht (nu een duurder merk). Morgenochtend eens testen!
Misschien stop ik ook in de apotheek voor eentje van CleurBlue.

@LouiseMaria: welkom! Wauw, jouw cyclus duurt slechts half zo lang als de mijne :)
positief ingesteld zijn is ook mijn leuze hoor. Wel vervelend zo vaak je menstruatie krijgen natuurlijk..
Veel plezier met de 'werkzaamheden' :hihi:

@Soccergril89: ook welkom! Het is nog redelijk snel dat je pcos vastgesteld hebt. Kan ik er dan vanuit gaan dat je geen menstruatie krijgt? Of hoe zit dat juist? Ben er zelf niet zo bekend mee.. :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mij hier ook graag bij aansluiten. :-D
Ik ben 29 jaar en ga beginnen aan mijn laatste pilstrip. Voor mij wordt het mijn eerste kindje, voor mijn vriend zijn 2e:)

Vind het nu al heel spannend en leuk! Rond mijn verjaardag ben ik klaar met de pil dus hopelijk mag ik mezelf moeder noemen als ik 30 ben. ;)
@toetje:nou zeker hebben die mannen het niet altijd makkelijk af en toe (vaaak ook wel toch)!!!

@Do-mi-ni-que: voor in de tabel: mijn NOD is 13-14 okt en mijn leeftijd is 25 (Hihi jij maakt mij ineens 4 jaar ouder o_o). Wel fijn zo'n tabel, lekker overzichtelijk.

@Tmttm: Haha ja dat scheelt echt een hoop. De menstruaties vind ik niet zo'n ramp. Ik heb jaren lang de pil doorgeslikt en nooit ongesteld geworden dus wennen was het wel. Maar ben al lang blij dat alles het "doet" (voor zover ik dat kan beoordelen, misschien juist helemaal niet). Zie het maar als een voorrecht dat ik in een jaar heel veel kansen heb om zwanger te raken. Ga morgen vroeg meteen kijken of jij nieuws hebt! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Update: toen ik thuis kwam wilde mijn vriend dat ik meteen testte met de nieuwe ... dussss heb ik dat dan maar gedaan.


En ja hoor. Onmiddellijk 2 knalrode streepjes :cheer2:
Whoaaaa
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! Wat een goed nieuws!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven