Het grote zwangerschapsvragen topic

04-10-2017 19:26 395 berichten
Er loopt op dit moment een leuk en leerzaam topic op de pijler 'kinderen' voor al je babyvragen en ik dacht dat dat ook wel leuk zou zijn voor vragen omtrent zwanger worden, zwanger zijn en bevallen.

Voor al die vragen die misschien te klein zijn om een eigen topic voor te openen, maar waar je wel graag een antwoord op wilt krijgen!
anoniem_332241 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 19:31
4.11% gewijzigd
TO begint: als je een wee hebt zeggen mensen dat die voelt op menstruatiekramp maar dan veel erger. Laat ik nu amper menstruatiekrampen gehad hebben....

Voel je een wee vooral onderin je buik of door de hele baarmoeder zoals een harde buik maar dan pijnlijk?
Kashri schreef:
04-10-2017 19:27
TO begint: als je een wee hebt zeggen mensen dat die voelt op menstruatiekramp maar dan veel erger. Laat ik nu amper menstruatiekrampen gehad hebben....

Voel je een wee vooral onderin je buik of door de hele baarmoeder zoals een harde buik maar dan pijnlijk?
Volgens mij verschilt dat per persoon. Sommigen voelen ze bijvoorbeeld vooral in de rug.

Moeder natuur heeft er bij mij voor gezorgd dat ik al grotendeels vergeten ben hoe het voelde (baby is slechts 2 maanden...!). Wat ik me herinner is enorme buikkramp. Ik denk in heel m'n baarmoeder. Bij mij straalde dat door naar de bovenbenen (heel pijnlijk!). Harde buiken heb ik alleen nooit gehad, dus daar kan ik het niet mee vergelijken...
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde de weeën (ik heb 6 kinderen) alleen onder in mijn buik.
Ik voelde de weeën in mijn heupen. Duurde daarom redelijk lang voor in doorhad dat het weeën waren.
Alle reacties Link kopieren
Kashri schreef:
04-10-2017 19:27
TO begint: als je een wee hebt zeggen mensen dat die voelt op menstruatiekramp maar dan veel erger. Laat ik nu amper menstruatiekrampen gehad hebben....

Voel je een wee vooral onderin je buik of door de hele baarmoeder zoals een harde buik maar dan pijnlijk?
De eerste begon met gebroken vliezen en het duurde lang voordat ik weëen kreeg. Ik kan me het niet zo goed herinneren maar ik voelde het toen vooral in mijn rug en eerder als een soort zijsteek. Later een ruggenprik dus voelde ik niet veel meer.
De tweede begon wel met weëen. In eerste instantie was ik ervan overtuigd dat ik flinke buikgriep kreeg. Dat soort kramp was het.
Later werd het heftiger en anders, maar dat gevoel weet ik niet goed terug te halen.
Alle reacties Link kopieren
Weeen; ik dacht ook dat ik enorm buikgriep ging krijgen
Ik volg even! Handig zo'n topic.
Conclusie: weeen kunnen bij iedereen anders voelen :rofl:
Stel je de allerergste pijn voor die je kunt bedenken, en dat maal 100. Het is als een pijngolf die je hele lichaam overspoelt. Het duurt ongeveer een minuut waarbij het eerst opbouwt en vanaf het ergste punt weer weg ebt. Als je geluk hebt zitten er pauzes tussen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
04-10-2017 20:17
Stel je de allerergste pijn voor die je kunt bedenken, en dat maal 100. Het is als een pijngolf die je hele lichaam overspoelt. Het duurt ongeveer een minuut waarbij het eerst opbouwt en vanaf het ergste punt weer weg ebt. Als je geluk hebt zitten er pauzes tussen.
Nou laat je het wel enorm dramatisch klinken! Maar ik weet jouw ervaring natuurlijk niet..

In mijn ervaring viel het erg mee. Ik vind de omschrijving 'pijngolf' wel passend. Als je rustig kan blijven, is het goed te doen. Je lichaam maakt dan zelf natuurlijke pijnstilling aan. Nu had ik wel de mazzel dat ik inderdaad pauzes tussen de weeën had, en geen rug of been weeën, deze schijnen pijnlijker te zijn.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
04-10-2017 20:17
Stel je de allerergste pijn voor die je kunt bedenken, en dat maal 100. Het is als een pijngolf die je hele lichaam overspoelt.
Ook dit verschilt van persoon tot persoon. Ik heb dit alleen zo ervaren toen ik door doorleiden + eigen lichaam wat zich opeens ook weer herinnerde hoe het weeën moest maken in een weeënstorm kwam. On the bright side leverde dat dan wel weer in no-time volledige ontsluiting op dus erg lang duurde het niet. "Gewoon" weeën vond ik ten eerste niet de erste pijn die ik ooit gehad had (maar wel alleen overtroffen door het zetten van mijn gebroken been, dus of je er blij van wordt weet ik niet ;-) ) , maar ook niet mijn lichaam overspoelen. Het zat in mijn buik, en een beetje rondom, maar daar bleef het vooral ook.

Wat ik wel cool vond aan weeën is dat ik een dergelijke pijn associeerde met een vreselijke blessure, waar je weken/ maanden van uit de running bent. Maar na elke wee (die met pauzes dan), kan je weer gewoon overeind komen, rondlopen en je gesprekje vervolgen. Dat vond ik echt een hele aparte situatie.
elein schreef:
04-10-2017 20:31
Wat ik wel cool vond aan weeën is dat ik een dergelijke pijn associeerde met een vreselijke blessure, waar je weken/ maanden van uit de running bent. Maar na elke wee (die met pauzes dan), kan je weer gewoon overeind komen, rondlopen en je gesprekje vervolgen. Dat vond ik echt een hele aparte situatie.
Dat vond ik inderdaad ook een heel bijzondere ervaring. Zodra een wee over was, was alle pijn helemaal weg. Alsof die er nooit geweest was... Totdat dan de volgende weer komt...
Verkapte tvp. Ik had rugweeen en idd het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Enkel de persweeen vielen bij mij in de categorie "ergste pijn x 100"
Alle reacties Link kopieren
Die golfbeweging inderdaad, maar ik vond de pijn relatief 'meevallen'. Scheelt dat mijn bevallingen snel gingen en ik daardoor niet zo lang pijn had. Maar ik vond het echt goed te doen. Het hechten na de knip was het absolute dieptepunt qua pijn. O_O
In het begin waren de weeën bij mij alleen hele flinke harde buiken. Nog niet perse pijnlijk. Maar wel de harde buiken die ineens plots opkwamen en dan weer plots waren en ik herkende een regelmaat.
Pas toen ze om de 3 minuten kwamen, kwam er ook een beetje kramp bij in mijn buik.
En dat zette door. Maar mate de bevalling verder op gang was, werden het enorme buik- en vooral rugweeën. Bij die fase vind ik Minkes omschrijving uitstekend passen :biggrin: Ik vind het met niks vergelijkbaar, ik heb nog nooit zoiets gevoeld. Maar een hele flinke menstruatiepijn, of een hele flinke kramp van voedselvergiftiging, is wel (in sterk verdunde vorm) een beetje vergelijkbaar met de buikweeën ja.
Overigens raakte ik er bij bevalling 1 echt van in paniek (maar daar was door een snel aanslaande inleiding ook weinig opbouw) terwijl ik bij bevalling 2 het totaal onder controle had. Dat heeft ook we veel invloed gehad op mijn pijnbeleving.
Stephanie-88 schreef:
04-10-2017 20:31
. Nu had ik wel de mazzel dat ik inderdaad pauzes tussen de weeën had, en geen rug of been weeën, deze schijnen pijnlijker te zijn.
Hier weeën die vooral in mijn heupen te voelen waren, om de twee minuten en zonder effect. Ik vond het afzien. Uiteindelijk na 22 uur bevallen met spoedkeizersnede.
Alle reacties Link kopieren
De eerste weeen deden geen pijn , maar voelde als een drukkend gevoel, alsof er een band om mijn buik strak getrokken werd. Pas na 6 cm ging het wel meer pijn doen ( ook doordat de vliezen toen gebroken waren) en voelde ik ze vooral echt onder in m'n buik. De laatste 2 cm voelde ik ze volgens mij zelfs in m'n teennagels. Er zat wel een duidelijk verloop in, ik kon ze aan voelen komen in de verte en door in mijn hoofd constant te tellen kon ik het een beetje handelen.
anoniem_350760 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 21:03
0.11% gewijzigd
Ik dacht ook altijd dat ik, wanneer ik een wee zou hebben, direct zou weten dat het begonnen was. Uiteindelijk had ik al 12 uur lang pijnlijke steken afgewisseld met wat lichtere periodes zodat ik, zonder dat ik het goed en wel door had, al bijna aan het einde van mijn bevalling was.. dus nee, voor iedereen is het anders..

Wat ik me ook afvraag; ik heb een aantal dagen geleden positief getest (super blij!) maar ik heb echt het idee dat mensen het van mijn gezicht af kunnen lezen.. is het bij jullie voorgekomen dat mensen al vroegen of je zwanger was? (We willen namelijk echt wachten tot de ‘veilige’ periode met vertellen)..
Ja Littledreamer! Een collega van me dacht het ongeveer een week voor ik het vertelde. Ik bleek mijn hand op zo'n typische manier op mijn buik te leggen af en toe. Helemaal onbewust. Vertelde het met twaalf weken. Verder had echt niemand het verwacht, dus ook niemand die het dacht.

Edit: vergeet ik helemaal je te feliciteren. Gefeliciteerd! Hoop dat je een fijne zwangerschap hebt!
kwartje schreef:
04-10-2017 20:52
In het begin waren de weeën bij mij alleen hele flinke harde buiken. Nog niet perse pijnlijk. Maar wel de harde buiken die ineens plots opkwamen en dan weer plots waren en ik herkende een regelmaat.
Pas toen ze om de 3 minuten kwamen, kwam er ook een beetje kramp bij in mijn buik.
En dat zette door. Maar mate de bevalling verder op gang was, werden het enorme buik- en vooral rugweeën. Bij die fase vind ik Minkes omschrijving uitstekend passen :biggrin: Ik vind het met niks vergelijkbaar, ik heb nog nooit zoiets gevoeld. Maar een hele flinke menstruatiepijn, of een hele flinke kramp van voedselvergiftiging, is wel (in sterk verdunde vorm) een beetje vergelijkbaar met de buikweeën ja.
Overigens raakte ik er bij bevalling 1 echt van in paniek (maar daar was door een snel aanslaande inleiding ook weinig opbouw) terwijl ik bij bevalling 2 het totaal onder controle had. Dat heeft ook we veel invloed gehad op mijn pijnbeleving.
Ik moet er misschien bij zeggen dat ik alleen ingeleide bevallingen met weeënstorm heb gehad. De eerste keer een storm van 9 uur, de tweede keer drie kwartier. De tweede keer heb ik ook persweeën gehad en die vond ik helemaal niet zo erg (maar dat waren er maar een paar). Volgens mij heb ik alleen buikweeën gehad. Nou ja, ik vond het hels en ik heb toch een behoorlijk hoge pijngrens.
Ik werd met 5 weken gefeliciteerd door zwager dat hij het zo leuk vond dat er een tweede kwam... Ik hakkelen en knalrood stotterend vragen hoe hij daar zo bij kwam. Bleek dat hij enkel een vermoeden had om dat ik paar keer een wijntje had afgeslagen, hij wilde me beetje pesten :facepalm:
littledreamer schreef:
04-10-2017 20:56
Ik dacht ook altijd dat ik, wanneer ik een wee zou hebben, direct zou weten dat het begonnen was. Uiteindelijk had ik al 12 uur lang pijnlijke steken afgewisseld met wat lichtere periodes zodat ik, zonder dat ik het goed en wel door had, al bijna aan het einde van mijn bevalling was.. dus nee, voor iedereen is het anders..

Wat ik me ook afvraag; ik heb een aantal dagen geleden positief getest (super blij!) maar ik heb echt het idee dat mensen het van mijn gezicht af kunnen lezen.. is het bij jullie voorgekomen dat mensen al vroegen of je zwanger was? (We willen namelijk echt wachten tot de ‘veilige’ periode met vertellen)..
Ja! Collega zag het gewoon aan me.
Alle reacties Link kopieren
littledreamer schreef:
04-10-2017 20:56

Wat ik me ook afvraag; ik heb een aantal dagen geleden positief getest (super blij!) maar ik heb echt het idee dat mensen het van mijn gezicht af kunnen lezen.. is het bij jullie voorgekomen dat mensen al vroegen of je zwanger was? (We willen namelijk echt wachten tot de ‘veilige’ periode met vertellen)..
Nee, niet gehad. Wel mensen die bij het vertellen zeiden: “oooh, dus toch..” maar volgens mij was dat vooral om iets te zeggen te hebben.
Het kan ook zijn dat omdat je er al eentje hebt, dat mensen na een bepaalde tijd er automatisch een beetje vanuit gaan dat er wel een tweede aan zit te komen? En gefeliciteerd trouwens :hello:
Saga_Röversdotter schreef:
04-10-2017 20:59


Edit: vergeet ik helemaal je te feliciteren. Gefeliciteerd! Hoop dat je een fijne zwangerschap hebt!
Dank je wel, het gaat bij jou ook al hard zeg! Alweer de 12de week voorbij..

Maar toch veranderd er direct al iets bij de meeste.. ik ben benieuwd de komende tijd!
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 21:17
2.15% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven