Zwanger worden vanaf november 2017

14-10-2017 13:53 957 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Topic voor meiden die zwanger willen worden in november.
De tabel is bijgewerkt op 12 november.
NaamLeeftijd/ leeftijd partnerHoeveelste kindRondeNODBijzonderheden
Juffie626/341enov
bubje26/282e120-11
M201732/301e125-11
Moniek2426/262enov
janna-sophie33/1e128-11
Nixx30/303e128-11 :cheer2:
criminalmind30/362e1PCOS
mijntje198730/311e128-10 :cheer2:
Suusje2727/261e
Bagheera911e
luxepoes32/311e112-11
winterbaby2e :cheer2:
shirles2e1
linda1012e2
channie16530/321e22/11
sharona8829/301e1
evesp
anoniem11112017123329/321e126/11Missed abortion
deanarys30/382e124-11


:cheer2: = zwanger
juffie6 wijzigde dit bericht op 12-11-2017 14:32
95.64% gewijzigd
Hallo juffie wat leuk
Ik stop volgende week zondag met de pil. Dus november zal voor ons ook de eerste to de zijn
Hoi! Wij gaan ook vanaf november weer proberen (voor een tweede dus).
Ik ben 26, mijn man 28 en onze dochter is nu 1 jaar en een maand.
Als het goed is word ik aankomende week ongesteld. Ik weet dus nu niet hoe mijn cyclus is.
Alle reacties Link kopieren
Bagheera91 leuk dat je hebt gereageerd! Wacht je een cyclus af of gaan jullie meteen proberen? Ik hoorde dat het goed was om 3 maanden te stoppen met de pil voor je gaat beginnen.. Geen idee of dat waar is hoor, maar kwam met mijn werk toevallig ook goed uit

Hey Bubje, leuk! En hoe snel was je bij de eerste zwanger?
Bij mijn dochter was ik na een ronde zwanger.
Ik ben nu een maand van de pil af en slik al iets langer dan 4 weken foliumzuur.
Toch spannend weer!
Alle reacties Link kopieren
Zo dat is snel. Hoe lang was je toen gestopt met de pil? Ik ben ook vandaag begonnen met foliumzuur.
Ja ik vind het ook heel spannend, moet er ook steeds aan denken. Maarja het kan ook nog maanden duren.
Een beetje hetzelfde als nu. Gestopt met de pil en foliumzuur gaan slikken, gewacht op m'n menstruatie (die kwam 28 dagen later) en toen begon ronde 1 zeg maar.
Ik moet toegeven dat ik het ook best lastig vind om te bedenken dat het nu helemaal niet zo snel hoef te gaan, als het al lukt. Het geeft gewoon geen garantie.
Ik hoop voor ons dat het in ieder geval niet heel lang mag duren.

Ja, foliumzuur vind ik wel een dingetje. Dan beslis je samen ervoor te gaan en dan moet je nog die 4 weken fz opbouwen. Maar goed, dat hebben we er wel voor over en op die manier heb je ook nog even (be)denktijd.
Volgens mij. Huisarts is het niet nodig om nog drie maanden te wachten
Wij gaan gewoon beginnen en we zien het wel
Wil het de eerste maanden wel relaxed houden nog.
.ik slik al wel drie weken foliumzuur op het moment
Volgens mij is dat ook niet nodig hoor. En goed dat je al foliumzuur slikt!
Alle reacties Link kopieren
Foliumzuur moet 1 maand voor je begint toch? Slikken jullie daarnaast nog meer vitamine?
Ja klopt. Uh... Bij die foliumzuur die ik slik zit ook vitamine d bij in. Verder slik ik er niks bij. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik wel ijzer moeten slikken (en ook heel lang na de bevalling).
Ik slik geen ander vitamine, maar misschien zou vitamine D geen overbodige luxe zijn
Het is dat het bij die van mij (van Kruidvat) er bij in zit, anders had ik er waarschijnlijk niet aan gedacht. Maar inderdaad, vitamine D is zo gek nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi juffie6 en anderen :)

Leuk! Ik zocht al een topic voor deze maand, dus ik hoop dat ik mee mag schrijven. Ik heb in augustus mijn spiraal laten verwijderen en slik sinds een maand ook vitamines en foliumzuur. Ik gebruik die van Davitamon mama met visolie.

Wat fijn dat je menstruatie al zo snel weer op gang is gekomen. Ik had begin oktober mijn eerste echte menstruatie. Ik moet eerlijk zeggen dat we het deze maand voor het eerst geprobeerd hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat het in 1x raak zal zijn. Het was nog even wennen allemaal (lees: op commando in je vruchtbare dagen aan de slag gaan Haha) maar ben benieuwd. Anders gaan we voor een nieuwe maand! :) wij gaan trouwens ook voor ons eerste kindje!
Alle reacties Link kopieren
Hey m2017, leuk dat je ook mee schrijft!
Lijkt me inderdaad wennen en beetje ongemakkelijk om op commando seks te hebben ja. Gebruik je ovulatietesten of via een app of doe je het op de gok?

Ik heb pillen van Kruidvat speciaal voor zwangere vrouwen of die proberen zwanger te worden. Ook met vitamine D. Moet zeggen dat die pillen wel enorm groot zijn, haha.
Alle reacties Link kopieren
Hai! Nou, ik heb deze maand wel een ovulatietest gebruikt, omdat ik niet precies wist wanneer mijn ovulatie zou zijn. Deze gaf iets heel anders aan dan de app die ik ook gebruik. Stel het is deze maand niet raak, dan proberen we het gewoon zonder. Ik merkte namelijk dat ik er wel een soort van obsessief mee bezig was en dat wil ik niet.. :) En jij/jullie?

Ik slik dus die van Davitamon, maar die zijn ook heel groot. Vreselijk Haha.

@bagheera91, ik zag jou ook bij een andere topic. Wat was die vol he? Ik was blij dat juffie6 dit topic had geopend. Jij begint dus vanaf november?

@bubje spannend hoor een tweede!
Ja ik neem volgende week zondag mijn laatste pil en dan gaan we los.

Ik heb nu wel kast van brandend maagzuur en ben bang dat het van Hey foliumzuur komt
is dit een meeschrijftopic voor November?

21 augustus koperspiraal laten verwijderen wegens omstandigheden en toen maar gelijk besloten om voor baby nummer 2 te gaan. Dus ik zou graag mee willen schrijven als dat mag :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@winterbaby, Natuurlijk mag dat. Hoe oud is je eerste kindje?

@m2017, ik merk hoe dichterbij November komt hoe meer ik er mee bezig ben. Vanwege mijn werk besloten om echt dan pas te beginnen ivm de uitgerekende datum.
Ik snap dat het niet zomaar in een of twee x raak is, maar denk er wel steeds aan dat ik bijna zwanger ben. Terwijl dat missn niet zo is.
@juffie onze zoon is 20 maanden.
M2017, bij mijn dochter was ik ook best obsessief. Tegen het einde van mijn cyclus kon ik echt minutenlang mijn borsten controleren, kijken of ze anders waren. Het is ook best lastig om los te laten. Ik wil dat dit keer meer proberen, maar mezelf kennende gaat dat niet lukken. :facepalm:
Ik merk ook dat hoe dichterbij het komt, hoe meer ik er mee bezig ben.
Wel heb ik mezelf beloofd de eerste drie maanden in ieder geval relaxed te doen.
Ik ga wel in een app mij. Cyclus gegevens bijhouden, naar nog geen ovulatie testen ofzo
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal!

@bubje Hahah, dan ga je ineens allerlei symptomen zien, die er eigenlijk niet zijn. Je lichaam kan je volgens mij echt voor de gek houden!

Wanneer is jullie nod?
Als het goed is, word ik morgen ongesteld en dan begint 'ronde 1'. Wij moeten dus nog beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net ongesteld geweest en wacht mijn menstruatie van 8 november af en gaan het daarna proberen. Dus dat duurt nog enkele weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven