Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 6)

18-10-2017 14:46 3926 berichten
Aangezien deel 5 vol is, kunnen we hier weer verder praten.

Zit je ook op het wachtbankje tussen ovulatie en menstruatie in? Schrijf gezellig mee!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje deel 6 alweer. Ik heb 2 jaar geleden ongeveer nog deel 3 aangemaakt ;)

Ondertussen 1 dochter verder en nu aan het proberen voor een tweede. 22 aug curretage gehad bij 8w zwangerschap na 5,5w weer ongesteld geworden en vandaag 20 dagen later een positieve ovulatietest. Vandaag en morgen er even voor gaan en dan 2 lange weken wachten.
Link naar het vorige deel: zwanger/het-wachtbankje-tussen-ovulatie ... ges/379217
83angel, leuk dat je er weer bij bent! Wat ontzettend spijtig van de curettage :( Hoe voel je je? Hopelijk hoef je niet al te vaak bij ons aan te schuiven!
Ik schuif ook weer aan! Inmiddels ronde 10, in ronde 8 een vmk. Vruchtbare periode net achter de rug, dus nu net smart op naar begin november!
Konijntje999, het spijt me van de vmk :( Hopelijk heb je snel die twee strepen! Zal dit je eerste kind zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ja present. Verwacht m'n eisprong ergens komend weekend, even afwachten wat de testjes zeggen want tot nu toe steeds een eisprong omstreeks cyclusdag 12/13 gehad, ipv de "gemiddelde 14 . Zou tijd technisch wel heel prettig uitkomen ivm afwezigheid van de man komende week. En die heb ik toch echt wel nodig om een baby te maken.
Jimbob, fijn dat je het nieuwe deel hebt gevonden! :D Ja, op zich is zo'n man af en toe wel handig ;)

Hier is het nog altijd wachten geblazen, volgens FF zit ik op 5 dpo, dus dat gaat hopelijk nog wel even duren (knijp 'm een beetje, omdat mijn eisprong pas op cd 15 was en als ik uitga van mijn gemiddelde cyclus van 34 dagen, dan is de luteale fase wel erg kort). Hebben jullie dat soms ook, dat de angst je opeens om het hart slaat van 'sh*t, wat als het niet gaat lukken?'?
Alle reacties Link kopieren
Oeps nog in het oude topic geschreven :

Hallo allen, de vorige keer dat ik zwanger wilde worden beviel het me goed hier mee te schrijven. Dus doe dat graag weer. Zit nu net op de wachtbank dus hoop over twee weken goed nieuws te hebben :)

Succes voor alle wachtbankers!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor die gedachte heb ik regelmatig Sprookjesbos. Ik hoop echt dat t man en ik nog gegund is, want ik ben aan de verkeerde kant van 40 al, maar we houden nog goede hoop. Tijd zal t ons leren hoe en wat maar ik kan er wel mee bezig zijn ja.
Ik vind het zo fijn dat vrouwen die elkaar eigenlijk niet kennen elkaar zo steunen en bijstaan! Knuffel voor allen :hug:

Welke ovulatietesten gebruiken jullie? Nog 2 dagen tot nod en waar ik eerst overtuigd was zwanger te zijn lig ik nu in bed met flinke griepklachten :p als de menstruatie komt wil ik ovu testen aanschaffen om te kijken waar in mijn cyclus m'n ovulatie is. Gemiddelde duur cyclus is 34 dagen nl.
Wat gaat dat snel! Ben graag weer van de partij in deel 6 :) menstruatie is voorbij dus hoop snel weer in mijn vruchtbare dagen te komen. Ik denk stiekem heel vaak wat als het nou niet lukt :| van dichtbij al vaak meegemaakt dat het niet op de natuurlijke manier lukte bij vrienden/familie maar daar probeer ik niet te vaak aan te denken.
Ik gebruik die van Sensitest, springtouw. Zit ook een handig kalendertje bij waarop je de stripjes plakt en zo de vooruitgang bij kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Springtouw ik gebruik de gewone dipsticks van sensitest ( niet de hyper gevoelige , de gewone) en daarnaast de clear blue digitale. Ik begin op dag 8 met de dipsticks en zodra die een goede streep geven doe ik een dubbele check met de clear blue. Een smiley is nu eenmaal duidelijk.
Goede tip JimBob, kan ik ook weleens gaan proberen voor de bevestiging als het streepje dikker wordt.
Lijkt me lastig foodies om dat om je heen te zien gebeuren.. Hoelang ben je aan het proberen? Ik heb het zo snel niet kunnen vinden in deel 5.

Jimbob, en hoeveel dagen heeft jouw cyclus? Ik neem aan dat je bij een langere cyclus ook later begint met de dipsticks?
Alle reacties Link kopieren
JIPPPYYYY! Mistiek😁😁 ik word helemaal blij van die positieve testen!!!!

Hier is de bloeding al de hele dag weg sinds gister avond. Zucht. Morgen op controle, ik wil echt dat die mk doorzet en dat we weer opnieuw kunnen beginnen😢
Alle reacties Link kopieren
Springtouw schreef:
18-10-2017 17:18
Lijkt me lastig foodies om dat om je heen te zien gebeuren.. Hoelang ben je aan het proberen? Ik heb het zo snel niet kunnen vinden in deel 5.

Jimbob, en hoeveel dagen heeft jouw cyclus? Ik neem aan dat je bij een langere cyclus ook later begint met de dipsticks?

Sinds ik mijn cyclus bijhoudt ( het was hier gelijk de eerste poging raak maar werd een miskraam) is mijn cyclus 27/ 28 dagen geweest. Ik slik al ruim 2 jaar geen pil meer en we gebruikten altijd condooms, en ook toen had ik een hele regelmatige cyclus maar omdat ik toen niet bezig was met zwanger worden hield ik het niet exact bij maar het was ook zo rond de 28 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend is dat he Truus, bij mij zette het pas door na 2 dagen, na de echo op de EH om een bbz uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Nog bedankt voor de antwoorden op mijn vraag over het bloedverlies vlak na de ovulatie. Ik verwacht dat het wel een ovulatiebloeding is. Het is maar heel minimaal. Contactbloeding lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien de laatste keer maandag was. Dan had ik nu geen bloedverlies moeten hebben denk ik?

@Springtouw, hè bah vervelend griep! Mijn vorige cyclus was ook 34 dagen en bij dag 22 mijn ovulatie. Deze maand bij dag 24 mijn ovulatie. Het kan dus best dat die van jou ook wat later in de maand is bij een langere cyclus.
Ik heb trouwens ook al hoofdpijn en ontzettend moe, maar ik hoor hier meer mensen over klagen. Het heerst denk ik.
Ik ben blij dat mijn ovulatie nog maar net geweest is, anders ging ik mezelf gek maken met deze klachten waarschijnlijk haha!
Alle reacties Link kopieren
@FoodieS: als het niet lukt op de natuurlijke manier, dan krijg je hulp! Dat is een hele stap, maar ook een hele verademing! Zo erg dat je blijkbaar dan ineens natuurlijk zwanger word! 😉 (Helaas voor ons niet blijvend, maar ik heb hoop voor de toekomst!) 'niet natuurlijk' hoeft niet direct ivf te zijn, niet alles is horror gelukkig!

En idd JimBob, wachten is nu extra beladen, zeker omdat er gister wel bloed en lichte krampen waren... vandaag eigenlijk niks meer.. ik wil het gewoon afsluiten😔
Nee hebben jullie helemaal gelijk in en ben pas ook net bezig! Gedachten en negatieve ervaringen in je omgeving gaan toch sneller een eigen leven leiden dan je zou willen. Oftewel gewoon positief blijven :) hoop dat het nu helemaal schoon is Truus zodat je niet nog van alles moet doorlopen. Succes bij de controle!
Alle reacties Link kopieren
Truus ik snap je helemaal. Ik wilde toen er ook zo snel mogelijk vanaf als het dan toch niet goed is maar weg ermee zodat je weer verder kan sterkte.

Zucchini en springtouw dan ben ik niet de enigste net lange cyclussen
Alle reacties Link kopieren
Thx truus! Het was een kort verblijf op het wachtbankje 🤗
Alle reacties Link kopieren
83Angel, hoe lang duurde het bij jou vanaf bruin verlies tot het écht begon?
En hier ook lange cyclussen (PCOS) gemiddeld 34 dagen, maar soms ook 32 of 65, vaak tussen 38 en 42.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven