Iemand ervaringen met provera

18-10-2017 19:57 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik zoek eigenlijk iemand om ervaringen mee uit te wisselen.

Ik ben 15 dagen geleden gestart met provera, nu inmiddels alweer 5 dagen gestopt.

Tijdens de kuur de hele tijd het idee dat ik ongi moest worden en sinds ik gestopt ben voel ik helemaal niets meer.
terwijl er na 2-7 dagen een nieuwe cyclus zou moeten starten.

Iemand ervaringen.

Wachten duurt lang🙁
Wil graag zsm met clomid kunnen starten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een provera kuur gehad. Bij mij kwam na ongeveer 10 dagen een ongesteldheid op gang (dacht ook al dat het niet meer zou komen). Dus geef het nog even de tijd! Ik had ook niet echt rood bloed, meer een soort onttrekkingsbloeding zoals je bij de pil ook hebt, en ook vrij kort.

Hoop dat het snel op gang komt en dat je kan beginnen aan de clomid! Heb je veel bijwerkingen gehad van de provera? Ik kan me herinneren dat ik enorm veel zweette!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb nogal wat bijwerkingen gehad:
- Acne
- Buikpijn
- Depri
- Moe

Vooral de buikpijn was het ergste!
Nu gelukkig helemaal geen last meer van.

Toen ik gestopt was voelde ik mij al vrij snel weer mezelf en sindsdien gaat het een heel stuk beter.


Dus nu nog maar even geduld, het mag van mij snel opgang komen😊
Alle reacties Link kopieren
Daydreamer87 schreef:
18-10-2017 20:36
Hoi,

Heb nogal wat bijwerkingen gehad:
- Acne
- Buikpijn
- Depri
- Moe

Vooral de buikpijn was het ergste!
Nu gelukkig helemaal geen last meer van.

Toen ik gestopt was voelde ik mij al vrij snel weer mezelf en sindsdien gaat het een heel stuk beter.


Dus nu nog maar even geduld, het mag van mij snel opgang komen😊
Aii dat is niet mis qua bijwerkingen. Hopelijk wel met goed resultaat! Mag ik vragen waarvoor je provera/clomid nodig hebt? Heb je ook PCOS?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Hoi,

Naar mijn weten niet.
Ben inmiddels 1 jaar en 2 maanden gestopt met de pil.
Begin gewoon normale cyclussen gehad, daarna duurde de cyclussen langer en de menstruatie ook. Toen al een x provera gekregen om te kijken of we het weer normaal konden krijgen.
Dit is even goed gegaan.
De laatste 3 maanden ben ik vaker wel ongesteld dan niet. cyclussen van 17 dagen.
Lopen nu bij de gynaecoloog en die wilde hier mee starten.

Bij de echo niets gezien.

en zodra ik ongi word moet ik bloed gaan prikken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik heb er ook ervaring mee. Moest het 10 dagen slikken en dan na een paar dagen werd ik ongesteld, idd een soort lichte bloeding, maar voldoende om een soort 0-punt te hebben en daarna met chlomid (en later gonal f) te beginnen.
Ik heb het in totaal 4 keer moeten nemen en werd altijd na een paar dagen ongesteld.
Er was 1 keer dat ik niet begon te bloeden en toen heb ik t ziekenhuis gebeld, ff bloed laten prikken en toen bleek dat ik toch tussentijds een spontane eisprong had gehad, dat overruled de provera dan toch. Dus als je binnen 2 dagen niet ongesteld bent zou ik toch ff bellen.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil tot na het weekend wachten mocht ik toch wat later ongesteld worden.
Ik bel maandag meteen het ziekenhuis mocht het niet doorzetten.

Jij geeft aan 4x provera te hebben gehad.
Heeft het jou geholpen met een zwangerschap?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben toevallig gisteren bij de fertiliteitsarts geweest & zij heeft me weer een kuurtje van 5 dgn provera voorgeschreven om m’n menstruatie weer op te wekken na miskraam.
En volgens haar kun je, nadat je de kuur af hebt gemaakt, gelijk gaan menstrueren maar het kan tot 2 wkn duren!
Dus ik zou het nog even afwachten als ik jou was!
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb zonet telefoon gehad van de gynaecoloog.
Zaadjes waren PERFECT 😊😊
Meteen over de provera gehad.
Na het weekend bellen mocht ik niet ongesteld zijn geworden.

Dus nog even afwachten
Alle reacties Link kopieren
@daydreamer spannend! Veel succes.
Ik heb een lang traject gehad, met in totaal 3 verschillende hormonen. Maar ik heb pcos en praktisch geen eigen cyclus gehad dus vandaar vanalles geprobeerd.

Ik stond al ingepland voor een eerste afspraak voor ivf en de laatste ronde iui daarvoor is het dus gelukt. Ben nu 7 weken zwanger :flirting:

Ik wens je veel succes met het verdere traject en hoop dat je snel zwanger bent. Ik heb er altijd heel positief ingestaan al was er natuurlijk ook wel eens teleurstelling. Good luck!
Alle reacties Link kopieren
@ livingonteegde

Gefeliciteerd wat fijn om te horen dat het gelukt is.

Tegenwoordig kunnen ze gelukkig zo veel.

Al een opluchting dat het niet aan hem ligt, nu focussen op mezelf.

Bedankt, ga er positief in en ben ook wel realistisch dat het nog wel even kan duren.

Ben iig blij dat we nu bij het ziekenhuis lopen.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Net terug uit het ziekenhuis.

Provera heeft zij werk niet gedaan.
Er komt geen menstruatie aan.

Toch maar beginnen met clomid en bloed geprikt.
volgende week opnieuw een echo maken.

Hopelijk dan wel een beetje goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
hmm toch raar, maar misschien heb je dan toch tussentijds een eisprong gehad?? Dan zou je menstruatie later komen.
Moet je de bloedtesten afwachten of mag je gelijk beginnen?
In ieder geval veel succes, hopelijk heb je niet te veel last van de bijwerkingen van Chlomid!
Alle reacties Link kopieren
Heej,

Op de echo zag ze een lichte lijn baarmoederslijmvlies.
Dit hield in dat de cyclus net opnieuw begonnen was, daarom mocht ik per direct aan de clomid beginnen en bloed gaan prikken.

Mij leek het ook vreemd maar ze zei niet dat het vreemd was ofzo, maar heb ook een hele rare cyclus.
Kijken of er überhaupt iets gaat gebeuren nu ik aan de clomid zit.

Hopelijk vallen de bijwerkingen idd mee.
Heb hem nu inmiddels alweer 7 uur geleden ingenomen voel nu nog niks raars, maar dat zou dan ook wel heel snel zijn.

Gr
Alle reacties Link kopieren
Ok gelukkig, iig fijn dat je er snel aan mag beginnen. Ik vond dat eeuwige wachten nogal frustrerend :-(
Bijwerkingen zijn gelukkig bij iedereen anders en kwamen bij mij pas een aantal dagen nadat ik de pilletjes had geslikt (ze werken natuurlijk nog wel door). Met Chlomid 50 viel dat wel mee, nadat ik dosis moest gaan opbouwen werden opvliegers en stemmingswisselingen wat erger. Maar gelukkig duurde het maar een paar dagen. De spanning van de echo's doet natuurlijk ook geen goed voor je humeur, dus vriend was soms wel een btje de dupe :lol:
Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Hallo! :)

Ik heb toevallig net 10 dagen proreva geslikt. Ik ben sinds jan 2017 gestopt met de pil ivm met een kinderwens. Alleen ik heb weinig tot geen maandstonden. In februari ben ik een keer ongesteld geweest. Toen pas in juni weer en daarna niet meer. Ik snap best dat het allemaal op gang moet komen en regelmatig..maar soms denk ik wel eens na 10 maanden moet ik het toch vaker zijn?? (Maar dat ik meer mijn idee haha) Doorgestuurd naar gyn. Ik kreeg eerst 10 dagen proreva. Ik heb wel veel last van gehad. Chagarijnig, buikpijn, rugpijn, grote boezem, acne. Ook wel een beetje de menstruatie klachten maar net iets erger dan dat ik gewend ben. Op dag 9 van de kuur begon ik iets ongesteld te worden. Paar dagen ongesteld geweest maar niet zoals voorheen. Volgende week terug naar de gynaecoloog voor uitslag bloedonderzoek. En hoe verder.
Overigens is er tijdens de eerste afspraak bij de gynaecoloog een echo gemaakt en daar konden ze zien dat ik geen pcos heb
Alle reacties Link kopieren
Hallo! :)

Ik heb toevallig net 10 dagen proreva geslikt. Ik ben sinds jan 2017 gestopt met de pil ivm met een kinderwens. Alleen ik heb weinig tot geen maandstonden. In februari ben ik een keer ongesteld geweest. Toen pas in juni weer en daarna niet meer. Ik snap best dat het allemaal op gang moet komen en regelmatig..maar soms denk ik wel eens na 10 maanden moet ik het toch vaker zijn?? (Maar dat ik meer mijn idee haha) Doorgestuurd naar gyn. Ik kreeg eerst 10 dagen proreva. Ik heb wel veel last van gehad. Chagarijnig, buikpijn, rugpijn, grote boezem, acne. Ook wel een beetje de menstruatie klachten maar net iets erger dan dat ik gewend ben. Op dag 9 van de kuur begon ik iets ongesteld te worden. Paar dagen ongesteld geweest maar niet zoals voorheen. Volgende week terug naar de gynaecoloog voor uitslag bloedonderzoek. En hoe verder.
Overigens is er tijdens de eerste afspraak bij de gynaecoloog een echo gemaakt en daar konden ze zien dat ik geen pcos heb
Alle reacties Link kopieren
Hoi Joy,

Fijn dat er geen PCOS geconstateerd is.

Hopelijk is je cyclus nu een soort van reset door de provera en krijg je nu weer even regelmatige cyclus.

Nu idd dmv een echo kijken of er follikels ontwikkelen en je het zo verder zelf af kunt.

Bij mij werkte de provera niet mocht toen met clomid beginnen.

Gistere echo gehad en had 1 follikel van 25 mm en dikke baarmoederslijmvlies.

De clomid heeft zijn werk goed gedaan.
Nu hopen dat hij ook gaat springen.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ja dat hoop ik ook. Dat ik wat meer regelmaat krijg. Straks ben ik al meer dan een jaar bezig en er hoor veel verhalen om me heen dat ze allemaal zo zwanger zijn. Ik merk dat het steeds meer begint te steken. Ik gun het iedereen allemaal..maar wanneer hebben wij dat geluksmomentje is. Maar is de menstruatie regelmatig.
Ja ik heb verder weinig gehoord wat er daarna gaat gebeuren omdat ik er min of meer 'vroeg' bij ben. Ik ben nog minder dan een jaar 'bezig'. Dus het blijft afwachten. Ik hoop in ieder gebal dat ik een beetje onder controle kan blijven.
Jij ook veel succes! :)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer in het ziekenhuis geweest.
1 ei van 29mm en 1 van 11mm.

Het was niks zorgwekkend zei de gynaecoloog.

Naar mijn weten kunnen ze springen vanaf 20mm en meestal tot de 24mm.

Ben ik nu weer z'n apart geval.

Zijn er toevallig meer mensen met een groot eitje voordat hij gesprongen was.

over 3 dagen weer een afspraak
Fingers crossed
Alle reacties Link kopieren
Hallo daydreamer,

Hoe is je afspraak nog gegaan en hoe gaat het nu inmiddels?

Ik slik momenteel ook provera, om weer een menstruatie op te wekken (PCOS en bij vorige menstruatie te weinig afbraak van baarmoederslijmvlies, dus moet een nieuwe menstruatie afwachten).
anoniem_355027 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 10:45
15.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Na de laagste dosis clomid geen eisprong gehad!

Daarna een hogere dosis gekregen.
Deze heeft voor mij wel geholpen en er heeft een eisprong plaats gevonden.
Cyclus was 29 dagen dus helemaal goed.

Nu 6 maanden zelf proberen met behulp van Clomid.
Bij bijzonderheden mag ik contact opnemen met het ziekenhuis.

Hopelijk snel in verwachting😊😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven