Hoeveel harde buiken hadden jullie per dag rond de 20 weken?

19-10-2017 08:57 85 berichten
Vandaag ben ik 22 weken en heb al heel veel harde buiken. Met rust worden ze helaas niet minder.
Maar nu ben ik nieuwschierig naar hoeveel harde buiken andere hebben.

Er zitten dagen tussen dan heb ik er maar drie, maar helaas heb ik de rest van de dagen gemiddeld wel elk uur of 1 x in de twee uur een harde buik.
anoniem_313395 wijzigde dit bericht op 23-10-2017 17:09
2.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had op die termijn niet standaart harde buiken. Eigenlijk alleen als ik me had ingespannen door een stuk te fietsen maar ook dan alleen als ik wat harder moest fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet de moeite genomen om ze te tellen. Gewoon 'regelmatig harde buiken' rond die periode.
Is volgens mij ook de grote groeispurt tussen de 16 en 22 weken toch?
ik had rond dat termijn geen harde buiken nu bijna 32w zwanger en een harde buik voor of na het plassen . verder eigenlijk niet:)
Alle reacties Link kopieren
Ik had ze regelmatig , bij al m'n zwangerschappen. Al m'n kinderen zijn te vroeg geboren , ik redde het simpelweg niet tot aan de 40 weken. De langste bleef 36,5 zitten. Ik moest het heel rustig aan doen. Ben 1 x opgenomen geweest en heb toen een week aan t infuus gelegen met weeen remmers.
Alle reacties Link kopieren
Ik alleen aan het einde van mijn werkdag en als ik dan thuis ging relaxen was het weg. Nu bijna 33 weken en werk ik niet meer. Nu als ik me een beetje inspan zoals bij een wasje ophangen, een stukje lopen of stofzuigen. Maar daarna weer relaxen en het is weg. Dus alles gaat wat trager maar zo komen we de dag wel door.
Alle reacties Link kopieren
3
Alle reacties Link kopieren
Tijdens alle drie mijn zwangerschappen had ik rond de 20 weken nauwelijks harde buiken. Af en toe eens, als ik wat te druk gedaan had. Als je er nu al zoveel hebt zou ik daar toch even je verloskundige of gyn over bellen.
Alle reacties Link kopieren
Je hoort niet nu al zoveel harde buiken te hebben. Dat is veel te vroeg, ik zou contact hierover opnemen met de verloskundige. Daarnaast zou ik vandaag nog urine inleveren bij je huisarts om uit te sluiten dat je een blaasontsteking hebt (waarschijnlijk is dat het eerste wat de verloskundige aan je zal vragen om te doen). Harde buiken kunnen wijzen op een blaasontsteking, als je zwanger bent zijn de symptomen van een blaasontsteking ook lastig te herkennen en doet het vaak geen zeer.
Alle reacties Link kopieren
Nooit.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Volgens mij begonnen bij mij de harde buiken pas na de 27 weken, na onze vakantie. En toen had ik er per uur een stuk of 4 en soms had ik het idee dat de harde buik niet verdween.. Vooral op mijn werk had ik er last van, terwijl ik naar mijn idee niet gestresst of druk was.
Teken aan de wand, met 34 weken verplicht moeten stoppen met werken, ivm de angst op een vroeggeboorte.
Uk dacht er uiteindelijk anders over en is met 40+5 geboren en enkel en alleen doordat de bevalling ingeleid werd.
IK heb al die tijd gedacht dat ze wel eerder zou komen, de VK dacht hetzelfde.

Harde buiken zijn, zeker wanneer ze veel/vaak komen, vaak toch een teken dat je te druk bent (geweest). Bij de VK aangeven en waar mogelijk rust nemen.
De verloskundige en gynaecoloog weten ervan. Blaasontsteking is al meerdere keren uitgesloten. En overdag doe ik al niets meer.

Maar toch stoppen de harde buiken niet. En voor de 24 wk kan het ziekenhuis sowieso weinig doen :|
Alle reacties Link kopieren
Dan ben ik bang dat je alleen maar kunt afwachten en je rustig kan houden. Je kan eventueel nog om een inwendige echo vragen om te kijken of de harde buiken invloed hebben op je baarmoedermond (of je geen ontsluiting krijgt) en of je baarmoederhals niet te kort is/wordt.
Miek_ schreef:
19-10-2017 10:45
Dan ben ik bang dat je alleen maar kunt afwachten en je rustig kan houden. Je kan eventueel nog om een inwendige echo vragen om te kijken of de harde buiken invloed hebben op je baarmoedermond (of je geen ontsluiting krijgt) en of je baarmoederhals niet te kort is/wordt.

Twee weken geleden was hij nog 3,5 mm.
Maar goed ik durf niet meer zo goed te vragen naar een inwendige echo. Als hij korter wordt kunnen ze toch niets doen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit een harde buik gehad of een spontane wee. Met 38 weken ben ik ingeleid ivm mijn gezondheid.

Als blaasontsteking al uitgesloten is, kun je niet meer doen dan afwachten. Probeer zoveel mogelijk achter de triggers te komen en vermijd die vervolgens. Sterkte.
abc schreef:
19-10-2017 11:01
Ik heb nooit een harde buik gehad of een spontane wee. Met 38 weken ben ik ingeleid ivm mijn gezondheid.

Als blaasontsteking al uitgesloten is, kun je niet meer doen dan afwachten. Probeer zoveel mogelijk achter de triggers te komen en vermijd die vervolgens. Sterkte.
anoniem_313395 wijzigde dit bericht op 24-12-2017 00:21
28.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen een ring plaatsen bij je baarmoederhals als daar problemen zijn. Maar het zou kunnen dat ze dat pas vanaf 24 weken doen. Verder kun je weinig doen behalve idd triggers vermijden en je rustig houden. Als je je zorgen maakt schroom dan niet om dit te blijven melden. Als je graag een extra echo wilt vraag er dan gewoon om. Ze hebben liever dat je een keer teveel aan de bel trekt in plaats van te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend To. Ik had rond de 20 weken ongeveer 3 harde buiken op een dag. Maar vrij snel daarna kreeg ik toch wel meerdere harde buiken. Mijn patroon 's morgens geen tot weinig harde buiken. 's middags 2-3 in het uur. 's avonds zo 4 tot 6 per uur. Mijn verloskundige heeft altijd gezegd dat het wat bij mijn zwangerschap hoort. Ene heeft er meer last van dan de ander.. nu bijna 34 weken zwanger. Rust nemen is wel belangrijk maar voor de rest moet ik mij geen zorgen maken.
kaartje1 schreef:
19-10-2017 15:40
Vervelend To. Ik had rond de 20 weken ongeveer 3 harde buiken op een dag. Maar vrij snel daarna kreeg ik toch wel meerdere harde buiken. Mijn patroon 's morgens geen tot weinig harde buiken. 's middags 2-3 in het uur. 's avonds zo 4 tot 6 per uur. Mijn verloskundige heeft altijd gezegd dat het wat bij mijn zwangerschap hoort. Ene heeft er meer last van dan de ander.. nu bijna 34 weken zwanger. Rust nemen is wel belangrijk maar voor de rest moet ik mij geen zorgen maken.

Bij mij is het net andersom. S ochtends zijn ze het ergst en s nachts ook.
Waar ik alleen soms over twijfel. Is een harde buik altijd een druk die je voelt opkomen?

Soms voel ik geen druk, maar als ik dan mijn hand op Mn buik leg voel ik wel een harde plek.

Fijn dat jij al 34 wk ben, dat hoop ik ook te halen Zometeen :)
Alle reacties Link kopieren
Je baarmoeder voelt altijd hard aan he, als een bal in je buik, althans zo vond ik het voelen. Bij een harde buik voelde ik de boel echt verstrakken en voelde de baarmoeder nog harder aan dan wanneer deze ontspannen was.
Jimbob schreef:
19-10-2017 16:05
Je baarmoeder voelt altijd hard aan he, als een bal in je buik, althans zo vond ik het voelen. Bij een harde buik voelde ik de boel echt verstrakken en voelde de baarmoeder nog harder aan dan wanneer deze ontspannen was.
Mijn baarmoeder voelt naast de harde buiken juist heel soepel aan. Ik kan hem makkelijk indrukken en hij voelt dan heel zacht.

Alleen vaak krijg ik dus inderdaad Het gevoel dat het verstrakt en dan kan ik mijn buik met geen mogelijkheid indrukken.

Maar soms heb ik dus dat verstrakkende gevoel niet en heb ik wel een harde bult.
Alle reacties Link kopieren
Ligt dat er ook niet aan waar je kind zit? Mijn kind heeft de neiging om tegen de rechterkant van mijn baarmoeder aan te kruipen (fijn zo asymmetrische buik.....). Ik kan aan de linkerkant mijn buik dan makkelijk indrukken en dat is zacht, de rechterkant is dan juist hard en niet in te drukken omdat mijn kind er dan tegenaan ligt. Kan het daar niet aan liggen? Dat jouw kind de ene keer aan de voorkant ligt en de andere keer meer naar achteren? Bij een harde buik voelt het bij mij heel gespannen aan, mijn buik is dan 0,0 soepel.
@Miek_
Dat is inderdaad wat ik hoop, dan heb ik in elk geval een stuk minder harde buiken dan ik denk. Al zijn het er dan alsnog aardig wat.

Ik hoop zo dat ik de dertig weken red.
Maar eerst maar eens de 24 weken over
Ik had de hele dag door harde buiken, zoveel dat ik niet meer telde. Bij alle 3 had ik dat. Erg vervelend maar verder niets aan de hand gelukkig. Alleen lag ik vanaf een week of 22/23 wel bijna de hele tijd op de bank.
Alle reacties Link kopieren
@madelief ik kan je zorgen goed voorstellen. Vooral omdat je veel harde buiken in nacht en ochtend hebt. Bij mij word het in de loop van de dag erger wat misschien verklaard dat ik toch gewoon teveel doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven