Wanneer ongesteld na curretage/miskraam?

22-10-2017 22:29 8 berichten
Hi meiden, ik wacht nu bijna 10 weken op mijn menstruatie na mijn curretage. Ik begin me redelijk zorgen te maken ivm risico op ashermann, maar op diverse fora lees ik weer dat het bij sommige meiden ook zo 12 weken heeft geduurd en bij anderen lees ik weer dat zij na 8 weken contact op moesten nemen met de gyneacoloog. Is 10 weken nou lang en reden om contact op te nemen of ben ik nou heel ongeduldig?
Alle reacties Link kopieren
Als je je zorgen maakt zou ik morgen even bellen met het secretariaat.
Elk lichaam is anders en het is niet niks natuurlijk.
Ik werd al twee weken na de curretage weer ongesteld, maar het voelde zo anders (vond ik). Het telefonische consult was erg geruststellend.
Hoop dat je alles snel weer 'op de rit' hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op bijna 7 weken erna en ben nog niet ongesteld geworden.

Gewoon even bellen als je geruststelling nodig hebt toch?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Ik had Asherman na mijn curettage maar ik werd dus wel na ongeveer 4 weken 'ongesteld' maar heel erg weinig. De keer daarop precies op het moment dat ik ongesteld moest worden weer hetzelfde, heel weinig.

Misschien stelt het je dus gerust dat wanneer je helemaal nog niks van een soort ongesteldheid hebt gezien, je lichaam gewoon hormonaal nog een beetje in de war is.
Maar wanneer je je zorgen maakt, zeker even bellen hoor!
Ik kreeg toen te horen dat als ik na 6 a 7 weken nog niet menstrueerde ik even moest bellen. Werd zelf na 5 wk ongesteld maar net als bij Ikhaatgeduld slechts heel weinig. Had uiteindelijk geen asherman maar iets wat makkelijker te verhelpen is :-)
O en heb je al een zwangerschapstest gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon even bellen, ik ben na mijn missed abortion na 6,5 week ongesteld geworden. Ik vond dat al lang en stond op het punt om toch even te bellen.. Zeker doen als het je gerust stelt!
Thanks dan ga ik toch deze week even bellen. Soms wel lastig in te schatten want wat is nou lang? Is voor iedereen anders qua gevoel en qua lichaam. Maar toch zit je maar te wachten en te wachten. Geduld wordt in ieder geval goed op de proef gesteld! Ik heb trouwens wel getest maar was zoals verwacht negatief ;-) we doen het nu ook veilig dus kans was ook wel heel minimaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven