Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi vlammetje. Leuk dat jullie voor een tweede gaan. We zijn er hier ook net uit! Een tweede kindje. Ik heb vorige week positief getest en als ik goed gerekend heb ben ik nu 6 weken.

Ik vind het ook best spannend. Voelt nog zo onwerkelijk. Bij de eerste hing ik van begin t eind boven de pot. En nu helemaal geen symptomen. Het maakt me echt onzeker.

Grtjs
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wat spannend ook weer! Ik had bij mijn eerste zwangerschap nul kwaaltjes en dat ging toch helemaal goed. Dus het zegt niets.. maar die eerste periode van positieve test tot eerste echo duurt lang he. Vreselijk vond ik dat.

Het is bij jullie dus snel gegaan als ik het zo lees, was dat bij de eerste ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt idd. voor mij duurt het heel lang nu het uitblijven van de symptomen t erger maakt. Bij de eerste heeft het 8mnd geduurd voor ik zwanger was en nu was het al bij de eerste keer. Echt zo verschillend. Hopelijk laat het bij jou ook niet lang op zich wachten. Ik denk zelf dat n tweede sneller gaat omdat je lichaam dan bekend het zwanger zijn ofzo :-))
Alle reacties Link kopieren
Blij voor jou vlammetje, wat heerlijk voor jullie dat de twijfels achter de rug zijn en de kogel door de kerk is, wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat nu! :hug:
Vlammetje, hier ook alleen iemand die komt zeggen dat ik het fijn vindt voor je dat jullie een beslissing hebben gemaakt :) Ik hoop dat het snel raak is voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
@bugaboo, ja ik weet niet, ik was de eerste keer direct zwanger dus nog sneller kan het bij ons niet gaan :). Ik stel me gewoon nergens op in, we gaan het wel zien. Het blijft een bijzonder proces in je lijf en het moet maar net goed gaan.

@lalameme @morgenstond, bedankt, wat lief van jullie! Ik ben ook blij met het besluit. Sta er nu ook echt achter merk ik. @lala, hoe gaat het met jou? Ik las dat je helaas nog niet zwanger bent. Hoop dat je niet meer lang hoeft te wachten!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat met je mee vlammetje, ronde 11 alweer de tijd gaat snel. Wie weet zijn we alsnog samen zwanger :) ik hoop dat jij weer net als de vorige keer in ronde 1 zwanger mag zijn !
Alle reacties Link kopieren
@lala zou leuk zijn om samen over zwanger zijn te kunnen schrijven! Ik hoop het ook maar hoop dat jij mij nog voor bent!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vlammetje! Leuk om jouw bericht te lezen, herkenbaar.
Wij gaan vanaf volgende maand proberen voor een tweede kindje. Ik ben vorige week gestart met foliumzuur :)
We hebben al een zoontje van ruim 1 jaar, net alsjij denk ik ook wel eens ‘hoe gaat dat straks met twee kindjes...’ Ik kijk er erg naar uit om volgende maand te beginnen. De eerste keer was ik meteen zwanger, ik weet dat ik daar veel geluk mee had, nu zullen we zien.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vievie_abc, leuk dat jullie ook bijna gaan starten! Schrijf je hier gezellig mee? Hier dus ook de eerste keer meteen zwanger maar dat kan gewoon geluk en toeval zijn. Ik ben benieuwd hoe dit de tweede keer zal gaan. Wij hebben een meisje van net 2 en dat is soms best pittig. Ze kan flinke driftbuien hebben af en toe maar ik vind het ook wel een hele leuke leeftijd. Wij hebben veel slaapproblemen achter de rug en dat maakte dat ik erg aarzelde om er weer voor te gaan. Nu de knoop door is gehakt geeft dat veel rust merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ja ik ga meeschrijven :)
Wat leuk, een meisje van 2. Lijkt me ook een hele gezellige bewogen leeftijd.
Slaapproblemen zijn lastig, tenminste dat is mijn ervaring met ons zoontje. Maar gelukkig gaat dat hier sinds een paar maanden een stuk beter. Slaapt jouw kleine nu ook wat beter?
Ik kan me voorstellen dat juist de knoop doorhakken wat rust geeft, die twijfel kost ook veel energie!
Grappig dat het bij jullie ook in de eerste ronde raak was. Heb jij ook dat je er daardoor niet vanuit gaat dat dat nu weer zo is? Haast alsof twee keer zoveel geluk niet kan haha
Alle reacties Link kopieren
Ja onze kleine meid slaapt veel beter sinds ze in de zomer buisjes heeft gekregen. Ze had dus veel oorpijn. Nu is het af en toe lastig, zoals ook gewoon een beetje hoort bij een peuter. Voorheen waren we elke nacht 3 a 4 uur lang wakker. Dat is echt niet vol te houden.

Wat betreft hoe snel het weer zal gaan, ik hou echt met alles rekening. Heb absoluut niet de overtuiging dat het weer in 1 keer raak is maar mijn man denkt dat wel. Ik denk soms dat er misschien wel iets beschadigd is daarbinnen door de zwangerschap en bevalling, je weet het allemaal niet. Of dat de eerste keer super veel toeval en mazzel was en dat het nu lastiger zal zijn.

Dus mocht het een paar maanden duren dan hoop ik dat ik daar rustig onder kan blijven. We hebben geen haast maar je hoopt natuurlijk wel dat je snel een positieve test in handen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Oh oorpijn bij die kleintjes is zo sneu! En 3 a 4 uur per nacht wakker lijkt me heel heftig voor jullie allemaal, fijn dat het nu zoveel beter gaat zeg.

Zo herkenbaar wat je schrijft. Natuurlijk weet ik dat het langer kan duren deze keer, grote kans zelfs als je de gemiddelden ziet. Mocht dat zo zijn hoop ik ook dat ik dat naast me neer kan leggen of zo en geduldig af kan wachten.

Geduld is mijn sterke kant niet. Ik zit nu al af te tellen naar de dag dat we gaan beginnen :)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en we moeten de komende tijd zoveel geduld hebben! Eerst zwanger worden, dan wachten tot de eerste echo.. dat vond ik de eerste keer zo lang duren!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wachten op de eerste echo... dat was echt aftellen!
Alle reacties Link kopieren
Hee Dames ,
Mag ik met jullie meeschrijven?
Wij hebben ook besloten om binnenkort voor een 2e te gaan.
Gaan in december naar Thailand en dan gaan we daar starten. Onze zoon is nu 9 maanden. Bij hem was het meteen raak maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden nu dus ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Heb er wel echt mega veel zin in, moet extra gaan genieten deze keer want mijn man wilt niet meer als 2 kindjes. Dus het zal tevens de laatste keer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi MiAnoo, wat leuk dat jullie ook voor de tweede gaan. Hopelijk start je menstruatie snel en kunnen jullie aan de slag ;)
Wel heel fijn, op vakantie naar Thailand, geniet ervan. Is dit de eerste keer dat jullie met jullie zoon op vakantie gaan? Dat moeten wij nog doen, we willen binnenkort eens kijken waar we heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi MiAnoo, gezellig dat je mee wilt schrijven, welkom! Spannend weer!

Zoals ik er nu in sta wordt dit ook mijn laatste zwangerschap. Twee kindjes is mooi. Ik sluit het nog niet 100% uit dat er een derde komt maar wel voor 95% zeg maar.

Wat bijzonder dat we alledrie meteen zwanger waren bij de eerste. Hoor je toch niet heel vaak.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa op dit topic was ik aan het wachten haha.
Mag ik meeschrijven?!
Hier ook al een lief dreumesmeisje van net 1 jaar. Met haar (naja de zwangerschap toen) heb ik ook meegeschreven hier op viva. Is mij toen goed bevallen en nog steeds contact met alle medemama's.

Hier willen we halverwege november beginnen. Ga nu met foliumzuur starten en dan word het spannend. Bij ons dochtertje was ik binnen 3 maanden zwanger. Erg spannend of een 2e ons gegund is en zo ja wanneer. :-)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, vond ik ook al opvallend, bij ons alle drie meteen raak.
Mijn man wil graag een groter gezin, ik ben er zelf nog niet uit. Ik denk dat een tweede kindje al zo’n omslag is dat ik dat eerst maar eens even wil bekijken ;) Als het ons gegund is natuurlijk.
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Ik ben 32, man is 30.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Rose-87, gezellig, nog een meeschrijver :) Ik zat ook te wachten op dit topic dus was erg blij dat Vlammetje hem opende!
Alle reacties Link kopieren
Thanks!
Vievie_abc schreef:
31-10-2017 09:40
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Ik ben 32, man is 30.
Man en ik zijn beide 30 :-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meeschrijft Rose! Welkom! Ik heb vorige keer ook meegeschreven in een topic en we hebben daar nog een facebookgroep en een bolle buiken meeting aan overgehouden. De groep is nu wel wat stiller maar tijdens de zwangerschap was het heel fijn om met elkaar te delen!

Grappig dat er tot nu toe alleen maar dames reageren die voor de tweede gaan. Dat hebben we dan al gemeen met elkaar.

Ik ben trouwens 32 en mijn man is 33 maar wordt al bijna 34.
Alle reacties Link kopieren
Grappig zeg, ik heb bij mijn eerste ook in een topic meegeschreven. Ik heb nog steeds regelmatig contact met de vrouwen uit die groep, heb er tijdens mijn zwangerschap en erna veel steun en gezelligheid aan gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven