Zwanger met spiraal?

17-11-2017 19:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna drie jaar een spiraal.
Gisterenavond kreeg ik acute stekende pijn die vanuit het diepste van mijn baarmoeder leken te komen. Zulke intense pijn is niet te beschrijven. Het duurde zo'n 20 minuten en tot op hede heb ik een zeurende/beurse pijn. Mijn onderbuik is al enkele dagen opgezet en het voelt alsof er een balletje in zit of zo. Daarnaast word ik vermoeid wakker, weinig eetlust en zweet ik ineens veel meer (en heeft dit ook een hele penetrante lucht). Ook voel ik mij warmer. Tot slot doen mijn tepels erg pijn en zijn ze wat groter.

Is iemand bekend met deze symptomen van een beginnende zwangerschap met een spiraal? Ik ga morgen een test doen maar ik krijg steeds meer t gevoel dat ik misschien toch wel zwanger kan zijn
Ja, zou kunnen. Testen dus maar. Hopelijk valt het mee en is het een griepje of zo.
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm wat lastig ik neem aan dat je (nog) niet zwanger wilt zijn aangezien je een spiraal hebt?? Jeetje....
Enige wat uitsluitsel kan geven is een zwangerschap test....
Volgens mij ervaart iedere zwangere vrouw zulke uiteenlopende klachten.
Ik herken wel de vermoeidheid en steken in buik van mijn zwangerschap.

Succes morgen snel een (gevoelige ) test doen!
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook vaak toen ik een spiraal had. Flinke pijnlijke steken. Pijnlijke borsten etc.
Toen ik zwanger bleek te zijn, had ik lag na een paar weken symptomen.
Testen kan altijd?
Alle reacties Link kopieren
Het kan, heb het zelf ook meegemaakt met een spiraal. Na de abortus een implanon laten plaatsen, vervolgens ook zwanger geraakt terwijl ik die implanon had dus weer een abortus.

Uiteindelijk heb ik het voor elkaar weten te krijgen dat ik op 21 jarige leeftijd gesteriliseerd ben. Wilden ze eerst niet doen vanwege mijn leeftijd maar na lang aandringen heb ik het voor elkaar gekregen. Er werd eerst gezegd van heb maar seks met condoom, maar condooms heb ik niet genoeg vertrouwen in en ik zat niet op een 3e abortus te wachten.
Ja ik! Met mirena spiraal en inmiddels 22 weken in verwachting.

Ik merkte het door misselijkheid, vermoeidheid en pijnlijke borsten.
Alle reacties Link kopieren
Wauw dames! Ik schrik van deze verhalen hoor.. ik ben 5 maanden geleden bevallen en zeker de eerste 3 a 4 jaar wil ik niet zwanger raken! Om meerdere redenen.. ook wb gezondheid. . Ik wilde een mirena spiraal laten plaatsen maar durf niet goed.. bang dat ik toch zwanger raak.. werd raar aangekeken toen ik dat zei. . Nu lees ik dus dat dit wel degelijk voorkomt. . Pfff
Babs87 schreef:
17-11-2017 19:47
Wauw dames! Ik schrik van deze verhalen hoor.. ik ben 5 maanden geleden bevallen en zeker de eerste 3 a 4 jaar wil ik niet zwanger raken! Om meerdere redenen.. ook wb gezondheid. . Ik wilde een mirena spiraal laten plaatsen maar durf niet goed.. bang dat ik toch zwanger raak.. werd raar aangekeken toen ik dat zei. . Nu lees ik dus dat dit wel degelijk voorkomt. . Pfff
Hai Babs,

Ik denk niet dat je je hele erge zorgen hoeft te maken. Mijn huisarts vond het erg bizar en had het nog nooit meegemaakt. De gyneacoloog had het wel een aantal keer meegemaakt en ook vaker van collega's gehoord. Hij zei wel dat de kans erg klein was en de mirena echt heel betrouwbaar is. Maar goed, je zal maar net 1 van degene zijn die wel zwanger raakt, zoals ik.
Ik weet zelf ook nog niet wat ik hierna ga doen. Misschien wel weer een mirena en dan condooms voor de zekerheid.
Anyway, de kans is echt super klein.
Alle reacties Link kopieren
Babs87 schreef:
17-11-2017 19:47
Wauw dames! Ik schrik van deze verhalen hoor.. ik ben 5 maanden geleden bevallen en zeker de eerste 3 a 4 jaar wil ik niet zwanger raken! Om meerdere redenen.. ook wb gezondheid. . Ik wilde een mirena spiraal laten plaatsen maar durf niet goed.. bang dat ik toch zwanger raak.. werd raar aangekeken toen ik dat zei. . Nu lees ik dus dat dit wel degelijk voorkomt. . Pfff
Nadat ik voor de 2e keer zwanger raakte (eerst met mirena en daarna met implanon) adviseerden ze mij eerst een koperspiraal te proberen, maar dat wilde ik niet. Na maandenlang bellen met artsen e.d. en meerdere gesprekken ben ik dus op mijn 21e gesteriliseerd. Ze wilden dat eerst niet doen vanwege mijn leeftijd en omdat ik geen kinderen heb. Maar een spiraal wilde ik niet nog eens en condooms vertrouw ik niet 100%. Ik had echt zoiets van mijn lijf, mijn leven, mijn beslissing. Dus gelukkig heb ik die sterilisatie gekregen. Beter dat dan een 3e abortus ondergaan. Ik kwam er gelukkig beide keren op tijd achter dat ik zwanger was, de eerste keer na 7 weken en de 2e keer na 16 weken. Anders had ik een mega groot probleem gehad.
Alle reacties Link kopieren
Als je met een spiraal zwanger raakt heb je een vergrote kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat is heel gevaarlijk. Zsm testen en indien positief, direct de huisarts bellen, OOK IN HET WEEKEND.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Zoals gezegd: bij positieve test meteen huisarts bellen.

Kennis werd ook zwanger met koperspiraal.
fayanna schreef:
17-11-2017 20:46
Als je met een spiraal zwanger raakt heb je een vergrote kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat is heel gevaarlijk. Zsm testen en indien positief, direct de huisarts bellen, OOK IN HET WEEKEND.
Juist! Ik moest dezelfde dag nog naar het ziekenhuis. Spiraal laten verwijderen en kijken waar het vruchtje zit. Ook hcg prikken. Mocht het vruchtje nog niet te zien zijn dan kunnen ze al aan de stijging van hcg zien of het de goede kant op gaat of niet. Ik had 1 dichte eileider. Ik had overigens ook 2 grote cystes. Ook iets waar je een hoger risico op hebt met spiraal.
Zonnetje-22 schreef:
17-11-2017 19:27
Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna drie jaar een spiraal.
Gisterenavond kreeg ik acute stekende pijn die vanuit het diepste van mijn baarmoeder leken te komen. Zulke intense pijn is niet te beschrijven. Het duurde zo'n 20 minuten en tot op hede heb ik een zeurende/beurse pijn. Mijn onderbuik is al enkele dagen opgezet en het voelt alsof er een balletje in zit of zo. Daarnaast word ik vermoeid wakker, weinig eetlust en zweet ik ineens veel meer (en heeft dit ook een hele penetrante lucht). Ook voel ik mij warmer. Tot slot doen mijn tepels erg pijn en zijn ze wat groter.

Is iemand bekend met deze symptomen van een beginnende zwangerschap met een spiraal? Ik ga morgen een test doen maar ik krijg steeds meer t gevoel dat ik misschien toch wel zwanger kan zijn
Hoe is het met je? Test gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven