Uitgerekend 21 t/m 31 Juli 2018

19-11-2017 08:57 461 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,
Wie is er nog meer uitgerekend tussen 21 en 31 juli 2018 en wil graag mee kletsen?
Zet je gegevens Dikgedrukt in je berichtje en ik voeg ze toe of wijzig ze in de tabel.
Op naar veel gezonde juli baby's :cheer2:
Naam #kindje UD Echo bijz.heden
Rosa02 1e 27-7 31-1 :heart: Ziekte v Crohn
Zjuuls84 2e 20-7 2-1 :heart: Zwanger door IUI
Ilona87 1e 25-7 4-1 :heart: pcos; clomid en IUI
Josine89 1e 18-7 :heart: bbz juli'17
xxroseliefxx 2e 20-7 22-12 :heart: complicaties 1e bevalling
Janeway103 1e 28-7 :heart:
IDnr2 2e 25-7 5-1 :heart:
Liesz123 1e 28-7 ? :heart:
Leyla18 1e 29-7 8-1 :heart: missed abortion juli '17
Aphrodite88 1e 25-7 2-2 :heart:
Cactusliefde 1e 22-7 9-1 :heart: 15-9 operatie bmm, kans op vroeggeboorte: verkorte bmm
Sevan 1e 26-7 3-1 :heart:
Smurfenhuisje 3e 28-7 2-1 :heart:
Siobhan85 1e 23-7 4-1 :heart:
Tamygirl 1e 29-7 26-1 :heart:
Dreamer02 2e 26-7 3-1 :heart: zwanger middels ISCI
Lauv 2e 25-7 :heart: HG
Anirac 2e 21-7 :heart: diabetes en vroeggeboorte 1e kindje
Berlin19 1e :heart:
Niccy007 1e 23-7 3-1 :heart:
Roos876 2e 28-7 1-2 :heart:
Puk32 :rose:
Lies90 :rose:
anoniem_356016 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 17:35
67.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me dan maar direct voorstellen:
Rosa, 32jaar, zwanger van ons 1e kindje en ik vind het superspannend! Kan niet wachten op onze 1e echo...
Ik heb de ziekte van Crohn, die op dit moment met medicatie goed onder controle is, echter zal deze medicatie in het 3e trimester gestopt worden en dan is het afwachten wat mijn buik doet...
Alle reacties Link kopieren
Hallo Rosa, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben inmiddels zwanger van ons 2e kindje en de uitgerekende datum is 20 juli, dus ik schrijf graag met je mee.

Ben zelf 33 en man 31 jaar. Onze dochter is nu 14 maanden.

Wanneer heb je je eerste echo?

voor in de tabel; UD 20-7, echo 28-11, 2e kindje, bijzonderheden zwanger door IUI
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Alle reacties Link kopieren
Rosa en Zjuulz Gefeliciteerd

Ik voeg mij ook graag hier toe.
Ben zwager van mij eerste
UD 25-7 eerste echo 8-12, bijz mbv clomid ivm PCOS zwanger via IUI

Hebben jullie al klachten/kwaaltjes ?
Ik had alleen last van buikpijn, wat mij wel erg onzeker maakt.
Ik had begin deze week last van maagzuur en oprispingen, maar dat is nu volledig over
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allebei!
Wat hebben jullie lekker vroege echo's, ik ben jaloers! :lol:
Ik ben bij mijn 1e echo op 13-12 al 8 weken en 5 dagen zwanger. Had de week ervoor ook al kunnen gaan, maar doordat ik met wisselende diensten werk kon ik die week alleen 's ochtends gaan, en dat vond ik niet leuk voor mijn vriend aangezien hij dan niet mee kon gaan...

@Ilona: niet onzeker worden hoor! De een heeft nu eenmaal eerder of meer kwaaltjes dan de ander, dat zegt helemaal niks over hoe goed de zwangerschap verloopt!
Ik heb zelf ook best veel buikpijn, ben nog elke keer als ik naar de wc ga bang om bloed te zien... Verder moet ik langzaam op zoek naar een grotere bh, en ben ik door de dag heen afwisselend extreem hogerig en flink misselijk. :@@: Nog niet hoeven spugen gelukkig, en zolang dat zo blijft hoor je mij niet klagen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

Ook ik ben volgens mijn telling uitgeteld op 20 juli. Ik ben afgelopen juni zwanger geraakt. Dit kreeg ik te horen toen ik 25 juli in het ziekenhuis zat met hevige pijn en bloedverlies. Ik ben die zelfde nacht nog geopereerd aan een bbz.

Nu weer snel aangeteld maar de schrik zit er flink in al lijken mijn kwaaltjes nu totaal niet op de vorige zwangerschap. Toen voelde ik niks en ben ik gewoon ongesteld geworden. Ik heb nu al last van heel veel misselijkheid. De hele dag door. Gelukkig kan ik nog alles binnenhouden.

Voor in de tabel: Ik heb mijn 1e echo op 1 december. Dit omdat ik dus die bbz heb gehad en daarom eerder mag komen. wij gaan nu voor ons 1e kindje
Ik schrijf ook graag mee. Ik weet pas net 2 dagen dat ik zwanger ben, wat eigenlijk een beetje onverwacht en nog niet helemaal volgens planning was 😬 (de wens wel, maar iets later vanwege nog komende onderzoeken).

we hebben al een dochter van bijna 2. Wat het wel lastig maakt is dat ik zware complicaties heb gehad na mijn bevalling. Incl een ic-opname en langdurig herstel.

Volgende stappen hier zijn naar de verloskundige en gyn gaan. Moet de afspraken nog maken, want we weten het pas sinds vrijdagavond.
Eigenlijk was ik bang dat ik door zeer minimale menstruaties en steeds langere cyclussen, ik in de menopauze aan het raken was. Wat mogelijk was na wat ik heb meegemaakt. Maar dat blijkt dus anders te zijn.

Weer moeten bevallen vind ik heel eng...maar dat er weer een baby is (als alles goed blijft gaan) daar kijk ik wel naar uit.

Voor de tabel:uitgerekende datum 20 juli, 2e kindje, complicaties eerste bevalling
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames van harte gefeliciteerd allemaal! Ik breek hier even in om rozelief te feliciteren! Ik schrijf zelf in het topic van 1-10 juli mee en kwam hier even kijken toen ik je berichtje las! Wij hebben samen geschreven tijdens de vorige zwangerschap. Ik hoop dat alles goed mag gaan! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd josine en roselief, leuk dat jullie ook mee schrijven! :cheer2:
Heftige verhalen hier zeg! Hoop dat deze zwangerschappen en bevallingen een stuk relaxter gaan verlopen...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!!
Ik wil mij ook graag hier bijvoegen.
Ik ben 25 jaar en het gaat om mijn 1e kindje.
Ik verwachtte pas 17 november mijn menstruatie, maar ik heb zaterdag 11 november al duidelijk positief getest (duidelijke streep) en met en een clearblue bevestiging 1-2 weken er boven op. De reden dat ik zo vroeg testte is eigenlijk dat ik mij helemaal niet mijzelf voelde(heel erg emotioneel al dagen ) en ik zou naar een verjaardag gaan waarvan ik wist dat daar wel gedronken zou worden. Inmiddels wordt de teststreep met de dag dikker en duidelijker. Ik was wat onzeker, omdat het zo pril positief was getest, maar dat is nu al wat minder.

Voor het tabel: 1e kindje, ud: 26-7, echo 13-12, Geen bijzonderheden
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en welkom Joan!
Ik zie dat wij op dezelfde datum onze 1e echo hebben... Vind het nog veel te lang duren tot de 13e! :roll:

Ik merk dat pepermuntjes hier best aardig helpen tegen de ergste misselijkheid, dus die gaan we maar eens inslaan in de hoor op die manier te voorkomen dat ik echt moet braken.... Morgen door die misselijkheid wel helaas al mijn werk inlichten, collega's zagen vorige week al aan me dat ik me niet goed voelde, en ik wil niet dat ze erachter komen doordat ik dubbelgevouwen boven de wc hang: Vind de versie met een leuk kaartje en chocolaatjes aantrekkelijker klinken! :biggrin:
Bedankt voor het toevoegen. Het idee dar ik echt zwanger zou zijn is nog steeds beetje onwerkelijk.

Eigenlijk deed ik vooral een test om die mogelijkheid af te sluiten. Was toen op dag 37. En toen gaf (de 2 maanden overtijdse) clearblue ineens +3 weken aan 😮
Ik heb eigenlijk helemaal geen klachten nog. Enkel af en toe wat gevoelige borsten.
Kan me eigenlijk niet goed hoe dat was de vorige keer. Toen later wel veel last van maagzuur en vocht gehad.

Toch wel wat bijzondere situaties onder ons groepje nu zo. Gefeliciteerd allemaal en toch wel fijn hier zo te delen. Verder weet nog niemand het.

Ik heb volgende week een afspraak bij een arts in het umc. Een van mn beste vriendinnen gaat dan mee (vanwege afstand naar dit zkh, is het voor mijn vriend wat minder praktisch mee t gaan). Dus haar moet ik het wel gaan vertellen, omdat dit ook relevant is voor het gesprek.

Misschien morgen eerst nog maar een test...

Hoe lang weten jullie het nu?
Alle reacties Link kopieren
Roselief: Ik kan me voorstellen dat deze zwangerschap voor jullie een hoop angst en verdriet terug boven haalt...
Is er iets gezegd over hoe groot de kans is dat het nogmaals zo gigantisch mis gaat of was dat gewoon domme pech?

Hier weten wel al flink wat mensen ervan... Was niet de planning geweest, maar doordat ik me vaak zo misselijk voel is het onmogelijk het verborgen te houden tenzij ik de komende weken niet meer de deur uit ga, en dat roept natuurlijk ook weer vragen op... Dus ervoor gekozen dan maar open kaart te spelen, en er vanuit gaan dat t gewoon goed gaat met de zwangerschap. Positief denken schijnt goed te zijn voor de rijstkorrel in mijn buik zeggen ze! :-)
Rosa: oh al zo misselijk...Hihi ja voor die rijstkorrel.

Het is nog zo dubbel hier. Op zich ging iedereen (vlk/gyn/psycholoog/internist) er allemaal vanuit dat een volgende zwangerschap zou kunnen. Kans op herhaling is helaas wel aanwezig. Internist van regionale zkh kon geen diagnose stellen...wat ik erg lastig vond. Dus vandaar dat ik naar Utrecht ga.
Idee was daar tot hopelijk wel een diagnose te komen en dan een plan te maken.
Maar nu moeten we het een beetje bijstellen...
Het zal dus iig erg medisch gaan worden. Met kans dat het op academisch niveau gaat plaats vinden.

Mijn vorige bevalling was een keizersnede. Denk de volgende weer. En mogelijk zelfs onder narcose :( Maarja als dat het beste is voor iedereen is dat zo...
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik nou ook Rosa, 13-12 lijkt nog zo ver weg. Ik hoop dat het snel zal gaan!

Het is een spannende tijd voor iedereen als ik het zo lees! Fijn dat ik met jullie mee mag schrijven :)

Roselief ik kan mij goed voorstellen dat het voor jou enorm spannend is nu! Wat een heftig verhaal.. is het mogelijk, door er nu vroeg bij te zijn, deze heftige complicaties voor deze bevalling voor te zijn?
Nog een test gedaan. Nogal positief 😉 teststreep was donkerder dan controle streep.
Zo wat moed verzamelen en de verloskundige bellen.

Het kindje is zeker gewenst en meer dan welkom. Maar oooh wat nu nog komen gaat...
Vorige week was ik nog bezig met misschien lukt het wel nooit meer... was echt het totale vertrouwen in mn lichaam kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Haha Roselief, ik heb vanochtend precies hetzelfde gedaan! :facepalm: Bij mij ook de teststreep donkerder dan de controle streep. Vriend grapt al de hele tijd dat we een tweeling krijgen, zijn oma is van een tweeling, en mijn oma (van mijn moeders kant) ook... Ik denk t niet hoor! Voel ook precies op 1 plek een pijnsteek als ik hoest of nies, zou t kunnen dat dat de plek is waar de placenta zich gevormd heeft?

Roselief, gewoon bellen hoor! Hoe eerder je goed onder controle staat, hoe groter de kans dat men een herhaling van de vorige keer kan voorkomen of tijdig kan ingrijpen...
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven? Ik ben 29 en zwanger van de 1e. Ik heb vorige week een paar dagen voor NOD positief getest!
Volgens mijn eigen berekening rond 27 juli uitgerekend.

27 juli, 1e kindje,
Welkom Jane, van harte gefeliciteerd ook!

Rosa: dan heb je wel verhoogde kans toch op een tweeling als het zo in beide families voorkomt?
En of dat de pijn verklaard weet ik niet.

Heb de assistente gebeld. Zij gaf als advies de verloskundige te bellen die dienst heeft. Dus dat even doen als mijn dochter slaapt, ze ligt er net in.
Ze feliciteerde me ook...dat voelt nog echt zo dubbel. Ik heb helemaal niet het gevoel dat mensen blij gaan zijn met dit bericht. Volgens mn vriend moet ik dat loslaten...
(Sorry het gaat vast nog wel komen hoor, dat ik er iets meer vertrouwen in heb. Niemand weet het ook nog, dus hier delen is wel heel fijn. Zou bijna overwegen om een eigen topic te starten. Maar hier met jullie zijn we allemaal ongeveer even ver. En bij een eigen topic zal ik toch veel reacties krijgen van anderen met eigen verhalen die dan toch weer verschillen van mijn situatie. Dus vandaar dat ik liever gewoon met jullie mee schrijf).
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Allereerst gefeliciteerd allemaal.

Ik schrijf graag mee..

Ik ben 34 en mama van een ventje van 4 en nu dus zwanger van nr2. Afgelopen weekend hadden we de positieve test waar wij op hoopten.

UD 27 juli
Echo 12/12 correctie 8/12
2e kindje
anoniem_359162 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 11:30
3.53% gewijzigd
ID nr 2: ook van harte welkom.

Ik heb zojuist de verloskundige gesproken. Zij gaf als advies om meteen maar een afspraak bij de gynaecoloog te maken. Dus krijg een verwijzing en zodra die binnen is, kan ik een afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
Ilona, ik heb ook wat buikpijn. Regelmatig steekjes en een rommelend gevoel.

Sinds zaterdag wordt ik af en toe overvallen door een vlaag van misselijkheid. Als ik wat eet verdwijnt het wel, maar omdat het nu al begint, vrees ik dat het alleen nog erger wordt.
Van mijn borsten heb ik nog weinig last. Ik merk wel dat mijn BH iets voller wordt en dat ze af en toe jeuken.

Ik heb zojuist online aanmeldformulier voor de VK ingevuld. Ik zat nog tussen 2 praktijken te twijfelen, en toen ik de knoop doorhakte was het te laat om te bellen! Ik hoop dat ze me vandaag nog terugbellen, anders ga ik morgen bellen. Ik las op hun site dat ze tussen 6/8 weken al een vroege echo doen.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik voeg me hier ook graag bij als het mag :) Het is voor ons het 1e kindje, UD is 28 juli denk ik. Bijzonderheden zijn dat we nu nog in het buitenland wonen, maar ik heb dit liever niet in de tabel ivm herkenbaarheid.

We weten sinds vrijdag dat ik zwanger ben. Ik bevat het nog niet helemaal, kijk telkens naar mijn test, het is gewoon echt zo :-D Even een fotootje erbij, wil het zo graag met mensen delen, hier lijkt me wel een geschikte plek :-D
https://i.imgur.com/rf0pUZj.jpg
Oploop van vrijdag-zaterdag-maandag.

Rosa02 wat vervelend dat je nu al zo misselijk bent! Hoop niet dat het nog veel erger gaat worden.. Buikpijn is denk ik heel normaal Ilona, er gebeurt zoveel nu daar in je buik!
Ik ging net sporten, heb best een goede conditie maar ik was me toch snel buiten adem, bij de (rustige!) warming up al, niet normaal. Ik heb maar gezegd dat ik m'n dag niet had ;-) Verder heel moe en slecht slapen.

Janeway wat een vroege echo! Wist niet eens dat dat mogelijk was met 6 weken al, geloof de meeste vanaf 10 weken? Dat is wat ik zag op sites van verloskundigen in mijn omgeving in Nederland. Wel fijn zeg! Ik ga deze week ook langs een kliniek om te vragen wat hier de gang van zaken is, ze werken hier niet echt op afspraak. Binnenlopen en lang wachten dus (helaas).
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames mag ik mij aansluiten?
Ik had vrijdag een tuurstreepje maar vanmiddag een echte positieve test!
Ik ben nog erg voorzichtig, in juli heb ik een missed abortion gehad, met de termijnecho kwamen wij erachter dat het niet goed zat. Miskraam is toen vanzelf op gang gekomen maar emotioneel heeft het veel met mij gedaan.
Mijn cyclus is een warboel na de miskraam dus weet niet precies wanneer mijn UD is... Vanwege de MA mag ik ook eerder naar de vk, even kijken wanneer ik ga bellen van de week.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Ik sluit mij graag aan.
Na 23 maanden ben ik EIN-DE-LIJK zwanger. Ik heb in september een HSG (baarmoederfoto) gehad in het VUmc en mogelijk was ik de drie maanden daarna vruchtbaarder. En ja hoor, zaterdag twee positieve testen. Ik besef het nog niet. Ik ben behoorlijk emotioneel geweest het afgelopen jaar, iedereen werd zwanger behalve ik (zo voelde het).

Nu heb ik wel buikpijn, beetje zeurend gevoel, daar maak ik mij wel zorgen over. Vandaag gebeld met de verloskundige, volgende week donderdag heb ik een vroege echo. Denk dat ik door de lange periode voordat het gelukt is erg onzeker ben.

Maar voor de tabel:
29 jaar - 1e kindje - uitgerekend 24 juli - 30 november echo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven