35+ en zwanger worden in 2018

21-11-2017 20:39 1499 berichten
Bezig met zwanger worden:

Yaradreamz
Poosje81




Zwanger 😁❤️😁
Annejill
Thisisme1980. UD 21-03 💙
Snow81
Mieremuis bevallen 24-01 💙
Syrah80. UD 04-02 💙 of 💖
Miss37 bevallen :flirting: 12-07-18
Yogayup. Bevallen 01-02 💙
Boardbabe82. UD 05-02 💖 bevallen 11-02
Verano1981. Bevallen 22-11 💖
twingo1981 bevallen !26-09-2018 😍
Roffa38. Bevallen 20-02 💙
Honing14
Principessa UD 15-05
MrsDuggar 💖
anoniem_63c248662ca98 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 06:42
89.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom wachten dan op 2018 ook nog?
@absor ik ga er maar even vanuit dat het niet gelijk de eerste keer lukt ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier al maanden aan het twijfelen en ben net 37 jaar. Ik heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde, maar O Oh wat vind ik het leuk, ondanks dat wij best behoorlijk pittige kinderen hebben..

Ze zijn nu net 5 en net 3 jaar, dus als wij echt besluiten om ervoor te gaan dan betekent het dat ze volgend jaar allebei op school zitten en dat we dan weer 'opnieuw' in de luiers zitten........

Als ik straks 40 ben zijn die 9 en 7 jaar en er dan eentje van 3 Jaar.
Ik wil ook graag nog een studie doen.
We hebben nu 2 'gezonde' kinderen, 1 mankeert wel wat maar we hoeven niet continu naar een ziekenhuis te rennen oid.

Lastig lastig en moeilijk.....
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik schrijf graag mee over dit onderwerp! Ik ben momenteel 35, mijn vriend is 40, en ik hoop dat wij begin volgend jaar ook kunnen beginnen met proberen. We hebben er nog geen concrete datum afgesproken, maar we zijn bijna aan het einde van de checklist van dingetjes die eerst geregeld moesten worden, dus ik ga dit binnenkort maar eens ter sprake brengen :)

@Roffa: ik snap dat je het spannend vindt! Dat vind ik zelf ook. En mijn vriend nog meer! Ik weet zelf al vanaf mijn jeugd dat ik heel graag moeder wil worden, maar voor mijn vriend was dat geen uitgemaakte zaak. Ik heb hem de tijd gegund om daar over na te denken. Inmiddels wordt hij wel enthousiast van de gedachte aan een kleintje, al maakt hij zich (meer dan ik) zorgen over of onze situatie wel optimaal is om aan kinderen te beginnen (ik werk heel veel en ben voor mijn werk vaak meerdere avonden in de week van huis en soms ook in het weekend, hij werkt fulltime en speelt nog in een band waarvoor hij ook regelmatig op pad is). Zijn jullie al aan het proberen?

@Esther: Dat lijkt me een lastige keuze! Wat wil je man/vriend? Is het te doen qua huis en financien enzo? Waar liggen je twijfels?

Groetjes Linde
Hoi dames. Ik ben zelf 36 (januari 37) en inmiddels ruim 6 weken zwanger van onze 2e. Het lijkt mij leuk om met leeftijd genoten te schrijven. Weet niet of het uitmaakt dat ik al zwanger ben?
@miss37 ik verwacht niet dat dit topic snel vol loopt gezien het feit dat we allemaal van die ouwe mutsen zijn, dus schrijf lekker mee! Haha-en heel hartelijk gefeliciteerd!
@lindeboom ik had eigenlijk nooit echt een kinderwens, af en toe een steekje en vanaf mijn 35e op en af. Maar ja hij wilde steeds niet en geen haar op mijn hoofd die om deze reden bij hem weg zou gaan. Maar nu is het dus toch anders! Wil jouw vriend ook graag? Ik ben net met de pil gestopt en ongesteld, maar ik zit in de vruchtbare periode als we een weekend weg zijn. Als het slecht weer is hoeven we dus het hotel niet uit haha. Onze situatie is eigenlijk best wel optimaal. Valt er nog iets in jullie werktijden te veranderen?
@esther55: 3 kids! Wow, ja snap dat dat wel even een nadenkertje is! Ik vind 1 al een stap 🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 36 en vanaf deze maand ben ik gestopt met de pil en gaan mijn vriend en ik er voor.
Ik had heel graag jong moeder geworden. Helaas kwam ik nooit een geschikte partner tegen. Alleen een kindje krijgen en opvoeden zag ik niet zitten. Vandaar dat ik mij er eigenlijk al bij neer begon te leggen dat ik nooit moeder zou worden. Een verdrietig proces... en juist toen ik het begon los te laten kwam ik mijn vriend tegen. We zijn dus nog niet zo heel lang samen. Maar het voelt zo ontzettend goed dat ik geen reden zie om nog te wachten. En mijn vriend gelukkig ook niet; hij was eigenlijk degene die erover begon. Hij heeft zelf al twee kinderen uit een vorige relatie.
Juist doordat ik niet meer had durven hopen ooit nog op dit punt te komen, geniet ik er nu al intens van. Dat er überhaupt een kans is om moeder te worden. Of het allemaal mag lukken zien we vanzelf. Wat dat betreft geeft het mij ook wel rust dat mijn vriend al kinderen heeft. Door mijn leeftijd heb ik geen 10 jaar de tijd en ik realiseer mij dat mijn kansen misschien kleiner zijn. Maar ik ontneem mijn vriend dan iig geen kinderwens. En hopelijk kan ik er zelf rust in vinden dat ik het iig heb mogen proberen. En wie weet... lukt het gewoon 😊
@stippeltjes mijnHA zei probeer eerst maar 6 maanden...de meeste stellen krijgen een jaar. Zo bejaard ben ik al ;)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd @miss37! Wat mij betreft juist fijn dat iemand in de groep al zwanger is, kunnen we al onze noob-vragen aan jou stellen ;-) Hoelang heeft het geduurd voor het is gelukt?

@stippeltjesbehang: ik herken wat je schrijft! Was zelf ook graag jong moeder geworden, maar nadat mijn tweede serieuze relatie uit ging toen ik 24 was, heeft het een hele tijd geduurd voor ik weer iemand tegenkwam waarmee ik dat zag zitten. Had mezelf tot mijn 35e gegeven om me er niet druk om te maken en te zíen wat het leven voor me in petto had, maar als ik nu mijn vriend niet zou hebben zou ik overwegen om er alleen voor te gaan. Gelukkig hoeft dat dus niet, want zoiets bijzonders samen meemaken is natuurlijk veel fijner!

@roffa38: mijn vriend vindt het leuk, maar ook erg spannend! Hij is nogal perfectionistisch dus hij wil heel graag zeker weten dat we het goed doen. En hij is net met een nieuwe baan begonnen nadat ie met dan een jaar thuis heeft gezeten, dus daar moet ie ook nog even aan wennen. Wat mijn werktijden betreft kan ik daarin terugsnoeien als er een baby komt. En wellicht krijg ik in maart en nieuwe functie die mij meer flexibiliteit geeft, maar ook dan zal ik nog regelmatig 's avonds weg moeten. We moeten dus zorgen dat we een goede oppas stand by hebben! Maar ik denk dat we eet wel uit komen. Moet alleen gaan leren om niet overal ja op te zeggen, als mensen me vragen voor een werkgroepje of commissie!😅
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,
Ik wil jullie even een hart onder de riem steken.

Ik ben 36 en was 34 toen wij begonnen ervoor te gaan. Helaas heb ik in deze tijd 3x een miskraam gehad maar ben nu weer zwanger en ruim10 weken, dus het lijkt erop dat deze blijft plakken! 😊

Ik was dus steeds wel heel snel zwanger, wat dat betreft hoefden we niet lang te wachten. Niet dat het iets over jullie situatie zegt maar wil even laten weten dat het ook na je 35e nog echt wel snel raak kan zijn!

Wens jullie allen snel een mooie zwangerschap toe!
Stippeltjes behang wat fijn dat je nu wel de partner hebt waarmee je een kindje wil krijgen!

Lindeboom ik was gelijk de eerste maand al zwanger spiraal eruit en hop zwanger dus wij oude wijven zijn ook nog gewoon vruchtbaar :)

Ik heb trouwens een dochtertje van 4 jaar. Wilde graag een 2e maar eerst nr 1 naar school. 2 kids thuis is mij een beetje te veel van het goede. Dat redt ik qua gezondheid niet. Ze weet het nog niet maar ik denk dat ze dol blij zal zijn. Ze zit al vaak te vissen. Laatst zei ze: mama heb jij een baby in je buik? Ik denk dat ze wat voelt.

Ik hoop dat er hier snel meer zwangere dames mogen volgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net bijna 5 maanden geleden bevallen van een zoon. En ik ben nu al aan het nadenken over een tweede kind. In 2018 word ik 39.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
@aardbeitje8 ja wij oude wijven moeten niet te lang nadenken he. Voor je het weet loop je met een rollator, kans verkeken ;)
wmiss37 je dochter heeft het ongetwijfeld door, maar ik snap dat je het nog niet vertelt gezien de loslippigheid van kleuters ‘kijk mijn mama heeft een baby in haar buik’’ haha
@ikhaatgeduld (mooie nickname) gefeliciteerd! Ik hoop dat je een niet al te roerige zwangerschap hebt!
@lindeboom wij zijn allebei nogal sociaal actief dus dat wordt snoeien! Qua werk komt het goed, mijn vriend werkt maar 3 dagen (eigen keus want verdient lekker) en ik heb een deel van mijn werk dat ik thuis kan doen. Die nieuwe functie klinkt goed!

Nou dan ga ik even een oorthermometer halen en mezelf wegwijs maken in de cyclus van de kinderwensende vrouw. Al die dingen waar ik het bestaan niet van wist. Ovulatie tests, de NOD, hellup!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Roffa!

De clearblue ovu-testen kan ik aanbevelen! Niet erg romantisch maar wel effectief! 😉
Ik ben officieel illegaal ben 34 en over 2 maanden 35 :hihi: . Word ik nu afgewezen?
Na veel twijfel en totaal 3 miskramen waarvan de laatste 2,5 maand geleden gaan we er toch weer voor .
We hebben al een jongen en een meisje van 5 en 1,5 jaar en hopen dat er een 3e wil blijven zitten in 2018.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hier 36 en wij hopen een 4e kindje te mogen krijgen in 2018.
Samengesteld gezin, ik heb 2 kids uit een vorige relatie samen hebben we een kindje van 10 maanden.
Ondanks 3x makkelijk zwanger worden vind ik het nu rete-spannend of het nog eens lukken mag. Laatste kindje is met een ks geboren dus hoop dat alles van binnen goed hersteld is.
Succes allen, ik lees/schrijf graag mee.
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden,
Ik schrijf ook graag mee!
Ik ben 35 (januari 36) en mijn vriend 32, we zijn bijna 2 jaar samen. Eind september mijn koperspiraal er uit laten halen.
Qua verhaal zie ik veel overeenkomsten met stippeltjes behang: al lang een kinderwens, maar mijn prins zat op een schildpad met een defecte GPS. Wel serieus over alleen moeder worden gedacht, maar dat leek mij wel erg pittig en wilde een kind niet een vader ontnemen.
Daarnaast ben al 7 jaar weekend pleegmoeder, 2 meiden komen 1 x per maand heel veel gezelligheid brengen.
Er in mijn single tijd wel langdurig over gedacht om fulltime pleegmoeder te worden, maar naast een fulltime baan word dat wel erg pittig.
En na heel veel kikkers gekust te hebben kwam ik mijn vriend tegen.
Hij werkt in het buitenland en is dus steeds een paar weken weg en dan weer een paar terug.

We gaan in het voorjaar trouwen, maar gezien mijn leeftijd en het feit dat mijn vriend er de helft van het jaar niet is wilden we niet te lang wachten met proberen zwanger te worden.

Succes allemaal!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
@evda2016 nou vooruit dan maar 😜 jonge bloem! Haha
@twingo81 vier keer is scheepsrecht! ;)
@boardbabe82 nou maar zorgen dat je vriend niet in je vruchtbare periode in het buitenland zit ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha tja dat gold voor 3 he, manlief riep echter direct kwil er nog zo eentje... ach waar je er 3 kan voeden past er ook nog wel zon 4e schatje bij 😁
Alle reacties Link kopieren
Roffa nou dat is nog een flinke uitdaging. Ben meestal ongesteld als hij terug komt en dan maar hopen dat hij niet te snel weg hoeft. Maar ach komt allemaal wel goed.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Roffa: danku :kneel: .. jonge bloem ben ik zeker :rose: ..nog twee maanden dan ben ik hier legaal..

Twingo: wat stoer voor een 4e!! Hoe oud zijn je kinderen? Hier voor een 3e en ik heb wel even getwijfeld want die andere twee hebben best wat temperament.. maar wel heel gezellig een groot gezin!! Hier ook 1,5 jaar geleden bevallen met een keizersnede ..we wilde er ook weer met 10 maanden voor gaan, duurde zeven maanden voor ik zwanger was en helaas miskraam met 9,5 week..helaas dus niet meer zo klein leeftijdsverschil als we wilde maar daar heb je niet over te zeggen..
Alle reacties Link kopieren
Evda: kids zijn 8,4 en 10 maand ;)
Had het bij 2 gelaten als mijn ex er niet vandoor ging, lot bracht mij een fantastische man zonder kids die ons in zijn leven opnam alsof dat de normaalste zaak van de wereld is ... dus toen hij zei: wil er nog eentje, of 1 die ook mijn genen heeft, ging ik overstag en ach 3 is druk denk dat 4 niet uitmaakt. Wel speelt mijn leeftijd langzaam aan een rol en wil ik echt eens uit de luiers zijn... eind december vliegt pil eruit!
Oef nou zon ks hakt er flink in, letterlijk! Nu zegt het volgens gyn niets over een volgende zwschap maar was blij dat ze mij wel kon vertellen dat mijn bm wand er ‘goed genoeg’ uit ziet....
We gaan t mee maken .. hoop ik

Boardbabe: dat wordt mikken voor jullie, spannend!
twingo1981 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 13:27
Reden: Typfout
4.12% gewijzigd
Twingo: wat een goeie vent! En heel leuk om ook een kindje van jullie samen te hebben, kan me voorstellen dat hij er dan nog 1 wenst..
Mijn man zit ook te springen om weer zo'n schatje..we genieten echt van de kinderen en de kleinste van 1,5 wordt alweer veel te snel groot..
Keizersnede hakt er echt in ja, ik heb sindsdien een onregelmatige cyclus, ik had niet gedacht dat het eventueel schade zou aanrichten..bij zoon en dochter was ik in ronde 1 of 2 zwanger en de laatste keer pas in ronde 7.. dus ga er vanuit dat het even gaat duren.
Ook heb ik totaal al 3 curretages gehad dus hoop dat alles nog in orde is van binnen..
Heeft iemand de skills om zo’n tabel te maken zoals in andere topics? Dan plak ik ‘m in het openingsbericht. Mij lukt het niet ;) Slaap lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven