'Mama's to be'

23-11-2017 18:18 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo 🌸
Het lijkt me leuk om met een knus groepje dames elkaar op de hoogte te houden van alle dingen rond om het zwanger willen worden!

Gezellig de spanning, blijdschap, vragen, hersenspinsels en noem maar op bespreken met elkaar.

Benieuwd naar jullie verhalen! :) 🤗
xxxxxxxxxxxxxxxx
Naam Leeftijd / leeftijd partner:Kindje nummer Begonnen vanafWelke ronde? NOD datumBijzonderheden
abchallo22-271SeptemberRonde 331 Decemberovu-testen
vivienne24-341NovemberRonde 119 dec
knettersuiker27-291NovermberRonde 111 december
kate198928-301OktoberRonde 2 9 december
marte00732-331OktoberRonde 212 decafspraak Gyn 15 dec
VeraK25-331Augustus Ronde 326 december
Mvdwj24/281NovemberRonde 1?
Vlinder 567823/261AprilRonde 8??
xxxxxxxxxxxxxxxx
anoniem_359380 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 09:44
69.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het spits afbijten..

( Had al eerder een topic aangemaakt maar die was niet duidelijk, dus vandaar deze frisse nieuwe! :) )

Ik ben 22 en mijn man is 27 jaar, we zijn een half jaar geleden getrouwd en hebben 2 maanden geleden besloten om voor een kleintje te gaan 🤗🤗
Op dat moment heb ik mijn mirena spiraal laten verwijderen en zitten nu dus in de 2e ronde.
De 1e ronde was een beetje gek denk dat mijn lichaam moesten wennen, zo zonder spiraal.

Deze ronde heb ik afgelopen zondag mijn eisprong gehad en zit dus nu op 4dpo. Als het goed is, is 2 december mijn NOD.. spannend!!

Ben heeeel benieuwd naar jullie verhalen en hopelijk lijkt je het leuk om mee te schrijven! 🌸
.
anoniem_637551aa36866 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 21:39
99.57% gewijzigd
Ik heb nu al medelijden met de mannen.. Geduld is een schone zaak. Verplicht neuken is ook niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
@Viviennie
Wat leuk dat je mee wil schrijven!! K had hetzelfde.. Was overal een beetje aan het rondneuzen maar het leek me zelf zo leuk om een klein groepje te hebben waar je je ervaring en je ei kwijt kan!

Jaa hoop voor je mee dat je cyclus regelmatig blijft zodat je een beetje weet wanneer je beste tijd is van de maand. Nu kun je in ieder geval met een frisse nieuwe ronde beginnen :)
Spannend deze tijd hé hihi

Jaa, ik slik Foliumzuur sinds ik mijn spiraal heb laten verwijderen maar het is dat ik bij de dokter was en die me er op wees, anders had ik dat zo snel nog niet geweten/gedaan.

Hoop dat we snel een leuk clubje bij elkaar hebben. :)
Alle reacties Link kopieren
@8102

Fijn dat je je menig wilt delen maar het lijkt mij leuker om hier positieve, gezellige dames te hebben die het leuk vinden om met een groepje over alles rondom zwanger worden te praten (zodat we juist onze mannen niet de hele dag gek maken met gekke zwangerschap termen 😂😂)
8102 schreef:
23-11-2017 18:52
Ik heb nu al medelijden met de mannen.. Geduld is een schone zaak. Verplicht neuken is ook niet fijn.
Waar lees je dat?

Mijn man en ik hebben elke dag sex. Ik ben inmiddels 8 weken zwanger, maar hij heeft niets van een eisprong, NOD of wat dan ook gemerkt. Ik wel. Bovendien; hij wilde net zo graag als ik een kindje, dus wilde er graag zijn (minder vervelende) taak voor verrichten.

Niet zo invullen voor een ander, joh. Of baalt jouw man soms als het weer tijd is? :p de mijne niet, dus herken het TOTAAL niet wat je zegt.

Meiden: veel succes. Ik zit ook in een groepje hier en heb heel veel steun aan die meiden :).
Beetje flauw van je andere topic
Jaa hoop .
anoniem_637551aa36866 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 21:40
97.66% gewijzigd
.
anoniem_637551aa36866 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 21:46
99.82% gewijzigd
bagheera91 schreef:
23-11-2017 19:19
Beetje flauw van je andere topic
Hi bagheera 91! Ik wist niet dat er ook nog een ander topic was, kwam deze tegen. Lijkt mij gezellig als je meeschrijft!
Viviennie schreef:
23-11-2017 19:39
Hi bagheera 91! Ik wist niet dat er ook nog een ander topic was, kwam deze tegen. Lijkt mij gezellig als je meeschrijft!
Ander topic van vandaag, zelfde to praktisch zelfde onderwerp.
Reacties stonden to niet aan, dus heeft ze volgens eigen zeggen het topic "verwijderd"
Wat volgens mij ook tegen de forum regels is

To >topic opener
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_358772 wijzigde dit bericht op 02-03-2018 09:50
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@bagheera

Klopt! Ik heb een andere topic aangemaakt omdat op de andere behalve jij weinig serieus gereageerd werd en alleen maar verbeter reacties gegeven werden. Niet de doelgroep die ik hoopte aan te trekken met een topic over een schrijf groepje voor mama's tot be! Ik wou nog een reactie geven bij de andere topic dat ik deze zou aanmaken, maar dat kon al niet meer.. dus vandaar! Had geen idee dat dat niet mocht volgens de regels van het forum, ik ben nieuw op dit forum... excuus!
Maar zou het superleuk vinden als je bij dit clubje mee wil schrijven! Dan hebben we al een paar gezellige, serieuze meiden bij elkaar! 🤗🤗

Ik reageer morgen even op alle andere maar wou dit toch even uitleggen...

Welkom allemaal!! Heel leuk dat we al een leuk groepje hebben zo 🌸🌸
Ik ga niet mee schrijven in dit topic
Voor hetzelfde geld staan de reacties je wet niet aan en ' verwijder' je dit topic ook.
Kan het niet meer serieus nemen

Veel succes verder
Alle reacties Link kopieren
Nav_ Bedankt! van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, wat lijkt me dat een bijzonder gevoel.. geniet er van!
vind het ook altijd zo jammer, dat negatieve altijd....
nouja, ik wens je een heeeele fijne zwangerschap
:heart:

bagheera
Okee, jammer, had het gezellig gevonden als je hier mee wou schrijven. Nogmaals was dat absoluut niet mijn intensie, en was ik me van geen kwaad bewust.. vind het niet fijn dat je je zo voelt maar als je het niet fijn vind om mee te schrijven is dat ook helemaal goed! heel veel succes met zwanger worden, dat in ieder geval!
:heart:

Viviennie Vooral dat lekker van je af kunnen kletsen lijkt mij zo fijn, de spanning delen en misschien symptomen met elkaar vergelijken... Mijn man vind het allemaal heel spannend en wil zoo graag, maar als ik bij hem aankom met allerlei kwaaltjes snapt hij het ook niet meer :bonk: hoe zit dat bij jou? Met verhalen over slijm, gevoelige tepels, vage krampjes enz?
- Jaaaa ik raad je het echt aan! die dag is zoooo bijzonder! wij zijn gelovig dus dat is een grote reden dat we eerst zijn gaan trouwen ik snap ( maak het mij bij mensen om me heen ook mee) dat als je niet perse trouwt voor een kerk, je het nut er ook niet van snapt... maar je voelt je zo speciaal en de liefde tussen jou en je vriend op zo`n dag is zooo bijzonder ( hahahah half jaar geleden, glunder nog steeds als ik dit typ :hyper: ) hebben jullie het er wel eens over? stille hintjes naar je vriend?

Ja, die slik ik ook! de eerste maand had ik van de dokter foliumzuur tabletjes maar toen die op waren heb ik ook de mama gekocht. merk jij / jullie hier bijwerkingen van? ik las weleens dat mensen daar maagzuur van krijgen.

jaa die tabel is een goed idee! als iedereen vast zijn * gegevens* mbt. tot het zwanger worden enz hier neer wil zetten kan ik eens even wat proberen.
:heart:


heee knettersuiker! super leuk dat je mee wil schrijven, heel gezellig!

Zo te lezen zitten we allemaal een beetje op dezelfde lijn! zowiezo allemaal voor ons eerste kindje dus nog helemaal blanko op dit gebied!
misschien komt er nog een gezellig dame bij die voor de 2e gaat en ons een beetje kan geruststellen voor elk krampje wat we voelen haha

Ja, duimen dat we allemaal snelle zwemmertjes hebben en we elkaar snel blij kunnen maken met een positieve test, al is het inderdaad zo dat je ook heel vaak de andere kant van het verhaal leest... wat lijkt me dat moeilijk, als de wens zooo groot is en je elke maand teleurgesteld bent...

Hier inderdaad hetzelfde, wil het liever alleen nog met manlief over hebben en pas tegen de buitenwereld vertellen als het echt zo is! zit al wel eens te denken met hoeveel weken ik het aan mijn ouders/mensen die dicht bij ons staan zal vertellen..
:heart:

stel.. het is deze ronde al gelukt bij mij... 2 dec duurt zoooo lang.. maar stel.
dan zou ik met kerst ongeveer 8 weken zwanger zijn. hoe leuk zou dat zijn :cheer:

maar eerst de realiteit en nog een dikke week wachten en duimen.

hoe gaat het bij jullie, wanneer is jullie NOD, of eisprong?

zo hele lap tekst, veel leesplezier :facepalm: :facepalm:

liefs :heart: :heart:
.
anoniem_637551aa36866 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 21:45
99.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_358772 wijzigde dit bericht op 02-03-2018 09:52
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hoi meiden,

ik zou me graag bij jullie aansluiten.
ik ben 28 jaar en mijn vriend is 30 jaar. in februari al gestopt met de pil... sinds oktober willen we er echt voor gaan, is mijn vriend er eindelijk ook klaar voor ;)
ik slik sinds september foliumzuur ;)

mijn nod is 9 dec. gebruiken jullie ook apps om je cyclus bij te houden? ik gebruik mijn kalender en maya.

grappig dat je je dan druk kan maken om drankjes terwijl niemand erop let. ik ben ook zo bang dat ze dan vragen gaan stellen op feestjes.
ik heb besloten me voorlopig aan te bieden als bob ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kate!

Wat mij betreft ben je van harte welkom.

Ik gebruik ook mijn kalender. Vind die erg overzichtelijk, en ook kan je er een hoop verschillende dingen invullen.

Haha ja dat kan natuurlijk ook, als bob zijnde kom je er goed mee weg.
Ik werk onregelmatig, dus kan dan ook nog weigeren met het bericht de volgende dag weer vroeg te moeten beginnen, mensen weten vaak toch mijn rooster niet :-D

Mijn nod is 11 december, duurt nog even!
Alle reacties Link kopieren
Heee meiden,
Pfffff ik zit haha... eerst de laptop erbij en alle verhalen weer lezen! Ik werk in de gehandicaptenzorg en weekenddiensten... zoo druk. Maaar nu lekker weer een paar daagjes vrij!

Ik ben wel benieuwd, wat voor een werk doen jullie eigenlijk?

Ik ga gelijk even een poging doen tot de tabel, die gegevens die je noemt dat lijkt mij ook een goed idee!
DIe van mij zijn;
-abchallo ( inspiratieloos :biggrin: )
- 22-27
- 1e kleintje
- Begonnen vanaf september
- Dit is ronde 2
- NOD- 2 december
- Met ovulatietesten (geen bijzonderheden hoor, gewoon controledrang o_o )

oeeh, vivienne, ik hoop voor je dat je heeeeel snel een mooie verlovingsring om je vinger hebt! Die achternaam... Ik draag alleen mijn man zijn achternaam, dus mijn eigen niet meer. Zat ik bij de tandarts, werd 3 keer een mevrouw ... omgeroepen, ik maar denken, nou schiet is op. Riepen ze mij met mijn nieuwe achternaam haha :rofl: Het is even wennen, maar ben heel trots op mijn achternaam nu hihi

Ik ervaar ook nog geen bijwerkingen van de multivitamine, maar inderdaad wat een grote pil.

euhm ja, die NOD hoe werkt dat. Als je er vanuit gaat dat je een cyclus van 28 dagen hebt, dan is de ovulatie (eisprong) op dag 14 in je cyclus. 14 dagen later is ook je NOD. ( geloof ik) de meeste mensen weten precies op welke dag ze altijd ongesteld worden, maar als je een onregelmatige cyclus hebt, heeft dat wat rekenwerk nodig. Ik ben van mijn langste cyclus en 14 dagen na de eisprong uit gegaan, en dat moet 2 december zijn. ( andere dames vul me maar aan als ik het mis heb hoor, dan kloppen mijn eigen berekeningen ook niet namelijk :) )

ooh ik hoop ook zooo dat ik niet ongesteld word en zaterdag een positieve test in handen heb!!! Of ik beeld het me in, of de symptomen beginnen echt te komen... Vandaag kreeg ik in een keer hele gevoelige borsten, Mijn man gaf me een knuffel en ik schrok echt van de pijn die ik had, terwijl het nu wel weer meevalt... Ik ben echt extreem moe.. ik werk altijd al heel veel op een zware doelgroep maar ik ben deze dagen echt al moe als ik mn bed uit stap, normaal nooit last van.
Of het met de donkere dagen, het weer en de tijd te maken heeft, of het een zwangerschapskwaaltje is.. ik weet het niet maar ik heb vandaag al 3 keer moeten huilen.. Ik ben benieuwd...

Wat fijn dat je zo veel met je vriend kan bespreken! Kun je lekker altijd je ei kwijt als je daar behoefte aan hebt.

knettersuiker
Ja, een geregistreerd partnerschap is eigenlijk precies hetzelfde alleen dan een heeeel stuk goedkoper. Van dat geld kun je heel veel leuke dingen doen! ( mooie kinderwagen, babykamer enz enz :yes: )

Jij zit dus ook in de eerste ronde, spannend he! Ga je testen of je eisprong ook echt komt of laat je het eerst lekker op zn beloop? wat voor anticonceptie gebruikte je?
Ik hoop ook voor jou dat het heeel snel raak is!

Ik drink gelukkig nooit alcohol, vind het echt niet lekker dus gelukkig is dat geen opvallend teken voor mn naaste mensen... mijn man daar in tegen... hahaha
ahja.. ik denk dat we ons met alles heeel druk maken maar dat de buitenwereld het vaak niet eens doorheeft inderdaad, hoort er een beetje bij denk ik.

heee Kate
Super leuk dat je mee gaat schrijven, wat mij betreft ook hartstikke welkom!

Oh je bent al een tijdje gestopt met de pil, om je cyclus te herkennen of?
ronde 1 ook voor jou dus! allemaal nog gelijk :)

Ik hou alles bij in een schriftje. Alle testen, mijn temperatuur ( al vergeet ik dat nogal vaak ) dagen dat we seks hebben gehad. (nogmaals controlfreak :hyper: )

ik ga even puzzelen met de tabel, heb weer heerlijk jullie verhalen gelezen en van me afgeschreven! thanks!!

Liefs :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Abchallo, Ik zit ook in de gehandicapten zorg! Werk inderdaad ook de weekenden, maar geen nachtdiensten gelukkig. Mijn groep is zorg intensief.

Bij een "normale" cyclus had ik vandaag mijn eisprong moeten hebben, maar de ovulatie test was negatief. Geen idee wanneer mijn nod is, maar op zijn vroegst dus 11 december.
Ben natuurlijk ook nog niet zo lang met de pil gestopt, dus al 'ie wel positief was is het maar de vraag of die test betrouwbaar was.

Ik ben gelijk met ovulatie testen aan de gang gegaan, maar dat komt vanwege wat medische geschiedenis van mijn vriend. Daarnaast vind het ook wel fijn om te weten hoe het er voor staat :-).
Ik houd ook alles bij in de app, fijn om het een en ander dan zo terug te kunnen lezen.

Ik heb zo'n 10 jaar anticonceptie gebruikt. Eerst begonnen met de pil. Zo'n 4 jaar geleden overgestapt op de Mirena, leek me wel makkelijk om 5 jaar nergens naar om te hoeven kijken. Echter reageerde mijn lichaam daar best heftig op, dus heb hem er na een paar maandjes weer uit laten halen. Kort aan de Nuvaring gezeten tot de huisarts belde met het bericht dat ik er beter mee kon stoppen, was toen ook slecht in het nieuws. Daarna toch maar weer terug aan de pil gegaan.

Vind het erg leuk dat alle dames hier voor hun 1ste kindje aan het proberen zijn! Hopelijk hebben we wat aan elkaar gedurende de rit, vind het in ieder geval al erg prettig dat we zo lekker kunnen kletsen met z'n allen :-).
Alle reacties Link kopieren
leuk ook wat mensen uit de zorg. ik werk zelf in een ziekenhuis, dus ook weekend en nacht ;)

ik wilde inderdaad mijn cyclus leren kennen, aangezien ik ongeveer 10 jaar de pil had geslikt.

knettersuiker vraagje over de ovultietesten: doe je die dan elke dag?
kate1989 wijzigde dit bericht op 27-11-2017 23:07
Reden: spelfout
0.38% gewijzigd
.
anoniem_637551aa36866 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 21:47
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_358772 wijzigde dit bericht op 02-03-2018 09:53
99.32% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven