Uitgerekend begin augustus 2018

24-11-2017 21:30 693 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik heb pas ontdekt zwanger te zijn van het derde kindje. Zijn er hier meer dames begin augustus uitgerekend. Kunnen we lekker bijpraten samen. :) 3e kindje[/td][/tr]
Mama3003730 jaarUitgerekend 4 augustusEcho: 8 januariBijzonderheden: Net samen 3e kindje
Kleine liefde35 jaar Uitgerekend 1 augustusEcho: Bijzonderheden: Miskraam gehad2e kindje
Suuzze32 jaarUitgerekend 2 augustusEcho: 11 januari Bijzonderheden: Miskraam gehad2e kindje
Springtouw27 jaarUItgerekend: 3 augustusEcho:1e kindje
Peppadew33 jaarUitgerekend 3 augustusEcho:26 januari Bijzonderheden Tweeling 3 en 4e kindje
Blauwe Molly35 jaarUItgerekend 6 augustus1e kindje
Smurfehuisje31 jaarUitgerekend: 28 juli
Koekie33 jaarUitgerekend: 2 augustusEcho Bijzonderheden: Miskraam gehad2 kindje
Linn8730 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 18 januari Bijzonderheden: Miskraam gehad1e kindje
Lesa Uitgerekend: 2 augustusBijzonderheden: Miskraam gehad1e
Olifantje8928 jaar Uitgerekend 1 augustusEcho: Bijzonderheden: 1e kindje
Lilly198036 jaar Uitgerekend 4 augustusEcho: 18 januariBijzonderheden: Zwanger via IVF 2ekindje
Freydis25 jaar Uitgerekend 4 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Siemm1130 jaar Uitgerekend 6 augustusEcho Bijzonderheden: 1e kindje
Mooneyglow24 jaar Uitgerekend 10 augustusControle Bijzonderheden: Miskraam geahd2e kindje
Bershka30 jaar Uitgerekend 5 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Kreukel38 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: Vriend heeft al 3 kinderen1e kindje
Lesal24 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
Sandra987l36 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 11 januariBijzonderheden: 2e kindje
Foodiesl28 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 8 jan Bijzonderheden: 1e kindje
Zomer28l35 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Sneeuwvrouw30 jaar Uitgerekend 5 augustusEcho: Bijzonderheden: Conroles bij gyn 2e kindje
Precious baby 4 jaar Uitgerekend 8 augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
Discover midden 20 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
mama30037 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 18:31
91.37% gewijzigd
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Gefeliciteerd!

Een jaar geleden sloot ik aan bij het augustus 2017 topic <3

Ik wens iedereen die aansluit een fijne zwangerschap :)
Jeej! Hai mama 30037, vanmorgen positief getest en volgens berekening van internet uitgerekend op 3 augustus :) het word ons eerste kindje!

Wanneer ben jij uitgerekend?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Jaaaa wat leuk, een begin augustus topic...ik sluit graag aan.
Zo fijn om het wel en wee rondom de zwangerschap te kunnen delen.

Ik heb bij mijn eerste kindje ook mee geschreven op het forum en zijn we uiteindelijk een besloten facebookgroep met elkaar gestart. Binnenkort gaan we voor het eerst met de mama’s uit eten.
Niet dat wij nou meteen aan een zwangerproof diner moeten gaan hoor ha ha, eerst maar eens voorstellen😉

Ik ben “kleine liefde”, 35 jaar en zwanger van ons tweede kindje. Als het allemaal goed mag gaan, schelen onze kindjes straks precies 2 jaar.
We hebben een zoon van 1 jaar en 4 maanden. Een vrolijke ondernemend jongetje.

Ik heb afgelopen zondag positief getest en volgens mijn eigen berekening zou ik uitgerekend zijn op 1 augustus.

Ik merk dat ik wel een ontzettende slag om de arm hou want in oktober heb ik een miskraam gehad met 6 weken.
Wonder boven wonder meteen weer zwanger en vind ik het nu wel extra spannend.

Hebben jullie al kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!! Allereerst gefeliciteerd allemaal!!


Ook ik schrijf graag mee, heb deze week positief getest en kom, volgens eigen berekening, uit op 2 augustus (Jihaa, eindelijk een zomer verjaardag in de familie haha, leuke bijkomstigheid)

Ik ben Suuz, 31 jaar en dit is ons 2e kindje. Ons zoontje is net 2 jaar nu.

Zoals @kleineliefde schrijft, houd ook ik een slag om de arm. Heb helaas in augustus een miskraam gehad met 6 weken. Maar dat voelde al vanaf begin af aan niet goed, testen liepen al niet mooi op en had 0,0 kwaaltjes (wil dat ook niks zeggen maar toch, het gevoel was er niet)
Heb 10 weken moeten wachten op volgende menstruatie, 1 oktober was deze er eindelijk. We hebben een afspraak gehad bij de fertiliteitsarts om komende cyclus met Clomid te beginnen. Maar hoe ironisch, ook deze ronde (was bij zoontje namelijk ook het geval) blijk ik dus zwanger, net voordat we aan de Clomid moesten beginnen.

Qua kwaaltjes; het rommelt in m'n buik en merk dat m'n borsten flink aan het groeien zijn!

Gaan jullie het al vertellen aan sommige mensen? Wij willen het deze keer tot de eerste echo nog even stil houden.

Heb trouwens al een echo staan voor 14 december (7 weken dan) nog wel in het zkh, als alles goed is mag ik daarna naar eigen vk.
Ik ben 27 en dit wordt ons eerste kindje. Ik heb nog nooit een miskraam oid gehad dus ik sta er nog redelijk onbevangen in allemaal. Wil ook niet teveel stilstaan bij alle dingen die mis kunnen gaan.

Kwaaltjes, het rommelt in m'n buik en heb redelijk wat krampen rond m'n baarmoeder. En m'n borsten... Ik dacht dat ik me aanstelde dat m'n bhs al niet lekker meer zitten maar dat kan dus gewoon al?

Wij gaan het pas na 12 weken vertellen. Uitgezonderd mijn beste vriendin, haar wat eerder omdat ik het fijn vind om dingen aan iemand te kunnen vragen enzo. En mocht het misgaan dan weet ik dat zij me sws steunt.

Maandag bel ik denk ik de vk praktijk hier in ons dorp.
Alle reacties Link kopieren
@ Rosings, dankjewel! Gaat alles goed met je baby?

@Springtouw, gefeliciteerd! Ik als het goed is ongeveer 5 augustus, weet het niet precies. :)

@Kleineliefde, jij ook gefeliciteerd! Een miskraam, zo naar, dat heb ik ook meegemaakt (10 jaar terug)... Hier al wel wat een beroerd gevoel, gelukkig nog geen overgeven. En zere borsten.

@Suuzze, jij ook gefeliciteerd! Heerlijk dat je al een echo hebt gepland, ga ik ook maandag doen, maar dan rond de 8 weken, mooi voor de kerst. Wij willen zijn ouders het vertellen met kerst, dan is toch iedereen bij elkaar. Mijn ouders, nog geen idee.

@Springtouw, jij ook gefeliciteerd! Spannend he, de verloskundige bellen.

Zal ook even wat over mijzelf vertellen. Bijzonder verhaal, net samen, smoorverliefd, beide nog een kinderwens. Ik heb al 2 kinderen, oudste is 11 jongste is 8. Hij heeft ook een dochter, maar heeft haar babytijd gemist door omstandigheden. Beide kanten ouders nog niet gezien, dus dubbel op spannend. Mijn vader zegt altijd, liever 1 erbij dan 1 eraf, dus dat komt vast goed.

Ik ben 30, hij is 40 jaar. Ik vind het allemaal erg spannend, na 8 jaar weer opnieuw zwanger te zijn. Heb ook wat krampen rond m'n baarmoeder, ben moe en beroerd gevoel en zere borsten.

Ik zal me zo even verdiepen in het maken van een tabel, maakt het wel zo overzichtelijk.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

Ik wil ook graag meeschrijven in dit topic! Donderdag heb ik positief getest. Volgens eigen berekening ben ik 4 of 5 augustus uitgerekend.

Ik ben 33 jaar en dit is mijn tweede zwangerschap. Ik heb een dochtertje die in februari 2 wordt. Superspannend weer, die weken tot de eerste echo gaan zo traag.

Omdat ik hoopte nog voor de feestdagen een eerste echo te kunnen krijgen heb ik me alvast aangemeld bij de verloskundigenpraktijk. 19 dec heb ik de intake en de eerste echo.

Mijn boobs zijn ook enorm gespannen en soms pijnlijk en ik heb wat last van een rommelende buik. Ik ben zó benieuwd hoe deze zwangerschap gaat verlopen!
anoniem_198273 wijzigde dit bericht op 25-11-2017 11:22
15.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, mag ik meeschrijven met de Zomerbaby Club? Ik heb gisteren ontdekt dat ik zwanger ben. Zo spannend! Stond de hele dag te stuiteren.
Dit is ons eerste kindje, we zijn beide 35 jaar. Dus het werd wel tijd haha!
Voel me eigenlijk wel goed. Wat krampen in mijn baarmoeder, ontplofte tieten, klein beetje rommelig bij mijn darmen. Soms een tikkeltje weeig in mijn maag. Maar dat beeld ik me in denk ik.
Als ik zelf uitreken wanneer de baby komt zou dat op 6 augustus zijn.
Blauwemolly leuk je hier terug te zien! Op naar allemaal mooie zomerbabies!

Mama300, hoelang kennen jullie elkaar nu dan? Vriend en ik zijn ook nog relatief kort bij elkaar, ruim anderhalf jaar nu. Ik ben heel benieuwd naar hoe mensen in mijn omgeving gaan reageren.

Uitgerekende datum vooralsnog 3 augustus '18
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk...heb echt maar heel kort meegeschreven in t wachtbankjes topic maar zie hier al wat bekende nicknames voorbij komen. Super nieuws!

Wauw wat heerlijk die liefdesverhalen, mooi om jullie misschien nog “prille” liefde te bezegelen met een pracht van een liefdesbaby! Als het goed zit, zit t goed. Lekker van genieten!

Hier wat last van mn onderrug, wat hoofdpijn en helaas een infectie door de veranderende hormoonspiegel.

Mijn borsten blijven in verhouding tot mijn eerste zwangerschap nog heel rustig, toen hoefde ik eigenlijk niet eens een test te doen zo veel pijn deden ze.
Bij de miskraam had ik helemaal geen gevoelige borsten dus loop nu elke keer als een malle te duwen en dan voel ik wel een beetje meer gevoeligheid.

Wij willen eigenlijk wachten met vertellen tot we een goede echo hebben. Al wordt t vanavond al wat lastig met een familiediner waarbij net op de app kwam dat er sashimi geserveerd wordt.

Heb gister wel even een leuk shirtje gescoord online met grote broer er op.

We hebben een echo op 20 december en hopelijk kan onze kleine vriend dan parmantig met zijn shirt aan op de foto bij de kerstboom en zijn alle families in een keer verrast.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik testte vanmorgen positief. Uitgaande van laatste menstruatie zou ik 28 Juli uitgerekend zijn, maar ik ga er eigenlijk van uit dat ik nog wat wordt terug gezet, en sowieso beval ik waarschijnlijk pas na 41 weken dus dan is het ook Augustus :)

Ik heb al 2 kinderen, een zoon van 3,5 en een dochter van 1,5. Groot voorstander van borstvoeding en samen slapen (beide kinderen drinken nog bij me, en slapen in ons bed).

Vorige twee zwangerschappen (met name de laatste) last van Hyperemises Gravidarum (extreme zwangerschapsmisselijkheid) gehad, ik hoop dat het me dit keer bespaard blijft.

Qua huidige kwaaltjes, ik ben 's ochtends steeds eerst een poos duizelig, en ik heb regelmatig krampen in mijn buik. En ik ben moe. Heeeeeel moe. Maar dat kan ook komen door niet doorslapende kinderen en 50 uur werken per week.
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik ben net 25 en wij hebben al een kindje van ruim 15 maanden. Vandaag getest en volgens mijn berekening 4 augustus uitgerekend. Ik was net begonnen met meeschrijven in een ander topic over zwanger proberen te worden maar het is al meteen raak bij de eerste poging! :hyper: spannend hoor allemaal
Alle reacties Link kopieren
Allemaal gefeliciteerd! Ik zal zsm de tabel bijwerken. :) super leuk zoveel al. Gezellig!
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Ha Springtouwen Kleineliefde, leuk ook om jullie hier te zien. Ik hoop voor iedereen een fijne en gezonde zwangerschap toe!

Ik kan het nog steeds niet geloven. Op de 1 of andere manier had ik verwacht dat het nog wel even zou duren. Maar ik ben heel blij. Vandaag voelde ik soms ook gewoon helemaal niks. Ik vergat het gewoon even. En dan is er opeens een moment; jeee ik ben zwanger!

Hebben de dames die al kinderen hebben nog tips? Zo van; als ik DAT geweten had toen ik voor het eerst zwanger was had ik dit of dat direct gedaan?

Morgen zijn we bij mijn ouders, mijn vader is jarig. Het is nog te vroeg om te vertellen dus daar wachten we nog even mee. Maar wat een gek idee haha. Ik zit daar echt met een voor mijn gevoel groot ( en mooi) geheim.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wil ook graag meeschrijven! Gefeliciteerd allemaal!!! Super leuk allemaal zomerbaby's!

Het is ons tweede kindje. Dochter is 16 maanden. Helaas in oktober een miskraam gehad met 7 weken, maar direct daarna bleek ik dus weer zwanger te zijn! Ik vind het super spannend en kan het bijna niet geloven.

Wij willen deze keer wachten tot na de echo om het te vertellen. Vorige keer wel wat al wat eerder aan een aantal verteld, wil ze liever niet weer "teleurstellen" zo snel daarna. Hoop op een mooie eerste echo voor kerst en dan met kerst goed nieuws voor de familie!!!

De kwaaltjes zijn hier ook al aanwezig. Met name misselijk, waar ik de vorige keren helemaal geen last van had. Hoop niet dat het erger gaat worden, maar weet best dat dat er wel inzit.

Voor de tabel:
leeftijd 33
2e kindje
UD 2 aug (denk ik)
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil hier ook graag mee schrijven, heb vandaag mijn positieve test gehad

Heb in augustus een vroege miskraam gehad, en nu de vierde ronde na de miskraam toch weer heel pril zwanger.

*zwaait naar springtouw, kleine liefde en blauwe molly*
Alle reacties Link kopieren
Whiehoeoeoeoeo Jimbob, wat geweldig! Gefeliciteerd! Wat onwijs leuk dat er veel meiden doorstromen...spannend weer he?!

Welkom allemaal meiden, een vliegende start zo voor het augustus baby topic...

Wij hebben het gister toch maar wel aan de schoonfamilie verteld. Schoonmoeder had sashimi gekocht en in het toetje zat alcohol dus t zou een ingewikkelde toestand worden. Ben namelijk gek op sashimi en drink tijdens dit soort gelegenheden meestal wel een glas wijn dus zou zeker opvallen.

Hebben ons zoontje een pietenpakje aangetrokken en in een klein jute zakje een positieve test...dus toen hij pepernootjes uit mocht delen kwam daar ook de test tevoorschijn.

Niemand had het zo snel verwacht na de miskraam, dus allemaal blij. Moest wel even slikken toen mn schoonmoeder zei; “nou reken maar nergens op, dan kan t allemaal nog meevallen als t wel goed gaat” en ze vond t veel te vroeg, het had beter geweest nog even te wachten. Okeeee ene oor in en andere uit🙈

Blauwe Molly, ik kan eigenlijk niets bedenken wat ik je echt aan zou raden om meteen te doen...misschien even je zorgverzekering goed bekijken voor het nieuwe jaar. Er zijn er wel wat die erg gunstig zijn mbt van vergoedingen ten opzichte van het krijgen van een kindje.

In de loop van de tijd heb ik vast wel wat tips voor je...nu vooral genieten van het goede nieuws samen en uitkijken naar een goede echo ;-)

Wow 3,5 jaar borstvoeding, vond 8 maanden al een hele prestatie...ga het zeker weer doen maar niet zoals de vorige keer waarbij ik voorbij ben gegaan aan mijzelf.

Fijne zondag meiden
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe en gefeliciteerd natuurlijk!
Toch best wat dames die hiervoor een miskraam hebben gehad, toch wel een extra spanning vind ik!

@Blauwemolly Nu niet echt direct tips, alleen vond ik het wel leuk om van begin af aan iedere week een foto van je buik te maken, om deze aan het eind mooi te zien groeien.
Als we straks de inkopen gaan doen, dan wel genoeg tips denk ik. (Wat je vooral niet moet kopen en wat wel haha)

@smurfenhuisje Dat lijkt me heftig om zo'n erge misselijkheid te hebben. Had je dat al meteen van begin af aan? Ook in combinatie met de zorg van je kindjes, heftig! Hoop dat het je dit keer bespaard mag blijven!
Respect dat je nog steeds borstvoeding geeft! Ik heb het bij zoontje 4 maanden volgehouden maar door omstandigheden daarmee gestopt, had er in het begin erg veel moeite mee maar daarna vond ik het ook wel prima zo. Hoop dat het nu weer zo goed mag lopen de borstvoeding, zeker in het begin.

Vraag me wel even af.. hoe heb je tijd om intiem te zijn als je kinderen bij je in bed slapen haha.

@kleineliefde Haha hier ook de hele dag een geduw en geprik tegen m'n borsten. Maar stop daar maar mee, wordt me te gevoelig haha. Maar niet zó erg als bij de eerste, toen mocht manlief er nog niet eens naar kijken.
Misschien zijn ze nu al wat gewend haha.

Dat shirtje onder de kerstboom is trouwens wel een erg leuk idee!

Ik wil ook nog iets leuks verzinnen om te vertellen. Maar eigenlijk zijn m'n ideeën wel op. Aan de andere kant denk ik, nu zeker na die miskraam, misschien maar gewoon vertellen.
Ga het m'n ouders en schoonouders wel op tijd vertellen, vond die steun wel erg fijn tijdens de mk. Rest wachten we nog wel even.
Jaaaa hallo wachtbankje piepol! Leuk! Een hoop dames deze vruchtbare maand! Internet zegt mij dat ik of 31 juli of 3 Augustus uitgerekend ben.. Hmmm
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Allereerst iedereen gefeliciteerd!!

Ik zou ook graag mee schrijven. Ook ik heb in augustus een miskraam gehad met 6,5 weken maar nu weer in blijde verwachting. Naar mijn eigen berekening ben ik 2 aug uitgerekend en ik heb 22dec mijn eerste echo. Ben voor nu nog wel heel bang dat het weer fout gaat maar we gaan maar uit van het beste. Dit word ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik sluit me graag bij jullie aan :)
Eerst en vooral proficiat aan alle zwangeren!
En zo leuk om hier zoveel mensen van het wachtbankje (ander topic) te zien.

Donderdag heb ik positief getest. Volgens online calculators zou ik tussen 31 juli en 2 augustus uitgerekend zijn. Zelf maak ik er dus 1 augustus van.
Zowel vriend als ik zijn 28 en dit is mijn eerste zwangerschap.

Tot nu toe valt het qua klachten heel goed mee. Af en toe beetje misselijk (laatste dagen echt heel weinig). Borsten doen een beetje pijn en heb redelijk vaak lichte buikpijn. Plus soms een heel warm gevoel in buik. Alsof er echt iets aan het gloeien is.

Omdat ik het toch al met iemand wilde delen, weet één vriendin het ondertussen al.
Ik ga morgen bellen naar een gynaecoloog/vroedvrouw en hopelijk krijg ik dan meteen een datum voor een echo.
Hoop dat echo nog kan voor nieuwjaar zodat we dan het nieuws aan de familie kunnen vertellen.
Ik lees zo vaak dat dames hier een miskraam hebben gehad voor ze nu zwanger zijn. Dat zet me toch een beetje met de benen op de grond en maakt me wat huiverig eigenlijk. Ik hoop zo dat het goed gaat! Ik ga morgen bellen voor een vroege echo hopelijk kunnen ze dan zien of er een hartje klopt. Hebben jullie ervaringen met vroege echo's? Rond hoeveel weken worden die meestal gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook gezellig mee! :)

36 jaar en al moeder van een dochter van 12 mnd. Ik geef ook nog steeds borstvoeding Smurfenhuisje, ook omdat mijn dochter echt een borstvoedingskindje is en heeft (bijna) altijd fles geweigerd. Uiteindelijk vind ik het ook prima :) pittig he niet doorslapende kindjes ;-)

Ik ben van mijn dochter zwanger geraakt dmv IVF. We hadden nog 7 embryo's over in de vriezer. Heb er 3 nu laten terugplaatsen waarvan de eerste 2 een vroege miskraam werden. Nu dus weer spannend, maar de testen zijn nu een stuk donkerder net als bij mn dochter. Hoop dat dat wat zegt. Uitgerekende datum zou volgens mij 4 aug zijn. Morgen bellen naar het ziekenhuis voor de eerste echo! Reageer later even uitgebreid :D

Hier regelmatig menstruatiekrampjes en in de avond weeïg gevoel tegen misselijk aan.
Hebben jullie ook last van menstruatie achtige pijn? Ik kan me niet meer herinneren of dit bij mijn eerste zwangerschap ook zo was maar ik begin nu steeds bang te worden dat het toch mis gaat :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven