Zwanger worden vanaf december 2017

28-11-2017 16:20 903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben besloten om vanaf december voor ons eerste kindje te gaan!
Het lijkt me leuk om hier met mensen te kletsen over alles wat hierbij komt kijken.

NaamLeeftijdHoeveelste kindRondeNODBijzonderheden
Appeltje30 29 / 32 1ste 5 1-5
Bibi321 29 / 30 1ste 6 25-4
Celenne 32 / 37 1ste 5 17-5
Margriet26 25 / 25 1ste 3 24-4
Bloomaday 1ste 2 23-4
Evelien_88 30 / 31 1ste 5 11-5
Loekieloek3 28 / 38 1ste 7 5-3
Rein1986 31 / 31 1ste 4 18-5
Roffa38 38 / 40 1ste 6 17-5
Yellow-89 28 / 31 2de 1
SMJ91 25 / 34 1ste 1 31-5
Maikiex 21 / 35 1ste 1
Zwangeren
NaamLeeftijdHoeveelste kindUitgerekendGeplande echoGeslacht
Jentelente 28 / 30 2de :cheer2:
poezels 32 1ste 24-9 :cheer2:
bozz 30 / 32 1ste 25-11 :cheer2: 14-5
bozz wijzigde dit bericht op 03-05-2018 11:38
84.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Helaas is er blijkbaar niet veel behoefte aan dit topic dus ga ik ook maar op zoek naar eenzelfde soort topic waar eventueel nog ruimte in de groep is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Boss,

Ik ben wel geïnteresseerd in dit topic en wil graag ervaringen delen. De andere topic zijn zo druk.

Na 7 jaar samen, zijn we afgelopen september getrouwd. Ik ben 29 en mijn man 32. ik ben na de huwelijksreis begin oktober gestopt met de pil. Ik wilde graag eerst mijn cyclus afwachten voordat we echt zouden starten met zwanger worden.

Ik heb nu 2 regelmatige cyclus gehad van 28 dagen.
Gister ben ik ongesteld geworden en heb dan halverwege december mijn eiersprong.
Ook ik heb vorige maand een ovulatietest gebruikt om alles te controleren en dat zit wel goed denk ik.

Vanaf 9 december ga ik weer ovulatietesten gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Appeltje!
Wat fijn dat je al een regelmatige cyclus hebt, dat geeft wel weer wat extra zekerheid.

Ik merk dat ik dit allemaal wel erg spannend vind. Is dit voor jullie ook de eerste?
Alle reacties Link kopieren
bozz schreef:
30-11-2017 20:53
Hallo Appeltje!
Wat fijn dat je al een regelmatige cyclus hebt, dat geeft wel weer wat extra zekerheid.

Ik merk dat ik dit allemaal wel erg spannend vind. Is dit voor jullie ook de eerste?
Ik vind het ook allemaal erg spannend. Ik merk wel dat ik er dagelijks of nog vaker mee bezig ben. Ik heb veel op internet rond gekeken voor info over zwanger worden. Het maakt me allemaal ook wel nieuwschierig.

Voor ons is het ook de eerste.

Heb jij al een idee wanneer jou eiersprong plaats vind?
Wij gaan ook voor de eerste, ronde 1, retespannend! Er is inderdaad al een nov/dec topic. Ik dacht eerst zonder ovulatietesten maar om te checken of ik een eisprong heb toch maar doen. Welke hebben jullie gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de testen van 2-be sure. Gewoon via internet besteld.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Roffa, leuk dat jij ook voor de eerste gaat. :D
Ik gebruik testen van sensitest en ga vanaf vandaag weer testen. Ik denk dat ik volgende week ergens mijn eisprong ga hebben. Nu al zin in.

Ik vind het inderdaad ook wel fijn om die ovulatietesten te gebruiken, omdat ik anders niet weet wanneer ik ovuleer.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mag ik bij jullie aansluiten?
Ik ben 28 en mijn man 31 en willen graag een 2e kindje.
Eergisteren ongesteld geworden en komende maand wordt ronde 3. De andere topics waren al behoorlijk vol en al een tijdje samen aan het schrijven zag ik.
Mijn cyclus is nog erg onregelmatig de afgelopen 2 keer. Dus hopelijk komende ronde hopelijk wat meer regelmaat.

Misschien als wij wat actiever worden hier komen er snel nog meer bij :)
Alle reacties Link kopieren
Yellow-89 schreef:
01-12-2017 11:40
Hoi allemaal,

Mag ik bij jullie aansluiten?
Ik ben 28 en mijn man 31 en willen graag een 2e kindje.
Eergisteren ongesteld geworden en komende maand wordt ronde 3. De andere topics waren al behoorlijk vol en al een tijdje samen aan het schrijven zag ik.
Mijn cyclus is nog erg onregelmatig de afgelopen 2 keer. Dus hopelijk komende ronde hopelijk wat meer regelmaat.

Misschien als wij wat actiever worden hier komen er snel nog meer bij :)
Hoi Yellow,
Welkom. Van mij mag je aansluiten, meer zielen meer vreugd ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yellow! Ik herken het wel van die onregelmatige cyclussen ja. Dus hopelijk worden we allebei iets meer regelmatig, het is dan allemaal zo lastig in te schatten. Had je de vorige keer lang moeten proberen voordat je zwanger was of ging dat allemaal nog redelijk snel?

ik heb gelijk maar ff snel een tabelletje gemaakt, wat me wel handig leek. Als er meer in moet komen te staan of de info is verkeerd laat het me dan maar weten. :)
Alle reacties Link kopieren
Haha gezellig :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn indd een tabel. Hebben we een beetje overzicht ;)

BIj mijn vorige zwangerschap was ik in in 4 rondes zwanger. Helaas wel uitgelopen op een miskraam. Maar was daarna weer binnen 2 maanden zwanger gelukkig.
En nu hebben we een mooi, lief, klein meisje van net 1 jaar :)
38, partner 39, ronde 1, kind 1, nod 19-12
Alle reacties Link kopieren
Mijn NOD is trouwens 1-1-2018 volgens de app.
Mooie datum :)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een mooie datum. Dan zou je eventueel met oud en nieuw kunnen testen.

Ik heb echt het gevoel dat ik half geobsedeerd ben nu, omdat ik het allemaal zo graag wil. Ik denk er veel aan, net als jij Appeltje. Nu maar hopen dat het ons allemaal snel gaat lukken!

voelen jullie trouwens wel überhaupt al verschillende dingen tijdens je cyclus? Ik voel namelijk echt helemaal niks, ik merk het niet eens als ik ongesteld moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Eigenlijk beginnen wij pas 1 januari, maar ik vind de andere topics vrij vol. Kan ik hier meeschrijven?

Wij hebben een zoontje al, die wordt eind januari 1.
Ik ben 28 en mijn vriend is 30.
Alle reacties Link kopieren
Kan alleen adviseren er niet teveel mee bezig te zijn bozz. Maar ik herken je gevoel zeker. Ik heb dat ook echt gehad en ga dat zeker weer krijgen als het wat langer gaat duren. Baalde de afgelopen 2x wel stevig dat het niet gelukt was.

Hier voel ik niet heel veel tijdens mijn cyclus en ook niet als mijn menstruatie er aan gaat komen. Op dit moment wil ik ook nog niet met ovulatietesten aan de slag omdat ik er dan denk ik wel teveel mee bezig ga zijn, mocht het langer duren dan wel denk ik. Zeker omdat het zo onregelmatig is.

Hoop ook dat we allemaal snel positief nieuws hebben :)

Van mij mag je meeschrijven Jentelente, maar ik ben er ook nog maar net een paar uur bij ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Jentelente, van mij mag je gewoon meeschrijven hoor! Gezellig :)

@Yellow ja ik doe mijn best er niet te veel mee bezig te zijn. Maar het is ook gewoon zo spannend! Misschien dat het nog beter wordt, omdat ik er ook niet echt vanuit ga dat het gelijk raak is. Ik heb gewoon heel veel zin in de periode nadat het gelukt is.
Mijn vriend en ik willen het al wel een paar maanden, maar we konden nog niet beginnen, omdat we een vakantie hadden gepland naar een land waar Zika heerst. dus vandaar dat we moesten wachten en ik blij ben dat het nu eindelijk zover is dat we kunnen beginnen!

Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je er meer mee bezig bent als je met ovulatietesten aan de slag gaat. Maar ik zou van die onwetendheid alleen maar zenuwachtig worden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om de spanningen rond de wachtbankjes met elkaar te kunnen delen :) altijd fijn om het van je af te kunnen schrijven.

Gebruiken jullie ook een app om de ovulatie/menstruatie bij te houden?
Alle reacties Link kopieren
@yellow: ik gebruik de app Flo. Hij is wep Engels talig maar geeft ook veel extra info. Welke gebruiken jullie?

Even wat anders... We zitten al weer aan het rijden van het jaar. Dit houdt in dat je ook van zorg verzekeringen kan wisselen en/of je pakket kan aanpassen.
Hoe doen jullie dat met de verwachte zwangerschap in 2018?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de app 'clue'. Beviel de vorige keer prima en stond nog op mijn telefoon.

Vorig jaar heb ik niets veranderd. Omdat ik thuis wilde bevallen heb ik uitgerekend wat het me in totaal extra zou kosten en dan was basis+1 ster aanvullend goedkoper dan extra verzekeren rondom zwangerschap.
Ik las wel een artikel dat het, los van zwangerschap, verstandig is om te wisselen van verzekering. Dat dat goedkoper zou zijn dan ergens blijven. Heb verder nog niet gekeken of dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Period Calender op mijn telefoon staan. Niet veel extra's maar is voldoende.

Ik heb me eigenlijk nog niet verdiept in het wisselen van zorgverzekering. Het is volgens mij inderdaad altijd voordelig om over te stappen. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik me ook niet aanvullend verzekerd. Had ook het idee dat het meer geen kosten dan als ik wat bij zou betalen. Uiteindelijk is alles bij en rondom mijn bevalling medisch geworden dus dan wordt dat sowieso vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf graag mee als dat mag?

Ik (29) en mijn man (30) zijn sinds vorige week officieel 'van start' voor ons eerste kindje. Ik ben sinds september gestopt met de pil en heb sindsdien een vrij regelmatige cyclus van 27/28 dagen. Mijn ovulatie is volgens de app (flo) vandaag, maar voor mn gevoel was het gisteren. Dagen daarvoor wel seks gehad, dus vind het toch wel een beetje spannend! Mijn NOD is 17-12.

Ik vind het erg fijn jullie ervaringen te lezen en samen in spanning te zitten!

Groetjes!
Volgens mij mag je als je zwanger raakt nog van verzekering wisselen. Ik had vanochtend nog geen smiley op mijn clear blue ovutest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven