Zwanger en het zat zijn. Klaagtopic.

07-12-2017 21:17 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 30 weken zwanger.
Ik weet het, ik moet nog ff maar moet even klagen. Ben het zo zat.

Ik ben al vanaf 6 weken kotsmisselijk. Ik slik nu nog emasafene maar ik blijf misselijk. Gelukkig gaat eten al een tijdje weer goed. Zo goed dat ik er inmiddels uitzie als een olifant.

Ik eet niet eens overdreven veel want moet me aan een medisch dieet houden maar ik blijf aankomen. Ik weeg al meer dan 100 kilo en weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. Daarbij heb ik ook nog last van mijn bekken dus als ik teveel doe krijg ik pijn.

Ik kan niet slapen en ik ben vreselijk chagerijnig en als er nog een keer iemand zegt dat ik moet genieten leg ik hem of haar waarschijnlijk om.

Bij mijn vorige zwangerschappen bleef ik slank en kreeg ik alleen een megabuik. Nu ben ik gewoon helemaal mega. Ik zie er niet uit. Ik voel me gewoon al 7 maanden klote. Alle kwaaltjes die er zijn krijg ik.

Nog meer vrouwen hier die het zat zijn? Klaag maar raak.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Ik herinner me nog goed dat ik me zo voelde. het komt goed. Sterkte
Don't cry, buy a bag and move on.
:hug: hou vol meid het einde is in zicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er ook geen zak aan, gelukkig ben ik niet meer misselijk na een week of 20. Maar zo moe, kortademig, obstipatie is in plaats van misselijkheid gekomen, ik voel me dik, slaap slecht, heb pukkels, last van mijn stuitje waardoor ik niet lang lekker kan zitten, kramp in benen waarna ik dagen spierpijn heb. Oh en een hoofd als een zeef. En Veel somberder en pessimistische dan anders.

En ik ben nog net geen 24 weken, tweeling wel, dus zou zwaarder zijn. Maar hoewel ik het verstandelijk bijzonder vind dat er iets in mij groeit, merk ik dat ik het vooral lastig vind en ik me mezelf niet voel. Ik voel me ook niet verbonden met de kinderen die in mijn buik zitten, waarover ik me dan ook weer zorgen maak.... heb wel idee dat het iets beter gaat, lichamelijk iets fitter en geestelijk ook wat beter, maar dat zal snel weer over zijn als die buik en kwaaltjes verder groeien en ik weer minder kan.

Echt, zwanger zijn, ik vind het niet leuk. En dan heb ik eigenlijk nog niks bijzonder ernstig meegemaakt tijdens zwangerschap.

Stomme is: voordat ik zwanger raakte, waren we al een tijd bezig. En ik wil niemand kwetsen die heel graag zwanger wil worden, juist Niet, ik vind het zo frustrerend dat het niet lukte.

Maar zwanger zijn bevalt mijn lijf en mijn hoofd totaal niet. Ik hoop zo dat als ik bevallen ben, dat ik me wel beter voel en kan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Heeel herkenbaar. Straks (en misschien pas na de babymaanden) is het het hopelijk allemaal waard. Hier wel gelukkig.
En nu gaan we voor nr 2 en hoewel ik heel dankbaar ben voor onze zoon, zie ik alweer huizenhoog op tegen een eventuele zwangerschap.

Sterkte.
Aanvulling:
Hier wel een gelukje dat het lukte overigens. Dat was niet zo vanzelfsprekend.
anoniem_285767 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 22:20
Reden: Aanvulling
14.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh.... ik ben dan niet zwanger, maar wel geweest. En dan was ik niet eens misselijk, maar voelde me zo’n olifant en kon te weinig. Ik ben geloof ik niet zo geschikt voor zwanger-zijn.
Het lijkt me vreselijk om zo misselijk te zijn!
Een collega van mij is nu zwanger en telkens als ik haar zie lopen (ze is 32 weken nu), dan voel ik me plaatsvervangend weer zo moedeloos.
Maar echt, na je bevalling is je lijf niet meer een gedeelde woonplaats. En dat voelt zo fijn!

Sterkte en succes nog! Neem de rust die je nodig hebt, geef je grenzen aan, en voel je vooral niet schuldig tegenover anderen dat je niet normaal kan functioneren. Het is namelijk een hele kluif, dat zwangerzijn! Je maakt verdorie een nieuw mens!
Alle reacties Link kopieren
Pff ik herken het. Ik ben nu 35 weken zwanger en ben er ook wel klaar mee. Niet kunnen slapen, zovaak plassen, alles doet zeer aan mijn buik, en om het af te maken nog een voedselvergifitiging erbij gekregen sinds vandaag. Zit de weken zeker af te tellen. ☺️
Herkenbaar nog maar een paar weken te gaan. Ik zit wegens pijnklachten bijna tegen volledige bedrust aan. Ik ben super blij dat het ons gegund is maar man wat mis ik mijn lijf en mijn normale geestelijke gesteldheid.

Ik ben erg moe geweest en had ook last van kortademigheid. De baby zal vast erg lief zijn maar ik ben het ook wel zat om een gedeelde woonplaats te zijn.

Gelukkig lees ik en hoor ik van vrouwen om me heen dat het, het allemaal waard is. Nou kom maar op met die baby. Ik ben nodig toe aan de happy ever after :).
Oh ik wil ook meeklagen.
Ben nu 34.4 weken zwanger en ik heb sinds 7 weken zwangerschap last van Hyperemesis gravidarum.
Heb alle pillen en middeltjes geprobeerd maar helaas.
Niks helpt.
Vanmiddag nog in het ziekenhuis doorgebracht omdat er de vraag was mij op te nemen.
Gelukkig mocht ik weer naar huis.
Het spugen neemt iets af maar mijn slokdarm is inmiddels helemaal kapot.
Waardoor het maagzuur door het plafond gaat.
Kan er niet van slapen. Trek het niet meer. Uiteindelijk van de gyn nu pillen gekregen.
Deze proberen en anders alsnog opname.
Heb last van rusteloze benen en armen, vocht, lage bloeddruk, geen ijzer meer en bekkeninstabiliteit.

Dat lucht op zeg..
Sterkte aan alle zwangere vrouwen die er zat van zijn en het zwaar hebben, jullie maken een nieuw mensje, tis topsport verdorie! Succes

Ik vond zwanger zijn ook niet leuk, vooral de eerste 14 weken niet. Misselijk de hele dag door bah. Ook het idee dat je lijf nu de beslissingen neemt / de regie neemt...
(zo voelde het). Controlfreak als ik ben vond dat minder leuk.
Alle reacties Link kopieren
fietjelief schreef:
07-12-2017 22:59
Oh ik wil ook meeklagen.
Ben nu 34.4 weken zwanger en ik heb sinds 7 weken zwangerschap last van Hyperemesis gravidarum.
Heb alle pillen en middeltjes geprobeerd maar helaas.
Niks helpt.
Vanmiddag nog in het ziekenhuis doorgebracht omdat er de vraag was mij op te nemen.
Gelukkig mocht ik weer naar huis.
Het spugen neemt iets af maar mijn slokdarm is inmiddels helemaal kapot.
Waardoor het maagzuur door het plafond gaat.
Kan er niet van slapen. Trek het niet meer. Uiteindelijk van de gyn nu pillen gekregen.
Deze proberen en anders alsnog opname.
Heb last van rusteloze benen en armen, vocht, lage bloeddruk, geen ijzer meer en bekkeninstabiliteit.

Dat lucht op zeg..


Dat klinkt heel heftig. Ik heb ook vanaf 7 weken HG. Gelukkig kon ik na een week of 16 wel wat binnen houden en ben ik nu alleen nog maar misselijk. Niet meer de hele dag en door de emasefene hoef ik niet meer te spugen.

Heel veel sterkte nog de laatste paar weken. :hug:

Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook HG en was het echt direct na de bevalling weg dus het komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Fijn trouwens om ook eens andere verhalen te horen. Niet fijn voor jullie hoor maar de meeste mensen in mijn omgeving herkennen het niet echt. Ik heb soms echt het idee dat ze denken dat ik overdrijf.
Alle reacties Link kopieren
En.... we hebben weer een slapeloze nacht! 😄 maar goed, ben zo wel lekker voorbereid op de baby qua nachtrust.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben het ook beu hoor. Zit nu op 36 weken en moet dus waarschijnlijk ook nog wel even... Ik heb vooral last van vermoeidheid en slecht slapen. En ik heb last van mijn bekken en van het carpaal tunnel syndroom, waardoor ik mijn ene hand nauwelijks kan gebruiken. Beetje een vicieuze cirkel dus, want die klachten zorgen s nachts dus ook weer voor slechter slapen etc.
Ik wil onderhand wel graag mijn lichaam terug, maar zie ook op tegen de bevalling.
Tel daar nog een dreumes bij die bezig gehouden en verzorgd moet worden en ik ben er af en toe best wel klaar mee ;-D

.
Hier ook: last van bekken, nauwelijks slapen, tintelende armen en handen, jeuk, hoofdpijn, ijzer op, en de hele tijd gestrest en boos :$
Bijna 31 weken...
Ik weet nog van de vorige zwangerschap dat ik er achteraf graag meer van had willen genieten, maar ik wil wel heel graag m’n normale energie weer terug.
Sterkte allemaal :hug:
Sterkte dames! Precies een jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje. Ik vond zwanger zijn ook niet leuk. Ging toen met 28 weken deels ziektewet in en met 32 volledig om vervolgens nog over tijd te gaan ook.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte :hug:

Ik vond zwanger zijn ook niet leuk, en ik had op de laatste week na niet eens iets om te klagen. Olk ik heb heel wat mensen willen afschieten omdat ik er van moest genieten. Gelukkig sneller voorbij dan ik dacht. Ik heb nu een 3 bijna 4 weken oud hummeltje op m'n arm liggen. Daar ben ik dan weer heel dankbaar voor, maar ik denk niet dat er snel en misschien wel helemaal geen 2de komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onwijs zin om mijn kindje te ontmoeten, maar ook ik vind zwanger zijn niet geweldig! Bij ons wat het in een keer raak, wat natuurlijk fantastisch is en wat velen hier niets liever wensen! Maar ik had me ingesteld op een jaar proberen, waardoor ik lang aan het idee heb moeten wennen dat het zo snel al gelukt was. :O

Ik ben nu 25 weken zwanger, maar voel me de afgelopen anderhalve week net een vaatdoek. Eerst kon ik helemaal niet meer slapen, nu ben ik zo moe dat ik niets liever wil dan slapen. Ik voel me net een trage slak en de buik begint nu ook echt zwaar te worden. Ik maak me zorgen als ik weinig aangekomen ben in een week, maar schiet volledig in de stress als ik wél aangekomen ben! :facepalm:

Ik zit nu al de weken af te tellen, terwijl ik er nog best wat moet. Ik ben er gewoon aan toe dat ik mijn lijf weer terug heb en een geweldig, lief ventje rijker ben! Fijn dat dit topic is gemaakt, even je hart luchten helpt. Sterkte aan alle andere dames, we can do this! :yes:
Ik ben 37 weken en zoo moe, chaggrijnig en futloos. Als ik teveel loop of verkeerd beweeg dan krijg ik last van mijn bekken waardoor ik amper vooruit kom. Ik krijg amper meer wat gedaan in huis. Gister toevallig nestelingsdrang voor het eerst in weken dus heb het er maar even goed van genomen, want op andere dagen krijg ik niks voor elkaar en ben ik al blij als ik met mijn peuter de dag goed ben door gekomen.

Ik hoef gelukkig nog maar max 3 weken, word sowieso ingeleid voor de 40 weken. Maar ik zie ook enorm tegen de baby tijd op, heb dus ook niet echt het idee dat het over drie weken beter word :-( Ik vind het idee van weer een baby dood eng, stomme hormonen..
CarmiggelT schreef:
08-12-2017 07:26
Hier ook: last van bekken, nauwelijks slapen, tintelende armen en handen, jeuk, hoofdpijn, ijzer op, en de hele tijd gestrest en boos :$
Bijna 31 weken...
Ik weet nog van de vorige zwangerschap dat ik er achteraf graag meer van had willen genieten, maar ik wil wel heel graag m’n normale energie weer terug.
Sterkte allemaal :hug:
ah ik was al benieuwd naar hoe het met jou gaat. Vervelend hè, dat je altijd dat andere wil. :D naar dat je je boos en gestresst voelt. Neem je wel tijd voor jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Westworld schreef:
08-12-2017 08:58
Ik ben 37 weken en zoo moe, chaggrijnig en futloos. Als ik teveel loop of verkeerd beweeg dan krijg ik last van mijn bekken waardoor ik amper vooruit kom. Ik krijg amper meer wat gedaan in huis. Gister toevallig nestelingsdrang voor het eerst in weken dus heb het er maar even goed van genomen, want op andere dagen krijg ik niks voor elkaar en ben ik al blij als ik met mijn peuter de dag goed ben door gekomen.

Ik hoef gelukkig nog maar max 3 weken, word sowieso ingeleid voor de 40 weken. Maar ik zie ook enorm tegen de baby tijd op, heb dus ook niet echt het idee dat het over drie weken beter word :-( Ik vind het idee van weer een baby dood eng, stomme hormonen..
Ah herkenbaar joh, het zijn lange dagen met dit rotweer en een kleintje om te vermaken, terwijl je zelf geen fut hebt :hug:
Hier pas inleiden bij 41 weken, vrees ik, dus ik 'mag' nog 5 weken met een beetje pech... we zullen zien...
oo ik klaag ook even mee. die nachten pfff klaarwakker gewoon!
loop al 2 w met inmiddels 2cm, slijmprop verloren en gestript en nog zet het niet door :@@: nu 38w en 6d van mij mag het hoor!!

suc6 aan alle dames!!
ourea schreef:
08-12-2017 09:18
ah ik was al benieuwd naar hoe het met jou gaat. Vervelend hè, dat je altijd dat andere wil. :D naar dat je je boos en gestresst voelt. Neem je wel tijd voor jezelf?
Twee jaar geleden rond deze tijd waren we samen aan het klagen :high5:
Ik heb inderdaad erg weinig tijd voor mezelf, moet nog zo veel doen voor m’n verlof in gaat (34w). Maar goed, daarna wordt het beter :P
Gelukkig kan dochter zich meestal goed vermaken.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Ik ben vandaag 39+5 dus zondag uitgerekend. Dan denk je oooh het einde is in zicht, maar inleiden duurt toch nog wel 1,5-2 weken ofzo. Nja rustig aan maar afwachten. Zou ook niet weten wat ik anders moet doen.
fritzzzz schreef:
08-12-2017 14:41
Herkenbaar! Ik ben vandaag 39+5 dus zondag uitgerekend. Dan denk je oooh het einde is in zicht, maar inleiden duurt toch nog wel 1,5-2 weken ofzo. Nja rustig aan maar afwachten. Zou ook niet weten wat ik anders moet doen.
Succes met de laatste loodjes. Ik vond overtijd gaan echt vervelend want je leeft gewoon heel je zwangerschap naar die uitgerekende datum toe. En toen had ik zoiets van en nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven