Uitgerekend augustus 2018

07-12-2017 21:42 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn vorige zwangerschap een leuke groep meiden via het forum leren kennen om wel en wee mee te delen tijdens de zwangerschap!

Leek me nu wederom leuk. Zijn er (toekomstige) mama’s die uitgerekend zijn in augustus 2018?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Laumeer,

Ik zou graag mee willen schrijven. Ik had afgelopen maandag na een hele rare cyclus waarin gekke dingen gebeurde een licht positieve test. Maar ondertussen heb ik behoorlijk wat symptomen dus ik denk dat het wel goed zit 😄. Ik ben ong 18 augustus uitgerekend. Ik ben zwanger van mijn 2de kindje. We hebben een dochter die bijna 3 jaar wordt.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!Er is al een groep voor augustus. Misschien wil je daarbij aansluiten??
Alle reacties Link kopieren
Leuk Bella-15 dat je mee schrijft! Ik begrijp dat er nog een groep is. Die heb ik niet kunnen vinden nog?
Alle reacties Link kopieren
Bella15 schreef:
07-12-2017 22:46
Hoi Laumeer,

Ik zou graag mee willen schrijven. Ik had afgelopen maandag na een hele rare cyclus waarin gekke dingen gebeurde een licht positieve test. Maar ondertussen heb ik behoorlijk wat symptomen dus ik denk dat het wel goed zit 😄. Ik ben ong 18 augustus uitgerekend. Ik ben zwanger van mijn 2de kindje. We hebben een dochter die bijna 3 jaar wordt.
Dan zijn we bijna tegelijk uitgerekend! Zoals het nu lijkt ben ik de 17e uitgerekend.
We hebben ook een dochter. Ze is nu anderhalf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen andere gezien hoor.

Spannend he. Heb jij de vk al gebeld om een afspraak te maken?

Ik had vandaag wel wat verwarring met een cb test die zei niet zwanger. Maar op de Kruidvat test nog steeds een streep. Dus waarschijnlijk heb ik nog te weinig hcg voor de cb test.
Alle reacties Link kopieren
zwanger/uitgerekend-begin-augustus-2018 ... #p27867514

Hierbij de link, ik hoop dat het werkt :)
Alle reacties Link kopieren
Hi dames! Ik sluit me ook graag aan! Afgelopen maandag iets te vroeg getest en een lichte streep, gister weer getest en een duidelijkere streep nu. Gelijk het ziekenhuis gebeld voor een vroege echo (heb hiervoor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad dus deze echo is vooral om te kijken of het op de juiste plek zit). Die echo heb ik over 2 weken al! Heel fijn! We hebben al een dochter van 2 :-)
bieno wijzigde dit bericht op 08-12-2017 19:39
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik hoop me ook bij jullie aan te sluiten binnenkort. Bijna een week overtijd maar toch een negatieve test gister. Wel allerlei symptomen voor m'n gevoel maar zou fijn zijn als de test dat nog even zou bevestigen. Of mijn lichaam neemt een loopje met me ;)

Die andere groep had ik ook gezien maar daar is de topictitel begin augustus. Dus misschien kunnen wij de midden en eind augustus groep vormen?
Athans als ik die positieve test een keer heb ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik kopieer en plak even van een stil topic.
Ik ben niet begin augustus uitgerekend maar de 21e.

Ik heb vandaag ook een positieve normale test.
Zou de 12e pas ongesteld worden.
Ik voel me al vanaf vorig weekend misselijk, ik vermoed vanaf de innesteling ofzo.
Gisteren een vroege gedaan en die was positief.
Ik voel me heel erg zwanger ookal ben ik nog niet overtijd.

We waren helemaal niet aan het proberen om zwanger te worden, in tegendeel.
Heb in augustus zelfs nog een abortus gehad.
Mijn pil bleek te licht,werd er zwanger doorheen
Kreeg een zware maar daar werd ik depressief van.
Dit keer condooms en terugtrekken maar blijkbaar extreem vruchtbaar.
Ik kan niet weer een abortus aan.
Dus nu zoeken we naar mogelijkheden en oplossingen.

Ik heb al 3 kindjes en mijn vriend 2 dus samen 5.
We zijn pas 2 jaar samen.
Ben 'al' 35 jaar.
Dus het wordt chaotisch en zwaar en ik weet niet of ik er goed aan doe.
Maar ik kan echt niet nog een abortus o dergaan.

Dus blij maar bang.
Twijfel blijft ergens...maar ik moet een keuze maken.
Dus ik ga ervoor.
Hopelijk blijft mijn vriend bij me en worden we er samen sterker van.
En anders zal ik het alleen moeten doen.


Verder volg ik graag jullie mee.
Alle reacties Link kopieren
Laumeer en Bella15, wat leuk dat het jullie 2de kindje wordt! Wat gaan jullie dochters ervan vinden?

Wendy, wat heftig. Kan me voorstellen dat je het lastig vindt. Heb je het al met je vriend besproken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen! Mag ik ook meedoen? Het andere topic is van begin augustus inderdaad. Ik ben uitgerekend op 17 augustus zegt internet. Had donderdag een test gedaan (op 12 dpo) maar de test was al direct een knaller!

Voor mij is het ons tweede kindje, dochter nu is 20 maanden.

Heftig hoor Wendy.. lastig verhaal, ik hoop dat jullie eruit komen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net begonnen met bloeden dus mijn zwangerschap is afgebroken.
Ik ga in dit topic dus helaas niet meer meeschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Bella15 schreef:
08-12-2017 21:54
Ik ben net begonnen met bloeden dus mijn zwangerschap is afgebroken.
Ik ga in dit topic dus helaas niet meer meeschrijven.
Och nee toch. Wat ontzettend verdrietig. Sterkte Bella!
Alle reacties Link kopieren
fala1989 schreef:
08-12-2017 17:13
Hallo dames, ik hoop me ook bij jullie aan te sluiten binnenkort. Bijna een week overtijd maar toch een negatieve test gister. Wel allerlei symptomen voor m'n gevoel maar zou fijn zijn als de test dat nog even zou bevestigen. Of mijn lichaam neemt een loopje met me ;)

Die andere groep had ik ook gezien maar daar is de topictitel begin augustus. Dus misschien kunnen wij de midden en eind augustus groep vormen?
Athans als ik die positieve test een keer heb ;)
Wat spannend zeg en frustrerend. Ik gun je snel een positieve test! Je gevoel zegt dus wel dat het raak is?

Voor ons idd de tweede. Ben erg benieuwd hoe onze dochter er op zal reageren. We hebben net een nichtje erbij gekregen bij m’n broertje. Zij hadden ook al een dochter die nu even oud is als onze dochter ook zal zijn als deze zwangerschap goed gaat. Zie bij hun wel dat het wel echt wennen is voor de grote zus. Dus wel spannend, maar goed wel vertrouwen dat het goed komt.

Nog wel grappig detail: wij gaan trouwen in juni. Het was ook niet echt de bedoeling dat ik al zwanger zou zijn (eerste ging erg moeilijk, dus we hadden er geen rekening mee gehouden dat dit wel eens gemakkelijk zou kunnen gaan).
Gisteren dus snel de bruidswinkel gebeld en andere jurk besteld. Hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik sluit me ook graag hier aan! Vanmorgen een knalpositieve test. Andere topic is begin augustus, volgens internet is mijn uitgerekende datum 18 augustus.

Erg spannend. Het duurde een jaar en 9 maanden, aantal maanden clomid gehad (wat niet werkte) en ten slotte een LEO operatie, en in de tweede ronde gelukkig raak. Ik hoop heel erg dat ie blijft plakken.
Alle reacties Link kopieren
Heftig al die verhalen.
Ik schaam me bijna dat ik zo extreem vruchtbaar ben en daardoor al aan mijn 4e ongeplande zwangerschap zit.
Hoe dat komt,heel verhaal.
Ik vind het zelfs lastig om te vertellen dat ik twijfel over een abortus als ik zo lees dat vele zo graag willen.
Maar mijn situatie is heel anders.
Ik gun het jullie allemaal.
Ik weet dus niet zeker of ik hier blijf plakken of voor de 10 weken weg ben.
Ik kom er maar niet aan uit.
Alle reacties Link kopieren
Lastig Wendy, helaas moeten jullie zelf deze beslissing maken. Is het een optie dat je vriend zich laat steriliseren?

Hebben er al andere dames last van bandenpijn? Heb steeds steekjes aan de zijkant onderin mijn buik, ik ga er een beetje vanuit dat het bandenpijn is maar ik herken het niet echt uit mijn vorige zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
@Wendy, je hoeft je nergens voor te schamen. Heb je al contact met FIOM gehad om je te helpen bij je keuze?

@bieno, ik heb soms wel wat krampjes/steekjes in mijn onderbuik. Misschien is dat bandenpijn? Maar misschien is het te vroeg daarvoor.

Vandaag intake bij verloskundige gehad. Ik had vanmorgen gebeld en kon gelijk in de middag terecht. Hartstikke fijn en wat een aardige dames!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mag ik me hier aansluiten?
Zaterdag een test met een heel licht positief streepje en vanmorgen was het streepje bijna net zo donker als de controlestreep.
We zijn er heel blij mee maar zijn ook nog een beetje terughoudend ivm een eerdere miskraam.

Begin 2015 ben ik gestopt met de pil en toen heeft het ongeveer een half jaar geduurd voor mijn cyclus weer een beetje regelmatig werd. Ik had destijds nog zwaar overgewicht (morbide obees) en mijn vriend had grote kans op verminderde vruchtbaarheid door medicijngebruik ivm chronische ziekte. (dit is nooit getest maar de arts heeft hem hiervoor gewaarschuwd)
Dus we stonden dus al 2-0 achter en dachten dat het dus wel eens moeilijk kon worden om zelf zwanger te worden.

Toen er na anderhalf jaar nog geen zwangerschap was ben ik halverwege 2016 het traject ingegaan voor een maagverkleining (GBP) 4 maanden na de start van het traject zou ik gescreend worden of ik geschikt was voor de operatie.
Tot ik er een week voor de screening achter kwam dat ik toch zwanger was.
Screening afgezegd en we waren natuurlijk superblij, dit ging voor het traject voor de operatie uiteraard.
Helaas met ruim 8 weken een miskraam gehad en in overleg met de gynaecoloog (ivm obesitas een medische indicatie, dus ziekenhuis) toch besloten om eerst het traject voor de GBP weer op te pakken voor we weer gingen proberen zwanger te worden.

Weer gestart met de pil en begin dit jaar geopereerd. Inmiddels zoveel afgevallen dat ik een gezond gewicht/bmi heb en eind Augustus weer gestopt met de pil.
Ze raden af om binnen het eerste jaar na een GBP zwanger te worden maar omdat mijn cyclus de vorige keer ook tijd nodig had ben ik eerder gestopt zodat we er begin 2018 meteen voor konden gaan.
En inderdaad het duurde even voor mijn menstruatie weer op gang kwam maar ik deed toch telkens na een dag of 30 een test, gewoon voor de zekerheid.
Die was de eerste twee keer negatief, zoals ik ook verwachtte, maar afgelopen zaterdag verscheen er toch een heel licht streepje.

De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 8 november en als ik dat invul dan krijg ik een uitgerekende datum van 15 augustus. Zou dan nu 4 weken en 6 dagen zwanger zijn.
We zijn er heel blij mee, maar vinden het ook nog een beetje eng omdat het de vorige keer dus mis ging.
We hadden het net aan beide ouders verteld toen het misging dus ik ben ook een beetje bang dat ik het 'jinx' als ik er al over praat.
Het goede nieuws vertellen is heel leuk, maar dat het mis is gegaan niet.
Maar omdat ze het al wisten konden we er wel gewoon over praten wat dan wel weer fijn was.

Deze keer vertellen we eerst niets, we wachten het even rustig af.
Omdat ik nog afval ivm de GBP zal ik weer onder toezicht van het ziekenhuis komen en ik zal ze zo even bellen.

Iedereen een voorspoedige zwangerschap toegewenst
rosepudding wijzigde dit bericht op 15-12-2017 13:11
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd rosepudding, leuk ik ben ook (vooralsnog) de 15e uitgerekend! Hopelijk blijft het deze keer goed gaan :-)
Alle reacties Link kopieren
Spannend rosepudding! En gefeliciteerd

FIOM ken ik niet,zal eens googelen.
Mijn vriend zou zich in augustusal laten steriliseren maar schuift het steeds op,mannen zijn vaak niet meer zo stoer als het over een knipje gaat. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames!
Ik sluit me ook graag aan bij deze club.
Ik heb een dochtertje van 2,5 jaar en ik had 20 november een positieve test! 2-3 gaf de weekindicator aan.
Gisteren hebben we een 1e echo gehad, de verloskundige dacht in eerste instantie dat ik 8 weken zwanger was (berekend vanaf laatste x ongesteld) maar op de echo was het vruchtje nog heel klein en dachten ze eerder aan 5 weken. Echter was er wel een heel duidelijk kloppend hartje te zien. Op internet lees ik dat je niet eerder dan 6 weken een kloppend hartje te zien is, wat op dit moment erg verwarrend voor ons is.. 4 januari opnieuw een echo en dan weten we hopelijk meer.

Groetjes!
anoniem_360635 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 21:31
Reden: Aanpassing
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend Viva! En gefeliciteerd natuurlijk!
Hoi dames,

Ik ben de 17e uitgerekend.
Echter kunnen wij nog lang niet van de zwangerschap genieten, omdat er 50% kans is dat de foetus is aangedaan met een erfelijke ziekte. Ik zal met 11 weken een vlokkentest ondergaan. Als de uitslag van de test positief is, wordt de zwangerschap helaas afgebroken.
Het is dus een hele stressvolle periode voor ons en hopen dat het goed komt!
Volgende week hebben we de eerste echo.

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven