Twijfels; wanneer gaan we proberen om zwanger te raken

10-12-2017 10:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is het ontzettend lastig om de knoop door te hakken. We weten beide dat we heel graag kinderen zouden willen, maar wanneer? Dat is dus de vraag die we lastig beantwoord krijgen.

Ik ben 28 en mijn vriend is 33, we wonen momenteel in een tijdelijke huurwoning tot onze nieuwbouw woning klaar is. Dit zal naar verwachting in mei/juni zijn. Onze planning is om tot eind juli in de tijdelijke huurwoning te blijven wonen zodat we het nieuwe huis echt helemaal af hebben voor we gaan verhuizen.

Het afgelopen jaar hebben we het vaak over onze kinderwens gehad. Gelukkig kunnen we hier samen heel goed over praten. Maar we vinden het lastig om de knoop door te hakken.
Als we nu gaan beginnen en ik ben in 1x zwanger dan zitten we net in ons nieuwe huis als het kindje geboren word terwijl we eigenlijk even samen willen genieten van het nieuwe huis.
Maar stel dat we wachtent tot het nieuwe huis klaar is, en het duurt een jaar of misschien wel langer tot ik zwanger word vinden we het weer te lang duren.

Vriend heeft zoiets van laten we gewoon proberen en dan zien we wel hoe snel het gaat. Als het komt is het heel erg welkom. Zo staan we er ook in stel dat ik zwanger zou raken ondanks dat ik de pil gebruik.

Ik hoop dat er meer dames (of heren) zijn die het lastig vonden om de knoop door te hakken. Zit nu midden in mijn stop week, dinsdag zou ik aan een nieuwe strip moeten beginnen. Maar onze vraag is dus gaan we dat wel of niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Is er geen tussenoplossing?
Niet wachten tot juli en niet meteen beginnen, maar ergens tussenin.
Dan heb je sowieso nog eventjes in het nieuwe huisje met jullie 2.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon stoppen, de kans dat het in een keer raak is is natuurlijk niet groot. Zelf ben ik gestopt toen ik 27 was. Ben nu zelf 30 en 26 weken zwanger van de eerste.
Toen zaten we ook de hele tijd te twijfelen van wat als ik in een keer zwanger raak.
Naja, in die 3 jaar tijd zijn we getrouwd en hebben we schitterende reizen gemaakt maar geen kindje. Dus kan er nu eigenlijk wel om lachen dat we er toen zo druk om maakte. Het komt wanneer het komt.
Soms is er nooit het goede moment en moet je er gewoon voor gaan. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Als je nu gelijk zwanger raakt komt de baby in september. Perfect toch?
Een kind is zelden te plannen he?
Alle reacties Link kopieren
Waarom nog wachten? Ik vind in je bericht duidelijk naar voren komen dat jullie alle twee klaar zijn voor een kind en dat deze gewenst is. Stel het is meteen raak, dan hebben jullie niet even de tijd om samen aan het nieuwe huis te wennen. Jullie kunnen wel al meteen aan de slag met de babykamer inrichten, dat is toch ook leuk? Ik zou er voor gaan als ik jullie was.
Alle reacties Link kopieren
En met een kind erbij geniet je niet zo van je nieuwe huis als met zijn 2? :sarcastic:

Hoe lang wilde je met zijn 2 van het nieuwe huis genieten? 26 dagen en 4 uur, dan waren jullie daarna mentaal klaar om een baby erbij te hebben in huis?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat je op een moment komt dat je niet meer wilt wachten:) laat het lekker bezinken, vier oud en nieuw en bedenk bij elke nieuwe pilstrip of je er nog wel aan wil beginnen.

Bij mijn eerste was ik trouwens in 1 x zwanger, nooit verwacht natuurlijk. Maar je went snel aan het idee en plannen zijn zo bijgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus wel wachten tot na de verhuizing. Als je meteen zwanger bent, voel je je misschien misselijk en is de hele toestand van verhuizen niet fijn om erbij te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Eigenlijk moet ik er nu wel om lachen. We weten zelf natuurlijk ook wel dat een kindje niet te plannen is. Maar het is een grote stap en dat maakt misschien wat onzeker.

@Nala2013; klopt, ik weet dat die kans niet groot is. In mijn directe omgeving ook 2 dames die langer dan een jaar bezig zijn.

@Pluisi; het is inderdaad niet te plannen, gelukkig maar! Maar maakt toch de keuze best lastig.

@Burgervddag; je hebt gelijk, dan kan meteen tijdens het klussen ook de babykamer klaar gemaakt worden. En is het echt helemaal af.

@himalaya; het is een gevoel dat we hebben. Of misschien wel een excuus om toch de knoop nog niet door te hakken omdat we het spannend vinden.
Alle reacties Link kopieren
Moet je zelf nog veel gaan klussen in huis of laten jullie veel doen? Hou rekening ermee dat jij dan beter geen lijm- en verflucht kan hebben.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes, dat hoor ik ook wel van vriendinnen inderdaad. En wij zijn er ook echt wel aan toe maar vinden het wel een grote stap om te stoppen met de pil.

parbleumondieu, als we zeker zouden zijn dat het lukt om zwanger te worden zouden we dat zeker doen. Maar stel dat het dan toch een jaar over langer zou duren.. Dat maakt ons dus toch aan het twijfelen om nu te starten.

carrie-bradshaw, gelukkig hoeven we zelf niet veel te klussen, huis word opgeleverd incl. keuken en badkamer. De vloer moet gelegd worden en we laten de muren doen door een schilder. Natuurlijk blijft er nog genoeg over om te doen maar met name qua aankleding.

Gelukkig hebben we nog tot dinsdag om er over na te denken. Misschien moeten we dan maar gewoon ons gevoel volgen en in iedergeval stoppen met de pil om ook te kijken hoe snel mijn cyclus weer op gang komt. Heeft dit bij jullie lang geduurd?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in januari gestopt met de pil na 10 jaar. We wilden in april beginnen met proberen, maar ik had toen meteen al een super regelmatiger cyclus. Dus 3 maanden condooms gebruikt en toen meteen raak.

Kwam perfect uit met mijn contractverlenging ;-D (die kwam uiteindelijk niet omdat ik de ziektewet in ging na mijn bevalling. Maar het idee was dat ik alweer terug aan t werk zou zijn als mijn verlof stopte.. dus de timing was goed, uitvoering iets minder haha).

Succes!

Ben je dan ook al begonnen met foliumzuur slikken? Dat moet al een aantal weken voor de mogelijke conceptie.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik was blij zonder zwangerschap verhuisd te zijn. Ik klus wel flink mee altijd.
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw, we hebben foliumzuur in huis gehaald. Zodra we besluiten om te stoppen met de pil zal ik met foliumzuur starten. We willen sowieso de eerste cyclus afwachten om beeld te krijgen bij hoe mijn cyclus is voor we echt starten.

Wij zijn normaliter ook wel klussers, maar de vloer moet door een tegelzetter gelegd worden en de muren laten we dit keer voor het eerst doen. Dus zijn ook wel benieuwd hoe t bevalt dat we relatief weinig zelf nog hoeven doen.
Ik ben verhuisd toen ik zwanger was en wil dat echt nooit meer. Het voelde zo tegennatuurlijk en ik vond het ook heel heftig zowel emotioneel als fysiek.

Als ik jou was zou ik dus eerst verhuizen en dan pas beginnen met zwanger worden. Wij dachten ook dat het nog zeker een half jaar zou duren, maar ik was gelijk de eerste ronde zwanger. Dat kan ook namelijk en moet je wel rekening mee houden.

Over een klein jaartje ben je nog steeds jong.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hoogzwanger (de 1e kregen we de sleutels en de 25e was ik uitgerekend) verhuisd, beste verhuizing ooit :cheer:
Juist omdat ik fysiek nergens aan mee kon helpen had ik alles uitstekend gepland en verliep het heel soepel. Alleen in mijn nesteldrang was het wel vervelend om pas in de laatste maand vd zwangerschap met de babykamer te kunnen beginnen. Maar die kamer was als eerste klaar (om vervolgens maanden niet te gebruiken, baby sliep bij ons :facepalm: ) en wij konden inmiddels al niet meer wachten om met zijn drietjes van het nieuwe huis te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten ook te denken aan wachten tot ons huis af was, niet gedaan, en intussen alweer 2 jaar bezig voor de eerste en we zitten allang en breed in ons nieuwe huis. Dus lekker beginnen want het valt niet te plannen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een wisselende reacties! Dat laat wel precies de tweestrijd zien waar we nu in zitten.
Wij zaten beetje met zelfde dilemma.
Nog laatste stukje opleiding en nieuw huis.
Gekozen om wel met pil te stoppen en juist eerst seks op niet vruchtbare dagen te hebben. (Gezien kinderwens grotere kans op zwangerschap geaccepteerd ).

Toen kwam vanzelf een keer heel veel zin op wel vruchtbaar moment en toen was ik direct zwanger.

Verhuizing en afstuderen bleken nog prima half jaartje uit te stellen en eigenlijk was het niet heel erg bezig zijn met zwanger worden ideaal voor ons.

Dus je kan kiezen voor "ontpillen" waarop je spontaan kan beslissen er nu voor te gaan. Dan wel advies pil voor foliumzuur te vervangen.

Ach ja perfecte moment is er nooit maar met kinderwens, stabiele relatie, inkomen en onderdak komt het bijna altijd wel goed
Alle reacties Link kopieren
Jetski15; dat is waarschijnlijk hoe wij er ook t best mee om kunnen gaan.

Als het dan komt zijn we er zeker klaar voor. Stabiele relatie, beide vaste baan met goed inkomen en binnenkort dus ook een prachtig huis met voldoende ruimte en een grote tuin.

Foliumzuur heb ik al in huis om mee te beginnen als ik stop met de pil.
Alle reacties Link kopieren
De knoop is door gehakt! Ik begin niet met een nieuwe pil strip maar met foliumzuur.

We gaan nog niet actief beginnen, waarschijnlijk vanaf maart.

Best spannend!
Deze twijfel zie ik wel vaker in mijn vriendenkring best grappig soms. Toch de eerste keer raak en nog een tweeling ook oei dat was even schakelen voor ze haha maar het is allemaal goedgekomen hoor.
Mijn advies: bij twijfel niet doen. een maand langer twijfelen is beter dan je twijfels niet goed onder de loep nemen
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345, kan me voorstellen dat het even schrikken was voor hen. In 1x raak en dan ook nog meteen 2.

Bij ons zit de twijfel niet in de kinderwens of niet maar meer het moment waarop.

Daarom besloten om in iedergeval met de pil te stoppen maar nog niet direct actief bezig te gaan. Als t komt is t enorm welkom en anders beginnen we ergens in maart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven