Overgewicht en zwanger worden

13-12-2017 16:34 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!
Ik open een nieuw topic omdat het mij erg leuk lijkt om ervaringen te delen en elkaar te suporten. Zijn er meer dames die hier behoefte aan hebben?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Suporten voor wat? Dat is net als iemand suporten die wil blijven roken tijdens de zwangerschap.

Weet je wel wat voor risico je baby loopt als je overgewicht hebt tijdens een zwangerschap. Als je zo graag een kind wil waarom kun je dan niet afvallen. Heel simpel minder eten meer bewegen. Dat kun je toch wel opbrengen voor je kind?
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Bovendien is het gewoon moeilijker om zwanger te worden als je overgewicht, dus ik zou eerder proberen andere vrouwen te vinden om samen wat mee af te vallen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
dietiste inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Daarom open ik een topic voor vrouwen met overgewicht zodat we elkaar kunnen steunen tijden het afvallen met als doel om zwanger te worden. Ik ben zelf 78 kilo bij een lengte van 1.70 dus extreem veel overgewicht heb ik niet meer ( kom van 110).. en tuurlijk heb ik dat over voor mijn kind dat is waarom ik dit topic open. ;)
xxxxxxxxxxxxxxxxx
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 16:59
Reden: zgn grappige collega typte op mijn account sorry
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan we lekker zeg. Ik had ook licht overgewicht toen ik zwanger werd, voornamelijk omdat ik een hoop aangekomen was na het stoppen met roken, stoppen met medicijnen en stoppen met alcohol. En nee, ik was toen niet gestopt met sporten en bewegen. Je weet niet altijd waardoor iemand overgewicht heeft, de ironie was dat ik hiervoor op ondergewicht zat en dat is ook niet gezond om zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg wat een nare reacties gelijk! Overgewicht betekent niet gelijk morbide obesitas hoor!

Ik ben ook te zwaar en ben ook bezig met zwanger worden. 10 kilo teveel en ik doe mijn best om het eraf te krijgen, maar het lukt gewoon niet zo goed. Ik eet gezond en beweeg voldoende en voor nu vind ik dat goed genoeg. Ik heb een tijdje een gezond gewicht gehad: toen ik zo weinig at en zo absurd veel sportte dat ik op het randje van een eetstoornis zat. Dat was ook niet gezond. Nu heb ik een gezonde levensstijl en blijf ik steken op de 85 kilo bij 1.75. Voor het mooie zou ik die 10 kilo er nog wel af willen hebben, maar ik ben gezond en zit goed in mijn vel.

Volgens de gynaecoloog (waar ik jarenlang vaste klant ben geweest vanwege hormonale problemen) was mijn gewicht echt niet zo problematisch dat het een zwangerschap in de weg zou staan, dus maak ik me er verder niet zo druk om. Ik blijf gewoon gezond eten en sporten, maar kan ik toch niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Precies dat! Iedereen heeft altijd een oordeel klaar zonder dat ze weten wat er achter zit. Ik doe er nu alles aan om zo gezond mogelijk te leven. Wij zitten nu weer in onze 1e ronde ( na de miskraam in april) Erg spannend allemaal
Jeetje mensen, TO is max 10 kilo te zwaar, ze heeft geen obesitas ofzo.
Jouw gewicht zou toch geen probleem moeten zijn met zwanger worden, TO?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij de gyn geweest omdat mijn cyclus de afgelopen maanden ( sinds mijn miskraam behoorlijk onregelmatig waren. Ik vroeg hoe dat kwam en hij zei dat kan komen doordat je te zwaar bent. Heb nu een bmi van 27. Dus vandaar dat ik nog aan het afvallen ben en volgens de gyn invloed heeft op het zwanger worden. Vandaar 😄
Ik zou je intro van TOpic iets langer maken, dat geeft vast meer duidelijkheid en minder van die negatieve reacties ;) succes met zwanger worden!
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook :)
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer van de kortzichtige reacties hierboven..

Ik schrijf graag mee. Ik ben vorig jaar zo'n 7 kg afgevallen door gezond te eten en veel te sporten. Ik zat toen op 72 kg bij 1.60...nog steeds wel wat te zwaar dus, maar geen zware obesitas.
Na onze bruiloft en honeymoon vond ik het erg moeilijk dit vast te houden. Inmiddels zijn de kilo's die eraf waren er ook weer bij :( En ondanks dat we graag een kindje willen, ik wéét dat afvallen ervoor zorgt dat mijn menstruatie een stuk regelmatiger is, vind ik het makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vind het in de praktijk heel moeilijk om dat aan elkaar te koppelen.."ik neem dit stukje chocolade nu niet, want dan is de kans kleiner dat ik zwanger wordt" ofzo?

Dat gezegd hebbende ben ik het gezonder eten sinds deze week weer aan het oppakken, en ben ik weer begonnen met yoga. Wel een moeilijke tijd om dat te doen hoor... Pff. Eigenlijk zou daar nog 1 a 2x fitnessen /sporten bij "moeten". Volgende week een eerste afspraak bij de gynaecoloog, ik vermoed dat die er ook wel op zal aandringen wat af te vallen. Wie weet zorgt dat voor extra motivatie.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden van dokter Oz geleerd dat het cijfertje op de bloeddrukmeter vele malen belangrijker is, dan het cijfertje op de weegschaal. Ik heb een zeer lage bloeddruk, maar heb wel overgewicht. Zwanger raken was niet moeilijk voor mij en tijdens mijn zwangerschap hield ik mijn lage bloeddruk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een eerste stomme reacties. Ik heb ook overgewicht en het duurde heel lang voor ik zwanger was. Uiteindelijk bleek dat niet aan mijn gewicht te liggen, maar aan schildklier problemen. In de zwangerschap hebben ze me ook maar 1 keer op de weegschaal laten staan. Bloeddruk is veel belangrijker en die was altijd laag. Je ziet niet altijd waarom iemand te zwaar is. Nu heb ik een gezonde kleine man van 4 weken oud.

To: veel succes met afvallen en zwanger worden :cheer2:
@Maartje: veel aangekomen door het stoppen met medicijnen en alcohol terwijl je daarvoor ondergewicht had met alle respect: Ken wel mensen die aankomen door veel (bier) drinken of prednison maar dik worden als je geen alcohol drinkt of medicijnen gebruik staakt hoorr ik voor het eerst.
Stoppen met roken maakt je ook niet dik wel moet je iets minder eten maar dan praten we over een bammetje per dag. heb je het wel goed opgeschreven of bedoel je juist andersom
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een fijne reacties! @ChristmasCookie ik weet hoe moeilijk het is, ik heb nadat er nare dingen zijn gebeurt een paar jaar terug schijt gehad aan alles en dus veel gaan eten. Nadat wij graag een kindje wilden en ook te zijn verloofd vorig jaar ben ik helemaal omgedraaid en op dieet gegaan echt obsessief omdat ik zo graag zwanger wilde worden. Nu ben ik op 8 kilo na op mijn streefgewicht. Maar omdat ik er nu zo mee bezig ben weet ik niet of ik nu gezonder en gelukkiger ben dan voordat ik ben gaan sporten etc. ( bloeddruk is altijd goed geweest. Zowel met overgewicht als nu)
Alle reacties Link kopieren
Hier gewoon zwanger geworden, ondanks gewicht.
Geen problemen gehad en nu een gezonde dochter van 9 maanden.
Alle reacties Link kopieren
@little_angel89 wat fijn! Hoeveel overgewicht had/heb je als ik vragen mag? En was je ook bezig met afvallen voordat je zwanger werd?😊
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
13-12-2017 18:23
@Maartje: veel aangekomen door het stoppen met medicijnen en alcohol terwijl je daarvoor ondergewicht had met alle respect: Ken wel mensen die aankomen door veel (bier) drinken of prednison maar dik worden als je geen alcohol drinkt of medicijnen gebruik staakt hoorr ik voor het eerst.
Stoppen met roken maakt je ook niet dik wel moet je iets minder eten maar dan praten we over een bammetje per dag. heb je het wel goed opgeschreven of bedoel je juist andersom
Dat zal het zijn. Heb jaren ondergewicht gehad, toen wilde ik zwanger worden en ben ik begonnen met roken, drinken en medicijnen zodat ik met overgewicht eindigde.

Tuurlijk niet, huisarts en dietist hebben ook geen verklaring. Alle bloedwaarden waren/zijn goed, zwangerschap liep goed (en huidige zwangerschap loopt goed), gewicht loopt tijdens de zwangerschap beter dan tijdens niet zwanger zijn (zal wel met hormonen te maken hebben) en verder voel ik me prima en zijn mijn kinderen gezond.
Hilarisch dat zoveel vrouwen nog zo gefixeerd zijn op die getalletjes op de weegschaal. Nog sneuer vind ik het dat sommigen BMI nog net niet heilig verklaren. BMI is achterhaald, vrijwel al het moderne onderzoek toont aan dat gezondheidsproblemen en vroegtijdige sterfte ten gevolg van gewicht vooral te maken hebben met buikvet oftewel tailleomtrek. Focus je daarop in plaats van die getalletjes op de weegschaal. Google maar eens op ABSI, de opvolge4 van BMI.

Wat moet ik toch lachen om sommige langbenige latjes die trots zijn op hun 'kleine en subtiele' billen, die afgeven op vrouwen als Nigella Lawson of Ashley Graham. Leuk voor je dat je 55 kilo weegt, maar als het vet bij jou vooral op de buik zit dan zul je echt geen 100 worden.
Alle reacties Link kopieren
Santje1994 schreef:
13-12-2017 18:38
@little_angel89 wat fijn! Hoeveel overgewicht had/heb je als ik vragen mag? En was je ook bezig met afvallen voordat je zwanger werd?😊
Ik red het niet met 10kilo, laten we het daar maar op houden. Tijdens de zwangerschap nauwelijks aangekomen.
Bezig met afvallen niet echt, wel gezonder gaan eten, meer groente, minder snoep.
Met 7 maanden een positieve test in handen.
Alle reacties Link kopieren
Lukt prima hoor. Hier ook een beetje te veel, 81kg,1.7m ongeveer. Paar kilo blijven plakken van mijn eerste, nu in 1 poging zwanger van een tweeling 😃
Alle reacties Link kopieren
Wat een geluk! Laten we hopen dat wij ook snel een positieve test in handen hebben! 😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven