Gonal F, wie heeft ervaring?

13-12-2017 19:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hopelijk zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gebruik van de Gonal F pen (en wellicht kunnen jullie me gerust stellen).

Ik heb Clomid gebruikt, maar helaas sloeg dit maar 1x aan (van de keren dat ik het heb gebruikt). De arts had het nu over het gebruik van Gonal F (i.c.m. Ovitrelle) en/of een LEO-operatie. Ik was een goede kandidaat voor de LEO operatie, omdat ik PCOS heb en heel veel kleine eiblaasjes heb.

Maar ze stelde voor eerst een aantal cycli te gaan spuiten. Nu krijg ik morgen de prikinstructie en de Gonal F ligt al in de koelkast, maar ben echt zo ontzettend bang… Ik wilde graag weten waar ik aan toe ben en heb daarom een aantal YouTube filmpjes gekeken. Ik raak daar eigenlijk alleen maar meer van in paniek. Ik durf het gewoon niet. Ik vind het zo tegennatuurlijk. Ik heb er slecht van geslapen ook en zit al de hele dag met een steen in mijn maag.

Ben waarschijnlijk een beetje een aansteller (haha), maar hoop dat ervaringsdeskundigen me hier kunnen geruststellen…

Hoor graag, dank jullie wel vast :-)
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ervaringsdeskundige hier: ik vond het een eitje. Zelfde situatie als bij jou, pcos met veel blaasjes. Ik werd beroerd van Clomid en het hielp niks. Gonal F werkte twee keer meteen, na tijdens de cyclus wat bijstellen, twee zwangerschappen. Een hele goede ervaring dus;). Ik vond het spuiten niet erg, was blij dat ik na jaren klooien actief wat kon doen. Had ook geen enkele bijwerking oid. Goed een huidplooi pakken en ik voelde er meestal niks van. Ik ben blij met dat spul, kortom.
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Oke, dat klinkt hoopvol. Is het niet heel gek om jezelf een prik te moeten geven? Het ziet er niet heel lekker uit namelijk... Ik ben ook altijd panisch voor bloedprikken. Nou zal dit niet zo'n dik naaldje zijn, maar toch...
Ik schrok me dood van de opzuignaald, ik dacht dat ik daarmee moest prikken :facepalm: man zette de prik bij mij in mijn kont, dat was eigenlijk de enige plek waar wat vet zat. Hier geen PCOS maar eicelstimulatie ivm ICSI.
Alle reacties Link kopieren
Geen gonal-f maar decapeptyl en puregon hier. Ook zelf spuiten.
Viel mij reuze mee. Dikke huidplooi, verstand op nul en alles voor het goede doel riep ik dan vaak ......
moest wel kamertemperatuur zijn dus op tijd uit de koelkast.

Heel erg veel succes :hug:
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, het liefste zou ik de spuit ook laten zetten door mijn man, maar hij is soms in het buitenland, waardoor ik het toch zelf zal moeten doen. Moet morgenmiddag naar de prikinstructie en dan meteen 's avonds zetten (morgen is dag 3). Aangezien hij vrijdag meteen weer in het buitenland zit, zet ik hem liever meteen zelf morgen, omdat ik het natuurlijk vrijdag ook zelf moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de tip (op tijd uit de koelkast). Hoe lang van te voren haalde je het uit de koelkast? En hoe nauw komt het 'op dezelfde tijd' prikken?
Alle reacties Link kopieren
Oh en zit de vloeistof in de pen of in opzetstukje met het naaldje?
becool schreef:
13-12-2017 20:09
Oh en zit de vloeistof in de pen of in opzetstukje met het naaldje?
In buisjes die je moet breken en dan met de opzuignaald in de pen, maar dat wordt je allemaal uitgelegd door de arts of assistente.
Ik heb weleens mezelf injecties moeten geven in huidplooi, voor iets anders. Niet teveel over nadenken, huidplooi pakken en erin steken. Het doet amper pijn en stelt eigenlijk heel weinig voor. Ik wisselde wel rechts en links op buik af ivm blauwe plekken. Als je het echt niet trekt kan je je partner nog vragen? Het is echt anders dan bloed prikken. Vind bloed prikken vervelender.

Edit; zie nu dat partner geen optie is. Ik merkte zelf dat hoe langer ik ging nadenken en zitten wachten, hoe lastiger het was. Gewoon snel prikken werkte voor mij het beste.
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
13-12-2017 20:12
In buisjes die je moet breken en dan met de opzuignaald in de pen, maar dat wordt je allemaal uitgelegd door de arts of assistente.

Gonal F zit toch niet in buisjes, maar in een pen?
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik moet gewoon even moed verzamelen en het gewoon DOEN begrijp ik. Niet te veel over nadenken :)
Alle reacties Link kopieren
Precies. En die pen is echt erg makkelijk in gebruik.
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een verhaal ter geruststelling. Clomid sloeg bij mij ook maar 1 keer aan. Na vier keer overgestapt op gonal. Eerste keer spuiten was eng, maar je went er echt aan. Tegenwoordig zet ik ze zonder aarzelen en angst. En het grote voordeel: het werkt tot nu toe alle keren bij mij en ik word er geen draak van, in tegenstelling tot clomid. Komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Bij mij zelfde verhaal ivm PCOS, Chlomid werkte niet. Gonal wel... maar ook een keer overstimulatie gehad. Uiteindelijk ook LEO gehad en nog een ronde Menopur gebruikt en toen eindelijk zwanger :-D

Ik vond Gonal echt meevallen, ik prikte altijd 's avonds rond 21u omdat ik dan meestal wel thuis was, maar nam mn pen soms ook mee (als het warm was met koelelement). Komt niet heel nauw qua tijdstip hoor, bij mij zat er soms half uurtje tussen.
Wel half uurtje van tevoren uit de koeling halen. Ik kon de eerste keer ook in het ziekenhuis laten prikken ter voorbeeld, maar het viel heel erg mee om het zelf te doen. Beste is om vrij snel te prikken, dan voel je er nix van.
Menupur was iets lastiger en had ik soms wel blauwe plekjes van op mn buik.

Succes! En hopelijk ben jij ook snel zwanger!
Alle reacties Link kopieren
Fijn jullie verhalen! :) Ik heb zo ook de instructie en dan ga ik het vanavond beleven... ;)
Alle reacties Link kopieren
Gonal F valt echt heel erg mee. Het zit in een soort insuline pen, heel makkelijk. Jezelf prikken is even raar maar went al snel. Succes!
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Het valt echt heel erg mee. Normaal zit Gonal-F in een pen en zitten er erg dunne naaldjes bij. Ik voelde er soms niets van.
Je kan ook bij de prikinstructie vragen of je dan mag prikken. Dan doe je de dag er na een paar uur later en de dag er na weer. Dan zit je op het tijdstip dat je het zelf graag wilt doen. Het is wel fijn als de eerste keer goed gaat en dat zal fijner zijn bij een vpk dan bij iemand die het ook niet kent, lijkt me. Zelf injecteer ik heel vaak (niet mijzelf hoor) en vond het natuurlijk wel iets spannend, maar echt, ik draai mijn hand er niet meer voor om (6 x IUI en 3 x IVF gehad)
Alle reacties Link kopieren
Het is me uiteindelijk gisteren meegevallen. Ik heb mezelf denk ik zo over de zeik geholpen de afgelopen dagen, dat het daarom meeviel.

Had wel meteen verkeerd gespoten, want er bleef nog Gonal achter, dus mocht met een tweede naaldje meteen nog een keer spuiten haha. Goede vuurdoop. Maar gaat goedkomen, vanavond spuit ik helemaal alleen.
Alle reacties Link kopieren
Ah fijn dat het meeviel zeg. Ja in je hoofd is het zoveel enger dan dat het in werkelijkheid is hè.

Hoe bedoel je er bleef Gonal achter?

Over een weekje draai je hier je hand niet meer voor om. Succes!
C'est la vie
Becool goed de pen naar 0 drukken, een seconde of 10 wachten en ingedrukt houden als je de naald uit je buik trekt.
Ik haal de gonal vaak een halfuurtje voor het prikken uit de koelkast. Zelf blijf ik het eng vinden om mezelf te prikken, ook na 6x iui. Maar erger zijn de bijwerkingen. Heel veel sterkte daarmee! En sterkte met je iui!
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
13-12-2017 20:04
Ik schrok me dood van de opzuignaald, ik dacht dat ik daarmee moest prikken :facepalm: man zette de prik bij mij in mijn kont, dat was eigenlijk de enige plek waar wat vet zat. Hier geen PCOS maar eicelstimulatie ivm ICSI.
Ben jij ook Gatekeeper van uitgerekend dec 16? :D
Alle reacties Link kopieren
SusieFlower schreef:
17-12-2017 19:48
Ah fijn dat het meeviel zeg. Ja in je hoofd is het zoveel enger dan dat het in werkelijkheid is hè.

Hoe bedoel je er bleef Gonal achter?

Over een weekje draai je hier je hand niet meer voor om. Succes!

De pen moet natuurlijk op 0 staan als je hem eruit haalt, en bij mij stond hij nog op 37.5. Dus heb een nieuw naaldje opgezet en hem alsnog leeggespoten.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
17-12-2017 20:10
Becool goed de pen naar 0 drukken, een seconde of 10 wachten en ingedrukt houden als je de naald uit je buik trekt.
Ik haal de gonal vaak een halfuurtje voor het prikken uit de koelkast. Zelf blijf ik het eng vinden om mezelf te prikken, ook na 6x iui. Maar erger zijn de bijwerkingen. Heel veel sterkte daarmee! En sterkte met je iui!
We mogen nog geen IUI doen, dit is nog ovulatie inductie. Maar dankjewel! :)
becool schreef:
17-12-2017 21:43
De pen moet natuurlijk op 0 staan als je hem eruit haalt, en bij mij stond hij nog op 37.5. Dus heb een nieuw naaldje opgezet en hem alsnog leeggespoten.
Als de pen leeg is, blijft er ook een getal staan. Dit moet je dan nog met een nieuwe pen prikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven