IVF geen bevruchting

13-12-2017 23:49 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Onlangs heb ik een punctie gehad met 4 follikels, waar 3 eicellen in zaten.
Geen enkel eicel is bevrucht, ondanks het zeer goede zaad van mijn partner.
Volgens mijn fertiliteitsarts komt dit door mijn verouderde eierstokken, daardoor zijn mijn eicellen van slechte kwaliteit.
Dit baseert zij op mijn leeftijd (37 jaar) en mijn lage respons op Menopur 450.

Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn die dit ook hebben meegemaakt en bij een icsi poging wel zwanger zijn geraakt?
Alle reacties Link kopieren
Helaas herken ik jouw verhaal, het had het mijne kunnen zijn. Bij onze eerste icsi had ik ook maar 3 of 4 follikels en geen bevruchting. Helaas is er bij ons nooit een bevruchting gekomen. We hebben twee behandelingen in Nederland en een in België gekregen. Van een Belgische arts uiteindelijk te horen gekregen dat bij ons de kans op een zwangerschap nihil is. De reden: slechte kwaliteit eicellen.

Ik twijfel of t wijs is je dit bericht te sturen, want ik denk dat positiviteit veel kan doen. Al is t alleen maar de kracht houden om door te gaan en positief te blijven.

Bedenk dat de artsen open staan voor een nieuwe behandeling en dat zouden ze niet doen wanneer er geen hoop is.
Ik zou ook overleggen met je arts over je kansen, wat denken zij is de beste behandeling?. (Als je twijfelt, Overweeg evt om uit te wijken naar een ander ziekenhuis of zelfs het buitenland.)

Heel veel sterkte! Het is een zwaar traject..
Alle reacties Link kopieren
De arts geeft ons weinig hoop, maar wij willen toch de poging wagen.
Ik vrees ook dat het uiteindelijk niet gaat lukken.
Ach, wat een triest nieuws voor jullie! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je je gevoel daarin volgt Lilyam, wij hebben dat ook gedaan. Ondanks het verdriet voelde het toch goed dat we bv België nog hebben gedaan. Het gevoel er alles aan gedaan te hebben hielp bij de acceptatie.
Als jullie arts weinig hoop heeft helpt het jullie wellicht om eens rond te vragen bij andere ziekenhuizen? Het geeft vertrouwen wanneer de behandelend arts er ook achter staat.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag naar Düsseldorf willen, maar mijn partner wil eerst een poging in Nederland afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt nu een IVF gehad?
Mijn verhaal is wel wat anders en ik twijfel ook om hem te plaatsen, want wil je ook geen valse hoop geven als je arts aangeeft dat de kans klein is. Maar goed, klein is niet nul natuurlijk!

Wij hadden bij de eerste poging (IVF) 13 blaasjes, 11 eicellen, 3 bevrucht, 2 stopten, 1 was van slechte kwaliteit maar net genoeg om teruggeplaatst te worden, maar geen zwangerschap.
Daarna doorgegaan met ICSI, daarbij was het percentage bevruchte eicellen een stuk hoger (weet de precieze aantallen niet meer).
En uiteindelijk heb ik nu 2 kinderen van de vierde ICSI in Duitsland.

Wil je iig heel veel sterkte wensen, het is belachelijk zwaar! Was na de eerste poging ook wel even flink van slag! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Klopt de eerste poging is altijd IVF volgens mijn arts. Ik had vooraf om ICSI gevraagd, maar helaas. Zal wel met de zorgverzekering te maken hebben, denk ik.

Ik ben op zoek naar zowel postieve als negatieve ervaringen ;-)

Ik was na het horen van het nieuws ook van slag!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de :hug:
lilyam schreef:
14-12-2017 00:53
Bedankt allemaal voor de :hug:


Niets te danken hoor meid.
Ik vind het oprecht heel rot voor je, dat het tot nu zo loopt.
Besje81 schreef:
14-12-2017 00:45
Jij hebt nu een IVF gehad?
Mijn verhaal is wel wat anders en ik twijfel ook om hem te plaatsen, want wil je ook geen valse hoop geven als je arts aangeeft dat de kans klein is. Maar goed, klein is niet nul natuurlijk!

Wij hadden bij de eerste poging (IVF) 13 blaasjes, 11 eicellen, 3 bevrucht, 2 stopten, 1 was van slechte kwaliteit maar net genoeg om teruggeplaatst te worden, maar geen zwangerschap.
Daarna doorgegaan met ICSI, daarbij was het percentage bevruchte eicellen een stuk hoger (weet de precieze aantallen niet meer).
En uiteindelijk heb ik nu 2 kinderen van de vierde ICSI in Duitsland.

Wil je iig heel veel sterkte wensen, het is belachelijk zwaar! Was na de eerste poging ook wel even flink van slag! :hug:
Mooi nieuws!
Misschien kan TO hier troost uit putten.
Alle reacties Link kopieren
Ik leefde er ook echt naartoe, IUI had ik de laatste keer echt geen hoop meer op, dus nu kon het echte werk beginnen. En dan heb je zo’n mooie uitslag na de punctie, maar dan valt het daarna zo hard tegen!
Ach, je leert iig goed hoe je weer moet opkrabbelen tijdens zo’n traject...
Alle reacties Link kopieren
Besje81 schreef:
14-12-2017 01:00
Ik leefde er ook echt naartoe, IUI had ik de laatste keer echt geen hoop meer op, dus nu kon het echte werk beginnen. En dan heb je zo’n mooie uitslag na de punctie, maar dan valt het daarna zo hard tegen!
Ach, je leert iig goed hoe je weer moet opkrabbelen tijdens zo’n traject...
Ik had al na twee keer IUI, geen hoop meer.

Dat is precies mijn gevoel!
http://www.rikaonline.nl/eicel-kwaliteit-verbeteren/
Alle reacties Link kopieren
Ook slslechte reactie op de purregon. Uiteindelijk maar 4 eicellen gepuncteerd. Van de 4 eicellen 2x a kwaliteit. Beide terug laten plaatsen. 1 is er blijven zitten en zoon is inmiddels 5. Het kan!!! Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie en hoopvolle berichten Besje en Luca! Ik hoop dat TO hier hoop uit kan putten. Volhouden hoor! :hug:
Alle reacties Link kopieren
lilyam schreef:
14-12-2017 01:11
Ik had al na twee keer IUI, geen hoop meer.

Dat is precies mijn gevoel!
Dan zal dit helemaal een bittere pil zijn als je er al zo lang naartoe leeft. Vind het zo rot voor je! Hoop dat ICSI je meer brengt!
Alle reacties Link kopieren
Besje81 schreef:
14-12-2017 08:53
Dan zal dit helemaal een bittere pil zijn als je er al zo lang naartoe leeft. Vind het zo rot voor je! Hoop dat ICSI je meer brengt!

Ik bedoel dat ik geen hoop had dat IUI zou lukken.
Bij ivf had ik de verwachting dat minstens een eicel bevrucht zou worden, maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 x IVF in NL gehad. Eerste keer 5 eicellen 2 bevruchtingen, beide niet zwanger van geraakt. Tweede keer 2 eicellen, geen bevruchtingen. Over naar Dusseldorf: 8 eicellen, 6 rijpe eicellen en 5 bevruchtingen met ICSI! Waarvan 4 dag 5 gehaald hebben. (1 was een bevruchte eicel en die heeft het ontdooien niet overleeft) Dat is eigenlijk een topscore. Helaas nog steeeds niet zwanger, maar een veel groter bevruchtingen percentage met ICSI dan IVF. In NL vertelden ze ook dat een IVF een diagnostisch iets kan zijn. Als je geen bevruchtingen hebt, weet je dat je ICSI moet doen, ondanks goede kwaliteit sperma (zoals bij ons bijv) Nou het resultaat van de embryo's was er in ieder geval.

Dusseldorf heeft veel betere protocollen voor low-responders en vrouwen met een laag AMH. Ik kan je eigenlijk maar 1 ding aanraden... Het is niet erg om nog een poging in NL te doen. De belasting is toch wat groter: een echo van nog geen 5 min kost ons bijna 4 uur reistijd. Een deel moet zelf betaald worden (natuurlijk willen we juist die extra's die zij kunnen bieden), de punctie betekend toch een hotelovernachting en je moet wel een beetje in de materie zitten. Maar dat leer je vanzelf na 2 pogingen...

Ik hoop dat een nieuwe poging in NL je wel gaat helpen! Fijn dat je ziekenhuis 450 IE menopur voorschrijft, meestal doen ze in NL maar 225.
Alle reacties Link kopieren
Animal2307 schreef:
16-12-2017 00:33
Ik heb 2 x IVF in NL gehad. Eerste keer 5 eicellen 2 bevruchtingen, beide niet zwanger van geraakt. Tweede keer 2 eicellen, geen bevruchtingen. Over naar Dusseldorf: 8 eicellen, 6 rijpe eicellen en 5 bevruchtingen met ICSI! Waarvan 4 dag 5 gehaald hebben. (1 was een bevruchte eicel en die heeft het ontdooien niet overleeft) Dat is eigenlijk een topscore. Helaas nog steeeds niet zwanger, maar een veel groter bevruchtingen percentage met ICSI dan IVF. In NL vertelden ze ook dat een IVF een diagnostisch iets kan zijn. Als je geen bevruchtingen hebt, weet je dat je ICSI moet doen, ondanks goede kwaliteit sperma (zoals bij ons bijv) Nou het resultaat van de embryo's was er in ieder geval.

Dusseldorf heeft veel betere protocollen voor low-responders en vrouwen met een laag AMH. Ik kan je eigenlijk maar 1 ding aanraden... Het is niet erg om nog een poging in NL te doen. De belasting is toch wat groter: een echo van nog geen 5 min kost ons bijna 4 uur reistijd. Een deel moet zelf betaald worden (natuurlijk willen we juist die extra's die zij kunnen bieden), de punctie betekend toch een hotelovernachting en je moet wel een beetje in de materie zitten. Maar dat leer je vanzelf na 2 pogingen...

Ik hoop dat een nieuwe poging in NL je wel gaat helpen! Fijn dat je ziekenhuis 450 IE menopur voorschrijft, meestal doen ze in NL maar 225.
Ik hoop het ook en anders wijken we alsnog uit naar Düsseldorf. Ik wil wel het gevoel hebben gehad er alles aan gedaan te hebben. En lees toch veel postieve ervaringen van vrouwen die in Düsseldorf de behandeling met laag amh daar hebben voortgezet.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend te horen gekregen dat ICSI ook geen bevruchting heeft opgeleverd :"-(
Ik heb begin maart een afspraak staan in Düsseldorf...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lilyam wat een rotnieuws... Echt verdrietig... Hopelijk kunnen ze jullie in Dusseldorf beter helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook!
Alle reacties Link kopieren
Hoe hoog is jouw AMH? Hoeveel eicellen had je met 450 menopur gekregen?
Het is een zwaar traject met een flinke afvalrace, maar geen bevruchtingen is wel heel erg rot. Zelfs met ICSI niets... Echt heel rot voor jullie!
Op naar Dusseldorf, ik hoop dat zij nog wat onderzoeken/behandelingen kunnen doen zodat er wel bevruchtingen op zullen treden en je dan eindelijk een kans zult krijgen om zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn amh is 0.1
De eerste keer had ik er 3 de tweede keer 2.
Ik hoop het ook, dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven