Sertraline en bevallen, ervaringen

16-12-2017 23:31 5 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben al een hele tijd aan t zoeken naar amtwoorden maar helaas niet online te vinden.

Ik gebruik 50 mg sertraline en ben 35 weken zwanger. Nu val ik onder de categorie medium risk bevalling.

Ik lees allerlei verschillende verhalen over:
- hoe lang moet mijn kind op t ziekenhuis blijven ter observatie?
- blijft mijn kind wel bij mij op de kamer?
- ik ga geen borstvoeding geven, mag ik dan wel al die tijd bij haar blijven?

Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op deze vragen.
Woensdag moet ik weer naar de verloskundige dus vraag ik het daar dan. Maar t zit zo in mijn hoofd dat ik hoop hier antwoorden te vinden.
Hoi! Ik slik andere ad. Ik moest 2 nachtjes in het ziekenhuis blijven ivm eventuele afkickverschijnselen van de kleine. Ze mocht gewoon bij mij op de kamer blijven al is ze s nachts toch naar de babykamer gegaan. Ze was wat onrustig waarschijnlijk lichte afkickverschijnselen en ze vonden het belangrijk dat ik goed sliep. Borstvoeding mocht ik niet geven maar met de fles is ze ook groot geworden. Ze is nu 4 jaar en het vrolijkste persoontje dat ik ken. Al met al heeft ze er niks aan over gehouden.
Ik zou contact opnemen met de POP Poli. Die kunnen al dit soort vragen voor je beantwoorden .
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in het ziekenhuis worden algemene informatieavonden gehouden omtrent bevallen. Iedergeval je 2e en 3e vraag kun je bij zoiets stellen. Maar eigenlijk werden die bij ons al beantwoord in het algemene deel. Ik begreep dat er meer ziekenhuizen zijn die dergelijke avonden houden, die van jou wellicht ook?
Inmiddels ben ik bevallen en kom ik even terug op mijn eigen vragen. Mij. Dochter moest 12 uur blijven ter observatie, ze heeft gelukkig geen last gehad van afkickverschijnselen. Ze heeft al die tijd lekker bij mij op de kamer gelegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven