Starten met icsi januari 2018

23-12-2017 08:47 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Heb al in verschillende topics meegeschreven, maar nu mijn eigen gestart omdat het nu zeker is dat wij vanaf januari 2018 gaan starten met het icsi traject.

Het lijkt mij leuk om met lotgenoten in contact te komen en ervaringen te delen.
Dus zijn er nog meer die rond deze tijd starten met icsi (of ivf) en lijkt het je leuk, praat gezellig mee.

Wij staan onder behandeling in Assen. Echter de punctie en de terugplaatsing gaan plaats vinden in het UMCG. Afgelopen woensdag hebben we ons intakegesprek gehad en is het een en ander verduidelijkt en zijn de eerste formulieren getekend. Ook hebben we nog een bloedtest moeten laten uitvoeren. Aanstaande woensdag terug naar de gynaecoloog. Dan hebben we ons startgesprek en wordt alles in detail besproken. Wij kiezen trouwens voor ics in eigen cyclus. Bij mij is in principe alles goed voor zover onderzocht is. Helaas is dat bij mijn vriend niet zo. Het zaad heeft een heel laag percentage dat bewegelijk is, dus icsi was voor ons een van de weinige opties.

Vind het wel spannend om aan te gaan beginnen, maar na 2 jaar zelf proberen zijn we er ook wel aan toe. We gaan trouwens voor ons 2e kindje. Onze eerste is via de natuurlijke weg verwekt en was het bij de 1e poging direct raak. Ze is onderhand 4,5 en het zou wel heel leuk zijn als er onderhand en broertje of zusje bij komt.

Laten we hopen dat 2018 op dit gebied veel goeds gaat opleveren.

Fijne feestdagen allemaal.

X
Hoi! Ik zat een beetje te snuffelen op het forum en kwam bij jouw bericht uit! Wij zijn ook net gestart met ivf, zijn onderweg naar de eerste punctie (3 dagen geprikt nu) en was benieuwd naar hoe het bij jou gaat nu?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Leuk dat je reageert. Welkom!
Vandaag is de 3e dag dat ik heb geprikt. Aanstaande zondag staat de punctie in het UMCG gepland. Vanavond de pregnyl spuit zetten. Ik vind het spuiten erg meevallen. Hoe gaat het bij jou? Doe je ook in eigen cyclus of de gestimuleerde cylus?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Dag G-power1989,

Ik lees even mee wat spannend zondag de punctie ingepland de mijne is maandag heb ik net te horen gekregen en ik ben nu al super nerveus.

Mijn ziekenhuis doet niet aan verdovingsmiddelen in de vaginawand dat vind ik wel teleurstellend alleen morfine maar ik hoop dat het voldoende is, daarvoor zal ik ook nog paracetomol innemen.

Ik ben erg gespannen en kijk naar natuurlijke producten die mij daarbij kunnen helpen (zeggen ze).

Dat is Kamillebloesem, Lavendelbloesem of PAssiebloem in een theevorm.

Ook blijkt Valeriaanwortel goed te zijn dus ik ga het maar aanschaffen en hopen dat het een beetje helpt met ontspannen.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi Shannon,

Leuk dat je mee leest. Heb vandaag te horen gekregen dat ik geen medicatie voorafgaand aan de punctie krijg om de pijn wat te verminderen. Het scheelt dat er bij mij maar 1 eiblaasje wordt leeggehaald. Maar alsnog zal het niet heel prettig zijn denk ik. Heb gelukkig wel een hoge pijngrens en zie ik er (nog) niet tegenop. Laat het maar wat over me heen komen.

Over natuurlijke middelen heb ik mij niet erg verdiept. Van kamille weet ik dat het kalmerend werkt. Valeriaanwortel ken ik niet. Wat is het precies?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi

Ooh echt waar, ja oke dan scheeld het inderdaad wel dan ben je zo klaar maar hoezo word er maar eentje leegehaald als ik vragen mag?

Nou en als je er nog niet tegenop ziet gaat het helemaal goedkomen dan heb je het allemaal niet nodig haha , ik ben gewoon een stresskipje.

Valeriaan is een plant en in de wortel zit een kalmerend extract dus ik ga dat maar uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Oke, weer wat geleerd.
Ik doe de icsi behandeling in eigen cyclus. Dan rijpt er altijd maar 1 eitje. Wordt niet extra gestimuleerd met hormonen zeg maar. Dat betekent wel dat je maar 1 kans per keer hebt natuurlijk. Welk ziekenhuis ga jij naar toe? En doe jij wel met de gestimuleerde versie? Welke medicatie moet je gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Oh vandaar, ik wist niet eens dat ze dat ook deden maar mag ik vragen waarom jij ervoor gekozen hebt om het op deze manier te doen ligt de slagingskans dan niet wat minder ?

Ik zit in het VU ziekenhuis en ik doe wel gestimuleerd ja ik moest de eerste 10 dagen decepatyl spuiten en vanaf de 14e dag ( zo even uit me hoofd ) menopur erbij dus elke dag 2 spuitjes verder helemaal niets van gemerkt kwa bijwerkingen gelukkig en morgen pregnyl en dan hoef ik niet meer voor de punctie te spuiten.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag je dat vragen mijn cyclus is helemaal volgens het boekje en Ik ben onder de 35 jaar en dan kiezen ze in het ziekenhuis in groningen er voor om te starten met ICSI in eigen cyclus. Je hebt dan wel slechts 1 kans per ronde. Maar je kunt zes keer deze variant doen ipv 1 gestimuleerde variant. Als na die 6 nog geen zwangerschap is ontstaan, dan heb je nog recht op 2 gestimuleerde pogingen.
In de natuurlijke cyclus is het ook bijna niet nodig om hormonen te spuiten. Heb in totaal 3 dagen gespoten, waarbij ik vannacht de pregnyl heb gezet.

Gelukkig heb je tot nu toe nog niks gemerkt van de mogelijke bijwerkingen, dat is alleen maar positief. Hopelijk valt de rest dan ook erg mee. Als je wilt kan ik morgen laten weten hoe de punctie was?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Oh vandaar oke, dat hebben ze bij mij niet voorgesteld terwijl mijn cyclus ook goed loopt. Dat scheeld wel heel veel op deze manier minder intensief ook dat is wel fijn!

Maar inderdaad gelukkig heb ik er verder niet veel last van gehad en ja ik hoor graag van je hoe de punctie was veel succes morgen en rustig aan ! :)
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Vanochtend om 9.45u moesten we ons melden in het ziekenhuis. Nadat mijn vriend zijn bijdrage had gedaan konden we in de wachtkamer wachten tot we werden opgeroepen. Om 10.20 waren we aan de beurt. Gek genoeg was ik niet echt gespannen. Na de controles en het schoonmaken kon het echt beginnen. En ik vond de punctie heel erg mee vallen, vernam er eerlijk gezegd niet zo veel van. Ik voelde meer een soort van druk dan echt pijn. Dacht ook direct, als dit het is, dan kan ik bij wijze direct nog wel een keer. Maar goed ik snap dat dit bij iedereen anders kan zijn.

Had wel daarna wat lichte menstruatie achtige buikkrampjes, maar ook dat is prima te doen. Heb nu nog een beetje een zeurderig gevoel, maar verder voel ik mij prima.

Ik hoop voor jou shannon dat het ook zo gaat meevallen.
Hoelaat moet je er morgen zijn?
Inmiddels al wat kalmeringsmiddelen gehaald?

Hoe gaat het nu bij jou steef?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Nou ben superblij om dit te horen ik hoop dat ik het ook zo zal ervaren en jij hebt niet eens medicatie gehad dus dan zal het bij mij ook wel goedkomen hoop ik.

Goed om te weten dus de volgende dag kun je gewoon weer makkelijk aan het werk!

Ik heb thee gehaald valeriaanwortel ik hoor goeie verhalen dus ben benieuwd of het echt werkt, ik heb morgen om 9 uur de punctie hoelang waren ze bij jou bezig alleen het prikgedeelte zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ja hoop het ook voor jou. Bij waren ze denk ik in totaal met voorbereiden , schoonmaken, de uitleg en het prikken 15 min bezig. Maar het daadwerkelijk prikken van 1 follikel duurde nog geen 30 sec. Weet je bij jou al hoeveel follikels er ongeveer zijn?

En 9.00u is een mooie tijd. Ik moest ook nog nuchter komen, en dan is 10.00u best wel laat vind ik. Moet jij ook nuchter komen?

Groetjes!
Ooh meiden, jullie verhalen lezen doet me goed! En geeft me moed dat die punctie meegevallen is bij jou G-power1989! Ik heb dinsdag pas de echte FM en dan plannen ze de punctie in.. Had vandaag al wel een echo om te kijken hoe alles groeit en had sowieso al 4grote blaasjes aan beide kanten dus dat gaat de goede kant op.. Vind het wel spannend allemaal hoor! En vind die injectie die erbij is gekomen (cetrotide) ook wel wat tegenvallen eerlijk gezegd.. Maar goed we gaan lekker door tot dinsdag dus hopelijk nog maar 1 keer zetten..

Shannonlove,, spannend morgen zeg!! Ik zal voor je duimen! Wel fijn dat t al vroeg in de ochtend is, dan hoef je er niet de hele tijd tegenaan te hikken!!

Wel gek dat ze bij jullie beiden zonder verdoving doen.. Wij hadden juist geen keuze om het zonder te doen.. Bij ons ziekenhuis is het dus standaard..

G-power1989, hoe lang moet je nu wachten enzo?
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

@G-power1989! Oh dat is echt supersnel gedaan ik ben al een stuk minder gestrest hierdoor gelukkig.

Ik had er vorige week 6 grote en 2 kleinere vandaar dat hij morgen is ingepland omdat die kleine nog groeiende waren dus hoop morgen 8.

En ik mocht wel licht ontbijten maar waarschijnlijk gaat er niets door mijn keel van de zenuwen morgenochtend dus dat maakt voor mij niet uit haha.

@Steefsteef ja dankjewel superspannend en inderdaad gelukkig ben ik lekker vroeg dan heb ik gelijk het spannendste gedeelte van de dag gehad !

Ik vind het wel balen bij mijn ziekenhuis doen ze juist niet met verdoving ik heb er meerdere keren nagevraagd dus jij boft lekker het enige wat ik krijg is morfine dus hopelijk helpt dat een beetje tegen de pijn, ik laat morgen weten hoe het is gegaan.
Ik duim nog steeds voor je ondertussen!! Wij hebben morgenochtend meting (en telling) dan hoop ik ook dat we weten wanneer ik mag...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Steef,

Morgenochtend krijgen we te horen of er bevruchting heeft plaatsgevonden en zo ja, dan wordt morgen ook gelijk de terugplaatsing gedaan. Dus erg spannend. Hopelijk is je meting morgen goed en kun jij deze week ook nog een punctie krijgen. Zal dat dan zaterdag misschien zijn?

@ shannon, hoe is het gegaan vandaag? Inmiddels beetje bijgekomen? En is er een goede opbrengst?

Fijne avond dames.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond

Thanks voor het duimen lief !

Het is goed gegaan ik was heel erg nerveus vannochtend waardoor ik niets kon eten niet erg verstandig, de punctie ging echt super snel toen ik de lange naald zag begon ik te janken maar uiteraard gaat niet de hele naald in je buik alleen het topje, ik vond het echt meevallen ik had het veeel pijnlijker verwacht ik bleef rustig goed in en uit ademen en toen ging het prima ik was 10 minuutjes bezig waarvan de prik aan beide kanten 2 min per kant waren omdat ik steeds even wou rusten.

Ik heb wel de hele dag lopen overgeven maar dat kwam door het niet ontbijten en de morfine dus het is erg belangrijk dat je wat op je mag hebt.

Ik heb 8 eicellen en mijn vriend ook genoeg zaadjes dus woensdag horen we hoeveel eicellen er zijn bevrucht en donderdag de terugplaatsing.
Alle reacties Link kopieren
HI dames, ik kom ook even meeschrijven. schrijf al in het topic ivf/icsi deel 5 mee, maar vind het ook wel prettig om met dames mee te schrijven die net zijn begonnen.

Hier mijn eerste punctie twee weken geleden gehad en terugplaatsing de donderdag erna. helaas is het volgend mij vandaag misgegaan, want heb wat bloed verloren en heb al het gevoel dat er een te vroege ongesteldheid aankomt.

@shannonlove: succes donderdag met je terugplaatsing!
anoniem_361622 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 19:20
8.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Super goed nieuws Shannon!!
Alle reacties Link kopieren
Super goed nieuws Shannon!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yara,

Ik schrijf ook in dat topic mee, maar vind de groep eigenlijk een beetje te groot. Krijg lang niet alles goed mee. Gaat soms een beetje te snel.

Wat balen zeg dat het bij jou waarschijnlijk niet goed is gegaan. Wanneer zou je officieel mogen testen?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Yaradreams ik hoop dat je alsnog zwanger bent en dat het slechts maar een beetje bloedverlies is !

En ja zeker goed nieuws G-Power nu is het, het spannendste gedeelte afwachten.
Oh wat goed Shannonlove! En wat fijn dat het meeviel! ;) dat geeft de burger moed.. Na hoeveel tijd hoor je hoeveel eitjes er zijn geoogst en na hoeveel tijd moet er een bevruchting zijn dan?
T is allemaal nieuw, zo veel informatie dat ik het af en toe niet allemaal meer op n rijtje heb..

Spannend g-power!! Zal morgen extra aan jullie denken ook!!!! Hoe laat weten jullie meer? Wij mogen gelukkig morgenochtend al om 09.00.. Fingers crossed dus!!

Ooh Yara,, ik zal ook duimen dat het maar zomaar een beetje bloedverlies is en je alsnog goed nieuws krijgt!!
Alle reacties Link kopieren
Succes Steef! Hopelijk positief nieuws.
Wij hebben vanochtend wel positief nieuws gehad. Het eitjesl is bevrucht en wordt nog deze ochtend teruggeplaatst. Yes!! Ben nu zo blij en zit met een glimlach van oor tot oor achter mijn bureau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven