Wachten met zwanger worden, wie ook?

27-12-2017 11:53 734 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inleiding (origineel post):

Er is ooit een topic geweest voor mensen die nog moeten/willen wachten met zwanger worden. Dat topic zag ik is helaas niet meer actief, dus begin ik een nieuw topic.

Zelf ben ik 31, nu net geen 1,5 jaar een relatie met mijn vriend (38). In mijn omgeving zijn veel vriendinnen bezig met zwanger worden of al zwanger. Sommigen zijn na een relatie van 1,5 jaar al gestopt met de pil. Dit vinden wij te snel en zijn van plan om begin 2019 voor kinderen te gaan na een reis van 3 maanden. Maar soms als ik vriendinnen met baby zie of zwanger begint het toch te kriebelen, is dat voor andere vrouwen herkenbaar?
Wie Wachten tot Waarom]
Missmadameoktober/november nieuwe baan en ander huis
meringue-123augustustrouwens
vivavogelaugustus/septemberhuis nog niet af
Steffie25september/oktober huis nog niet af
VietHseptembervakantie/financien
HartjeJynxjuni1e jaar halen
Bumblyseptemberafronden project vriend
Summernightseptember/oktokber?
Nijn5juli?
anoniem_286757 wijzigde dit bericht op 02-02-2018 09:55
Reden: 1e tabel toegevoegd 2e komt nog
38.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk zo'n topic! Heb het vorige topic ook eens teruggezocht, maar volgens mij zijn die meiden allemaal zwanger inmiddels.

Ik moet ook nog even wachten. Hebben nog een mooie reis op stapel staan in de zomer, daarna willen we gaan starten. Nog een half jaar dus. Het liefste zou ik al willen beginnen, want het kriebelt ontzettend! Heel herkenbaar dus.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Leuk bumbly, hopelijk komen er nog meer. Soms twijfel ik heel erg en heb zoiets van lekker nu al gaan proberen.

Mijn vriend is ook een stuk ouder en hij is straks 40 als de 1e komt. En waarom zouden we wachten denk ik steeds vaker: allebei een prima vaste baan, appartement waar je prima met een baby kunt wonen en een stabiele relatie.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed voelt voor beiden zou je de sprong kunnen wagen! Maar zou je die reis van 3 maanden daar voor op willen geven? Voor ons is die reis echt nog iets wat we heel graag willen. Ik zou dan ook niet zwanger op reis willen. Nu zijn we allebei nog geen 30. Dus voor ons gevoel hebben we nog tijd zat. Kan me voorstellen dat dat anders is wanneer je partner in de 40 is.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik twijfel ontzettend. Heb lang geen kinderen gewild. Nu zit ik midden in een burn-out, vanaf 1 januari ben ik daarnaast ook nog mijn baan kwijt. Kortom, weer niet het ideale moment. Ben zelf 32 en partner 37, we zijn acht jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
@bumbly geen idee. Het wisselt per dag :). Mijn vriend heeft er geen moeite mee om te wachten. HIj zou ook liever eerst een ander huis kopen. Maar nog een keer 3 maanden weg kunnen lijkt mij heerlijk! Alleen als ik vriendinnen dan zwanger zie of met kind voelt het soms weer als een klap in mijn gezicht ofzo.

@lilguinea er zal nooit een goede tijd komen denk ik dan. Jullie hebben een mooie leeftijd en goede basis, dus waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me ook lastig lilguinea! Maar zoals missmadame zegt, als de basis goed is waarom niet? Dr is weer wat ruimte op de arbeidsmarkt, dus de kans dat je snel weer aan het werk bent is best groot!

Ik merk dat ik steeds meer de kriebels krijg. Zwangere vrouwen vallen me heel erg op, net als leuke kinderwagens enzo. Begin steeds meer te denken aan de toekomst. Mn vriend vind het nog best lastig, zijn vrienden hebben nog geen kinderen. Bij mijn zijn er wel al vriendinnen met een kleine. Hij reageert daarom nog niet altijd zo enthousiast als ik zou hopen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
.
caretaker wijzigde dit bericht op 26-02-2018 14:11
99.85% gewijzigd
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Hier ook een dame met klapperende eierstokken. Ik ben 27 en het begint steeds meer te kriebelen. Het helpt ook niet echt dat iedereen om ons heen kinderen krijgt. Super leuk, maar daardoor kriebelt het bij nog meer!

Mijn man en ik willen nog even wachten, omdat we graag wat meer spaargeld achter de hand willen hebben. We hebben vorig jaar een nieuwbouwhuis gekocht.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, haha!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig nog meer wachters. Fijn om te weten dat we niet alleen zijn ;-D .

Hoe lang denk je nog te ‘moeten’ wachten mevrouwpeertje? Meer is natuurlijk relatief. Of hebben jullie een streefbedrag in jullie hoofd?

En caretaker, tuurlijk is wachten wachten! Kriebelt het bij jou ook zo, nu je al een kleine hebt? Iedere keer als ik een kindje zie droom ik weg.. Jij ziet dr iedere dag eentje!

Hebben jullie om middernacht ook allemaal stiekem aan het komend jaar gedacht? Ik kan niet wachten tot de zomer. Betrapte mezelf dr op dat ik pas later aan onze reis dit jaar dacht. Mn gedachten gingen eerst naar een kindje. Erg toch :rolling: .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Welkom Caretaker! Tuurlijk is wachten voor een 2e ook wachten.

MevrouwPeer, dat klinkt eigenlijk als een prima basis moet zeggen, ben ook wel benieuwd naar wat jullie qua bedrag willen hebben/hoelang dat gaat duren.

Nou mijn vriend heeft aangegeven dat ik niet "teveel" moeten gaan zeuren dan voelt het dwingend. Hij vindt dit jaar snel, maar snapt ook wel wat hij eigenlijk wil (nog 4 jaar wachten) niet echt een optie is.
anoniem_286757 wijzigde dit bericht op 02-01-2018 10:40
10.51% gewijzigd
bumbly schreef:
01-01-2018 21:00

Hebben jullie om middernacht ook allemaal stiekem aan het komend jaar gedacht? Ik kan niet wachten tot de zomer. Betrapte mezelf dr op dat ik pas later aan onze reis dit jaar dacht. Mn gedachten gingen eerst naar een kindje. Erg toch :rolling: .
Ja! ;-D

Rond de feestdagen is het eindelijk uitgesproken dat we het willen gaan proberen, dus ik mag er van mezelf eindelijk echt concreet over dromen :) Maar mijn vriend wil nog wel graag een half jaartje om aan het idee te gaan wennen, hoewel ik het liefst morgen zou beginnen.
Ik heb het ook lang uitgesteld. Werkervaring opdoen, mooie reizen maken, huis kopen, nieuwe baan, geld sparen. Allemaal redenen die ik nu mooi heb afgevinkt. Dus toen wilden we een kindje! Maar helaas miskraam gehad en nu verklevingen waardoor het allemaal langer gaat duren. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat dit jullie zal overkomen. Maar meer om te delen dat het leven niet te plannen is! Ookal ben je er voor je gevoel klaar voor...
Ik heb geen relatie, maar wel al ruim 6 jaar een sterke kinderwens. Momenteel ben ik er niet meer zo heel erg mee bezig, het sluimert wel altijd op de achtergrond. Ik heb voor mezelf besloten dat ik eerst zoveel mogelijk verre reizen ga maken. En rustig afwachten tot ik de juiste man ontmoet. :)
Alle reacties Link kopieren
Heftig Noonootje :( . Is inderdaad wel een wakeup call. Hoe oud was je toen je besloot er toch voor te gaan? Niet dat het daar mee te maken heeft hoor. Pure nieuwsgierigheid. Hopelijk lukt het jullie toch binnenkort :rose: .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Noonootje wat heftig!

Lotus ook welkom :)!

Ik heb zojuist een afspraak bij het ziekenhuis gemaakt om mijn implanon te laten verwijderen over 4 maanden. Niet overlegd met vriend, maar ik heb al ruim 10 jaar een implanon staafje en in die tijd nooit ongesteld geweest. Ik wil dus eens gaan kijken of mijn cyclus snel op gang komt en/of nog regelmatig is. Dan kan ik daarna altijd weer aan de anticonceptie die minder permanent is.
Inderdaad heftig Noonootje. Is de verwachting nog wel dat het jullie op de normale manier gaat lukken? En ik was ook wel benieuwd naar je leeftijd, het is voor mij een soort schrikbeeld dat als we eindelijk gaan beginnen dat ik dan misschien "te oud" ben en er allerlei problemen komen.

Ik heb overigens nu een Mirena en net als missmadame al jaren (ik al 15) niet echt een waarneembare cyclus meer. Ik ben heel benieuwd hoe mijn lijf het zonder hormonen gaat doen.
Ik weet niet zo goed hoe ik op meerdere berichten kan reageren in één bericht, dus ik doe het maar even zo.

@missmadame, wij willen rond de 20.000 euro aan spaargeld hebben. Dit heeft ook mee te maken met het feit dat we een nieuwe auto willen.

Na een aantal gesprekken met mijn man vertelde hij dat hij er ook aan toe is, maar dat hij het tegelijkertijd spannend vindt. Dat herken ik zelf wel, jullie ook?
Het lijkt me heerlijk om een kleintje te hebben, maar soms vind ik het ook een beetje eng.

De berichten over de jaarwisseling klinken mij bekend in de oren. Ook mijn gedachten gingen eerst uit naar een kindje en dan pas naar een reis.

Zoals het er nu uitziet, gaan we in mei/juni 'van start'. Nog een dikke 4 maanden. Zo raar!
Alle reacties Link kopieren
wat leuk mevrouwtjePeer!

Ach als wij eerst een huis moeten regelen kan ik nog lang wachten. Het is ook spannend een kind. Heel erg spannend :).

Ik sluit niet uit dat wij tegen die tijd ook gaan beginnen, voor nu heb ik de strategie om het er niet meer over te hebben/heel veel mijn eigen dingen te gaan doen en een week vantevoren te melden dat mijn implanonon er uit gaat. Mag vriendlief een tijdje voor de anticonceptie gaan zorgen :)
missmadame schreef:
04-01-2018 14:49
wat leuk mevrouwtjePeer!

Ach als wij eerst een huis moeten regelen kan ik nog lang wachten. Het is ook spannend een kind. Heel erg spannend :).

Ik sluit niet uit dat wij tegen die tijd ook gaan beginnen, voor nu heb ik de strategie om het er niet meer over te hebben/heel veel mijn eigen dingen te gaan doen en een week vantevoren te melden dat mijn implanonon er uit gaat. Mag vriendlief een tijdje voor de anticonceptie gaan zorgen :)
Misschien heeft je partner even de tijd nodig om te 'wennen' aan het idee...? Hopelijk komt hij vanzelf als je er even niks meer over zegt.

Lezen jullie ook allerlei fora en artikelen over zwanger worden? Soms kom ik allerlei lijstjes tegen met dingen die je vooraf al zou moeten laten, maar ik vind af en toe een wijntje toch wel lekker. Voor de rest doe ik gewoon wat ik normaal ook doe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de vorige topics ook grotendeels gelezen en toen aangemeld om hier mee te kletsen :D

Ik heb een dochter van bijna 6 uit een eerdere relatie. Ben nu 3 jaar samen met mijn man, getrouwd en huis en heb sinds vorig jaar ook echt duidelijke kinderwens. Manlief wil ook maar eerst nog ons huis verder verbouwen en keer samen op vakantie. We hebben nu vaak tijd met zn tweetjes omdat dochter om het weekend bij haar vader is. Manlief wil hier nog even van genieten zeg maar. En ik ben dat ook met hem eens maar het gekriebel is zo sterk en hij kan ook niet aangeven op wat voor termijn hij het ziet zitten en dan is best frustrerend.
Vooral omdat hij soms ineens zegt om er voor te gaan maar daar later op terug komt. Dan heb ik het net weer rustig in mn hoofd zeg maar en dan zegt hij zoiets en dan ppfff hij snapt dat wel dat hij zoiets dan niet moet zeggen.

Probeer het aan de ene kant van me af te zetten en andere kant is het heel fijn dit soort topics te lezen want wat lees ik veel herkenbare dingen hier! Ook typische mannen reacties blijkbaar haha.

Ik wordt dit jaar 30 en man eind vh jaar 38. Dus ik voel aan de ene kant ineens een tijdsdruk als man nog paar jaar wil wachten. Dan lees ik ineens een topic over vervroegd in de overgang gaan... poeh
Alle reacties Link kopieren
Hoi Karamel30, wat leuk dat je speciaal voor dit topic aangemeld hebt!

Wel opvallen dat bij jullie de mannen ook zo twijfelen en meer het gevoel hebben te willen wachten. Wij hebben het er een paar maanden geleden over gepraat. Ik heb toen aangegeven dat ik heel erg de kriebels had en d'r graag voor zou willen gaan na onze reis. Dat vond hij even slikken, maar hij gaf aan dat hij het ook een goed moment vond. In de tijd daarna kreeg ik het idee dat hij wat terug wilde krabbelen. Ik werd er een beetje zenuwachtig van zelfs, wat onzeker. Nu merk ik dat hij de laatste tijd steeds meer aan het idee begint te wennen. Gelukkig weet ik van m'n man dat hij veranderingen altijd moeilijk vind. Inmiddels is het idee een beetje geland en merk ik dat hij er langzaam aan begint te wennen. Heel fijn :biggrin: !
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Speciaal aangemeld op dit forum toen ik deze topic zag. Spannend om hier zelf wat te kunnen schrijven ipv het altijd te lezen. Weet niet precies hoe het allemaal werkt.maar daar kom ik snel genoeg achter. Zelf ben ik 25 en mijn partner 26. September mag mijn spiraal eruit😊🤗en willen we het gaan proberen. Ben benieuwd naar jullie tips/verhalen en ervaring.
Mijn vriend is precies hetzelfde Bumbly, hij moet ook vooral heel erg aan het idee wennen. Hij had geloof ik altijd zoiets van “later als ik groot ben” en nu moet een beetje landen dat later als hij groot is misschien wel nu begint. Ook al zijn we beide de 30 een paar jaar geleden al gepasseerd ;-D

Wij willen overigens in de zomer beginnen, dus ergens daarvoor laat ik waarschijnlijk mijn spiraal eruit halen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi! Ik heb ook maar even een account aangemaakt om mee te praten in dit topic. Leuk om te zien dat het wat actiever wordt, lijkt me fijn elkaar wat te volgen en ervaringen uit te wisselen in de tussentijd. :-D

Ik ben 28, mijn vriend is 30 en we hebben besloten in december voor een kindje te gaan. We zijn 5 jaar samen, waarvan we 3 jaar samenwonen. Mijn kriebels om te starten zijn giga-aanwezig, al een jaar of 2. Vriend heeft een beetje hetzelfde gehad als hierboven beschreven (“later als ik groot ben...”) maar heeft nu opeens ook zin. We hebben besloten nog even te wachten, omdat ik graag een vast contract wil hebben (gesprek is morgen!) en we samen nog een maand op reis willen. Daarnaast wil ik nog afvallen o.l.v. diëtiste omdat ik obesitas heb. Ik heb wel afgelopen december mijn Mirena-spiraaltje eruit laten halen om mijn cyclus op gang te laten komen.

Hoe gaan jullie om met het wachten? Ik heb “stiekem” dit weekend een boek over zwanger worden en zwangerschap gelezen, ik ben zo nieuwsgierig! :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven