Zwanger worden vanaf jan 2018

31-12-2017 00:50 913 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, ik ben in dec 2017 gestopt met de pil omdat we een derde kindje willen.

Wie schrijft er mee? Eerste, tweede, derde, vierde kindje, iedereen welkom. Lijkt me leuk!

naamleeftijdkindje
Pippojaartweede
Mayajaarxxx
Lukajaarzwanger!
Lunijaarxxx
Pioenroosje25xxx
Travellerjaarxxx
anoniem_361287 wijzigde dit bericht op 10-05-2018 10:44
51.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yes, ik doe mee! Gaan voor ons eerste kindje, zijn 28 & 34. Vorig jaar begonnen met proberen zwanger te worden en dacht in meerdere maanden de vruchtbare dagen goed te hebben benut, maar helaas nog geen positieve test in handen gehad. Hopelijk in 2018 meer geluk! :)
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, het lijkt mij ook leuk om mee te schrijven. Wij willen vanaf januari voor ons eerste kindje gaan (allebei 27). Ik ben al bijna een jaar gestopt met de pil. Heel spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik doe mee!
Mijn vriend en ik zijn beide 29 jaar oud. Vorige week heb ik m’n spiraaltje laten verwijderen.

Helaas heb ik endometriose, dus ergens ben ik ‘bang’ dat het allemaal wel eens heel erg lang kan gaan duren. Ik bereid me hier dan ook op voor (in hoeverre dat kan), zodat het niet iedere maand een enorme teleurstelling is.
Alle reacties Link kopieren
ag allemaal,

Ik zou graag meedoen met deze topic!

Sinds een maand ben ik gestopt met de pil en nu willen mijn vriend (30) en ik (deze maand 28) (zeer waarschijnlijk) beginnen met zwanger proberen te raken.

Lastige is dat ik momenteel de postmaster opleiding tot GZ psycholoog doe, waardoor mijn ratio ons af en toe terug fluit.. ik mag geen lessen missen en het kan wel een half jaar duren voor ik een vak kan inhalen. Tot die tijd heb ik m’n diploma dus niet.. ik ben december 2018 klaar met de opleiding.. grote kans dus eigenlijk dat ik niet direct zwanger ben en het kindje pas in 2019 komt. Het komt voor dat vrouwen zwanger worden tijdens de opleiding en het komt ook gewoon wel goed.. maar ik denk dan: waarom niet wachten tot april en geen problemen op m’n hals halen.

Het stomme is dat ik haast niet meer kan wachten tot april! Ik heb zon verlangen naar een baby, en bij m’n vriend zitten de kriebels er ook goed in.

Wat denken jullie? Januari 2018 er gewoon voor gaan of toch wachten
Alle reacties Link kopieren
@alexandra het kan zomaar meevallen! :) wie weet gaat het allemaal heel snel. Niet te veel zorgen maken, dat helpt namelijk niet mee.

@allemaal: succes en heel veel plezier ook! Hopen op een vruchtbaar 2018!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, zoveel berichtjes!

Hi Travelexplorer, wij hebben wat gemeen denk ik ;-)

Spannend Luni!

Alexandra, ik had diagnose endometriose gekregen en gyn zei dat zwanger worden moeilijker gaat en dat ze niet precies weten waarom MAAR dat zwanger worden juist heel goed is voor endometriose omdat de haarden dan niet worden gevoed. Overigens een jaar later op controle en toen leek het weer normaal en zei de gyn dus serieus: 'oh dan heb je het misschien toch niet gehad.' Echt heel raar...
Alle reacties Link kopieren
Cherry, ik zou eerst je opleiding afmaken. Je kan fluitend door je zwangerschap heengaan hoor en dat had ik bij de eerste ook maar je weet het gewoon niet. Je bent er zo dichtbij! En nog jong genoeg om nog een paar maanden te wachten. Dat zou mijn advies zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cherryblossom, ik zou in ieder geval wachten tot april. Stel dat het in januari/februari/maart al lukt, dan lijkt het mij lastig om je opleiding nog goed af te ronden. Dat zou zonde zijn. Tenzij je het geen probleem vindt om wat langer over je opleiding te doen in het ergste geval... Bovendien weet je niet hoe je zwangerschap verloopt, dus misschien is het nóg verstandiger om nog wat langer te wachten. Ik begrijp helemaal dat je eigenlijk zo snel mogelijk wilt beginnen als jullie kinderwens zo groot is. Ik kan ook echt niet meer wachten ;-)
Alle reacties Link kopieren
@traveler en luni,

Dat is inderdaad wat m’n ratio mij ook iedere keer zegt.. alhoewel hij soms ook weer zegt “ach het komt wel goed”. De opleiding is een dag per week les en 4 dagen werken. Van de lessen verwacht ik niet heel veel te hoeven missen (meedoen via Skype is een optie, momenteel is erbook een klasgenoot die net bevallen is) en qua praktijk uren die ik moet maken zou het betekenen dat ik in het ergste geval 2,5 maand werken na m’n verlof moet doen.. het is dus niet onmogelijk of een extreme ramp. Dat maakt de keuze zo lastig... de wens is zo groot :heart:

Ik ga er nog even op broeden.. maar ik volg/doe desondanks graag mee in deze topic!

Succes met “zwanger” worden, en de mensen die voor het eerst gaan (of misschien ook wel de anderen) vinden jullie het spannend? Ik merk nu het dichterbij lijkt te komen dat ik echt denk: ojeeeee kan ik het wel etc
Alle reacties Link kopieren
Cherry: jazeker, we kunnen het, we zijn hiervoor gemaakt denk ik altijd maar hahaha. Overigens is de kans groot dat je de eerste maanden toch nog niet zwanger wordt dus dan heb je die mooi al gehad als je nu toch al begint. Maar ik weet het niet hoor, ik zou het toch niet adviseren. Ben benieuwd wat je beslist!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe ook mee! Wij gaan voor ons 2e kindje. We hebben een dochter van 2. Het was nog spannend of we voor een 2e zouden gaan. Mijn vriend twijfelde steeds, maar nu gaan we er echt voor en ben ik superblij!
Ik kan al zwanger zijn; nog 2 weken voordat ik dat weet. De eerste keer was ik gelijk in ronde 1 zwanger, dus Cherryblossom ;ik zou echt even wachten; het kan snel gaan! Ik snap wel heel goed dat de wens zo groot is dat je bijna niet meer kan wachten. Daar had ik de eerste keer en nu weer erg veel last van. Daarom vind ik het ook wel fijn om op dit forum te zitten.
En de vraag of je het kan? Je doet het gewoon :) en de hormonen zorgen ervoor dat je het kan!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Seagull! Leuk dat jullie voor een tweede kindje gaan. Fijn dat je vriend er nu ook helemaal achter staat. Wanneer is je NOD precies? Wel spannend, wie weet ben je nu weer de eerste ronde zwanger!

Cherryblossom, succes met het maken van jullie keuze! Ik heb soms ook wel mijn twijfels over van alles en nog wat, maar ik denk dat iedereen dat wel heeft bij een eerste kindje/zwangerschap. Het is toch allemaal nieuw en spannend...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ik zou ook graag meelezen en meeschrijven.

Ik ben 33 en ik zou graag voor een tweede kindje gaan.
Onze eerste zoon is 2 jaar.
Mijn man is nog niet 100% om maar misschien as good as it gets.
Hoe gaat/ging dat bij jullie?

Ik ben sinds oktober gestopt met de pil. Maar nog geen serieuze poging gedaan.
Poging december was nog niet serieus en ik ben net 1 week begonnen met foliumzuur.

Hoe serieus zijn jullie met zwanger worden? Laten jullie het aan het toeval over of bereken je de cyclus of met ovulatietest?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik grappig vind; Traveller79, het forum gestart op 31 december 00.50 uur. Mooi begin van het nieuwe jaar!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Leja1984! Ik doe niets met ovulatietesten. Heb een regelmatige cyclus en merk wanneer mijn ovulatie eraan komt, dus voorlopig doe ik het zo. Maar als het te lang duurt, hahaha. Ga jij wel met ovulatietesten beginnen?

@luni1: mijn nod is 16 januari, maar denk dat ik al eerder ga testen ;)
Alle reacties Link kopieren
@Leja1984: leuk trouwens dat je ook al een peuter in huis hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag met jullie meedoen! In november heb ik mijn spiraal laten verwijderen en met foliumzuur gestart. Man en ik zijn allebei 28 en zou ons eerste kindje zijn.

Vind het allemaal best spannend. Ben er best wel mee bezig geweest afgelopen maand. Toen ik in december ongesteld moest worden had ik allerlei zwangerschapskwaaltjes voor m'n gevoel maar dat was toch vals alarm. Wel bijzonder dat mijn normale cyclus een dag of 28/29 is en ik in die ronde opeens op 38 zat.

@Leja1984, hier ook een vrij regelmatige cyclus, dus doe op dit moment niks met ovulatietesten. Hoe ga je het zelf doen? Heb je bij je eerste gebruik gemaakt van ovulatietesten?
@traveller79, hoelang duurde het de vorige keren dat je zwanger was?
@Alexandra03, wat houdt endometriose in?
Alle reacties Link kopieren
Seagull83; inderdaad een gezellige peuter! Wel spannend om de balans die we nu hebben te doorbreken en voor een tweede te gaan. Gebroken nachten zullen nu ook weer heel anders zijn met al een kindje rondlopend.
Jouw vriend twijfelde ook over een tweede? Wat waren zijn twijfels en wat maakt dat hij nu om is?

Fala1989, ik houd nogal graag de controle :-$
Ook wilde ik al veel eerder voor een tweede gaan dan mijn man. Vandaar dat ik nu de kansen wil benutten. Ook omdat ik al een kindje van november heb. Zwanger worden in feb/maart kan een tweede kindje in november opleveren. Of in december. Tsja, bij voorkeur niet maar dat is natuurlijk een stomme gedachte.
Dus misschien toch testen.

De cyclus kan na het stoppen met anticonceptie ook nog erg wisselen. Ik ben pas 2 maanden gestopt, tot nu toe een regelmatige cyclus en ik kan ovulatie ook merken.
Alle reacties Link kopieren
Hi Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik zou graag mee willen lezen/schrijven, maar in iedergeval volgen! :-) en lezen wat jullie ervaringen zijn. Wij gaan het ook vanaf deze maand proberen voor ons eerste kindje. Mijn vriend in ik zijn beide 29, hij werkt al wat jaren en ik ben in juni (eindelijk :facepalm: ) klaar met school.

We hebben het er al enkele jaren over, maar steeds hield hij nog een beetje de boot af. Wilde eerst dat ik mijn school af maakte (wel heel verstandig :A: , maar als je schoonzusjes zwanger worden begint het toch steeds te kriebelen) en nu eindelijk de keuze gemaakt dat wij er ook voor gaan.

We zullen zien wat 2018 brengt... afwachten, duimen en hopen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik wil ook graag meedoen. Wij hebben al een zoon van 2 en ik ben al een half jaar gestopt met de pil. We hebben af en toe om praktische redenen een maand overgeslagen, maar nu in ronde 3. Ik moest gisteren ongesteld worden, maar ben het nog niet. Verwacht het wel te worden omdat ik me wel zo voel en ik heb met oudjaar negatief getest. (Wilde graag weten of ik kon drinken)

Aantal jaren voor onze zoon een miskraam gehad met mijn vorige relatie. Beide keren meteen zwanger dus wachten is voor mij helemaal nieuw. Ik ben 36 en mijn vriend 41.
Alle reacties Link kopieren
@leja1984: mijn vriend twijfelde vooral omdat we het beiden soms als erg zwaar ervaren. We hebben een zeer pittig dametje en al 2 jaar weinig slaap. Er blijft weinig tijd voor ons over en allebei zijn we bezig met eigen ontwikkeling in werk en privé. Dat allemaal zet soms behoorlijk druk op onze gezondheid en relatie. Hij gaat er nu wel voor omdat hij zegt altijd wel de twijfel te hebben rationeel, maar qua gevoel echt wel een 2e wil. Uiteindelijk zijn wij nog meer gelukkig dan voordat ze er was en is het dat alles waard.
Ik heb hem heel erg de ruimte gegeven en ook echt geluisterd. Ook al vond ik dat moeilijk omdat ik zelf zo graag wilde. Dat maakte ook dat hij beter zijn keus kon maken.
Alle reacties Link kopieren
@leja1984; onze dochter is van okt en ik kan misschien nu al zwanger zijn. Maar dan krijgen we weer een okt kindje. Kwamen we te laat achter. Als ik nu niet zwanger ben slaan we een ronde over zodat het nov/dec wordt of later. Ik vind het eigenlijk heel stom om het zo uit te kiemen, hahaha, moest lachen toen je schreef dat jullie dat ook doen
Alle reacties Link kopieren
Seagull als je nu zwanger bent word het toch september?
Alle reacties Link kopieren
@Meral; Ja dat klopt inderdaad, 25 sept. Ben gemakshalve ervan uitgegaan dat ik weer meer dan 40 weken draag. Dochter is 41+6 geboren, dus bijna de volle 42 weken!
Maar natuurlijk maakt het eigenlijk niets uit, want als ik nu zwanger ben, ben ik superblij!
Hoe is het wachten nu voor jou? Ben je er veel mee bezig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven