Uitgerekend 1t/m15 september 2018

31-12-2017 09:33 460 berichten
Bij deze een topic voor iedereen die begin september uitgerekend is. Je kunt jezelf in de tabel zetten, gebruikersnaam en wachtwoord staan onder de tabel.

:heart: = kloppend hartje!
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Happy86312e1 september:heart:
BrownieLover322e2 september:heart:
VIvaPinkPony311e2 september:heart:
Mikki_123323e2 september:heart:
LouiseMaria261e6 september:heart:
MissChesire311e7 september:heart:
Trisch301e7 september:heart:
Drakenstein332e9 september:heart:
Sterretje2018301e9 september:heart:
Katootje83341e9 september:heart:
Zucchini261e10 september:heart:
Wolley18261e12 september21-02 tweede echo:heart:
Terzieler302e15 september:heart:
Talena281e11 september
:rose: Mamavaneenboefje, Lousje48, zandkasteel-, Sanseveria
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.74% gewijzigd
Ik schrijf voorzichtig met je mee zucchini! Wel spannend hoor, kan nog zo veel misgaan. Maar we gaan van t positieve uit :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gezellig! Ik vind het ook nog heel spannend. Eerst de eerste echo maar eens afwachten!
Wanneer ga jij een afspraak maken voor een echo? Ik denk dat ik dat aankomende week even ga doen.

Heb je al Jip en Janneke champagne gekocht?😜
Ik ga dinsdag naar de HA om mijn schildklier te bespreken. Ik ben bekend met subklinische hypothereoidie en de laatste keer heb ik met mijn HA besproken dat ik terug moet komen als ik zwanger ben. Dus zodoende.
Volgende week ook meteen maar even de verloskundige bellen/mailen. Ik heb een keus gemaakt op basis van gevoel. Het is een praktijk met 3 verloskundige dus hopelijk met allemaal een goede “klik”. Heb jij al een keuze gemaakt? En is dit jullie eerste kindje?

Heb nog geen Jip en Janneke gehaald. We gaan bij vrienden vieren en we willen het nog niet vertellen dus ik ga de plantjes water geven :rolling: om 1200 en verder aan de fris ivm BOB.

Hoe is het met jouw kwaaltjes? Ben wel blij als t januari is, gewoon weer “normaal” eten geen gekke feestdagen enzo. Met die feestdagen eet je toch ongezonder dan normaal, minder groente, vaker snoepen enz.
Alle reacties Link kopieren
Arme plant, haha!
Wel fijn dat je de bob bent, dat scheelt weer smoesjes bedenken.

Heeft het voor jou nog nadelige gevolgen dat je zwanger bent ivm je schildklier?

Ik heb wel een keuze gemaakt voor de verloskundigenpraktijk. Het enige nadeel is dat de praktijk naast de winkel van mijn oom en tante zit. Misschien dat ik daarom wel ga vragen of de eerste echo bij de andere praktijk mag in een andere plaats (wij wonen net tussen de beide praktijken in, is allebei dichtbij).

Het valt hier qua kwaaltjes nog mee. Ik heb wel af en toe een weeïg gevoel, maar dat gaat ook elke keer weer weg. Aan oliebollen moet ik echt niet denken nu. En ik ben moe, dat was eigenlijk het eerste symptoom (dat merkte ik vanaf woensdag). Mijn darmen rommelen ook heel erg, maar dat komt ook wel een beetje van de spanning de afgelopen 2 dagen. Nu begint het te landen haha. Ik had me er zo op ingesteld dat ik gewoon ongesteld zou worden, het was echt een verrassing.
Hoe gaat het bij jou met de kwaaltjes?

Onze ouders weten het nu en dat vind ik heel fijn. Mocht het misgaan dan hebben we daar ook steun aan.
Hebben jullie het nog niemand verteld?
Ik ga het mijn 2 beste vriendinnen wel vertellen. Ik weet anders echt niet hoe ik de komende weken door moet komen, de smoesjes worden dan toch ongeloofwaardig. Vanaf vannacht zitten zij dus in het complot haha!
Haha onze vrienden krijgen een nieuwe plant als we ze gaan vertellen dat we zwanger zijn! :mrgreen:

Ik weet niet precies of het nadelige gevolgen heeft. We gaan waarschijnlijk bloed prikken om de waardes te checken en dan misschien met medicatie proberen de waardes te normaliseren. Probeer maar niet zoveel te googlen en gewoon advies van HA af te wachten anders slaap ik waarschijnlijk niet meer :facepalm:

Das wel vervelend dat die praktijk net naast de winkel van je oom en tante zit. Is er geen avond openstelling? Misschien is de winkel dan dicht?

Gelukkig dat t nog mee valt met je kwaaltjes. Hier eigenlijk weinig last (dikke pukkel, heel veel gerommel in Mn buik en boertjes laten) maar nog niet misselijk of moe dus ja ik mag niet klagen!

Nee wij hebben het nog aan niemand verteld. De drang is er wel maar wij willen echt tot de 1e echo wachten om het aan de directe familie te vertellen en na 3 mnd pas “de rest”. Dat kan ik nu makkelijk zeggen maar als het niet meer te verbergen is dan gaat dat natuurlijk niet. :applause: hoe was de reactie van jullie ouders?

Verder ben ik mijn pinterest bord “babykamer” flink aan t uitbreiden. Zo leuk :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me heel voorzichtig... test was bijna niet te zien, maar ik was aan de vroege kant en ik voel me zwanger. Ik heb al een kind dus ik denk te weten dat het zover is en eerlijk gezegd als het volgende week positief is overvalt het me ook wel. Dan zijn we kennelijk wel heeeel erg vruchtbaar. Desalniettemin heel gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Ik wilde eigenlijk ook gaan meeschrijven met een september topic! Maar heb gister wat bloedverlies gehad 🙁
Ik hoop volgende week goed nieuws te hebben en alsnog mee te kunnen schrijven voor onze september spruit.

Veel geluk alvast en fijne jaarwisseling! Succes met de plantjes 😜
Anouk spannend, ik duim voor je dat het vals alarm was en je gewoon gezellig met ons mee kan schrijven. Is het bloedverlies na gister gestopt? Zo ja dan is dat een goed teken! Wanneer heb je positief getest?
Anyway: Hou je ons op de hoogte?? Met de plantjes zal het wel goedkomen en zo niet.. dan toch! :whoops:

drakenstein welkom! Dus nog even spannend, nog voor je NOD of weet je dat niet?

Fijne jaarwisseling allemaal :yes:
Alle reacties Link kopieren
@LouiseMaria, haha super grappig dat jullie ze een nieuwe plant gaan geven!
Oké, nog even afwachten dus wat de bloeduitslag zegt straks. Hopelijk heb je er niet te veel last van.
Ja, die winkel zit er echt precies naast. Op maandag zijn ze wel dicht, dus misschien kunnen we op die dag een afspraak plannen. Ze zijn er 's avonds ook heel vaak, dus ook dat is nog wel riskant. Achja.. misschien ook maar niet te druk over maken.
Fijn dat je je nog goed voelt, hopelijk blijft dat zo! Ik hoop ook echt dat het hier bij blijft.
Wij wachten bij de rest ook tot aan de eerste echo, eerst even afwachten of alles goed is en dan langzaam familie en vrienden op de hoogte gaan brengen.
Ooooohh pinterest, zo leuk! Ik heb ook al heel veel opgeslagen. Het kamertje die wij als babykamer gaan gebruiken is best wel klein. Ik vind dat juist wel leuk voor een babykamer dat het lekker knus is. Maar ik zie zoveel leuke dingen, dat past nooit haha! De andere slaapkamer is een stuk groter, maar gebruiken we nu als logeerkamer en er staat een extra kledingkast van ons, dus wel fijn om dat nog even zo te houden.
Ik heb ook al stiekem babykleding bekeken in de sale. Ik houd niet zo van neutrale kleding, dus nog geen bestellingen gedaan. En eigenlijk durf ik ook nog niks te kopen, even afwachten of het allemaal goed blijft gaan.

@Drakenstein, welkom! Heb je echt typische kwaaltjes? Een streep is een streep toch, of hij nu licht is of donker, vooral als je nog vroeg bent met testen.

@Anouk89, welkom! Ooh wat spannend zeg. Het schijnt best wel vaak voor te komen dat vrouwen iets bloedverlies hebben, vooral in het begin van de zwangerschap. Hopelijk blijft de kleine spruit gewoon zitten waar die nu zit!

Fijne jaarwisseling allemaal, op naar een mooi, bijzonder 2018!
Alle reacties Link kopieren
He leuk een september topic! Allemaal van harte gefeliciteerd! Pril en spannend nog allemaal he..

@ Anouk, spannend! Gelukkig zegt bloedverlies niet zoveel, zolang je geen krampen en stolsels verliest, maar snap dat je ervan schrikt.

@Louisemaria leuk he lekker neuzen op pinterest en dagdromen..
Ik heb ook al allemaal plannen voor het kamertje, alleen nog geen idee welke kleuren.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 27, getrouwd en een dochtertje van bijna 15 maanden. Twee maanden terug heb ik een curettage ondergaan na een missed abortion met 6 weken. Eerst cytotec geprobeerd, maar dat deed bij mij helemaal niets dus zodoende op de operatietafel terecht gekomen. Blij dat het weer zo snel raak is, maar wel extra spannend.. Volgende week de verloskundige bellen en mag dan gelukkig voor mijn onzekerheid met +-/ 6 weken al een echo.

Fijne (nuchtere) jaarwisseling allemaal, op mooie, gezonde baby's in september 2018!
Alle reacties Link kopieren
Anouk als het beperkt is komt het vast wel in orde.

LM; ik weet eerlijk gezegd niet precies wanneer mijn NOD zou zijn. Geopereerd, gerotzooid met de pil, maar ik denk dat ik ongeveer 9 september uitgerekend zal zijn.

Zucchini; ja kwalen die mij genoeg zeggen Hihi!


Ohjuul; (en anderen, sorry) gefeliciteerd! Ik hoop dat het voor iedereen goed mag verlopen want dat is ook niet vanzelfsprekend.

Ik heb net echt positief getest. Dacht maar ff voor ik besluit om toch een borrel te nemen. Het overvalt ons wel een beetje. Klooien met de pil en cyclus, een operatie en 1x onbeschermd sex. Wel heel erg welkom, maar dat is toch wel apart hoor Hihi!

Fijne jaarwisseling allemaal!
zicchini ja de maandag is dan denk ik wel een goede optie! Maar zou me er inderdaad niet al te druk om maken. Oeee en due baby kleertjes ik heb online gekeken (int echt durf ik nog niet want ik denk dat ik een rode kop krijg als iemand me “betrapt”, glashard zeggen dst het voor een kraambezoek is kan ik niet denk ik, Haha) misschien wat dorpen verderop kijken en alvast 1 klein rompertje halen.... zo klein :love:

ojuulwelkom!! Wat spannend voor Jullie, lijkt me een heftige gewaarwording. Fijn dat het zo snel weer raak is en dat jullie extra in de gaten gehouden worden. Duim voor jullie op positief nieuws met 6 weken. Wat kunnen ze dan al zien? Geen hartje mast wel of de goei op schema loopt en of het de juiste plek is?

drakenstein yeeey! Fijn dat de test duidelijker is geworden. En ja ik kan me goed voorstellen dat je je cyclus dan niet meer zo goed kan volgen na die achtbaan. Mijn UD is ook maar een gok, we zullen het allemaal wel zien!

Allemaal een goede jaarwisseling gehad? Bij ons verliep die niet helemaal vlekkeloos. Voelde me niet echt top, buikkrampen weinig eetlust richting misselijk toe maar geen overgeefdrang, gevoel van heel veel lucht in Mn buik. Best moeilijk om dan de hele avond leuk te doen. Het “plantjes water geven” ging ook niet zoals gepland. Kreeg er de kans niet toe dus weet bijna zeker dat ze het weten. Maar goed, ben lekker fris en fruitig wakker; dus dat is een heerlijk begin van 2018.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: gelukkig nieuwjaar allemaal!

@OhJuul, welkom! Lijkt me extra spannend na de vorige keer. Fijn dat je zo vroeg al een echo hebt. Dat is dan al over 2 weken.

@Drakenstein, fijn dat de test weer positief was, dan zat je gevoel idd goed!

@LouiseMaria, haha herkenbaar hoor! Ik wacht hier in het dorp ook nog wel even met babykleertjes bekijken. Online ziet niemand! :-D
Wat jammer dat je je gister niet goed voelde. Je was de BOB toch? Ik zou dan wel snappen als iemand de champagne niet opdrinkt.

Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld op nieuwjaarsdag in de afgelopen 10 jaren. Ik heb niet zo heel veel geslapen, dus ik breng vandaag lekker een dagje door op de bank met netflix.
Hebben jullie ook zo'n rommelige buik? Steekjes, plopjes, krampjes.. allemaal niet heel erg, maar wel regelmatig te voelen.
Ik heb vanmorgen nog een test gedaan en die loopt mooi op.
http://nl.tinypic.com/r/2ibnfbn/9

Morgen de verloskundigenpraktijk bellen voor de eerste echo. Spannend allemaal!
Oja, ik weet ook hoe ik de nieuwjaarsborrels ga doorstaan de komende tijd: ik drink heel januari geen alcohol na 'ál' die alcohol en het vele eten tijdens de feestdagen, wordt het tijd voor een gezonde leefstijl. Is best geloofwaardig toch?
Alle reacties Link kopieren
Aaa een heel verhaal getypt en toen ging ik de foto van zucchini bekijken en toen was heel m'n verhaal weg haha, even opnieuw dan maar houdt me van de straat zullen we maar denken.

@Drakenstein snap dat het even schakelen is, maar bovenal fijn dat het zo snel raak is na een operatie en dergelijke. Gefeliciteerd!

@Louisemaria Ik heb nog niet naar de verloskundige gebeld, kan ook dat ik bij 6,5week langs kan komen dat is er wel een grote kans op een kloppend hartje. Heb wat research gedaan op internet en lees dat het bij 6 weken ook al kan kloppen, maar nog niet perse hoeft. Denk dat ze kijkt naar de plek inderdaad en ze zei de vorige keer ook dat ze veel kan zien aan de grootte van het dooierzakje. Maar ja het blijft afwachten natuurlijk.

Jammer dat je je vannacht niet zo fit voelde en het plantjes water geven niet goed lukte haha, maar nu wel lekker fris en fruitig, ook wat waard.

@Zucchini Mooie oplopende testen! En herkenbaar van de steekjes, ik had het gister tijdens het niezen, een steek.

Ja goede smoes die ga ik ook gebruiken! Gister gebruikte ik maar de ouderwetse niet fit smoes haha, geen idee of ze het echt geloofden.

Hebben jullie ook 'last' van realistische dromen? Ik elke nacht, meestal wel een vrolijke droom, maar vannacht een nare droom. Het zijn ook altijd dromen die ik de volgende ochtend nog weet, in niet zwangere toestand heb ik dat nooit..
zucchini ja was bob maar glas stond om 5 uur al klaar. Maar goed maak me er niet druk over. Als ze vermoedens hebben houden ze dit vast voor zich. De plopjes en rommelige buik herken ik! De smoes voor nieuwjaarsborrel vind ik gewoon een goede. Daar kan niemand wat van zeggen. Weten je twee goede vriendinnen al dat je zwanger bent? Je tests lopen mooi op :flirting:

ojuul dat zou wel super zijn als je t hartje al kan horen. Ben benieuwd wanneer je mag komen. Ik ga morgen ook VK bellen en dus langs huisarts. Vind t wel eng ergens. Het fris wakker worden was zeker een verademing. Vorig jaar was dat heeeeeeel anders. De dromen waar je over schrijft heb ik niet, maar volgens mij zijn er wel veel vrouwen die dat ook hebben (lees ik hier en daar).

Vanaf morgen weer op de gezonde tour. Ik snak naar salades en grote porties groente! Normaal heb ik dit al, nu is de drang alleen maar groter. :hyper:

Tests liggen op Mn nachtkastje: http://nl.tinypic.com/r/14t54c5/9
heb er nog 1 liggen maar t is wel overduidelijk nu :cheer:
Alle reacties Link kopieren
@OhJuul, ik heb daar geen last van, van dromen. Leuke dromen zijn niet zo erg, maar nare dromen wel!

@LouiseMaria, jouw testen lopen ook mooi op. Overduidelijk, hartstikke zwanger haha!
2 goede vriendinnen heb ik het idd verteld. Heel fijn om het nu met een paar mensen te kunnen delen. Tot nu toe is iedereen heel enthousiast, maar ik had ook niet anders verwacht.
Ik heb ook het gevoel dat ik nu extra gezond moet eten, ik voel me al heel verantwoordelijk haha!
Alle reacties Link kopieren
Mooie testen dames!

Ik wilde uitgebreid reageren, maar zoooo moe. Hele land door geweest. Dat is normaal voor mij en gezien voorlopig van mij het niemand hoeft te weten moest ik wel gewoon door. Voelde me ook erg ziek vanmiddag. Bah! Ga naar bed. Verloskundige bel ik volgende week wel ofzo, kan nu toch nog niks.
Ik wil ook heel voorzichtig met jullie meeschrijven. Zal me ook in de tabel zetten als dit lukt.

Ten eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Is dit jullie eerste kindje? Of hebben jullie al meerdere kindjes?

Zelf heb ik al een zoontje van twee jaar. Ben na mijn eigen berekening 5 weken zwanger en helaas al voor de 5e keer, daarom dat ik heel voorzichtig mee wil schrijven!

Deze week de verloskundige ook even bellen voor een eerste echo, super spannend weer!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd mamavaneenboefje ik hoop dat het deze keer goed verloopt. De eerste weken zijn altijd spannend...
Voor mij zou het het tweede kindje worden als alles voorspoedig gaat.

En nu ga ik echt slapen.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst allemaal gefeliciteerd! Vanwege het tijdstip zal ik morgen al jullie verhalen lezen.

Ik zou ook graag mee schrijven als dit oké is?

Ik ben 31 jaar en wij zijn al vanaf juni 2015 bezig met onze kinderwens. Die reis heb ik beschreven in het Zwanger met behulp van IUI/KI, mocht iemand dat interessant vinden. Deze maand zouden wij van start gaan met IUI behandelingen, maar tot onze grote verbazing had ik afgelopen vrijdag een positieve test in mijn handen. Wij zijn er van overtuigd dat dit komt door de HSG die ik 11 december gehad heb, want wij hebben nog nooit positief getest. Normaal gezien doe ik ook nooit meer testen, want het levert altijd teleurstelling op. Dit keer had ik echter zoveel onverklaarbare gekke dingen dat ik een dag voor mijn NOD toch een test deed en die was positief!!

Ik merk wel dat ik er zelf super negatief in sta. In mn hoofd spookt steeds rond dat het toch wel mis gaat, dus ik mag niet te blij zijn van mijzelf. Herkent iemand dit? Ook voel ik mij erg schuldig dat ik er niet super enthousiast over kan zijn. Zoveel mensen hebben een kinderwens die moeilijk of helemaal niet vervuld raakt, net als wij, en die zouden wel helemaal over the moon zijn. En het waarom ik wel en zij niet. Stom hè?

Ik heb wel echt al een buikje, terwijl ik pas 4 weken en 3 dagen ben.. Zodanig zichtbaar dat een vriendin mij gister apart nam om het rechtstreeks te vragen, ondanks een wijd truitje. Mijn broeken gaan al niet meer dicht. Volgens “dokter Google” komt dit doordat organen aan het verschuiven zijn en ik ben vanuit mij zelf ook erg slank. Ik zal ben bang dat stil houden niet gaat lukken op deze manier
anoniem_361005 wijzigde dit bericht op 02-01-2018 00:32
Reden: Kleine aanpassing
1.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ha dames!

Ik teste op oudejaarsavond positief met 7dpo, nu met 8dpo is hij echt wel duidelijker al! Woensdag is mijn nod en als alles goed gaat ben Ik rond de 14e uitgerekend! In juni en eind sept 2017 heb Ik miskramen gehad dus duim nu oo een gezonde zwangerschap!

Mag Ik mee schrijven?!
Liefs
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meeschrijfsters!
@zandkasteel, wat leuk om je hier weer tegen te komen! En wow, 7 en 8 dpo al positief getest, dat is echt vroeg.

@mamavaneenboefje, het is ons eerste kindje. Lijkt me extra spannend voor jullie na een aantal miskramen.

@MissChesire, wat fijn dat jullie eindelijk zwanger zijn! Ik herken de onzekerheid wel, maar ik zeg elke keer tegen mezelf dat ik er gewoon vanuit moet gaan dat het goed gaat. Als het wel mis gaat, dan zien we dat dan wel weer.
Oh en zo herkenbaar met die buik. Mijn darmen rommelen ook heel erg, maar ik kan mijn buik gewoon niet inhouden en alles zit net iets strakker dan normaal. De komende weken maar niet te strakke shirtjes aan doen.

Ik slaap zo slecht, hebben jullie dat ook? Nu ben ik alweer vanaf half 6 klaarwakker. En dat terwijl ik gister een nacht van 4 uur had.
Vandaag nog vrij gelukkig.
Verder beginnen mijn borsten wat gevoeliger te worden.
Mamavaneenboefje wat heftig dat je al zo vaak teleurgesteld bent. Hopelijk is dit wondertje een Plakkert. Welkom!! Mag je gezien je geschiedenis eeeder komen of weet je dit nog niet?

misschesire welkom. Wat een opluchting dat het uiteindelijk toch is gelukt zonder al teveel bombarie! Kan me voorstellen dat jullie terughoudend zijn. Misschien heeft het gewoon even tijd nodig. Of een eerste echo met kloppend hartje voordat jullie echt kunnen ademen. Succes en gezellig dat je hier mee schrijft! En dat je kleding al strakker zit, das vlug! Maarja bij iedereen Is dat natuurlijk anders. Ik merk hier nog niks maar heb dan ook veel stretch broeken die rondom Mn middel normaal al niet heel strak zitten dus kan wel even vooruit.

zandkasteel welkom!!! Nog even spannend voor jouw tot je NOD, en uiteraard tot alle andere deadlines. Want laten we eerlijk zijn... das misschien nog wel veel spannender.

Ik zit te wachten tot ik naar de huisarts mag, hopelijk meteen actie want heb zojuist gegoogled *dom dom dom dom* en wat horror verhalen gelezen over de gevolgen vab subklinische hypo in het begin van de zwangerschap. Kl*te google altijd, is echt funest voor je gemoedstoestand. Anyway: to be continued. :confused:

update bezoek aan huisarts gehad en zoals verwacht bloed geprikt. Over 2 dagen uitslag, als de waardes achteruit gaan medicatie starten als de waardes stabiel blijven doen we niks. Sowieso elke maand blijven prikken. Dus nog even spannend tot vrijdag.
anoniem_642d71fe7ebe0 wijzigde dit bericht op 02-01-2018 08:11
Reden: Update
15.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@LouiseMaria, ben benieuwd wat er uit de uitslag van het bloedprikken komt.

Ik heb vanmiddag de eerste aankopen gedaan, ik kon het niet laten liggen :-D. een knuffeltje en een pakketje met rompertjes. Súper klein, maar zo leuk!
Verder neemt het weeïge gevoel af en toe wat toe, al heb ik ook momenten dat ik me echt top voel en nergens last van heb.
Herkennen jullie het dat je niet zo goed weet wat je wil eten? Waar je zin in hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven