Cytotec

09-01-2018 13:42 26 berichten
Blijft bizar om dit in een zwangerschapspijler te plaatsen, maar oké.

Ik heb cytotec gehad om mijn missed abortion op gang te brengen. Ik ben best wel zenuwachtig en zie er als een berg tegenop. Zijn er dames die hun verloop met cytotec willen delen?

Ik heb echt het idee dat het 2 dagen enorm bloedbad gaat zijn en bij elke nies, kuch of draai alles naar buiten gutst. Is dat ook zo? Of zoals ik hoop na inbrengen na een paar uur krampen, dan flink wat bloed, stolsels en meuk en dan word het al minder?

Ik ben ook alleen thuis vandaag dus ben als de dood dat het niet stopt met bloeden ofzo :(
Ik heb geen ervaring, maar ik wil je wel even sterkte toewensen. :redrose:

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Geen medicatie gebruikt, bij mij kwam na een missed abortion het uiteindelijk zelf op gang. Maar het verschilt echt per persoon, hoeveel weken je zwanger was etc. Ik heb zelf heel lang zwaar gebloed en 1 nacht enorme pijn gehad maar nooit het "kraan open" effect gehad wat je soms hoort.
Alle reacties Link kopieren
De eerste paar uur veel krampen en bloeden (sorry voor de gore details maar ik denk dat je dat graag wil weten: klonters). Na de fase met stolsels en krampen gaat het over in een gewone heftige menstruatie (dag 2 en 3 vrij veel, dag 4 minder en vanaf dag 5 'normaal'). Die 'menstruatie' duurde bij mij langer dan normaal, twee dagen extra. Ik heb die eerste dag vooral veel op het toilet gezeten met een iPad binnen bereik en comfortabele trui en dikke sokken.

Ik moest iedere dag mijn temperatuur opnemen en bij aanhoudende heftige krampen of koorts gelijk bellen. Dat is niet gebeurd dus ik kon op dag 3 weer gaan werken, wat wel fijn was (vond ik dan).

Sterkte.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Allereerst wil ik jullie sterkte wensen.

Ik heb de cytotec 's avonds genomen en er de hele nacht krampen van gehad, net als weeen. Daarna zette de bloeding door. Na 3 dagen nog steeds erg veel bloedverlies en grote stolsels ben ik op controle geweest bij de gyn. Er zat nog weefsel wat niet af was gekomen en daardoor blijf mijn baarmoeder zo reageren. Ze hebben geprobeerd het weefsle eruit te halen , maar dat lukte niet. De dag erna ben ik alsnog gecurreteerd. Omdat ik best wat bloed had verloren duurde het lichamelijk uiteindelijk 1,5 week voordat ik weer wat energie terug had. (geestelijk was ik eerder klaar ermee dan lichamelijk) Al met al geen positieve input vanuit mij, sorry.
Dankje, ik vind het fijn om realistische verhalen te horen. Verder vind ik niet echt verhalen waar ik wat aan heb.

Ik was 10 weken toen we hoorden dat het niet oké was, het vruchtje was 6 weken en de vruchtzak 8 weken. Gisteren de mifigyne genomen en al wat krampen gehad maar meer niet.

Stolsels etc is allemaal oké dat verwacht ik ook wel, ik hoop alleen niet dat het uren/dagen duurt met stromen. Had altijd een vrij heftige menstruatie dus ik hoop dat het daarbij blijft vanaf morgen ofzo..
Pb!
Zaterdagavond ingebracht.
Zondagochtend vroeg krampen en bloedverlies. De hele dag door beetje kramp gehad. In de middag geen bloedverlies meer.
Zondagavond nogmaals ingebracht. Nergens last van gehad.
Vrijdagmiddag vruchtje en vruchtzakje pijnloos op wc verloren.

Hele week af en aan beetje bloedverlies
Fruity heb je er een week over gedaan in totaal? De gynaecoloog belt mij donderdag en als ik het dan nog niet verloren ben moet ik een curettage.. Morgen nogmaals pillen als het niet heeft gewerkt.
Springtouw; ja. Zaterdagavond laat begonnen en vrijdagmiddag rond 4 uur vruchtzakje inclusief vruchtje (in zn geheel) verloren.
Maandag erop had ik controle bij gyn, ze was bang dat ik niet alles kwijt was omdat ik er zo lang over gedaan heb. Maar ik was toch echt helemaal schoon.
En zat meteen weer in mijn normale maandelijkse cyclus ritme.
Gyn gaf wel aan dat dat best bijzonder was ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier cytotec bij missed abortion bij 17 weken. Dat was uren lang krampen/weeen, toen alles in 1x verloren en daarna nog wat nabloeden als een normale menstruatie. Was wel in het ziekenhuis - voelde me er erg veilig (los van de overige emoties).

Ook ervaring met een spontane miskraam bij 7 weken, dat was echt úren (=6 uur) lang de kraan open - als in stolsel van 5 cm, grootste maandverband dat binnen half uur overstroomt, niet kunnen lopen van de pijn, op het punt staan van flauwvallen. Na die ellendige avond&nacht was nog niet alles er uit en moest ik gecurreteerd worden. Toen was het gelukkig wel in 1x klaar. Maar dat (zowel zo'n miskraam als curretage) hoop ik echt nooit meer mee te maken.

Mocht ik het ooit nog eens meemaken - dan ga ik weer voor cytotec.

Elk lichaam is anders, je weet niet hoe het jouwe reageert. Enige wat ik je kan aanraden is om genoeg rust te nemen, ook als je denkt dat het wel weer gaat. Je lichaam krijgt een opdonder - geef het de tijd om bij te komen.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte spingtouw!

Ik heb afgelopen november iets soort gelijks gehad. Ik was ook 'bang' voor de cytocec, maar wilde er ook snel van af en geen curretage. Bij mij was het dus helemaal niet pijnlijk. Wat krampen gehad (pas na een paar uur, stelde niet heel veel voor), stolsels verloren ook een paar uur later en ook weer met tussenpozen van een paar uur. Pas een week later de 'rest' van de stolsels en was het klaar. Al met al totaal niet pijnlijk, meer een langdurend verhaal.
Het is nu anderhalf uur geleden dat ik ze heb ingebracht en flinke golven van pijn, dus ik denk dat pijnloos het niet gaat worden. Hoeft ook niet, als het er maar uitgaat.

Denk wel dat ik vriend vraag thuis te komen van zijn werk. Hoewel ik er vrede mee heb dat het vruchtje niet meer leeft doet het toch heel veel met me.
Alle reacties Link kopieren
Nou hopelijk is het er dan allemaal snel uit! Tuurlijk vraag je je vriend om thuis te komen, het is niet niks allemaal :hug:
Alle reacties Link kopieren
Springtouw, mijn duimen draaien voor je dat het snel gaat.
Hoe gaat het springtouw?

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid; waarom heb je de cytotec ingebracht zonder je vriend in de buurt?
Gister flink pijn gehad, vriend is alsnog naar huis gekomen om 8u.

Normaal gesproken ben ik iemand die graag alleen is op moeilijke momenten, dus ik had verwacht dat het nu ook zo zou zijn. Het was alleen 360 graden anders en wilde juist alles behalve alleen zijn. Had dus echt verwacht dat ik het liefst alleen zou zijn na de cytotec, vandaar dat vriend gewoon was gaan werken.

We hebben om 9u nog naar de seh gebeld omdat er 2 tabletten uit waren gekomen, scheen normaal te zijn en ze hadden wel gewerkt zei de gynaecoloog van dienst.

Ik vraag me af of alles eruit is. Met tijden nog flink krampen, verlies bloed en stolsels maar niet overmatig veel. Ik zou een vruchtje van 5mm en een vruchtzak van 3 a 4 cm moeten verliezen maar ik geloof niet dat dat al is gebeurd.

De seh zei dat k vandaag moest bellen zodat ze konden besluiten of ik de andere 4 tabs moet gebruiken en als dat moet dan blijft vriend wss wel gewoon thuis :)
Alle reacties Link kopieren
springtouw, hoe is het verder gegaan?
Ik heb de andere 4 tabs nog moeten gebruiken en weer krampen gehad. Stukken minder als de eerste keer, maar toch niet veel gebloed. Minder dan bij een normale menstruatie. Ik vraag me dus ook af of het allemaal wel eruit is gekomen. Ik betwijfel het. Nog steeds krampen elke keer dus ben er echt niet gerust op. Vandaag een belafspraak met de gynaecoloog en dan zal ik het wel verder horen.
Alle reacties Link kopieren
ah dat is vervelend. Anders erop aandringen dat je wil dat ze het controleren of alles weg is? sterkte!
Ik heb morgen indd een echo, ze hebben net gebeld. Ze kunnen nu niet zien of alles weg is maar wel of het vruchtzakje weg of los is. Aangezien er nu nog stolsels en bloed horen te zijn. Teminste dat zei de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest vanochtend om 4.30u 2 cytotecpillen inbrengen, ter voorbereiding van de curretage.
Ik ben om 8.30u gecuretteerd.
Alles is goed gegaan..
Vrijwel geen pijn en een paar druppels bloed..
Succes meid 😘
Fijn dat de curettage bijna pijnloos is gegaan en je niet veel bloed verliest. Het is al een week geleden dat ik het vruchtje en de rest verloor :) lichamelijk is alles alweer voorbij en vorige week vrijdag bij de echo bevestigd dat alles weg was en dat wat we hadden opgevangen indd ons kindje was.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat het mee is gevallen met bloeden... knap van je dat je dit kon met medicatie.. zal vast erg moeilijk zijn geweest..
Nu kunnen we het een plekje geven..

Sterkte meis 😘
Sterkte!!

Ik heb Cytotec 's avonds rond 10 uur ingenomen, 's nachts om half 3 last gehad van krampen in onderrug en buik. Daarna flink gebloed ook met stolsels (tip: leg een handdoek of zo'n bedplas lakentje in bed). Morgen is het een week geleden en het bloedverlies wordt nu minder. Aanstaande dinsdag controle-echo bij de gynaecoloog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven