Ivf/icsi 2018

18-01-2018 10:09 8 berichten
Hallo allemaal!

Ik zoek me rot op internet/forums om met bondgenoten (ok, lotgenoten ook goed) te kletsen over zwanger worden dmv ivf/icsi.. Het enige wat ik kan vinden zijn overal berichten tot 2007, daar kan ik niet zo veel meer mee..
Zou het zo fijn vinden om ervaringen te delen of lekker van me af te kletsen (of zeuren..) en gezien alle wachtrijen in ziekenhuizen kan ik me niet voorstellen dat wij de enigen zijn..

Ik zal me even voorstellen, ben 29 jaar en getrouwd. Woon samen met mijn man en zoontje (uit een eerdere relatie) van 8..
Wij proberen inmiddels bijna 3 jaar een kindje samen te krijgen maar helaas nog zonder resultaat.. Nu na 7x IUI en ruim 1,5 jaar hormonen slikken/spuiten/inbrengen zijn wij deze week begonnen met de voorbereidingen voor ivf.. En ik vind het spannend!!

Zijn er meer vrouwen die hier ervaringen mee hebben? Of vrouwen die dit al hebben meegemaakt die goeie tips hebben?! Tell me, graag!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo SteefSteef,

Ik zoek mijzelf ook rot naar forums die recent zijn, ik heb wel oudere topics gelezen maar vraag me dan wel af of er in de tussentijd misschien nog dingetjes zijn aangepast van de behandeling van nu

Ik ben nu bezig met mijn eerste ICSI behandeling en ik krijg vandaag te horen wanneer de punctie zal plaatsvinden, ik vind het superspannend en ik wil me goed voorbereiden omdat ik nogal kleinzerig ben en op internet ook lees over nare ervaringen maar dat het wel bij iedereen anders is.

Ik lees ook graag mee voor goeie tips en vrouwen die dit hebben meegemaakt.

Groetjes xx
Hoi Shannonlove,

Ik krijg dus geen melding als er een reactie is (geen idee of ik dat moet instellen ofzo Haha) maar zie dus nu pas je reactie.. Had ook al op t andere gesprek gereageerd maar zal, nogmaals ;), voor je duimen morgen! Ben benieuwd hoe je het ervaart..
Hoi,

Hier een succesverhaal van ivf.
Wij zijn zelf anderhalf jaar bezig geweest zonder succes, de mmm in gegaan, eileiders waren niet doorgangkelijk dus wij hadden 2 opties.
Een operatie om de eileiders weer open te maken maar met het risico dat het binnen een week weer verkleefd kon zijn.
Of ivf. Wij hebben eigenlijk meteen besloten dat wij voor ivf zouden gaan.

Afgelopen zomer gestart met de pil, vanaf toen is het voor ons gevoel best snel gegaan.
Vond mezelf prikken soms best heftig omdat de decapeptyl meestal een botte naald had.

De punctie vond ik 100% mee vallen, voelde me alleen misselijk door de morfine. Maar ik heb geen pijn gehad tijdens de punctie.

Het meest lastige van het traject vonden wij het wachten, zeker na de terugplaatsing.

Wij hebben het geluk gehad dat het met de eerste verse terugplaatsing meteen raak was.
Ik ben nu 18 weken zwanger.

Ik hoop dat jullie snel volgen, veel succes!
anoniem_362788 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 09:45
4.97% gewijzigd
Op fb is een besloten groep: freyaeerstekindwens. Je bent welkom!
(Ik ben ook bezig met ivf)

Edit: ik zie dat je al een kind hebt. Dan is bovenstaande niet de goede groep voor jou. Dan kun je op fb naar de groep freyabeslotenmet (voor lotgenoten met kinderen)
Hallo,

Wij zijn eind vorig jaar begonnen met IVF. Helaas is de verse terugplaatsing mislukt. Binnenkort gaan wij voor de eerste terugplaatsing van een cryo.

De spuiten van alle hormonen is mij achteraf erg mee geval. Wel had ik een overstimulatie waarvan veel klachten.

Het ergste vond ik toch wel de wachtweken na de tp. En dan met name de tweede week! Wat een crime is dat. En dan ben ik toch wel een erg nuchter persoon.
Binnenkort echo en dan horen we wanneer het weer gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
hallo wij zijn begonnen met 2x iui daarna hoefde wij niet meer verder te gaan met iui mijn man heeft weinig zwemmers we zijn meteen over gegaan na icsi ze zeiden tegen ons ivf heeft geen zin bij u. Ik heb nu een punctie achter de rug onder narcose heb ik die gehad daarna heb ik bijna 3 dagen flinke pijn gehad in me buik.
Alle reacties Link kopieren
Dames, er is hier op Viva een topic - zwanger worden met IVF/ICSI deel 6. Voel je vrij om je daar aan te sluiten.

Hier een succes verhaal: na 2 ICSI pogingen, dubbele terugplaatsingen en 2 vroege miskramen ben ik 17 weken geleden moeder geworden.

Ik vond het fysieke aspect niet moeilijk, mentaal is het gewoon zwaar, ook de hoop, wanhoop, de teleurstellingen, etc.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven