Uitgerekend in mei/juni/juli 2018 (zonder fb)

18-01-2018 13:39 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey mede-zwangeren!

Voor de zwangeren die niet graag meedoen aan een Facebook-groep, geen Facebook hebben of hun account hebben gedeactiveerd is er nu een ouderwets kletstopic.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Yana87 30 Tweede 13 mei 2018 Jongen! :duckie: BAM
Fragolisa 32/34 Eerste 2 juni 2018 Jongen! :duckie:
stripverhaal 28/33 Derde 20 juni 2018 25-01 20-wkn echo :heart:
Bloemetjesolifant Tweede eind juni 2018 Jongen! :duckie:
Morgenstond 28/29 Tweede 3 juli 2018 Jongen! 13-mrt controle :duckie:
leyla18 29/34 Eerste 29 juli 2018 Meisje! 12-03 20-wkn echo :heart:
Channie165 Eerste 30 juli 2018 :heart:
Angela79db 38 Derde eind juli 2018 :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:48
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.40% gewijzigd
TO trapt af:

Ik ben 32, mijn man is 34 en wij verwachten 2 juni ons eerste kindje (nu dus week 20+5). Het is een jongetje en alles zag er goed uit op de 20-weken echo! Hij is inmiddels ook al flink aan het draaien en schoppen in mijn buik.

Ik hoop op veel aanmeldingen!
Kijk, leuk! Ik schreef bij mijn 1e ook ooit mee, maar daar werd ook een faceboekgroep opgericht, en ik blijf liever een beetje in de anonieme luwte. Hier zwanger van de 2e, ruim 17 weken nu, en over 3 weken de SEO. Dan weten we ook wat 't wordt :). Dochter is nu bijna 15 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik kom graag meeschrijven.

Ik ben 28 en mijn partner is 33.
Momenteel ben ik 18+1 (20 juni uitgerekend).
25 januari heb ik mijn 20 weken echo (het is nog niet helemaal zeker, maar waarschijnlijk willen we niet van te voren weten wat het wordt (partner is er nog niet helemaal uit of hij het wel of niet wil weten)).
Dit wordt ons derde kindje, de andere twee zijn 5 en 3.
Leuk, welkom! Ik heb jullie toegevoegd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben 38 en zwanger van de derde en eind juli uitgeteld.
Mag ik meedoen?😇
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat de groep ook langzaam naar Facebook! Ik zou graag mee willen schrijven, wel pas eind juli uitgerekend dus later dan jullie, kan ik dan ook mee schrijven?
Wat mij betreft wel, ik zal me er niet aan storen :). Hier begin ik de gup steeds meer te voelen, dat vind ik een van de weinige echt leuke dingen aan de zwangerschap. Verder vind ik er niet zo veel aan - ondanks dat ik niet mag klagen, want ik heb geen last van misselijkheid of lichamelijke ongein. Ik vind baby's heel leuk, maar zwanger zijn.. Mweh. Herkenbaar?
Ja natuurlijk, hoe meer zielen, hoe meer vreugde! Welkom Angela en Leyla! Hebben jullie al kinderen? En op welke datum zijn jullie uitgerekend?

Ik heb net met manlief lopen brainstormen over hoe hij mij het beste kan steunen tijdens de bevalling. Hij is bang dat ik heel onaardig word (ik word een beetje agressief van pijn), maar ik denk dat ik in mezelf gekeerd raak. Ik hoop dat ik goed kan relativeren, dat kan ik sinds ik zwanger ben alleen maar beter. Ben juist veel zachtaardiger geworden door de hormonen. Ik vrees dat hij gaat bevriezen, maar ik hoop dat hij lekker enthousiast ongegeneerd meedoet met de verloskundige.

Hoe hebben jullie dat ervaren bij voorgaande bevallingen?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig!
Voor mij is het de eerste, spannend! Ik ben op 29-07 uitgerekend. Ik heb 12 maart de 20 weken echo. Op dit moment wacht ik nog op de uitslag van de nipt, ik ga er vanuit dat het deze week komt.

Fragolisa hier geen ervaring met bevallingen dus.. ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn en hoe ik ga reageren. Ik kan soms best fel zijn maar heb het gevoel dat ik op zo'n moment juist heel stil ga zijn.

Bloemetjesolifant, ik weet niet of ik zwanger zijn echt heel leuk vind, tot nu toe geniet ik wel van de enthousiaste reacties enzo maar het feit dat ik alles rustiger aan moet doen, heb ik nog wel wat moeite mee.
Ik dacht dat ik zwanger zijn verschrikkelijk zou vinden. Dat was voor mij bijna een reden om geen kinderen te willen. Ik hou niet van aandacht, ik hou niet van tuttig gedoe, ik vond het idee van je lichaam moeten delen met een ander echt huiveringwekkend en ik gruwelde van de hormonale stemmingswisselingen waar je over hoort. Nu ik zwanger ben voel ik me heerlijk. Mensen doen allemaal heel erg positief en vrolijk tegen me, ik ben juist heel erg stabiel maar ook zachtaardiger en socialer dan voorheen. Ik voel meer liefde voor mijn man (of ben me er meer van bewust). Ik vind het gezellig om de kleine te voelen schoppen tijdens saaie vergaderingen en ik leef gezonder dan ooit. Ik kan er dus echt van genieten. Had ik nooit verwacht.

Ik merk wel dat een nacht te kort slapen er extreem inhakt. Als ik minder dan 6 uur geslapen heb ben ik geheid aan het huilen de volgende dag. Dat is gelukkig nog maar zelden gebeurd, ik ben 95% van de tijd vrolijk en opgewekt. En ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik geen last heb gehad van misselijkheid of hoofdpijn in het eerste (saaie en tegelijkertijd zenuwachtige) trimester, alleen zere borsten.
Wat fijn dat het zo goed uitvalt, Fragolisa! Ik ben sowieso meer emotioneel tijdens m'n zwangerschap (en dat vind ik erg vervelend), en ik vind het ontzettend irritant dat ik in alles een beetje belemmerd ben (eten, bewegen, drinken, dingen doen, plannen maken - alles). Dus ik zal blij zijn als 't gedaan is :). Bevallen daarentegen vond ik prima (kijken of dat weer zo gaat): ik keerde in mezelf, man wist precies wanneer hij wel en niet wat moest zeggen, en ik heb een prima bevalling gehad. Wel veel bloed verloren, dus nu een plaatsindicatie (in ziekenhuis met eigen verloskundige, maar dus niet poliklinisch). Gaat vast goedkomen :)
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa, inderdaad fijn dat het zo uitvalt! Zo kan alles anders zijn dan je je in eerste instantie voorstelt hè? Ik dacht van te voren dat ik een buik vreselijk zou vinden, en dat zal aan het einde ook vast, maar ik kon mij moeilijk voorstellen dat het zo zou groeien, nu steeds meer.
Ik ben ook ontzettend emotioneel geworden, jeetje. Ik kan mij echt om veel dingen druk maken en de tranen staan al om de meest debiele dingen in mijn ogen.

Ik heb vandaag een goede nipt uitslag gekregen, zo blij!
Hoi,

Ik schrijf ook mee in het zwanger geworden na ivf topic maar ik zou het leuk vinden om hier ook mee te schrijven.

Ik ben vandaag 18 weken en 2 dagen zwanger en mijn uitgerekende datum is 25 juni.

Het is mijn 2e kindje (eerste kindje is al een puber) maar mijn eerste (en laatste) met mijn huidige vriend.

De eerste weken van mijn zwangerschap ben ik extreem misselijk eerst met 5 ziekenhuisopnames.
Vanaf week 14 gaat het prima en kunnen wij eindelijk genieten.

En ik hoop dat ik de kleine heel snel ga voelen in mijn buik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal' wat leuk dit onderwerp:) mag ik nog meedoen? Ik ben momenteel 13 weken zwanger en 30 juli uitgerekend. 🎉Van ons eerste kindje.

Tot nu toe soms beetje pech gehad met misselijkheid in het begin,ziekenhuis opname door uitdroging en nu een te hoge bloeddruk:( sinds deze week overgedragen aan de gynocoloog in het ziekenhuis en medicatie gekregen om m'n bloeddruk naar beneden te krijgen.

Maar verder Haha super leuk en heb er heel veel zin in om "het " te voelen en ben benieuwd wat het geslacht is.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik zou ook graag mee willen kletsen.
Ik zat in een mei groepje, maar dat is deels verhuist naar facebook. Ik was op zoek naar een actiever ‘uitgerekend in mei’ kletsgroepje, maar kon alleen deze vinden :)
Dus ik hoop dat ik mee mag doen. Ik ben 13 mei uitgerekend (ben nu 24.6 weken), iets vroeger uitgerekend dan jullie dus.

Over mezelf.
30 jaar, 2de kindje, een jongetje. Eerste is nu 20 maanden (meisje).
20 weken echo gehad en alles was goed.
Van de week bij de vk (ik volg de verloskundige zorg in een groep) en ze vond de baby een beetje groot.

In het begin last van extreme misselijkheid (net als jullie channie en anoniem), vanaf week 6 misselijk, 5 ziekenhuisopnames ivm uitdroging. Vanaf week 16 ongeveer gaat het beter. Nog wel aan de meds hiervoor en daarom onder controle van de gyn.
Die wilde over 3 weken een groei echo maken, 16 feb. Stiekem wel leuk maar ook wel spannend.

Owjha, en ik ben bewust alleenstaande moeder. Zijn beide van dezelfde donor, wel iemand die ik in het echt ken, maar verder weinig contact mee.

En zwanger zijn, bleh, na die misselijkheid zit ik nu dicht tegen een prenatale depressie aan. Vind het zwanger zijn maar niets. Hoewel ik de baby nu heel veel voel, is dat soms heel irritant maar soms ook wel fijn. Kan nu gelukkig wel weer genieten van kleine dingetjes. Alle baby spullen ga ik weer van zolder halen en uitzoeken. Nieuwe baby kleertjes kopen enz. Dus er zijn gelukkig nog goede momenten.
Hey Yana en Channie! Welkom!

Channie, oh wat spannend, hoop dat ze je bloeddruk goed onder controle krijgen de komende tijd! Wanneer is jouw 20 weken echo?

Yana, je bent maar twee weken verder dan ik, verschil valt dus wel mee :)
Jeetje, 5 opnames, wat veel! Geen wonder dat je dan niet echt kunt spreken van een roze wolk... Heb je bij de vorige ook last gehad van depressieve klachten? En heb je de verloskundige al verteld hoe je je voelt?
Alle reacties Link kopieren
Idd fragolisa, scheelt niet heel veel met jou :)
Ja bij de eerste ook zo misselijk en daarna ook een dipje. Ben daarom ook ingeleid met 40 weken. Hoop dat ik het nu wel kan volhouden totdat hij zelf besluit te komen.

Vk weet ervan en gyn ook. Ik heb zelf een eigen therapeut waar ik al een tijdje bij zit. En ik loop nu ook bij de pop-poli, dat is speciaal voor zwangere vrouwen met psychische klachten. Dus genoeg hulp.
Daarbij heb ik zelf in het verleden ook depressies gehad, dus ik weet wel een beetje hoe ik moet handelen. Maakt het er niet leuker op, maar het is te doen.
En na de geboorte van de eerste was ik zo blij en zo gelukkig. Toen kwam die roze wolk wel, dus daar vertrouw ik nu ook maar op.

Ben zo vrij geweest om iedereen even in de tabel te zetten..
Wat vervelend dat je psychische klachten hebt Yana, dat lijkt me een nare stempel drukken op je zwangerschap, ondanks dat je 'verstandelijk' wel weet dat het over gaat en je je wilt verheugen op je baby. Mweh.

Hier momenteel weinig nieuws, baby schopt regelmatig, en ik heb 't gevoel dat mijn buik de afgelopen week een groeispurt heeft gemaakt. Waar ik vorige week nog zei dat mijn vriendin (4 weken verder) zo immens gegroeid was en ik hoopte dat dat bij mij nog even weg zou blijven, heb ik nu opeens echt een zwangerbuik. Mag ook wel, ben bijna op de helft, maar toch.. Hij zit steeds vaker in de weg!
Alle reacties Link kopieren
Nee, de zwangerschap is idd geen roze wolk. Maar het gaat weer over, daar houd ik me aan vast. Nog maar 3,5 maand :)

Herkenbaar van die groeispurt, dat had ik paar weken geleden ook. Kan hard gaan ineens he. Al valt het in de weg zitten hier gelukkig nog mee.
Alle reacties Link kopieren
Channie welkom, wat vervelend om te horen dat je last hebt van zoveel misselijkheid. Gaat het ondertussen al wat beter? We zijn rond dezelfde datum uitgerekend, leuk!

Yana ook welkom! Wat vervelend zeg, zoveel ziekenhuisopnames, wauw! Wat heftig die emoties allemaal, ik hoop voor je dat straks de mooie roze wolk (/blauwe:)) kan ervaren.

Bloemetjesolifant Wat lijkt mij dat mooi om te ervaren om de baby te voelen. Ben benieuwd wanneer dat bij mij komt. En ook wanneer de buik zo begint te groeien, ik heb nu alleen een bolletje, kan ook zijn dat mensen denken dat ik dikker ben geworden;)

Hier gaat verder alles redelijk ok, ik heb maandag de geslachtsbepalende echo, vind ik erg leuk. Verder veel afspraken en controle om mijn vertrouwen na de miskraam wat op te krikken :) Het gaat steeds beter maar merk dat ik de zwangerschap nog steeds niet eruit gooi, maar afwachtend blijf. Wellicht wordt dat de komende weken beter!
Alle reacties Link kopieren
Dat voelen komt vanzelf Leyla, ik had eerst nog het idee, is dat de baby of mijn darmen. Het begint zo klein, maar dat wordt vanzelf duidelijker!

Dat buikje ook, ik ben hopelijk toch net die fase voorbij dat mensen zullen denken (denk ik dan) is ze zwanger of is ze dik.. altijd lastig. Heb daarom mijn zwangerschapsketting ook veel gedragen, is dat in elk geval duidelijk :)

Fijn dat het oke gaat. Spannend maandag!!
Heb je een voorkeur of miss een voorgevoel? Ik wilde de eerste keer wel graag een meisje, en dat kreeg ik ook. En nu zei ik voor de zwangerschap al, de volgende wordt een jongetje, haha! (Hoewel ik nog steeds wel kleine voorkeur voor een meisje had, een echt meiden gezin, ben ik nu gelukkig ook heel blij met een jongetje.)
Fijn dat je ook wat extra afspraken hebt, kan me je onzekerheid wel goed voorstellen. Ik heb heel erg geleefd naar de 24 weken, dat het kindje levensvatbaar is. Zegt nog niet veel eigenlijk, maar voor mij wel een soort van grens. Mocht er nu iets zijn, of het kindje komen, dan heeft het nog een kans.

Ik denk dat er vast meer vertrouwen zal komen, maar de onzekerheid blijft toch ook altijd wel een beetje denk ik. Ook al de baby geboren is..

Hoe gaat het met de rest?
Ik zit vandaag op 23 weken :cheer2:
De kleine beweegt goed, sommige dagen wat minder, sommige dagen wat meer. Je kunt het zelfs van de buitenkant zien bewegen, dus man is ook helemaal blij.

Verder niets te klagen, buik groeit mooi en ik ben emotioneel heel stabiel.
Nu gaan we een commode en ledikantje kopen, binnenkort ook de kinderwagen. Spannend!!
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 11:34
Reden: Ik ben herkend
39.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoera :cheer2: 23 weken, dat schiet al op.

Maar wat balen van je kaak zeg, mag ik vragen wat er dan is?
Lijkt me niet fijn zo, is er wel zicht op verbetering binnen korte tijd?

Ah leuk hoor, spulletjes kopen!
Daar kan ik nu ook wel van genieten. Baby kamer bij jullie al klaar, als in geschilderd enz?

Hier komt de kleine bij mij op de kamer te liggen. Dochter heeft eigen kamertje, waar de commode ook staat. Maar heb nu een kastje in mijn slaapkamer, waar alle kleertjes en spulletjes en luiers in liggen. Dus hoef ik hopelijk niet elke keer naar de kamer van dochter te gaan.
Ik heb nog een 3de slaapkamer (logeer / kleedkamer), maar weet nog niet wat ik straks zal doen. Wie waar gaat slapen, miss de kids samen, miss toch apart. Voorlopig beeb bij mij :flirting:
(Heb toch geen partner om rekening mee te houden, dus dat is wel lekker makkelijk.)
De kleine komt eerst bij ons op de kamer, we hebben onze (veel te grote) slaapkamer daar mooi voor opgeknapt.

Wat er precies aan de hand is vertel ik liever niet ivm herkenbaarheid, maar het is te vergelijken met een gescheurde meniscus. Gelukkig zit er wel verbetering in: ik ben vannacht voor het eerst niet wakker geworden van de pijn, en heb vandaag voor het eerst alleen paracetamol gehad en niets anders erbij :yes:

Lijkt me wel zwaar om in je eentje te zorgen voor een kind, en straks zelfs voor twee. Heb je wel een sterk sociaal netwerk dat je kan helpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven