Miskraam-groep Eind 2017- begin 2018

18-01-2018 16:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan al veel miskraam groepen , maar die bestaan al langer en sommigen zijn daar alweer zwanger.
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.

Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meepraten.
Dec 2015 miskraam. Jan 2016 weer zwanger en dichter geboren in oktober.

Augustus 2017 missed abortion bij ruim 8 weken. Leeg vruchtzakje al mis gegaan bij 4 weken. Curretage gehad. Maar is me zwaar gevallen. Twijfel iedere maand of we wel door moeten gaan voor 2e. Bang voor nog een miskraam en uitgerekende datum komt snel dichtbij.

Ik word over paar maanden 35 en mijn man 39. Leeftijd speelt bij ons ook wel mee
Alle reacties Link kopieren
Hey.

Ik vind het ook fijn om met vrouwen te praten die hetzelfde hebben meegemaakt om het allemaal te verwerken.

Ik ben 26 en heb deze week een miskraam gehad. Bij de eerste echo 2 weken geleden was een leeg vruchtzakje te zien. Op moment van de echo zou ik 9 weken zwanger moeten zijn maar aan de grote van het vruchtzakje te zien is het gestopt met groeien bij de 6e week.

Vorige week heb ik tabletten gekregen van de gyn om de miskraam op te wekken. Echter de nacht na de afspraak bij de gyn begon ik hevig te bloeden en ben ik veel stolsels verloren, zonder enige medicatie genomen te hebben nog. Ik ben hier best van geschrokken als ik eerlijk ben. Het leek net een scène uit een horrorfilm. Overal lag bloed..
Na ongeveer 4 uur lang op het toilet te hebben gezeten was ik in staat om zonder alles onder te bloeden even in bed te kunnen liggen, al was dat van korte duur. Opeens kreeg ik weer veel kramp en verloor ik weer veel bloed en stolsels! Na deze gebeurtenis hoopte ik dat m’n baarmoeder nu wel een keer leeg mocht zijn.
De dagen erna had ik redelijk nog wel wat bloedverlies maar dit was nog redelijk te doen met grote maandverbanden.
Nu gisteren, 5 dagen na het bloedbad voelde ik tijdens het boodschappen doen iets uit me glijden (sorry voor alle vieze details)
In eerste instantie dacht ik gewoon dat het heel veel bloed zou zijn en ben snel naar huis gehaast.
Thuis gekomen gelijk naar het toilet gerend en ik zag daar (denk ik)?! het vruchtzakje!
Ik was hier zo van geschrokken! Dat dat na al die dagen er nog zat! Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt?

Nadat dit gisteren is gebeurd bloed ik ook nauwelijks meer dus ik heb goede hoop op een lege baarmoeder nu..
Morgen een echo om het te checken..
Alle reacties Link kopieren
He meiden, vlak voor kerst heb ik een miskraam gehad. Op de donderdag kreeg ik te horen dat met 9 weken gestopt was met groeien en ik had eigenlijk 12 weken geweest. Medicijnen meegekregen om het op te wekken.

Op zondag begon het spontaan. Ik voelde iets knappen en er was idd heel veel bloed. Later bij de nacontrole begreep ik zelfs te veel. Gelukkig heb ik het vruchtje zelf niet herkend, daar was ik erg bang voor. Aan de andere kant vind ik dat ook wel naar, dat ik het niet gezien heb. Ik heb wel een ijzerkuur gekregen. @bulbasaur wellicht iets om te laten checken. Bij de nacontrole bleek alles weg, alleen nog wat rommelig in de baarmoeder, maar geen restweefsel. Tot vorige week heb ik licht nagevloeid. Dat is nu zo goed als over.

Het is mij ontzettend tegen gevallen. Enorm veel pijn gehad (ik herkende echt de weeën van mijn vorige bevallig). En de pijn lijkt natuurlijk erger, omdat ik er niets voor terug kreeg. Erg cru allemaal. Pfoe, ik vind het zelfs moeilijk om zo op te schrijven.

Ik mag nu 3-6 maanden niet zwanger worden ivm het bloedverlies. Dus eerst herstellen. Niet leuk, want ik wil zo graag nog een kindje en een broertje/zusje voor mijn dochter.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je nu zo lang moet wachten konijnhangoor! Ik snap best dat je het moeilijk vind om erover te schrijven. Ik zit ook met tranen in mijn ogen.. hopelijk draagt dit bij aan de verwerking ervan..

Goed om te weten van die ijzerkuur. Zeker iets om even te bespreken morgen bij de gyn.

Ik kan ook niet wachten tot ik weer zwanger mag zijn! Dit was mijn eerste zwangerschap en het heeft bijna 1,5 jaar geduurd voor het raak was.. hopelijk gaat het nu wat sneller
Alle reacties Link kopieren
Ook ik wil graag meeschrijven als dat mag!
Heb een dochtertje van 2,5 maar heb afgelopen november een miskraam gehad inclusief curretage.
Vorige maand de eerste maand gehad dat we weer “mochten” van de gynaecoloog.
Helaas ongesteld geworden terwijl ik me heel zwanger voelde en zelfs een positieve test had...
Nu volgende week weer mijn ovulatie, heel spannend...
Geestelijk merk ik dat ik het vooral heel zwaar vind na de miskraam, of ik ooit nog een goede zwangerschap zal krijgen....

Dikke knuffel voor jullie allemaal! Het is zwaar :rose:
Alle reacties Link kopieren
:redrose: het is zeker zwaar, voor ons allemaal.

Soms kan ik er heel rationeel over praten en soms als iemand vraagt hoe de feestdagen waren, schiet ik vol.

@sprookje, wat een teleurstelling weer!

@allen hebben jullie na de miskraam getest om te kijken of alle hcg weg was?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad getest tot ik een negatieve zwangerschapstest had, zodat ik niet blij gemaakt werd met een “neppe” positieve test, echter ging het dus alsnog mis en was de test vals positief...
Dikke knuffel en erover praten is zó belangrijk! Tranen mogen er zijn, het is gewoon ontzettend zwaar! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb steeds getest de eerste miskraam was binnen 2 weken hcg weg. Bij de missed abortion duurde het 5 weken ongeveer.

Mijn lichaam is raar aan het doen. Vorige maand cyclus van 30 dagen en ziet er naar uit dat deze maand weer cyclus van 30 dagen is. Na de eerste miskraam had ik ook een cyclus van 30 dagen verder heb ik in mijn hele leven alleen maar lange cyclussen gehad van minimaal 32 dagen tot 2 maanden. Wel weer fijn zo’n korte maar ben het niet gewend.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie de weg naar dit topic gevonden hebben
Wat een verdrietige verhalen allemaal.
Soms word ik er ook wel echt neerslachtig van. Je kan bijna niet meer geloven dat het vaker goed gaat dan dat het misloopt
Ik zit nu 3 weken en 2 dgn na curretage en sinds gisteren ineens kramp en oud bloedverlies terwijl na curettage ik maar 1 dag gebloed heb
Ook hoofdpijn dus denk een beetje dat dit eerste menstruatie is.... wel erg snel
Ik hoop van wel Is even een fijn gevoel dat de baarmoeder schoon wordt gemaakt zeg maar
Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
@honing Dat is inderdaad wel snel zeg. Bij mij is de 24e de miskraam begonnen en sinds gister durf ik te zeggen dat het vloeien gestopt is. Ik ben heel benieuwd wannneer m’n cyclus weer op gang komt.

Af en toe ben ik erg neerslachtig. Of dan weer erg vrolijk, om ineens weer ergens (vaak een foto of situatie) erg verdrietig van te worden.

Het gaat inderdaad vaker goed dan niet (1 op de 4 zwnangerschappen is een miskraam), maar het verbaasd me hoeveel vrouwen een of meerdere miskramen hebben gehad. Ik ben er heel open in geweest en van veel kanten krijg ik ervaringsverhalen.
Dag allemaal,

Eind september gestopt met anticonceptie en half december had ik een positieve zwangerschapstest in mijn hand. Dolgelukkig maar vanaf het begin ook een knagend gevoel dat ik niet te enthousiast moest zijn.
1 januari, toen ik 7 weken dacht te zijn, kreeg ik wat bruin bloedverlies.
De dag erna mocht ik meteen komen voor een vervroegde echo en daar was een vruchtje van 5.5 weken te zien met een traag kloppend hartje en een vruchtzak van 7 weken.
Ik had toen nog meer het gevoel dat het niet goed zat en de verloskundige wilde nog 2 weken afwachten op een nieuwe echo.

In die 2 weken geen bloedverlies meer gehad dus afgelopen dinsdag naar de VK voor een nieuwe echo. Helaas was het vruchtje niet meer gegroeid maar de vruchtzak was wel al 8,5 week.
Een missed abortion dus.

Ben nog steeds heel misselijk en nu dus aan het afwachten of het op gang gaat komen.Maandag naar een voetreflextherapeute die het op gang kan helpen op aanraden van de vk. Als dat niet helpt door naar de gynaecoloog voor de Cytotec.

Ik voel me boos, gefrustreerd en vooral heel verdrietig omdat ik me nog steeds heel zwanger voel :"-(
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb op 18 dec bij mijn 8 wkn echo gehoord dat het met 5,5 week was gestopt met groeien. Geen verrassing, ik had al een voorgevoel. Ik heb al een kindje en had veel sterkere kwaaltjes toendertijd. Ik ben gelijk naar de gyn gegaan en heb cytotec meegenomen. Tot na kerst gewacht met innemen en intussen veel horrorverhalen gelezen online. Zag er dus enorm tegenop. Maar de pillen deden bij mij behalve wat buikkramp helemaal niets. Begin jan terug naar de gyn en inmiddels had ik wel licht bloedverlies dus besloten nog een keer cytotec te nemen om te kijken of we het toch zetje konden geven. Ik wilde echt geen curretage. Na twee dosis weer niks toen ik een dag later in de avond ineens om 22 uur lichte weeen kreeg en om 23 uur veel stolsels verloor op de wc. Om 00.30 uur in slaap gevallen maar werd om 6.30 uur weer wakker met weeen. Toen weer veel stolsels en uiteindelijk als laatste een grote vlezige klomp. Toen waren direct de weeen voorbij. Bloedverlies heeft bij mij een week geduurd. Ik ben nu in afwachting van mijn ovulatie. Druk met temperaturen en ovulatietesten zijn eindelijk een beetje normaal af te lezen, door de hcg sloegen ze vorige week steeds positief uit maar nu niet meer.
Vanmiddag bij de Gynaecoloog geweest gelukkig een hele vriendelijke, vrouwelijke arts.
Besloten om het toch te gaan opwekken met Cytotec aangezien er nog geen enkel seintje is dat het los gaat komen.
Morgenvroeg ga ik ze inbrengen, ben heel benieuwd!
Mijn vriend blijft thuis stel het wordt heel heftig ineens.
Alle reacties Link kopieren
@travel Dat is snel weer aan de slag. Ik heb zelfs niks getest. Het bloedverlies was een week over nu. Wel getwijfeld om het te doen. Hoe voelt het voor jou?

@foodies Sterkte.

Ik denk zelf dat ik nu mijn eerste menstruatie weer heb. Heel naar om weer al die voorzorgsmaatregelen te moeten nemen, maandverband enz. Zo klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte morgen Foodies! Goed dat je vriend thuis bij je blijft!

Ik heb nu echt een tuurstreepje op zwangerschapstest dus HCG is eindelijk bijna eruit. Heeft toch wel 2,5 week geduurd. Ovulatietesten zijn nu ook normaal dus ik kan ze nu gewoon gebruiken. Ik heb het idee dat ik komend weekend ga ovuleren. Spannend!! Voor mij voelt t goed ok gelijk weer te proberen. Na alle miskraamdrama hebben wij het wel even nodig om weer normaal door te gaan

Ga jij een cyclus afwachten Konijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet 3-6 maanden wachten tot alle waardes in m’n bloed weer oké zijn, dat adviseerde de gynaecoloog. Mijn hb was echt te laag en dat zou bij een snelle nieuwe zwangerschap nadelig kunnen zijn. Eerlijk gezegd, voel ik ik me ook helemaal nog niet klaar voor een volgende zwangerschap. Ik ben het vertrouwen in m’n lichaam even behoorlijk kwijt.

Mooi om te lezen hoe iedereen er op haar eigen manier mee omgaat.

@foodies Hoe gaat het?

@travel, spannend zeg!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zou graag willen mee praten in deze groep.
Ik ben nog helemaal nieuw op het gebied van miskramen.
Helaas zit ik er oo dit moment midden in.
Ik was zwanger van ons 2e kindje en had op 8 jan een positieve test in handen.
Helaas kreeg ik sinds vorige week wat krampen en vloeide wat bloed. Helder rood en bruin afwisselend.
Voor de zekerheid de vk gebeld en ik mocht vandaag langskomen voor een echo (6+3).
Helaas kon ze het niet goed zien en durfde er geen uitspraak over te doen.
Ze heeft het ziekenhuis gebeld en ik moest gelijk daar heen om bloed te prikken en voor een inwendige echo.
Helaas was op de echo te zien dat het geen levensvatbare zwangerschap is. Alleen het nadeel was dat ze niet goed kon zien of het binnen of buiten mijn baarmoeder zit.
Ik kreeg ook direct de uitslag van mijn bloed en het hCG was 170 en had al op 3000 moeten zitten.
Nu moet ik as zondag weer bloed prikken en gaan ze kijken of het gedaald of verhoogd is.
En eigenlijk is het te hopen dat het er vanaf nu allemaal zelf uit komt :cry:
EEN ZWARTE KAT KRABT NIET!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben nieuw hier en zag deze groep voorbij komen en wil graag meeschrijven.

Op 22-12-2017 3 dagen na mijn positieve test begon ik te bloede in de middag ik was 5 weken en 3 dagen zwanger. Meteen de ha gebeld en zij zei dat ik 50/50 had het kon een innesteling zijn of een mk. Het bloeden heeft tot 2e kertdag aangehouden. Omdat ik veel twijfels had heb ik op 27-12 contact opgenomen met de vk en na mijn verhaal te hebben uitgelegd mocht ik diezelfde dag s'avonds nog komen. Met veel zenuwen ben ik er heen gegaan samen met mijn man. Eerst werden er wat vragen gesteld en daarna mocht ik gaan liggen en kreeg een inwendige echo. Daar was helaas niets meer op te zien :( de reden dat ik twijfeld en om een echo gevraagd was omdat ik maar een paar dagen gebloed heb zonder enige buikpijn,stolsels en weinig helder rood bloed. Vk wilde dat ik de dag erna met cito bloed ging prikken i.v.m. de hcg waarde om te kijken hoeveel dit was en om een bbz uit te sluiten. Diezelfde dag (28-12) uitslag van het bloedprikken en de hcg waarde was nog maar 1.2 zoals ze zei. Dus eigenlijk weg. Dus was echt niet meer zwanger.

Nu zou ik dus volgens mijn normale cyclus op 19-01 mijn menstruatie moeten hebben maar tot heden niks. (Moest eerste dag van bloeding aanhouden van vk) nu weer wat bekende symptomen hoofdpijn,pijnlijke/gevoelige borsten,rommelige darmen, een kleim buikje (dit zou in totaal mn 5e zw zijn 2 kindjes en 2.5 jaar geleden met 7 weken een mk gehad en verliep toen heel anders dan de afgelopen keer) sinds vandaag ook vlagen van misselijkheid. Gister door niet op te letten een ovutest gedaan inplaats van zw en deze gaf 2 strepen aan. Nu twijfel ik heel erg om nu al toch die zw test te doen of toch nog even een paar dagen proberen te wachten hoe moeilijk het ook is.
Ik snap de verwarring momoftwo! Vind het ook lastig hoe te tellen. Heb je denk je wel een eisprong gehad of iets van gemerkt?

Ik zal jullie de details besparen maar de Cytotec was bij mij echt een drama inclusief flauwvallen en nog een hoop toestanden. Ben de eerste ronde heel veel weefsel enzo verloren. De tweede dosis heeft weinig meer gedaan en de misselijkheid was ook snel weg dus ik heb goede hoop dat alles er nu uit is, bloeden is ook zo goed als gestopt. 7 februari een controle echo, ben echt heel benieuwd hoe mijn cyclus nu gaat verlopen.
Alle reacties Link kopieren
@Foodies heb wel eisprong gehad denk ik , rond eisprong wat krampen gehad!
Alle reacties Link kopieren
Daarnet toch maar een zw test er doorheen geknald (kv 2 voor 5) en een heel maar dan ook heel licht streepje.
Wat denken jullie? Toch nog even paar dagen wachten en dan met ochtendurine testen? Moet wel eerlijk zeggen dat ik al ongeveer 2 uur niks gedronken had voordat ik teste..

Spannendddd :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even zeggen dat ik het Viva forum echt waardeer.

Half november een curettage ondergaan (in Berlijn, tijdens een weekend weg), verschrikkelijk, maar anders mocht ik door hoeveelheid bloedverlies niet terug vliegen. Het was allemaal zo vlug en snel dat ik eigenlijk zelf geen keuze heb kunnen maken. Ik was toen 9+2 en bij 9+1 is het hartje gestopt. Wekelijke echo's vanaf 6 weken i.v.m. overmatig helder rood bloedverlies. Kindje deed het goed, dus vk dacht aan 1 van een tweeling.. Waarbij de ander het niet had gered. Bloeden bleef doorgaan, geen buikpijn, stolsels dus iedere keer weer een geruststelling bij het zien van het kloppende hartje. In Berlijn kwam ik in een nachtmerrie terecht, Het bloed kletterde op de grond, midden in de stad bij een trekpleister waar heel veel mensen stonden. Het was verschrikkelijk en dit keer wist ik dat het foute boel was. Het bloeden werd steeds erger en na het bellen van mijn vk moest ik met spoed naar het ziekenhuis, sinds dien ging het allemaal heel snel.

Ik ben hier zeker twee weken van de rel van geweest. Ontzettend verdrietig en boos. Inmiddels zijn we al weer verder en had ik nu 20+4 geweest. Daar denk ik iedere dag aan, maar goed het is niet anders. Het zal altijd in mijn hoofd blijven spelen.

Overigens wel bezig om opnieuw zwanger te worden. Net mijn vruchtbaarheids- week gehad, met vermoedelijk afgelopen donderdag eisprong. Ik denk bij het zien van een positieve zwangerschapstest opnieuw angst en onzekerheid de overhand gaan nemen. Wat als?"

Ik heb overigens al gezond kindje van 5, maar iedere zwangerschap is toch anders.
Wow Femme wat een heftige ervaring zeg, jeetje ben er een beetje stil van. Het is al heftig en dan nu ook nog eens in deze setting!
Ben het helemaal met je eens, ik zal nooit meer onbevangen een zwangerschap in gaan :-|

Wow Momoftwo! Gefeliciteerd :) precies wat je zegt, even 2 dagen wachten en dan met ochtendurine :) dit is meteen na je miskraam zonder menstruatie tussendoor toch? Spannend! Ik duim voor je :)
Alle reacties Link kopieren
@femme_ wat een heftig verhaal! Heel erg naar!!

Na mijn spontane miskraam zo’n 2 weken geleden ben ik nu sinds 3 dagen gestopt met vloeien. De laatste controle echo vorige week liet nog wat zien dus hopelijk is dat er nu helemaal uit.

Ik moet ook steeds denken aan hoelang ik nu zwanger zou zijn en hoe het kindje er dan uit zou zien.. ik weet dat ik hier niet te veel aan moet denken want het maakt me alleen verdrietig maar het is zo moeilijk.

Hopelijk mag ik en jullie snel weer zwanger worden en kan ik dit achter me laten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven